Rektori feladatellátás és munkáltatói/kiadmányozási jogkörök fenntartói dokumentumai (2020.08.01–2020.12.31)

Most a(z) Soproni Egyetemért Alapítvány válaszára várunk, normális esetben nem később, mint (részletek).

Tisztelt Soproni Egyetemért Alapítvány!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján az alábbi közérdekű adat megismerése iránti igényt terjesztem elő.

A Soproni Egyetemért Alapítvány korábbi válaszában az szerepelt, hogy 2020. augusztus 1. és 2020. szeptember 30. között Prof. Dr. Náhlik András felmentésben nem részesült, és változatlanul ellátta rektori feladatait. Ugyanakkor a Soproni Egyetemért Alapítvány határozati listája tartalmaz olyan döntést, amely ezzel ellentétes joghatásra utal (különösen: a 6/2020. (VII.29.) határozat „felmenti a további munkavégzés alól” fordulata), valamint a végrehajtási feladatok egy részének delegálása is más feladatellátási rendre utal.

A fenti ellentmondás feloldása és a rektori feladatellátás dokumentált rendjének tisztázása érdekében kérem a Fenntartó (SOEA) kezelésében lévő alábbi dokumentumokat/adatokat elektronikus másolatban:

1) A 2020.07.29-i kuratóriumi döntések végrehajtását igazoló fenntartói iratok
Kérem a 2020.07.29-én hozott, rektori jogállást / helyettesítést / munkáltatói jogköröket érintő kuratóriumi döntésekhez kapcsolódó végrehajtási iratok másolatát (fenntartói megkeresések, értesítések, kijelölések, felhatalmazások, jóváhagyások, kísérőlevelek, iktatási adatok), különös tekintettel a rektori lemondás/felmentés kezelésére és a helyettesítési rendre.

2) Ki látta el a rektori feladatköröket és milyen jogcímen 2020.08.01–2020.09.30 között?
Kérem a Fenntartónál meglévő dokumentumokat/iratokat, amelyek alapján a Fenntartó megállapította és dokumentálta, hogy 2020.08.01–2020.09.30 között ki látta el ténylegesen a rektori feladatköröket, és ebből következően ki gyakorolta a rektori minőséghez kapcsolódó munkáltatói/kiadmányozási jogköröket.
Amennyiben a Fenntartónál nem áll rendelkezésre ilyen irat, kérem ennek kifejezett közlését.

2/A) A 6/2020. (VII.29.) határozat „felmenti a további munkavégzés alól” fordulatának fenntartói joghatása
Kérem közölni, hogy a Fenntartó a 6/2020. (VII.29.) határozatban szereplő „felmenti a további munkavégzés alól” intézkedést mely jogviszonyra és mely feladatellátásra (különösen: a rektori feladatok ellátása) vonatkoztatja, és ettől mely időponttól milyen joghatást tekint beálltnak.
Amennyiben a Fenntartó álláspontja szerint ez nem jelenti a rektori feladatellátás alóli felmentést, kérem megjelölni azt a jogcímet és fenntartói dokumentumot, amely alapján a korábbi válaszukban a „felmentésben nem részesült” megállapítást tették.

2/B) SZMSZ / Alapító okirat szerinti helyettesítési rend „élesedése” és a fenntartói munkáltatói joggyakorlás (általános rektorhelyettes)
Amennyiben a Fenntartó álláspontja szerint a rektor a 2020.08.01–2020.09.30 közötti időszakban a rektori feladatellátás tekintetében akadályoztatottnak minősült (ideértve a „munkavégzés alóli felmentés” esetét is), illetve a 2020.10.01–2020.12.31 közötti időszakban a rektori tisztség átmenetileg betöltetlen volt, kérem közölni, hogy:
• hatályba lépett-e a Fenntartó által elfogadott/irányadónak tekintett SZMSZ-ben és az Alapító okiratban szereplő azon rendelkezés, amely szerint az általános rektorhelyettes jogosult a rektor helyettesítésére, és aki felett a munkáltatói jogokat a Fenntartó gyakorolja; valamint
• ennek kapcsán mely fenntartói dokumentum(ok) (kijelölés/megbízás/jóváhagyás/munkáltatói jogkör-gyakorlásról szóló irat/iktatott intézkedés) rögzítik
1. a helyettesítés tényét és időtartamát (mettől–meddig),
2. az általános rektorhelyettes jogkörét a rektori feladatellátás körében,
3. és azt, hogy a Fenntartó részéről ki (mely tisztségviselő/szerv) gyakorolta az általános rektorhelyettes felett a munkáltatói jogokat a fenti időszak(ok)ban.
Amennyiben a Fenntartó álláspontja szerint a fenti rendelkezés nem lépett alkalmazásba a hivatkozott időszakokban, kérem ennek kifejezett közlését, és annak megjelölését, hogy ezt a Fenntartó milyen fenntartói iratra vagy jogcímre alapozza.

3) Ki látta el a rektori feladatköröket és milyen jogcímen 2020.10.01–2020.12.31 között (rektori tisztség betöltetlensége)?
Kérem a Fenntartónál meglévő dokumentumokat/iratokat, amelyek rögzítik, hogy 2020.10.01–2020.12.31 között (rektori tisztség átmeneti betöltetlensége idején) ki látta el a rektori feladatköröket, és milyen fenntartói jogcímen / felhatalmazással (kijelölés, megbízás, jóváhagyás).

4) Munkáltatói jogkörök gyakorlása: Prof. Dr. Fábián Attila Gábor felett, és a SOE dolgozói felett a fenti időszakokban
Kérem annak Fenntartónál fellelhető dokumentálását, hogy a fenti két időszakban (2020.08.01–09.30 és 2020.10.01–12.31):
• ki gyakorolta a munkáltatói jogokat Prof. Dr. Fábián Attila Gábor (általános rektorhelyettes / megbízott rektor) felett, és
• a rektori jogkör gyakorlásán keresztül ki járt el a SOE munkavállalóit érintő munkáltatói döntések körében (fenntartói oldalról dokumentált rend szerint).

5) A kancellári pozíció megszűnésével összefüggő intézkedések delegálása és végrehajtási nyoma
A Fenntartó határozati listája szerint a Kuratórium az általános rektorhelyettest hívta fel a kancellári pozíció megszűnéséhez kapcsolódó intézkedésre (Skala János ügyvivői munkaviszonyának megszüntetése).
Kérem az ezzel kapcsolatos, Fenntartónál meglévő felhatalmazás/kijelölés jogalapját igazoló iratokat, valamint a végrehajtás Fenntartónál fellelhető dokumentum- és iktatási nyomát (kiadmányozó, dátum, iktatószám, címzett, tárgy).

A kért adatok célja annak tisztázása, hogy a Fenntartó korábbi állításával („a rektor változatlanul ellátta feladatait 2020.08.01–09.30 között”) összhangban milyen fenntartói jogkör-rend alapján történt az intézkedés.

Fontos korlátozás: kizárólag a Fenntartó (SOEA) kezelésében lévő iratokat/adatokat kérem. Amennyiben egy dokumentumot a Fenntartó állítása szerint a SOE kezel, kérem legalább a Fenntartónál rendelkezésre álló iktatási/metaadatok megadását (dátum, iktatószám, tárgy, címzett/feladó), és annak megjelölését, hogy a dokumentumot mely szerv kezeli.

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni. Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Mivel adatigénylésemben elektronikus másolatban és elektronikus úton kérem az adatok kiadását, ezért az adatigénylés teljesítéséért az Infotv. 29. § (3)-(5) bekezdései alapján költségtérítés megállapítására nincs mód. Ha az adatok kiadása a kért módon lehetetlen volna, és iratmásolatok adathordozókra másolásához és kézbesítéséhez kapcsolódóan a hivatkozott törvényi rendelkezések alkalmazásával mégis költségtérítést állapítanának meg, úgy kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson erről. Ebben az esetben azt is kérem, hogy a tájékoztatásban tételesen jelölje meg a költségtérítés számítása során figyelembe vett költségtényezőket.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2025. december 22.

Üdvözlettel:

Kovács Péter