Bugár Csaba MÁK elnök részére - Oktatási Hivatal KIR, FIR

Kézbesítési hiba vagy valami hasonló történt, amelyet a KiMitTud csapatának ki kell javítania.

Tisztelt Bugár Csaba!

Az információszabadságról szóló törvény˙ alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre
a Kormány akarata˙ szerint a meghatározott adatok átadásának módját meghatározó, a MÁK és az Oktatási Hivatal között létrejött írásbeli szerződés(eke)t személyes adatok nélkül - a Bugár Csaba˙˙ aláírásával 2023. május 18-án hatályba lépett együttműködési megállapodást a KIR, FIR adatok átadásáról, és annak 1., 2., 3., 4. számú mellékleteit is beleértve.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1)˙ bekezdése alapján a felismerhetetlenné tett meg nem ismerhető adatot tartalmazó másolatot az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Kérem, ha a mérlegelése eredményeként úgy dönt, hogy nem köteles teljesíteni az adatigénylést, és azt teljes egészében elutasítja, megtagadja, szíveskedjen megjelölni döntése alapját: az Infotv. pontos jogszabályhelyét.

Teljes vagy részbeni elutasítás esetén kérem, szíveskedjen mérlegelni azt, hogy legalább a szerződő fél, felek nevét, vagy megnevezését megismerheti-e az adatigénylő, és ha igen, kérem az adatkezelő fél, felek nevét, megnevezését.

Teljes vagy részbeni elutasítás esetén kérem legalább a személyes adatok automatizált módon a KIR, FIR vonatkozásában, jogszabályban, szabályzatban, szerződésben, vagy más jogi aktusban meghatározott adatszolgáltatással, továbbítással, illetve közhiteles nyilvántartásba bejegyzéssel˙ eredményezett automatizált döntéshozatal(ok)˙ tényének és a kapcsolatos ügyfajtá(k)nak a szíves közlését.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2024. március 27.

Üdvözlettel:
Kiss László

˙229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról
1. § (3) A KIR-t úgy kell felépíteni és fejleszteni, hogy ...

c) alkalmas legyen a miniszter által engedélyezett, a köznevelési intézmények és fenntartóik által használt vagy a közigazgatási szerv által vezetett elektronikus információs nyilvántartásokkal való együttműködésre,

d) a begyűjtött és tárolt adatokból különböző lekérdezésekkel összehasonlító elemzéseket lehessen készíteni,

e) a begyűjtött és tárolt adatokból az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusában meghatározott statisztikai adatszolgáltatási kötelezettségek teljesíthetők legyenek.

(4) A KIR adatbázisában tárolt valamennyi adat statisztikai célra feldolgozható, és statisztikai felhasználás céljára személyazonosításra alkalmatlan módon átadható. Az adatkérés módját, a közérdekű adatokat a KIR honlapján közzé kell tenni. A statisztikai céllal készült adatok a KIR honlapján megjeleníthetők.

(5) A (3) bekezdés c) pontjában meghatározottak megvalósítása érdekében statisztikai adatok, valamint – a kizárólag törvényi felhatalmazás alapján – átadható személyes adatok átadásának módját az adatkezelő és a Hivatal között létrejött írásbeli szerződés határozza meg.

˙Infotv. 30. § (1) Ha a közérdekű adatot tartalmazó dokumentum az igénylő által meg nem ismerhető adatot is tartalmaz, a másolaton a meg nem ismerhető adatot felismerhetetlenné kell tenni.

˙GDPR
13. cikk (2) Az (1) bekezdésben említett információk mellett az adatkezelő a személyes adatok megszerzésének időpontjában, annak érdekében, hogy a tisztességes és átlátható adatkezelést biztosítsa, az érintettet a következő kiegészítő információkról tájékoztatja: f) a 22. cikk (1) és (4) bekezdésében említett automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozóan érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel bír.
14. cikk (2) Az (1) bekezdésben említett információk mellett az adatkezelő az érintett rendelkezésére bocsátja az érintettre nézve tisztességes és átlátható adatkezelés biztosításához szükséges következő kiegészítő információkat:
g) a 22. cikk (1) és (4) bekezdésében említett automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel bír.
22. cikk Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást
(1) Az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen - ideértve a profilalkotást is - alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.

(2) Az (1) bekezdés nem alkalmazandó abban az esetben, ha a döntés:

a) az érintett és az adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges;

b) meghozatalát az adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi lehetővé, amely az érintett jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít; vagy

c) az érintett kifejezett hozzájárulásán alapul.

(3) A (2) bekezdés a) és c) pontjában említett esetekben az adatkezelő köteles megfelelő intézkedéseket tenni az érintett jogainak, szabadságainak és jogos érdekeinek védelme érdekében, ideértve az érintettnek legalább azt a jogát, hogy az adatkezelő részéről emberi beavatkozást kérjen, álláspontját kifejezze, és a döntéssel szemben kifogást nyújtson be.

(4) A (2) bekezdésben említett döntések nem alapulhatnak a személyes adatoknak a 9. cikk (1) bekezdésében említett különleges kategóriáin, kivéve, ha a 9. cikk (2) bekezdésének a) vagy g) pontja alkalmazandó, és az érintett jogainak, szabadságainak és jogos érdekeinek védelme érdekében megfelelő intézkedések megtételére került sor.

˙Ákr. 52. Hatósági nyilvántartás
97. § [A hatósági nyilvántartásra vonatkozó szabályok]

(1) A hatóság a jogszabályban meghatározott adatokról hatósági nyilvántartást vezet, ha

a) a nyilvántartásba történő bejegyzés, annak módosítása és a nyilvántartásból való törlés az ügyfél jogait és kötelezettségeit keletkezteti, módosítja vagy szünteti meg, vagy

b) a nyilvántartás vezetésének célja a benne foglalt adatok közhitelű igazolására, bizonyítására szolgál

(közhiteles hatósági nyilvántartás).

(2) Ha törvény eltérően nem rendelkezik, a hatósági nyilvántartás közhitelessége alapján az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell annak jóhiszeműségét, aki a hatósági nyilvántartásban szereplő adatokban bízva szerez jogot. Az ellenkező bizonyításáig a hatósági nyilvántartásba bejegyzett adatról vélelmezni kell, hogy az fennáll, és a hatósági nyilvántartásból törölt adatról vélelmezni kell, hogy nem áll fenn.

(3) A hatósági nyilvántartásba történő hivatalbóli, mérlegelés nélküli bejegyzésre a határozatra vonatkozó, a 80–82. §-ban és a 86. §-ban foglaltakat nem kell alkalmazni, és a döntés a nyilvántartásba való bejegyzés napján véglegessé válik.

(4) Az ügyfél jogorvoslati kérelmének benyújtására nyitva álló határidő akkor kezdődik, amikor a bejegyzés tényét vagy az annak megtagadásáról szóló határozatot az ügyféllel közölték.

˙˙https://www.allamkincstar.gov.hu/header-...

˙˙https://magyarnarancs.hu/belpol/rendelet...

Beérkezett levél, Magyar Államkincstár

Tisztelt Levélíró!

 

Köszönettel megkaptuk a levelét. A válaszadásig türelmét kérjük!

 

Üdvözlettel:

Magyar Államkincstár

 

══════════════════════════════════════════════════════════════════════════

A Magyar Államkincstár elkötelezett a környezetvédelem mellett. Kérjük,
csak szükséges esetben nyomtassa ki ezt a levelet!

Ezen üzenet és annak bármely csatolt anyaga az üzleti titok körébe
tartozik, vagy egyéb jogi védelem alatt áll, nyilvánosan nem közölhető. Az
üzenetet kizárólag a címzett, illetve az arra jogosult személyek
ismerhetik meg és használhatják fel. Amennyiben Ön nem az üzenet
címzettje, vagy nem tartozik a jogosultak körébe, úgy kérjük, hogy
telefonon vagy e-mailben értesítse erről az üzenet küldőjét és törölje az
üzenetet, valamint annak összes csatolt mellékletét, továbbá tilos az
üzenetet vagy annak bármely csatolt mellékletét lemásolnia, elmentenie, az
üzenet tartalmát bárkivel közölnie vagy azzal visszaélnie.

══════════════════════════════════════════════════════════════════════════

The Hungarian State Treasury is committed to environmental protection.
Please print this e-mail only if necessary.

This message and the attachments are considered a business secret or
legally privileged and protected from public disclosure. They are intended
solely for the use of the intended recipient or an authorized person to
receive it. If you are not the intended recipient or an authorized person
to receive it, please telephone or e-mail the sender and delete this
message and any attachments from your system. If you are not the intended
recipient of this e-mail or have not been specifically authorized to
receive it; any saving, distribution, copying of this message or the
attachments or use of or reliance upon the information contained or share
or abuse the content of the message with anyone are unauthorized and
strictly prohibited.

══════════════════════════════════════════════════════════════════════════

══════════════════════════════════════════════════════════════════════════

Kérjük erre az e-mail üzenetre ne válaszoljon, mert a Magyar Államkincstár
ezen a címen leveleket nem fogad.

Adatvédelem, Magyar Államkincstár

1 Melléklet

ADATV/332-2/2024

 

Tisztelt Adatigénylő!

 Alábbi megkeresésére válaszul csatoltan megküldjük a kért dokumentumot.

Jogorvoslati tájékoztató

 

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az adatigény elutasítása vagy a határidő
eredménytelen letelte esetén, továbbá ha költségtérítés került
megállapításra, és annak összegét vitatja, az információs önrendelkezési
jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a
továbbiakban: Infotv.) 31. § (1) bekezdése értelmében bírósághoz
fordulhat. A pert jelen elektronikus levelünk kézbesítésétől számított 30
napon belül a Magyar Államkincstár ellen lehet megindítani a Fővárosi
Törvényszéken. Amennyiben álláspontja szerint Önt az adatigénylése kapcsán
jogsérelem érte, vagy annak közvetlen veszélye áll fenn, az Infotv. 52. §
(1) bekezdése alapján a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság
Hatóságnál (a továbbiakban: NAIH) vizsgálatot kezdeményezhet.
Megjegyzendő, hogy ha az igény elutasítása, nem teljesítése vagy az
adatigénylés teljesítéséért megállapított költségtérítés összege miatt a
NAIH vizsgálatának kezdeményezése érdekében a NAIH-nál bejelentést tesz, a
fent hivatkozott pert a NAIH-nál tett bejelentés érdemi vizsgálatának
elutasításáról, a vizsgálat megszüntetéséről, az eljárás jogsérelem
megállapítása nélküli lezárásáról.

Tisztelettel:

 

Magyar Államkincstár

 

 

 

idézett részek megjelenítése