Szegedi naperőműves projekttel kapcsolatos vizsgálat

Az igénylés részben sikeres volt.

Atlatszo.hu Kh. Nonprofit Kft.

Tisztelt Miniszterelnökség!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

I.
A Szegedi Tudományegyetemen, a KEOP - 2009 - 4.4.0/A/09 Megújuló energia alapú villamosenergia-, kapcsolt hő és villamosenergia-, valamint biometán termelés - nevű pályázat keretében lezajlott naperőműves projekt kapcsán nem cáfolt sajtóhírek szerint uniós vizsgálat zajlott. Ezzel kapcsolatban az alábbi kérdésekre szíveskedjenek válaszolni:
a) milyen szervezet végezte a vizsgálatot;
b) a vizsgálat milyen jellegű volt és mire irányult;
c) nyilvánosak-e a vizsgálat eredményei - részben vagy egészben;
ca) amennyiben igen, akkor a vizsgálat eredményét összegző
dokumentumot, vagy annak nyilvános részleteit megküldeni
szíveskedjenek;
cb) amennyiben nem, akkor az erről döntést hozó illetékes
(adatgazda) indoklását közölni szíveskedjenek.

II.
Az említett projekt kapcsán a fővállalkozó Elios Zrt. korábban E-Os Innovatív Zrt.) és az egyik alvállalkozó (AsiaNet Hungary Kft.) közt elszámolási vita alakult ki, amit bíróságon próbálnak rendezni. A vonatkozó per első tárgyalási napján elhangzottak szerint az Elios fővállalkozásában lebonyolított projekt teljes költsége nettó 482 millió forint volt. A teljes vállalási összeg
mögötti teljesítés 88 százalékát ugyanakkor az Asianet Hungary Kft. végezte el, összesen 440 millió forint értékben. Ugyanakkor az Asianet az általa elvégzett munka 90 százalékát – a teljes projekt 80 százalékát – nem alvállalkozóként, hanem szállítói szerződés
alapján végezte el, és csak a fennmaradó részt, a teljes volumen 8 százalékát mint alvállalkozó.

Kérem, szíveskedjenek arról is tájékoztatni elektronikus válasz formájában, hogy ezen nyilvánvalóan a valós teljesítéssel összhangban nem álló ténnyel - miszerint a teljes beruházási volumen 80 százalékát szállítási szerződés keretében végezte el az alvállalkozó - kapcsolatban indult-e vizsgálat, és ha igen, milyen
eredménnyel zárult.

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) bekezdése szerint adatigénylésem során a szkennelés költségén kívüli költségek megtéríttetésére nincs mód. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatok szkenneléséért költségtérítés megállapítására kerül sor. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot és a szkennelés költségét.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2014. február 11.

Üdvözlettel:
dr. Bodoky Tamás Richárd
atlatszo.hu

Lakatos Jenő, Miniszterelnökség

1 Melléklet

Dr. Bodoky Tamás Richárd ügyvezető úr részére
atlatszo.hu Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
 
Tárgy: A KEOP-4.4.0/A/09-2010-0015 számú pályázattal kapcsolatos közérdekű
adatigénylés
 
Tisztelt Ügyvezető Úr!
 
A „Napelemes energiatermelés a Szegedi Tudományegyetemen” című,
KEOP-4.4.0/A/09-2010-0015 azonosítószámú projekttel kapcsolatos közérdekű
adatigénylésre vonatkozó megkeresését köszönettel megkaptam. Az üggyel
kapcsolatban a következő tájékoztatást adom.
   
Megkeresése I. pontjában a tárgybani projekt „uniós vizsgálatával”
kapcsolatban kért adatszolgáltatást. Ezúton tájékoztatom, hogy a projekt
ellen uniós vizsgálat, tehát az unió valamely szerve által végzett
vizsgálat lefolytatására nem került sor. A hazai szervek által végzett
ellenőrzések tekintetében jelzem ugyanakkor, hogy a projekt a 2012. és
2013. évre vonatkozó tárgyidőszakban az Európai Támogatásokat Auditáló
Főigazgatóság (a továbbiakban: EUTAF) részéről sem volt sem mintavételes,
sem rendszerellenőrzés alá vonva. Az EUTAF mint ellenőrző hatóság
ugyanakkor a projekt közbeszerzéseit a 2011. évet vizsgáló 2012. évi
rendszervizsgálat során ellenőrizte, mely vizsgálat eredményeként az
ellenőrző hatóság részéről intézkedés előírására nem került sor. A
projektben a Záró Projekt Előrehaladási Jelentés 2013. augusztus 6-án
elfogadásra került, az 1. Projekt Fenntartási jelentést 2014.
augusztusában várja a közreműködő szervezet.
 
A fentieken túlmenően egy szabálytalansági  vizsgálat lefolytatására
került sor, melynek tárgya szorosan kapcsolódik levelének II. pontjában
foglaltakhoz. Erre tekintettel a vizsgálatról, annak eredményeiről az
alábbi részletesebb információkat, adatokat adom.
 
A projektben a közreműködő szervezet folytatott le szabálytalansági
vizsgálatot 2013-ban, közbeszerzéssel összefüggésben. 2013. augusztus
14-én az alábbi szabálytalansági gyanú merült fel:
 
„Alvállalkozó szerződésben vállalt kötelezettségeit a projekt megvalósítás
során határidőben, hiba- és hiánymentesen teljesítette, melyet a
Fővállalkozó teljesítésigazolásokkal tanúsított. Annak ellenére, hogy az
AsiaNet Hungary Kft. szállítói szerződésben vállalt kötelezettségeit 2012
novemberében, míg a vállalkozási szerződésben vállalt kötelezettségeit
2013. január 31. napján igazoltan teljesítette, valamint, hogy az
Alvállalkozó rendelkezésre álló információi alapján a Kedvezményezett a
beruházás ellenértékét a Fővállalkozó részére teljes körűen és határidőben
megfizette, Alvállalkozó állítása szerint a bejelentő levele megküldése
napjáig a szerződéses vállalásának 50%-át meghaladó összeg, 287.545.350 Ft
nem került megfizetésre. Alvállalkozó véleménye szerint ez az oka annak,
hogy nem tudott ÁFA fizetési kötelezettségének eleget tenni."
 
A fenti gyanú alapján 2013. augusztus 23-án kelt vizsgálatot elrendelő
döntés alapján a Szabálytalansági Vizsgáló Bizottság (a továbbiakban:
SZVB) szabálytalansági vizsgálatot folytatott le a projekt
közbeszerzésével összefüggésben. A vizsgálat azzal a megállapítással
zárult, hogy a kedvezményezett a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII.
tv. előírásait nem sértette meg, tehát a gyanúval kapcsolatos tényállás
tekintetében nem történt szabálytalanság.
 
A 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési
Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó
támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011 (I. 28.) Korm.
rendelet 91. § (3) bekezdése értelmében a szabálytalansági eljárással
kapcsolatosan keletkezett adatok közül nyilvános  - a személyes adatok
kivételével - a szabálytalansági eljárásban az irányító hatóság vagy a
közreműködő szervezet által hozott, szabálytalanság megtörténtét
megállapító jogerős döntés, a kedvezményezett neve, a projekt címe, a
szabálytalanság elkövetésének módja, a szabálytalanság következménye
valamint a szabálytalansággal érintett összeg tekintetében.
 
Fent említett jogszabályhelyre hivatkozva, tekintettel arra, hogy jelen
esetben szabálytalanság nem történt, mellékelten megküldöm a
szabálytalansági vizsgálat során keletkezett dokumentumokat:
– a 2013. szeptember 19-én kelt Szabálytalansági vizsgálati jegyzőkönyv
másolati példányát,
– a szabálytalansági eljárás lezárására vonatkozó és a bizottság
megállapításait tartalmazó 2013. szeptember 20-án kelt feljegyzést,
– a javaslat 2013. szeptember 25-i jóváhagyását tartalmazó iratot,
valamint
– a kedvezményezett eljárás befejezéséről való értesítését tartalmazó
nyilatkozatot.
 
Kérem fenti tájékoztatásom szíves tudomásulvételét.
 
 
Tisztelettel,
Csepreghy Nándor
helyettes államtitkár

idézett részek megjelenítése