Tisztelt Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!
Dér Zsuzsanna képviselő NVK Kft. FEB elnök részére és
Bárdos Iván képviselő NVK Kft. FEB-tag részére

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Kérem, szíveskedjenek elektronikus másolatban megküldeni részemre az "Előzmény" rész alatt leírt kérdésekre adott válaszaikat és a kért dokumentumokat.

Előzmény:
A 2012. augusztusban megjelent Nagykovácsi Böngésző Önkormányzati Hírek - 7 oldalának alján az alábbi közlemény jelent meg:
"Tisztelt Lakosok!
Felhívjuk figyelmüket, hogy a hetekben a Katasztrófavédelem és az Érdi Tűzoltóság Nagykovácsi területén található tűzcsapok ellenőrzését végzi. Feltételezésünk szerint az ellenőrzés ideje alatt rongálják a tűzcsapokat, ezzel is kárt okozva a Víziközmû Kft-nek és az Önkormányzatnak. A
vizsgálat eredményéről a Felügyelő Bizottság elnöke Dér Zsuzsanna ad majd későbbiekben tájékoztatást."

Kérem az Önkormányzatot és kifejezetten Dér Zsuzsanna FEB elnököt vagy Bárdos Iván FEB-tagot, hogy szíveskedjenek válaszolni az alábbi kérdésekre:

1. Mi alapján feltételezik, hogy a tűzcsapokat rongálják a vizsgálat ideje alatt?
2. Milyen típusú rongálást tapasztaltak a település tűzcsapjain?
3. A tűzcsapok ellenőrzésében az Önkormányzat részéről is részt vesz valaki?
4. Az Önkormányzat is megkapja az ellenőrzések jegyzőkönyveit, avagy, ha van önkormányzati delegált ezeken az ellenőrzéseken, akkor Ő is készít feljegyzést a nyitáspróbákról és eredményükről?
5. Ha kiadhatóak ezek az emlékeztetők/jegyzőkönyvek, akkor azokat kérem elektronikus másolatban juttassák el részemre vagy biztosítsanak személyes betekintést.
6. Válaszukban adják meg, hogy a válaszadás napjáig pontosan hány darab tűzcsap ellenőrzése történt meg, mely napokon és milyen eredménnyel. Ebből hány darab tűzcsapon találtak rongálásra utaló nyomokat.
7. Ha az NVK Kft., a FEB-tagok, vagy Önkormányzati dolgozók úgy tapasztalták, hogy a tűzcsapokat rongálják, akkor tettek-e már feljelentést és mikor rongálás és közveszélyokozás miatt?
8. Kérem, adjanak tételes és pontos listát arról, hogy az NVK Kft. 2012. március 28. óta hány darab tűzcsap cseréjét hajtotta végre és számlázta le az Önkormányzat felé, mely utcákban, mikori dátummal és mekkora összegben?

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) bekezdése szerint adatigénylésem során a szkennelés költségén kívüli költségek megtéríttetésére nincs mód. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatok szkenneléséért költségtérítés megállapítására kerül sor. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot és a szkennelés költségét.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2012. augusztus 9.

Üdvözlettel:

Fáber Dávid

Nagykovácsi Önkormányzat Jegyző, Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Polgármesteri Hivatal

Tisztelt Cím!

 

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Polgármesteri Hivatal címére érkezett
közérdekű adatigénylésére a Nagykovácsi Viziközmű Kft Felügyelő
Bizottságának elnöke az alábbi választ adja:

 

 

Tisztelt Fáber Dávid Úr!

 

Jegyző asszony továbbította hozzám a közérdekű adatigénylését, melyet
szabadságom miatt augusztus 15-én vettem kézhez, és az ügyben a mai napon
az alábbi tájékoztatást adom:

 

a Víziközmű munkatársaitól a tűzcsap rongálásra vonatkozóan azt a
tájékoztatást kaptam,

hogy a  feltételezett rongálás abból adódott, hogy a külső szerelvényről
az alumínium kapcsot több esetben letörték, ellopták, ezeket ellenőrzés
után javították, pótolták.

 

A tűzcsapok vizsgálatára és helyreállítására fordított összeg a Kft.
költségvetésében szerepel, a többi adattal együtt. Kérem, hogy kísérje
figyelemmel  majd az éves beszámoló elkészítése utáni adatokat, melyek
részletesen éves szinten tartalmazzák majd ezeket az összegeket.

 

Nagykovácsi, 2012. augusztus 28.                                
 Üdvözlettel: Dér Zsuzsanna

 

Mellékelem Oszoly Tamás úr tájékoztatását is ez ügyben:

A Pest Megyei Katasztrófavédelemi Igazgatóság közérdekű bejelentés alapján
rendkívüli tűzvédelmi ellenőrzést tartott, az Országos Tűzvédelmi
Szabályzatról szóló 28/2011.(IX.6.) BM rendeletben (OTSZ) foglaltak
betartása tárgyában. Az ellenőrzés során átadásra került a Viziközmű által
vezetett tűzcsap nyilvántartás, a kapcsolódó felülvizsgálati lapok és
karbantartási lapok. A vizsgálat megállapítása szerint az átadott
dokumentumok megfeleltek az OTSZ előírásainak.

Az ellenőrzés során megállapították, hogy a Nagykovácsi Viziközmű Kft.
fenntartásában álló 2094 Nagykovácsi közterületi tűzcsapjai közül 10 darab
éves felülvizsgálata elmaradt. Levelemhez mellékelem a kifogásolt
tűzcsapok ellenőrzésének, felülvizsgálatának időpontjait. A rendelet
szerint a felülvizsgálatokat legalábbfélévenként felül kell vizsgálni, a
mellékletből kiderül, hogy a felülvizsgálat ezen tűzcsapok esetén
ténylegesen meghaladta a 183 naptári napot.

A fentieken túlmenően a vizsgálat megállapította, hogy - 2012. július
23.-ig az elmaradt 10 tűzcsap felülvizsgálata is megtörtént a
nyilvántartás rendelkezésre áll, az adatok naprakészek a Viziközmű Kft. a
teljes eljárás során segítőkész hozzáállást tanúsított a feltárt
hiányosságok az eljárás során megszüntetésre kerültek (10 darab tűzcsap
felülvizsgálata)

Az első átfogó ellenőrzést követően több esetben ellenőrizte a
Katasztrófavédelem a Nagykovácsi közterületi tűzcsapok működőképességét az
elmúlt hét végéig 161 db-ét.. Az ellenőrzések során a bejelentésben leírt
hibás vagy nem található tűzcsapok is ellenőrzésre kerültek, a
működőképességgel kapcsolatosan hiányosság, szabálytalanság egy esetben
sem merült fel.

Öszeségében megállapítható, hogy a Viziközmű az OTSZ félévenkénti
ellenőrzésre, illetve felülvizsgálatra vonatkozó rendelkezését rosszul
értelmezte, 1 darab tűzcsap esetén 6 nappal
5 darab tűzcsap esetén 14 nappal, 2 darab tűzcsap esetén 19 nappal, 1
darab tűzcsap esetén 25 nappal, 1 darab tűzcsap esetén 33 nappal lépte túl
a naptári napokban számolt ellenőrzési ciklust.

Ezen túlmenően a Katasztrófavédelem rendben talált mindent. Információink
szerint a tűzcsapok működőképességét előttünk is ismeretlen időpontokban
tovább ellenőrzik.

Javasoljuk, hogy a Vizközmű Kft. a tűzcsapok nyilvántartását,
fényképekkel, pontos címekkel együtt adja át az önkormányzat részére.
Az Önkormányzat megbízott képvisleője és a Kft. könyvvizsgálója együttesen
ellenőrizzék a nyilvántartást, szúrópróbaszerűen helyszíni bejárással is.

A "Tűzcsap kommandónak" a Viziközmű Kft. felajánlotta együttműködési
szándékát. Mivel a több, mint kétszáz tűzcsap közterületen helyezkedik el,
folyamatos, napi ellenőrzésük nem valósítható meg, segítette volna a
település tűzbiztonságát, ha a felajánlott együttműködés keretében az
esetleges hiányosságokról a kft. gyorsan tudomást szerez.

Levelünkre választ nem kaptunk.

 

Tisztelettel: Oszoly Tamás

 

 

 

 

 

Tóthné Pataki Csilla jegyző

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat

Polgármesteri Hivatala

H 2094 Nagykovácsi, Kossuth L. u. 61.

tel.: +36 26 555 009  fax: +36 26 389 724

email.: [1][email address]

 

References

Visible links
1. mailto:[email address]