Parkolást megengedő tábla miatti beláthatatlan kereszteződés
Tisztelt Vác Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!
Tekintettel arra, hogy a Deákvári főút és Radnóti Miklós út kereszteződése [koordináták: 47°47'41.9"N 19°07'42.7"E] – ahol korábban "megállani tilos" tábla volt elhelyezve – a parkolás megengedése óta beláthatatlanná vált, és abban az esetben is gond van a kereszteződés belátásával, ha az autósok a táblának megfelelő módon parkolnak (ebben az esetben is csak korlátozottan látható be a kereszteződés, ami fokozottan balesetveszélyes), ugyanakkor – mint azt a mellékelt kép is mutatja [https://www.dropbox.com/s/o054uh09smgsu1... – számos esetben szabálytalan módon, az autó teljes felületével az útburkolaton történik a parkolás, ami teljes mértékben megakadályozza a kereszteződés belátását, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem a T. Vác Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalt mint az előzőekben meghatározott közterület közútkezelőjét, hogy szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre:
1) a korábbi tábla eltávolításának, és az új táblák kihelyezésének költségét;
2) a hatástanulmányt – ennek elkészülte hiányában a közútkezelő írásos indoklását –, hogy miért vált szükségessé a parkolást megengedő táblák kihelyezése, illetve ez mennyiben teszi kevésbé balesetveszélyessé a kereszteződést; valamint
3) – tekintettel arra, hogy a kereszteződés a megállni tilos tábla idején is fokozottan balesetbeszélyes volt a tiltás ellenére szabálytalanul parkoló autók miatt okozott beláthatatlanság miatt – a kereszteződésben történt valamennyi baleset (ide értve különösen, de nem kizárólagosan a karambolokat, gázolásokat) statisztikáját 2019., 2018., 2017., 2016., 2015., 2014., 2013., 2012., 2011., és 2010. évekből.
Tájékoztatom a T. Vác Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalt, hogy amennyiben a közérdekű adatigénylésemet nem vagy csak részben teljesíti, a közérdekű adatok kiadása iránt a közérdekű adatok kiadására nyitva álló határidő elteltét követő munkanapon bíróság előtt keresetet indítok, illetve kezdeményezem a Nemzeti Adatvédelmi és Informácószabadság Hatóság eljárását.
Amennyiben a T. Vác Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal úgy ítéli meg, hogy az igényelt közérdekű adatok kiadására, illetve az igényelt közérdekű adatok bármely pontjának kiadására nem rendelkezik hatáskörrel, az ugyanis – megítélése szerint – más szerv kizárólagos hatáskörébe tartozik, akkor kérem a jelen közérdekű adatigénylésemet késedelem nélkül továbbítsa a hatáskörrel rendelkező szerv részére, és a továbbítás tényét a válaszában jelölje meg.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2019. november 9.
Üdvözlettel,
Dr. Sütő Ádám
Tehetségbarát Önkormányzat 2018 Kerékpárosbarát Település
Befogadó magyar település 2016 2014-2015-2016
A Holnap Városáért Díj 2015 Hild János-díj 2014
Családbarát Munkahely 2015-2016-2017 Idősbarát Önkormányzat 2013
Raul Wallenberg-díj 2015 Kultúra Magyar Városa 2010
A Nemzet Sportvárosa 2003
Váci Polgármesteri Hivatal
Jogi Osztály
Tisztelt Dr. Sütő Ádám!
Mellékelten megküldöm fenti tárgyú e-mailjében érkezett közérdekű
adatigénylésével kapcsolatos határidő hosszabbításról szóló döntést.
Tisztelettel,
dr. Neuhauser Ágnes
jogi referens
tel: 27/513-465
email: [1][email address]
References
Visible links
1. mailto:[email address]
Tisztelt dr. Neuhauser Ágnes!
Köszönettel nyugtáztam a válaszát. Ennek megfelelően az igényelt adatokat a - meghosszabbított - határidőn belül várom.
Üdvözlettel,
Dr. Sütő Ádám
Tisztelt Dr. Sütő Ádám!
Mellékelten megküldöm közérdekű adatigénylésére adott válaszunkat.
Tisztelettel,
dr. Neuhauser Ágnes
jogi referens
tel: 27/513-465
email: [email address]
Tisztelt dr. Neuhauser Ágnes!
Tekintettel arra, hogy a közérdekű adatigénylésre adott válaszában hivatkozik arra, hogy a kialakított forgalmi rend kizárólag annak betartása esetén nem akadályozza a csomópont biztonságos használatát, ezúton jelzem, hogy a tényleg állapotok azt bizonyítják, hogy naponta százat is meghaladó esetben történik a szabályszegés a csomópontban, amely a biztonságos közlekedést megakadályozza.
Érthetetlen számomra, hogy válaszában miért csak a Deákvári főút irányából jobbra, a Gombási út felé kanyarodó autókról tett említést. A Deákvári főút irányából nyilvánvalóan lehet balra is kanyarodni, illetve – a csomóponton keresztül haladva – a Deákvári főúton továbbhaladni. Ebben a két esetben – tekintettel arra, hogy állandó szabálysértés történik a csomópontban – a csomópont belátását a szabálytalanul parkoló autók eltakarják, amely esetben a Deákvári főút irányából érkező autósoknak ki kell csorogniuk a Gombási útra, amely extrém módon balesetveszélyes, ugyanis sem a Deákvári főút irányából érkező autós, sem a Gombási út irányából érkező autós nem látja a másikat.
A meghatározott forgalmi helyzetről igény esetén fényképeket, illetve videót is csatolok .
Hivatkozással arra, hogy válaszában olyan tényállítást közölt velem, hogy a "módosítást követő időszakban a Közterület-Felügyelet fokozottan ellenőrzi a kérdéses területet a szabálytalanságok megelőzése, illetve megszüntetése végett", ezúton a következő tartalmú közérdekű adatigénylést terjesztem elő: Kérem a T. Vác Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalt mint az előzőekben meghatározott közterület közútkezelőjét, hogy szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre a csomópontban kiszabott bírságok statisztikáját (bírságok száma, mértéke) 2019., 2018., 2018., 2016. 2015. évekből, pontosan megjelölve azt az időpontot, amikor a tábla kihelyezésre került és a fokozott ellenőrzés megkezdődött.
Üdvözlettel,
Dr. Sütő Ádám
Tisztelt Dr. Sütő Ádám!
Mellékelve küldöm adatigénylésére adott válaszunkat.
Tisztelettel:
dr. Neuhauser Ágnes
jogi referens
tel: 27/513-465
email: [email address]
Tisztelt dr. Neuhauser Ágnes!
Köszönöm szépen a választ. Érdekes "véletlennek" találom, hogy – annak ellenére, hogy naponta százat meghaladó autó parkol szabálytalanul a kereszteződésben – az elmúlt 5 év során (a fokozott ellenőrzés ellenére sem) soha, egyetlen egy alkalommal sem talált a Közterület-felügyelet szabálytalanul parkoló autót az érintett kereszteződésben.
A közútkezelő a válaszából – az egyértelmű felhívás ellenére – ismételten hiányzik a magyarázat arról, hogy a jelenlegi állapot szerint miért biztonságosabb a kereszteződés a Deákvári főút irányából balra kanyarodók, illetve a csomóponton keresztül a Deákvári főúton továbbhaladók szempontjából. Ahogy korábban is indokoltam: "Ebben a két esetben – tekintettel arra, hogy állandó szabálysértés történik a csomópontban – a csomópont belátását a szabálytalanul parkoló autók eltakarják, amely esetben a Deákvári főút irányából érkező autósoknak ki kell csorogniuk a Gombási útra, amely extrém módon balesetveszélyes, ugyanis sem a Deákvári főút irányából érkező autós, sem a Gombási út irányából érkező autós nem látja a másikat".
Hiába tehát a közútkezelő akarata arra, hogy az új táblával biztonságosabbá, beláthatóbbá tegye a csomópontot. Tekintettel arra, hogy naponta százat meghaladó alkalommal – a közútkezelő tényállítása szerint büntetlenül – történik szabálytalan parkolás a csomópontban, a tényleges gyakorlat az, hogy folyamatos szabálysértés történik a csomópontban, ami balesetveszélyt állandósítja, és ez ellen a tényállítása alapján nem tesz lépéseket a Közterület-felügyelet.
Tényleg azt próbálja meg indoklásként, megnyugtatásként válaszolni, hogy fokozott ellenőrzést tart a Közterület-felügyelet, amikor a napi százat meghaladó szabálytalanság ellenére a hatóság pontosan 0 (azaz nulla) alkalommal szabott ki bírságot? A csomópontból a tavalyi év során egy balesetben úgy csapódott ki az egyik érintett jármű, hogy egy sérült villanyoszlopot el kellett távolítani. Egy villanyoszlopot!
Szégyellje magát mind Ön, mind a jegyző asszony, hogy ilyen minőségű, jogilag értékelhetetlen válaszhoz a nevüket adják. Szégyellje magát az új városvezetés is, hogy a nagy ígéretek ellenére változás nem tapasztalható. Ahelyett, hogy elismernék a hibát és visszahelyeznék a parkolni tilos táblát, kötik az ebet a karóhoz, és megpróbálják megindokolni, hogy a Közterület-felügyelet az elmúlt öt év ellenőrzései során (ami október óta már fokozott státuszú) pontosan mindig abban az időintervallumban tart ellenőrzést, amikor éppen nem parkol a csomópontban szabálytalanul autó. Egészen elképesztő véletlenek történnek a városban!
Hivatkozással arra, hogy a hivatalos válasz szerint a fokozott ellenőrzés tart, minden hónapban közérdekű adatigénylést fogok benyújtani, amelyben az adott hónapban a csomópontban kiszabott bírság(ok) statisztikáját fogom megigényelni. Továbbá büntetőjogra szakosodott kollégám bevonásával vizsgáljuk, hogy a Btk. 305. § alapján hivatali visszaélés miatt fennáll-e az ügyben büntetőfeljelentés megtételének szükségessége ismeretlen tettes ellen.
Üdvözlettel,
Dr. Sütő Ádám
Tisztelt dr. Neuhauser Ágnes!
Hivatkozással a korábbi adatigénylésemre, kérem közölni, hogy 2020. évben a közterület felügyelet hány alkalommal tartott ellenőrzést a Deákvári főút és Radnóti Miklós út kereszteződésében, és az ellenőrzés eredményeként hány alkalommal történt meg bírság kiszabása.
Tekintettel arra, hogy korábbi tényállításában "fokozott ellenőrzésről" írt, vélelmezem, hogy magas számról fog tudni beszámolni.
Arra a nem várt esetre, ha adatot nem tud szolgáltatni vagy a kiszabott bírságok száma nulla, kérem megjelölni a közterület felügyelet országos felügyeleti szervét, akinek az esetet bejelenthetem.
Bármely kérés elmulasztása esetén késedelem nélkül a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulok.
Üdvözlettel:
Dr. Sütő Ádám
Tisztelt Dr. Sütő Ádám!
Mellékelten megküldöm adatigénylésére adott válaszunkat.
Tisztelettel,
dr. Neuhauser Ágnes
jogi referens
tel: 27/513-465
email: [email address]
Tisztelt dr. Neuhauser Ágnes!
Köszönettel megkaptam a választ. Érdekes, szerencsétlen "véletlen", hogy a napi ellenőrzés - és fényképpel bizonyítható folyamatos szabálysértés - ellenére 0 db alkalommal talált szabálysértést a közterület-felügyelet.
Üdvözlettel:
Dr. Sütő Ádám