Raktárvárosi út - Pannon út - Nádasdi Tamás utcai körforgalom
Tisztelt Magyar Közút Nonprofit Zrt.!
A tárgyban jelzett, a http://www.openstreetmap.org/#map=18/47.... címen megtekinthető körforgalom környékén végződik egy, a Pannon úttal párhuzamosan fekvő járda, amely adottságainál fogva alkalmas gyalog-kerékpárútként való használatra. Sajnos a körforgalomnál az
ahhoz kapcsolódó bejárat szalagkorláttal van ellátva, ami az egész szakaszt használhatatlanná teszi.
Azt szeretném elérni, hogy a szalagkorlát megszakításával az útszakasz használhatóvá, és a megfelelő forgalomszabályozással legálisan kerékpározhatóvá váljon.
A közérdekű adatkérést, mint formát a folyamat transzparenciájának érdekében, és a kimittud folyamattámogatási segítségét kihasználandó választottam.
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre
- Van-e bármilyen szabályozási jellegű akadálya a Pannon úttal párhuzamosan futó járda gyalog-kerékpárúttá való átminősítésének? Ha igen, kérem hivatkozzanak a vonatkozó szabályozás megfelelő pontjaira.
- Van-e bármilyen szabályozási jellegű akadálya a tárgybéli útkereszteződés "vak" ágából a szalagkorlát megfelelő szakaszának eltávolításnak? Ha igen, kérem hivatkozzanak a vonatkozó szabályozás megfelelő pontjaira.
- Hozzávetőlegesen mekkora anyagi vonzata lenne a fenti átalakítások elvégzésének?
- Mekkora összeg áll a Magyar Közút rendelkezésére Pest megyei utak fenntartására, kezelésére? A kérdés célja ennek a beruházásnak és a hasonló célokra rendelkezésre álló keret arányának megállapítása. Amennyiben az értelmes összehasonlítás más kerettel érdemes megtenni, kérem annak méretét is adják meg.
- Van-e bármilyen egyéb szempont, ami a fejlesztést meghiúsíthatja vagy akadályozhatja?
- Milyen folyamat alapján priorizálódnak az ilyen jellegű fejlesztési igények?
- Mit tudok tenni annak érdekében, hogy a fejlesztés mihamarabb megtörténjen?
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) bekezdése szerint adatigénylésem során a szkennelés költségén kívüli költségek megtéríttetésére nincs mód. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatok szkenneléséért költségtérítés megállapítására kerül sor. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot és a szkennelés költségét.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2014. február 12.
Üdvözlettel:
Magosányi Árpád
Tisztelt Magosányi Árpád Úr!
Tárgyban kelt levelében foglaltakra vonatkozóan ill. az abban feltett
kérdésekre az alábbi tájékoztatást adjuk:
- Van-e bármilyen szabályozási jellegű akadálya a Pannon úttal
párhuzamosan futó járda gyalog-kerékpárúttá való átminősítésének? Ha igen,
kérem hivatkozzanak a vonatkozó szabályozás megfelelő pontjaira.
Elvben megoldható, ehhez alapvetően tudni kell, hogy a használt út
műszaki-forgalmi paraméterei erre alkalmasak-e, az UME (pontosabban az
e-UT 03.01.11. sz. útügyi műszaki előírás) figyelembevételével
kialakíthatók-e a közúti csatlakozások a kerékpárút elején és végén. És
nem utolsó sorban, hogy jelen esetben a felhasználni kívánt aszfaltozott
„járda”sáv kinek a földterületén van, ki ennek a tulajdonosa ill.
vagyonkezelője? És van-e járdának kezelője vagyis karbantartója,
üzemeltetője ?
Itt jegyezzük meg, hogy az ún. Pannon (8102. j. ) út tulajdonosa a Magyar
Állam, vagyonkezelője a KKK (Közlekedésfejlesztési Központ), és
közútkezelő a Magyar Közút Nonprofit Zrt. (az út maga a 061/4, 078/5,
061/13 hrsz. ingatlanokon fekszik. A közútkezelői határ a közút árok
külső éle, amely egyúttal az ingatlanhatár is.
Azon túl lévő területek (pl. a 06/7. hrsz és 061/11 hrsz., ezeken van az
aszfaltozott járda is) vélhetően magántulajdonban vannak.
A közutakról (így az utak átminősítéséről) a közúti közlekedésről szóló
1988. évi I. tv. ill. az annak végrehajtásáról szóló 30/1988. (IV.21.) MT
rendeletben előírtak alapvetően mérvadóak.
Alább az UME kínálta egy lehetséges csatlakozási lehetőség:
- Van-e bármilyen szabályozási jellegű akadálya a tárgybéli
útkereszteződés "vak" ágából a szalagkorlát megfelelő szakaszának
eltávolításnak? Ha igen, kérem hivatkozzanak a vonatkozó szabályozás
megfelelő pontjaira.
Gyakorlatilag – némi átépítéssel – ez is megoldható, de figyelembe kell
venni az alábbiakat. Az acél szalagkorlát megbontása és biztonságos
csatlakozás kialakítása csak a körforgalom kiépített, de jelenleg lezárt
ágán történhet meg. Azonban ez az ág is magántulajdonban lévő területen
fekszik. Hozzá kell ehhez még tenni, hogy a kerékpáros forgalmat, mielőtt
a gépjármű forgalomba csatlakozik, valamilyen módon (pl. áteresz
beépítésével vagy kerékpáros híddal) át kell vezetni a közúti árkon, amely
most fizikai akadályt képez a meglévő „szervízút/járda” és az acélkorlát
között.
Az erre vonatkozó szabályozást a fentiekben említett 1988. évi I. tv. ill.
a 30/1988. (IV.21.) MT rendelet továbbá az UME tartalmazza.
- Hozzávetőlegesen mekkora anyagi vonzata lenne a fenti átalakítások
elvégzésének?
A tervek beárazását a megpályáztatott kivitelezők készítik el, de a végső
bekerülési költség ettől lényegesen eltérhet, többnyire a felmerülő és
előre nem látható többletköltségek miatt .
- Mekkora összeg áll a Magyar Közút rendelkezésére Pest megyei utak
fenntartására, kezelésére? A kérdés célja ennek a beruházásnak és a
hasonló célokra rendelkezésre álló keret arányának megállapítása.
Amennyiben az értelmes összehasonlítás más kerettel érdemes megtenni,
kérem annak méretét is adják meg.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt-nek sem az erre vonatkozó tervekre, de még a
kötelezően elvégzendő munkáira vonatkozóan sincs önálló, szabadon
felhasználható pénzügyi kerete. Az éves szinten és szigorúan a KKK-val
kötött keretszerződések alapján elvégzett munkákon kívüli, így az
kérdésben szereplő beruházás finanszírozási keretére vonatkozóan csak a
KKK munkatársai (pl. a Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztályon,
BERENCSI MIKLÓS o.v. T:3368-295) tudnának megfelelő felvilágosítást adni.
- Van-e bármilyen egyéb szempont, ami a fejlesztést meghiúsíthatja
vagy akadályozhatja?
A fentieken kívül jelenleg nincs tudomásunk ilyenről!
- Milyen folyamat alapján priorizálódnak az ilyen jellegű fejlesztési
igények?
Erre a kérdésre is a KKK-nál tudnának felvilágosítást adni.
- Mit tudok tenni annak érdekében, hogy a fejlesztés mihamarabb
megtörténjen?
Javasoljuk felvenni a kapcsolatot a KKK a Kerékpáros Infrastruktúra
Fejlesztési Osztálya vezetőjével, és tájékoztatni őt jelen levelünk
tartalmáról.
- Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a
másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen
részemre, a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni,
akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
- Az Infotv. 29. § (3) bekezdése szerint adatigénylésem során a
szkennelés költségén kívüli költségek megtéríttetésére nincs mód. Kérem,
hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért
iratmásolatok szkenneléséért költségtérítés megállapítására kerül
sor. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen
dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot és a
szkennelés költségét.
Tájékoztatjuk Önt arról, hogy jelen tájékoztatást e-mail útján adjuk meg,
így az közvetlen költséggel nem jár.
- Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy
részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján
azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Nincs ilyen !
Alább csatolunk az fentiekhez kapcsolódóan ingatlan állapotrajzot,
valamint műholdas fotókat is.
Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását !
Üdvözlettel
Balogh Gábor
forgalomtechnikai főmunkatárs
Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Pest Megyei Igazgatóság
Forgalomtechnikai és kezelői osztály
1134 Budapest, Váci út 45. D. épület
Telefon: +36-1 819-9232
Mobil: +36-30 506-1642
Fax: +36-1 819-9470
E-mail: [email address]
Weboldal: www.kozut.hu
Vigyázzunk a természetre - biztos szükséges kinyomtatnia ezt a levelet?
Tisztelt Balogh Gábor!
Köszönöm az alapos, teljeskörű tájékoztatást.
Üdvözlettel:
Magosányi Árpád