Önkormányzati fenntartású óvodák mosodai, rovarirtási szolgáltatási szerződései
Tisztelt Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre
az óbudai önkormányzati fenntartású óvodákban a textil mosásra vonatkozó (mosodai szolgáltatási?) szerződést, megállapodást 2023/2024 és 2024/2025 nevelési évre vonatkozóan, valamint a 2023/24 nevelési évre vonatkozó teljesítési igazolásokat.
Amennyiben van ilyen szerződés, megállapodás, megrendelés, teljesítés?
mely óvodákra terjed ki?
mely szolgáltatásokra, milyen jellegű mosásra terjed ki:
tartalmazza-e az óvodai gyermek ágynemű (fektető szivacsmatrac, lepedő, takaró, takaró huzat, párnahuzat) mosását?
2024/25 nevelési évre megkötötték-e már ezeket a típusu szerződéseket? Amennyiben igen, kérem szépen másolatban elküldeni szíveskedjenek.
Amikor fertőző betegség üti fel a fejét egy-egy vagy több óvodában (tetvesség, bélférgesség, bárányhimlő, skarlát stb, amelyet ki is írnak, illetve közölnek a szülőkkel) is, van extra intézkedési terv és mosási eljárás fertőző betegségek esetére?
A gyermekek törölköző és ágynemű (lepedő és huzat, vékony takaró) mellett a fektetők (vastagabb szivacs pamut bevonattal, négy sarkán gumival) mosatása hogyan és milyen módon történik? Gyűjtés, szállítás, mosás, csere ágynemű biztosítása, visszaszállítás.
A szülők saját beszerzésű ágyneműjére az óvodában milyen szabály vonatkozik? Mosására vonatkozik-e valamilyen előírás? A szülők az óvodai ágyneműt moshatják-e? Van-e szabály, precedens arra, a szülőnek hogyan kell eljárnia ha ő mossa az ágyneműt? Erről milyen formában kapnak tájékoztatást a szülők? Ha a szülőket kérik ágynemű beszerzésre, és mosásra, abba mi tartozik bele és milyen módon?
Van-e az óbudai fenntartású óvodáknak rovarirtási szerződése? Előző nevelési évben volt-e (2023/24), ennek tartalma az épületek mellett kiterjed-e az udvari területekre is? Az udvarokon kullancs irtásra van-e lehetőség, van-e erre vonatkozó szolgáltatási szerződés? Amennyiben irtást végeznek, az irtószerek biztonsági adatlapja elérhető-e a szülők számára is?
Amennyiben az óvoda területén az óvoda által jóváhagyott kullancs irtás volt 2023/24 tanévben, az erre vonatkozó jóváhagyást a szolgáltatást végző cég vagy ev. nevét, adószámát, a szolgáltatási szerződést, vállalási árat, az irtószerre vonatkozó adatokat és az irtószer biztonsági adatlapját kérem mellékelni.
A rovarirtást olyan napokon végzik-e, amikor nincs gyermek az óvoda területén?
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni. Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Mivel adatigénylésemben elektronikus másolatban és elektronikus úton kérem az adatok kiadását, ezért az adatigénylés teljesítéséért az Infotv. 29. § (3)-(5) bekezdései alapján költségtérítés megállapítására nincs mód. Ha az adatok kiadása a kért módon lehetetlen volna, és iratmásolatok adathordozókra másolásához és kézbesítéséhez kapcsolódóan a hivatkozott törvényi rendelkezések alkalmazásával mégis költségtérítést állapítanának meg, úgy kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson erről. Ebben az esetben azt is kérem, hogy a tájékoztatásban tételesen jelölje meg a költségtérítés számítása során figyelembe vett költségtényezőket.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2024. szeptember 3.
Üdvözlettel:
Varga Csilla
Tisztelt Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!
Adatigénylésem állapota felől érdeklődnék.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2024. szeptember 18.
Üdvözlettel:
estrella
Tisztelt Adatigénylő!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló
2011. évi CXII. törvény 28.§ (1) bekezdése alapján 2024. szeptember 3-án
benyújtott közérdekű adatigénylésére a feltett kérdések sorrendjében az
alábbi válaszokat adjuk:
1. Kérem küldje meg az óbudai önkormányzati fenntartású óvodákban a textil
mosásra vonatkozó (mosodai szolgáltatási?) szerződést, megállapodást
2023/2024 és 2024/2025 nevelési évre vonatkozóan, valamint a 2023/24
nevelési évre vonatkozó teljesítési igazolásokat. Amennyiben van ilyen
szerződés, megállapodás, megrendelés, teljesítés? mely óvodákra terjed ki?
mely szolgáltatásokra, milyen jellegű mosásra terjed ki: tartalmazza-e az
óvodai gyermek ágynemű (fektető szivacsmatrac, lepedő, takaró, takaró
huzat, párnahuzat) mosását? 2024/25 nevelési évre megkötötték-e már ezeket
a típusú szerződéseket?
Tájékoztatjuk, hogy az óbudai önkormányzati fenntartású óvodákban
textilmosásra vonatkozó szerződés, megállapodás 2023/24 és 2024/25
nevelési évre vonatkozóan nem történt.
2. Amikor fertőző betegség üti fel a fejét egy-egy vagy több óvodában
(tetvesség, bélférgesség, bárányhimlő, skarlát stb., amelyet ki is írnak,
illetve közölnek a szülőkkel) is, van extra intézkedési terv és mosási
eljárás fertőző betegségek esetére?
Fertőző betegség esetén a csoportokban minden felületet fertőtlenítenek,
játékokat, textileket megfelelő hőmérsékleten kimossák. Az ágyneműket
otthon vagy az intézményben 60 fokon kimossák, gőzölős vasalóval vasalják.
A fektetőket fertőtlenítőszerrel átmossák vagy letisztítják.
3. A gyermekek törölköző és ágynemű (lepedő és huzat, vékony takaró)
mellett a fektetők (vastagabb szivacs pamut bevonattal, négy sarkán
gumival) mosatása hogyan és milyen módon történik? Gyűjtés, szállítás,
mosás, csere ágynemű biztosítása, visszaszállítás.
A törölköző és ágynemű (lepedő és huzat, vékony takaró) mellett a fektetők
(vastagabb szivacs pamut bevonattal, négy sarkán gumival) mosatása az
alábbi módon történik: Az ágyneműt otthon mossák a szülők, a törölközőket,
a fektető szivacsok huzatát, a vízhatlan lepedőt az óvodában mossák, a
fektető szivacsokat textilfertőtlenítővel kezelik a dajkák. Törölközőket
heti váltásban cserélik, az óvodában kerülnek mosásra.
4. A szülők saját beszerzésű ágyneműjére az óvodában milyen szabály
vonatkozik? Mosására vonatkozik-e valamilyen előírás? A szülők az óvodai
ágyneműt moshatják-e? Van-e szabály, precedens arra, a szülőnek hogyan
kell eljárnia ha ő mossa az ágyneműt? Erről milyen formában kapnak
tájékoztatást a szülők? Ha a szülőket kérik ágynemű beszerzésre, és
mosásra, abba mi tartozik bele és milyen módon?
A szülők saját beszerzésű ágyneműjére az óvodában a következő szabály
vonatkozik. A szülők az ágyneműt otthon mossák 60 fokon, majd vasalás,
szárítás után viszik vissza az intézménybe. Ha adott csoportban fertőző
betegség lép fel, hetente cserélődik az ágynemű. A gyermekek ágyneműi nem
érintkeznek egymással.
5.
- Van-e az óbudai fenntartású óvodáknak rovarirtási szerződése?
Minden óvodában történik rovarirtás, az előírásnak megfelelően (szerződés
vagy egyedi megbízás).
- Előző nevelési évben volt-e (2023/24), ennek tartalma az épületek
mellett kiterjed-e az udvari területekre is?
Volt, az udvari területeken szükség szerint történik.
- Az udvarokon kullancs irtásra van-e lehetőség, van-e erre vonatkozó
szolgáltatási szerződés?
Van, ha történik irtás.
- Amennyiben irtást végeznek, az irtószerek biztonsági adatlapja
elérhető-e a szülők számára is?
A biztonsági adatlapok mindenhol elérhetőek a kompetens személyek számára.
6. Amennyiben az óvoda területén az óvoda által jóváhagyott kullancs
irtás volt 2023/24 tanévben, az erre vonatkozó jóváhagyást a szolgáltatást
végző cég, vagy ev. nevét, adószámát, a szolgáltatási szerződést,
vállalási árat, az irtószerre vonatkozó adatokat és az irtószer biztonsági
adatlapját kérem mellékelni.
Egy esetben történt, mellékeljük a kért adatokat.
7. A rovarirtást olyan napokon végzik-e, amikor nincs gyermek az óvoda
területén?
A rovarirtást akkor végzik, amikor a gyermek nincs az épületben.
Tisztelettel,
Budapest Főváros III. Kerület,
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat
Adatkezelési tájékoztatónk itt érhető el:
[1]https://obuda.hu/adatkezelesi-tajekoztat...
Tisztelt kozerdekuadat!
Tisztelt Fenntartó,
Tudomásom szerint van olyan óvoda, ahol az SZMK,és szülők fizették a kullancs irtást, ennek fenntartói jóváhagyó nyilatkozatát, a vállalkozói szerződést, megállapodást, árajánlatot, és az alkalmazott szer biztonsági adatlapját kérem szépen megküldeni szíveskedjék.
Üdvözlettel:
estrella
Tisztelt Adatigénylő!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló
2011. évi CXII. törvény 28.§ (1) bekezdése alapján 2024. szeptember 26-án
benyújtott közérdekű adatigénylésére tájékoztatjuk, hogy a Pitypang
Művészeti Óvoda Gyöngyforrás Tagóvodájában a szülői szervezet adományként
finanszírozta és szervezte a kullancsirtást. A Szülői Munkaközösség szülői
képviselője a számlát a saját nevére állíttatta ki, a csatolt
dokumentumokat válaszlevelünkhöz mellékeljük. Mivel a szülői szervezet
részéről ez a szolgáltatás adomány volt az óvodának, fenntartói jóváhagyó
nyilatkozat nem szükséges hozzá.
Tisztelettel,
Budapest Főváros III. Kerület,
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat