Statisztikai adatok a társasházak törvényességi felügyeletének ellátására vonatkozóan
Tisztelt Budapest XV. kerület Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Társasházak törvényességi felügyelete kapcsán hivatalukhoz 2017-ben, valamint 2018-ban, évenkénti, ezen belül kerületenkénti bontásban...
a) hány beadvány érkezett?
b) a beadványok alapján alapján hány esetben indítottak eljárást?
c) a megindított eljárásokban hány esetben bocsátottak ki felhívást?
d) a kibocsátott felhívások közül hány olyan van, ahol az eljárás még folyamatban van?
e) a kibocsátott felhívásig eljutott összes eljárást tekintve ezeken belül hány eljárás esetében nem sikerült betartani a jogszabály által előírt határidőket?
f) ha volt ilyen, mi volt ennek az oka?
g) a felhívások alapján hány esetben szűnt meg az eljárás azon okból, hogy a társasház bírósághoz fordulás nélkül is teljesítette a felhívásban foglaltakat?
h) a felhívások alapján hány eljárásban fordultak bírósághoz, bírósági kötelezés céljából?
i) a bíróság ezekből hány esetben kötelezte a társasházat teljesítésre?
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2018. december 28.
Üdvözlettel:
Imre András
Tisztelt Imre András Úr!
Csatolva küldöm a közérdekű adatigénylésre adott választ.
Tisztelettel:
Sólyomné Szegedi Erzsébet
titkársági ügyintéző
BP. XV. kerületi Polgármesteri Hivatal
Jegyzői Iroda
1153. Budapest, Bocskai u 1-3. I. em. /131.
Tel: 305-3156
E-mail: [email address]
Tisztelt dr. Lamperth Mónika Jegyző Asszony,
Az adatkérelemre adott válaszát a következő okok miatt nem fogadhatom el:
Az adatkérelemben a kívánt adatokat éves (2017, 2018), ezen belül pedig kerületenkénti bontásban kértem. Válaszában a kerületenkénti bontás elmaradt, csak éves szinten összesített számok szerepelnek. Mivel az összesített adatok rendelkezésre állnak, nem látom akadályát annak, hogy ezeket a kért módon, kerületenként tovább bontva adja meg. Kérem, szíveskedjen a kért éves, ezen belül pedig kerületenkénti bontásban megadni az adatokat.
Egy másik adatigénylésemre (Társasházak törvényességi felügyeletének keretében indított két eljárás sorsa) adott válasza szerint egy 2017-ben indult eljárás még mindig tart. Tudomásom szerint a jegyzői hivatal a törvényességi felügyeletet többek között a 2016. évi CL. törvény [az általános közigazgatási rendtartásról] (a továbbiakban: ÁKR) keretein belül gyakorolja, amelynek 50. §-a szerint az ügyintézési határidő 60 nap. Egy 2017-ben indult eljárás esetén ez többszörösen lejárt. Így az e)-f) összevont válaszában írtakkal ellentétben 2017-ben nem sikerülhetett valamennyi eljárás alapján betartani a jogszabályokban előírt határidőket.
Kérem, válaszát szíveskedjen e szerint pontosítani.
Az adatkérelemben az a) - i) -ig terjedő kategóriák szándékosan kerültek elkülönítésre. Ezek összevonásával információ vész el, amely pl. a 2018. évre vonatkozóan nem adja meg külön-külön a kért g), h), i) szerinti adatokat. Kérem, szíveskedjen az adatokat a fenti kategóriák szerint, teljesen külön megadni.
Kérem, szíveskedjen válaszát az eredeti adatkérelemnek megfelelő módon, a fentiek figyelembe vételével pontosítani.
Köszönettel:
Imre András
Tisztelt Imre András!
Csatolva küldöm a válasz el nem fogadás adatigényléssel kapcsolatban a társasházak törvényességi felügyeletének ellátására vonatkozóan tárgyú levelet.
Tisztelettel:
Sólyomné Szegedi Erzsébet
titkársági ügyintéző
BP. XV. kerületi Polgármesteri Hivatal
Jegyzői Iroda
1153. Budapest, Bocskai u 1-3. I. em. /131.
Tel: 305-3156
E-mail: [email address]
Tisztelt Imre András!
Az előző levelemben a második oldal lemaradt, most pótlólag küldöm.
Tisztelettel:
Sólyomné Szegedi Erzsébet
titkársági ügyintéző
BP. XV. kerületi Polgármesteri Hivatal
Jegyzői Iroda
1153. Budapest, Bocskai u 1-3. I. em. /131.
Tel: 305-3156
E-mail: [email address]