Rektori feladatellátás és munkáltatói/kiadmányozási jogkörök fenntartói dokumentumai (2020.08.01–2020.12.31)
Tisztelt Soproni Egyetemért Alapítvány!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján az alábbi közérdekű adat megismerése iránti igényt terjesztem elő.
A Soproni Egyetemért Alapítvány korábbi válaszában az szerepelt, hogy 2020. augusztus 1. és 2020. szeptember 30. között Prof. Dr. Náhlik András felmentésben nem részesült, és változatlanul ellátta rektori feladatait. Ugyanakkor a Soproni Egyetemért Alapítvány határozati listája tartalmaz olyan döntést, amely ezzel ellentétes joghatásra utal (különösen: a 6/2020. (VII.29.) határozat „felmenti a további munkavégzés alól” fordulata), valamint a végrehajtási feladatok egy részének delegálása is más feladatellátási rendre utal.
A fenti ellentmondás feloldása és a rektori feladatellátás dokumentált rendjének tisztázása érdekében kérem a Fenntartó (SOEA) kezelésében lévő alábbi dokumentumokat/adatokat elektronikus másolatban:
1) A 2020.07.29-i kuratóriumi döntések végrehajtását igazoló fenntartói iratok
Kérem a 2020.07.29-én hozott, rektori jogállást / helyettesítést / munkáltatói jogköröket érintő kuratóriumi döntésekhez kapcsolódó végrehajtási iratok másolatát (fenntartói megkeresések, értesítések, kijelölések, felhatalmazások, jóváhagyások, kísérőlevelek, iktatási adatok), különös tekintettel a rektori lemondás/felmentés kezelésére és a helyettesítési rendre.
2) Ki látta el a rektori feladatköröket és milyen jogcímen 2020.08.01–2020.09.30 között?
Kérem a Fenntartónál meglévő dokumentumokat/iratokat, amelyek alapján a Fenntartó megállapította és dokumentálta, hogy 2020.08.01–2020.09.30 között ki látta el ténylegesen a rektori feladatköröket, és ebből következően ki gyakorolta a rektori minőséghez kapcsolódó munkáltatói/kiadmányozási jogköröket.
Amennyiben a Fenntartónál nem áll rendelkezésre ilyen irat, kérem ennek kifejezett közlését.
2/A) A 6/2020. (VII.29.) határozat „felmenti a további munkavégzés alól” fordulatának fenntartói joghatása
Kérem közölni, hogy a Fenntartó a 6/2020. (VII.29.) határozatban szereplő „felmenti a további munkavégzés alól” intézkedést mely jogviszonyra és mely feladatellátásra (különösen: a rektori feladatok ellátása) vonatkoztatja, és ettől mely időponttól milyen joghatást tekint beálltnak.
Amennyiben a Fenntartó álláspontja szerint ez nem jelenti a rektori feladatellátás alóli felmentést, kérem megjelölni azt a jogcímet és fenntartói dokumentumot, amely alapján a korábbi válaszukban a „felmentésben nem részesült” megállapítást tették.
2/B) SZMSZ / Alapító okirat szerinti helyettesítési rend „élesedése” és a fenntartói munkáltatói joggyakorlás (általános rektorhelyettes)
Amennyiben a Fenntartó álláspontja szerint a rektor a 2020.08.01–2020.09.30 közötti időszakban a rektori feladatellátás tekintetében akadályoztatottnak minősült (ideértve a „munkavégzés alóli felmentés” esetét is), illetve a 2020.10.01–2020.12.31 közötti időszakban a rektori tisztség átmenetileg betöltetlen volt, kérem közölni, hogy:
• hatályba lépett-e a Fenntartó által elfogadott/irányadónak tekintett SZMSZ-ben és az Alapító okiratban szereplő azon rendelkezés, amely szerint az általános rektorhelyettes jogosult a rektor helyettesítésére, és aki felett a munkáltatói jogokat a Fenntartó gyakorolja; valamint
• ennek kapcsán mely fenntartói dokumentum(ok) (kijelölés/megbízás/jóváhagyás/munkáltatói jogkör-gyakorlásról szóló irat/iktatott intézkedés) rögzítik
1. a helyettesítés tényét és időtartamát (mettől–meddig),
2. az általános rektorhelyettes jogkörét a rektori feladatellátás körében,
3. és azt, hogy a Fenntartó részéről ki (mely tisztségviselő/szerv) gyakorolta az általános rektorhelyettes felett a munkáltatói jogokat a fenti időszak(ok)ban.
Amennyiben a Fenntartó álláspontja szerint a fenti rendelkezés nem lépett alkalmazásba a hivatkozott időszakokban, kérem ennek kifejezett közlését, és annak megjelölését, hogy ezt a Fenntartó milyen fenntartói iratra vagy jogcímre alapozza.
3) Ki látta el a rektori feladatköröket és milyen jogcímen 2020.10.01–2020.12.31 között (rektori tisztség betöltetlensége)?
Kérem a Fenntartónál meglévő dokumentumokat/iratokat, amelyek rögzítik, hogy 2020.10.01–2020.12.31 között (rektori tisztség átmeneti betöltetlensége idején) ki látta el a rektori feladatköröket, és milyen fenntartói jogcímen / felhatalmazással (kijelölés, megbízás, jóváhagyás).
4) Munkáltatói jogkörök gyakorlása: Prof. Dr. Fábián Attila Gábor felett, és a SOE dolgozói felett a fenti időszakokban
Kérem annak Fenntartónál fellelhető dokumentálását, hogy a fenti két időszakban (2020.08.01–09.30 és 2020.10.01–12.31):
• ki gyakorolta a munkáltatói jogokat Prof. Dr. Fábián Attila Gábor (általános rektorhelyettes / megbízott rektor) felett, és
• a rektori jogkör gyakorlásán keresztül ki járt el a SOE munkavállalóit érintő munkáltatói döntések körében (fenntartói oldalról dokumentált rend szerint).
5) A kancellári pozíció megszűnésével összefüggő intézkedések delegálása és végrehajtási nyoma
A Fenntartó határozati listája szerint a Kuratórium az általános rektorhelyettest hívta fel a kancellári pozíció megszűnéséhez kapcsolódó intézkedésre (Skala János ügyvivői munkaviszonyának megszüntetése).
Kérem az ezzel kapcsolatos, Fenntartónál meglévő felhatalmazás/kijelölés jogalapját igazoló iratokat, valamint a végrehajtás Fenntartónál fellelhető dokumentum- és iktatási nyomát (kiadmányozó, dátum, iktatószám, címzett, tárgy).
A kért adatok célja annak tisztázása, hogy a Fenntartó korábbi állításával („a rektor változatlanul ellátta feladatait 2020.08.01–09.30 között”) összhangban milyen fenntartói jogkör-rend alapján történt az intézkedés.
Fontos korlátozás: kizárólag a Fenntartó (SOEA) kezelésében lévő iratokat/adatokat kérem. Amennyiben egy dokumentumot a Fenntartó állítása szerint a SOE kezel, kérem legalább a Fenntartónál rendelkezésre álló iktatási/metaadatok megadását (dátum, iktatószám, tárgy, címzett/feladó), és annak megjelölését, hogy a dokumentumot mely szerv kezeli.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni. Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Mivel adatigénylésemben elektronikus másolatban és elektronikus úton kérem az adatok kiadását, ezért az adatigénylés teljesítéséért az Infotv. 29. § (3)-(5) bekezdései alapján költségtérítés megállapítására nincs mód. Ha az adatok kiadása a kért módon lehetetlen volna, és iratmásolatok adathordozókra másolásához és kézbesítéséhez kapcsolódóan a hivatkozott törvényi rendelkezések alkalmazásával mégis költségtérítést állapítanának meg, úgy kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson erről. Ebben az esetben azt is kérem, hogy a tájékoztatásban tételesen jelölje meg a költségtérítés számítása során figyelembe vett költségtényezőket.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2025. december 22.
Üdvözlettel:
Kovács Péter
