SZIR megállapodás és automatizált adatkezelés-döntés
Tisztelt Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal!
Az információszabadságról szóló törvény˙ alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre
a Kormány akarata˙ szerint az átvett adatok körét és az adatátvétel részletes szabályait meghatározó, az Stt. 28. §-a szerinti megállapodást személyes adatok nélkül.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az NSZFH az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1)˙ bekezdése alapján a felismerhetetlenné tett meg nem ismerhető adatot tartalmazó másolatot az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Továbbá kérem a személyes adatok automatizált módon a SZIR-be történő, jogszabályban, szabályzatban, szerződésben, vagy más jogi aktusban meghatározott adatszolgáltatással, továbbítással, illetve közhiteles nyilvántartásba bejegyzéssel˙ eredményezett automatizált döntéshozatal(ok)˙ tényének és a kapcsolatos ügyfajtá(k)nak, valamint azoknak az érthető információknak a szíves közlését, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel bír.
Kérem, ha az NSZFH mérlegelése eredményeként úgy dönt, hogy nem köteles teljesíteni az adatigénylést, és azt teljes egészében elutasítja, megtagadja, szíveskedjen megjelölni döntése alapját: az Infotv. pontos jogszabályhelyét.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2024. január 21.
Üdvözlettel:
Kiss László
˙Szkr.
307. § (1) A Kormány a szakképzés információs rendszere tekintetében az oktatási nyilvántartás működéséért felelős szervként a szakképzési államigazgatási szervet jelöli ki.
(2) A Kormány
a) a felnőttképzés adatszolgáltatási rendszere és
b) a pályakövetési rendszer
tekintetében az oktatási nyilvántartás működéséért felelős szervként a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatalt jelöli ki.
345. § A 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet
a) 14–18. §-át kell alkalmazni az oktatási azonosító szám kiadására és a változásbejelentésre,
b) 19. §-át és 20. §-át kell alkalmazni a pénzügyi és gazdasági adatok nyilvántartására,
c) 25. §-át és 26. §-át kell alkalmazni az egyes adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésére
azzal, hogy köznevelési intézmény és a nevelési-oktatási intézmény alatt a szakképző intézményt, Oktatási Hivatal alatt – az oktatási azonosító szám kiadása kivételével – a szakképzési államigazgatási szervet, KIR alatt a szakképzés információs rendszerét, miniszter alatt a szakképzésért felelős minisztert, tanuló alatt a tanulót, illetve a képzésben részt vevő személyt, pedagógus alatt az oktatót és a pedagógus-munkakörben foglalkoztatott alkalmazottat kell érteni.
346. § A szakképzés információs rendszerében tárolt adatokat a Központi Statisztikai Hivatal részére – a hivatalos statisztikáról szóló 2016. évi CLV. törvény (a továbbiakban: Stt.) 28. §-ával összhangban a statisztikai cél előzetes igazolása alapján, az ahhoz szükséges mértékben – statisztikai célra egyedi azonosításra alkalmas módon, térítésmentesen át kell adni, és azok a Központi Statisztikai Hivatal által statisztikai célra felhasználhatók. Az átvett adatok körét és az adatátvétel részletes szabályait az Stt. 28. §-a szerinti megállapodásban kell rögzíteni.
˙Infotv. 30. § (1) Ha a közérdekű adatot tartalmazó dokumentum az igénylő által meg nem ismerhető adatot is tartalmaz, a másolaton a meg nem ismerhető adatot felismerhetetlenné kell tenni.
˙GDPR
13. cikk (2) Az (1) bekezdésben említett információk mellett az adatkezelő a személyes adatok megszerzésének időpontjában, annak érdekében, hogy a tisztességes és átlátható adatkezelést biztosítsa, az érintettet a következő kiegészítő információkról tájékoztatja: f) a 22. cikk (1) és (4) bekezdésében említett automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozóan érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel bír.
14. cikk (2) Az (1) bekezdésben említett információk mellett az adatkezelő az érintett rendelkezésére bocsátja az érintettre nézve tisztességes és átlátható adatkezelés biztosításához szükséges következő kiegészítő információkat:
g) a 22. cikk (1) és (4) bekezdésében említett automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel bír.
22. cikk Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást
(1) Az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen - ideértve a profilalkotást is - alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.
(2) Az (1) bekezdés nem alkalmazandó abban az esetben, ha a döntés:
a) az érintett és az adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges;
b) meghozatalát az adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi lehetővé, amely az érintett jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít; vagy
c) az érintett kifejezett hozzájárulásán alapul.
(3) A (2) bekezdés a) és c) pontjában említett esetekben az adatkezelő köteles megfelelő intézkedéseket tenni az érintett jogainak, szabadságainak és jogos érdekeinek védelme érdekében, ideértve az érintettnek legalább azt a jogát, hogy az adatkezelő részéről emberi beavatkozást kérjen, álláspontját kifejezze, és a döntéssel szemben kifogást nyújtson be.
(4) A (2) bekezdésben említett döntések nem alapulhatnak a személyes adatoknak a 9. cikk (1) bekezdésében említett különleges kategóriáin, kivéve, ha a 9. cikk (2) bekezdésének a) vagy g) pontja alkalmazandó, és az érintett jogainak, szabadságainak és jogos érdekeinek védelme érdekében megfelelő intézkedések megtételére került sor.
˙Ákr. 52. Hatósági nyilvántartás
97. § [A hatósági nyilvántartásra vonatkozó szabályok]
(1) A hatóság a jogszabályban meghatározott adatokról hatósági nyilvántartást vezet, ha
a) a nyilvántartásba történő bejegyzés, annak módosítása és a nyilvántartásból való törlés az ügyfél jogait és kötelezettségeit keletkezteti, módosítja vagy szünteti meg, vagy
b) a nyilvántartás vezetésének célja a benne foglalt adatok közhitelű igazolására, bizonyítására szolgál
(közhiteles hatósági nyilvántartás).
(2) Ha törvény eltérően nem rendelkezik, a hatósági nyilvántartás közhitelessége alapján az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell annak jóhiszeműségét, aki a hatósági nyilvántartásban szereplő adatokban bízva szerez jogot. Az ellenkező bizonyításáig a hatósági nyilvántartásba bejegyzett adatról vélelmezni kell, hogy az fennáll, és a hatósági nyilvántartásból törölt adatról vélelmezni kell, hogy nem áll fenn.
(3) A hatósági nyilvántartásba történő hivatalbóli, mérlegelés nélküli bejegyzésre a határozatra vonatkozó, a 80–82. §-ban és a 86. §-ban foglaltakat nem kell alkalmazni, és a döntés a nyilvántartásba való bejegyzés napján véglegessé válik.
(4) Az ügyfél jogorvoslati kérelmének benyújtására nyitva álló határidő akkor kezdődik, amikor a bejegyzés tényét vagy az annak megtagadásáról szóló határozatot az ügyféllel közölték.
Iktatószám: NSZFH/110/000028-2/2024
Tisztelt Adatigénylő!
2024. január 21-én elektronikus levélben közérdekű adatigénylésként
érkezett kérelmére hivatkozással kérem, hogy az információs önrendelkezési
jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 28. §
(3) bekezdése alapján, mely szerint, ha az adatigénylés nem egyértelmű, az
adatkezelő felhívja az igénylőt az igény pontosítására, szíveskedjen a
kérelmében megfogalmazott adatigénylését pontosítani.
Üdvözlettel:
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal
Tisztelt NSZF Hivatal!
Pontosítás:
Az adatigénylésemben foglalt és más vonatkozó jogszabályokat, melyek a hatósági nyilvántartási tevékenységét és az információszabadság érvényesülésével kapcsolatos kötelességeit is meghatározzák, korlátozás nélkül a jogalkalmazó és pontosítást kérő NSZF Hivatal nevű Levélíró is megtekintheti, ellenőrizheti itt: https://njt.hu/
Az adatigénylésemben foglalt jogszabályokat, melyeken alapul adatigénylésem, ismét elolvashatja itt: http://kimittud.hu/request/szir_megallap...
Bármelyik jogszabály értelmezésével kapcsolatos esetleges problémája tekintetében kérem, a jogalkotóhoz, vagy irányító, felügyeleti szervéhez szíveskedjen fordulni.
Az adatigénylésben foglalt és a megtekinthető norma alapján az igényelt adat:
- a meg nem ismerhető részek kitakarásával elkészített elektronikus másolatban a Központi Statisztikai Hivatal részére történő adatátadás esetén az átvett adatok körét és az adatátvétel részletszabályait az Stt. 28. §-ában meghatározottak szerint tartalmazó együttműködési megállapodás,
- ha van, az NSZF Hivatal hatósági nyilvántartásban kötelezően végzett tevékenységei közül az automatizált döntéshozatal ténye, bármely, a rendszerbe másik rendszerből automatikusan továbbított / más rendszerből automatikusan átadott személyes információnak a hatósági nyilvántartásba bejegyzésével a vonatkozó jogszabályban foglalt automatizált döntéshozatalt eredményező, a jogszabályban, vagy szerződés(ek)ben meghatározott, bármely automatikus adatkezelési műveletnek, személyes adattal végzett automatizált tevékenységnek vagy ennek hiányának a ténye és a kapcsolatos ügyfajtá(k) megnevezése. Az ügyfajta tekintetében célszerűen az, hogy pl. kivel kapcsolatos végleges, ellenkező bizonyításig fennállónak vélelmezett adat kerül bejegyzésre a hatósági nyilvántartásba. (Példa: szeretném megtudni például, hogy alkalmazott jogviszonya megszűnésének adata más rendszerből automatikusan a rendszerbe átadásakor, a hatósági nyilvántartásba történő, személyes beavatkozás, hatósági mérlegelés nélküli automatikus bejegyzése (Ákr. 97. §) a jogszabályban meghatározott végleges döntés-e, vagy önmagában a bejegyzés nem bizonyítja, nem igazolja hitelesen például az alkalmazotti jogviszony megszűnését.)
Üdvözlettel:
Kiss László
Tisztelt Levélíró!
Tájékoztatom, hogy a mai napon szabadságon vagyok, leveleim legközelebb
2024. február 6-án olvasom.
Sürgős ügyben munkatársaimhoz fordulhat.
Titkársági ügyek: Gáll Noémi ([email address])
Kommunikáció: Kerékgyártó-Kiss Virág ([email address])
Nemzetközi ügyek: Karvázy Eszter ([email address])
Üdvözlettel:
Hancock Márta
Iktatószám: NSZFH/110/000028-4/2024
Tisztelt Adatigénylő!
2024. február 6-án elektronikus levélben a korábban megküldött, majd pontosított közérdekű adatigénylésként érkezett kérelmére hivatkozással tájékoztatom, hogy az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 29. § (1) bekezdésben meghatározott 15 napos határidőt a 29. § (2) alapján – mely szerint, ha az adatigénylés jelentős terjedelmű, illetve nagyszámú adatra vonatkozik, vagy az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár, az (1) bekezdésben meghatározott határidő egy alkalommal 15 nappal meghosszabbítható, – Hivatalunk további 15 nappal meghosszabbítja.
Jogorvoslati lehetőség:
A közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló (illetve a meghosszabbított) határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint – ha a költségtérítést nem fizette meg – a másolat készítéséért megállapított költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében a Fővárosi Törvényszéken (1363 Budapest, Pf. 16 - 1055 Budapest, Markó utca 27.) keresettel élhet.
A közérdekű adatok megismeréséhez fűződő jogok gyakorlásával kapcsolatos jogsértés esetén a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.) is fordulhat.
A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától számított harminc napon belül kell megindítani.
Ha az igény elutasítása, nem teljesítése vagy a másolat készítéséért megállapított költségtérítés összege miatt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál bejelentést tesz, a pert a bejelentés érdemi vizsgálatának elutasításáról, a vizsgálat megszüntetéséről vagy lezárásáról, továbbá az adatkezelő jogsérelem orvoslására, illetve annak közvetlen veszélye megszüntetésére történő felszólítása eredményéről szóló értesítés kézhezvételét követő harminc napon belül lehet megindítani.
Üdvözlettel:
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal
Iktatószám: NSZFH/110/000028-5/2024
Tisztelt Adatigénylő!
2024. február 6-án elektronikus levélben a korábban megküldött, majd
pontosított közérdekű adatigénylésként érkezett kérelmére hivatkozással az
alábbiakról tájékoztatom:
A Nemzeti Szakképzési- és Felnőttképzési Hivatal a Központi Statisztikai
Hivatal részére történő adatátadást az átvett adatok körét és az
adatátvétel részletszabályait a hivatalos statisztikáról szóló 2016. évi
CLV. törvényben meghatározottak szerint teljesíti.
Tájékoztatom, hogy Hivatalunk automatizált döntéshozatalt eredményező,
automatikus adatkezelést nem folytat.
Jogorvoslati lehetőség:
A közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a
teljesítésre nyitva álló (illetve a meghosszabbított) határidő
eredménytelen eltelte esetén, valamint – ha a költségtérítést nem fizette
meg – a másolat készítéséért megállapított költségtérítés összegének
felülvizsgálata érdekében a Fővárosi Törvényszéken (1363 Budapest, Pf. 16
- 1055 Budapest, Markó utca 27.) keresettel élhet.
A közérdekű adatok megismeréséhez fűződő jogok gyakorlásával kapcsolatos
jogsértés esetén a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz
(1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.) is fordulhat.
A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen
elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő
lejártától számított harminc napon belül kell megindítani.
Ha az igény elutasítása, nem teljesítése vagy a másolat készítéséért
megállapított költségtérítés összege miatt a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóságnál bejelentést tesz, a pert a bejelentés
érdemi vizsgálatának elutasításáról, a vizsgálat megszüntetéséről vagy
lezárásáról, továbbá az adatkezelő jogsérelem orvoslására, illetve annak
közvetlen veszélye megszüntetésére történő felszólítása eredményéről szóló
értesítés kézhezvételét követő harminc napon belül lehet megindítani
Üdvözlettel:
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal
Tisztelt NSZFH!
A meg nem ismerhető részek kitakarásával elkészített elektronikus másolatban a Központi Statisztikai Hivatal részére történő adatátadás esetén az átvett adatok körét és az adatátvétel részletszabályait az Stt. 28. §-ában meghatározottak szerint tartalmazó együttműködési megállapodás megküldésének, azaz adatigénylésem megtagadásának / elutasításának jogszabályon alapuló indokolását kérem, haladéktalanul küldje meg. Ezt nyilván is kell tartania, így az indokolást, jogalapot - ha jogszerűen járt el - nyilvántartásában megtalálja.
Kérem még azt az információt is, hogy mi volt a valódi oka az adatigénylésre rendelkezésére álló határidő meghosszabbításának, amelyről korábban hazudott, hiszen összesen két közadatot adott meg:
"1. A Nemzeti Szakképzési- és Felnőttképzési Hivatal a Központi Statisztikai
Hivatal részére történő adatátadást az átvett adatok körét és az
adatátvétel részletszabályait a hivatalos statisztikáról szóló 2016. évi
CLV. törvényben meghatározottak szerint teljesíti.
2. Tájékoztatom, hogy Hivatalunk automatizált döntéshozatalt eredményező,
automatikus adatkezelést nem folytat."
Ez 30 napjába telt?
Kérem még az "Iktatószám: NSZFH/110/000028-5/2024" kiadmányozására jogosult nevét, mert köziratot enélkül ki se adhatna - a hatályos jog szerint.
Üdvözlettel:
Kiss László