Összeférhetetlenségi ügyekben hozott határozatok és statisztikák

Most a(z) Soproni Egyetem válaszára várunk, normális esetben nem később, mint (részletek).

Tisztelt Soproni Egyetem!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján az alábbi közérdekű adatigénylést terjesztem elő.

A Soproni Egyetem Szervezeti és Működési Szabályzata (SZMSZ) és Foglalkoztatási Követelményrendszere (FKR) – különösen az összeférhetetlenségi szabályokat tartalmazó fejezetek – alapján a vezető állású munkavállalókra, kötelezettségvállalókra és más érintettekre vonatkozó összeférhetetlenségi szabályozás az Egyetem működésének lényeges eleme. A kért adatok a közfeladatot ellátó szerv működésével, döntéseivel és a közpénzek felhasználásával összefüggnek, ezért az Infotv. 26. § (2) és 27. § (3) szerint közérdekű, illetve közérdekből nyilvános adatok.
Kérem, hogy az Infotv. 30. § (2) bekezdése alapján az alábbi adatokat elektronikus úton, lehetőség szerint géppel olvasható formátumban (pl. PDF, DOCX, XLSX, CSV) szíveskedjenek megküldeni.

1. Összeférhetetlenségi ügyekben hozott határozatok (2013.01.01-től)
Kérem megküldeni 2013. január 1. napjától a megkeresés napjáig terjedő időszakra azon –
• rektor,
• rektorhelyettes(ek),
• dékán(ok),
• gazdasági főigazgató,
• intézetigazgatók,
• önálló szervezeti egységek vezetői, valamint
• pénzügyi kötelezettségvállalásra jogosult személyek
tekintetében született írásos döntéseket / határozatokat, amelyek
• összeférhetetlenség megállapítására, vagy
• az összeférhetetlenség megszüntetésére irányuló intézkedésre (pl. további jogviszony megszüntetésére vonatkozó kötelezés), vagy
• összeférhetetlenségi bejelentés / felvetés elutasítására
vonatkoznak.
Amennyiben az összeférhetetlenségi ügyekben a döntéshozó valamely testület (pl. Szenátus, kari tanács, bizottság), illetve a Soproni Egyetemért Alapítvány valamely szerve (kuratórium, felügyelőbizottság) volt, kérem megküldeni az érintett napirendi pontokra vonatkozó határozatok szövegét vagy a határozatokat tartalmazó jegyzőkönyvrészleteket (az egyéb napirendi pontok mellőzésével).
Amennyiben az igényelt adatok egy része kizárólag a Soproni Egyetemért Alapítvány kezelésében áll, kérem, hogy az Infotv. 28. § (2) bekezdésében foglaltakra tekintettel a megkeresésemet a kompetens adatkezelőhöz továbbítsák, és erről röviden tájékoztassanak.
Nem kérek olyan személyes adatot, amely a közpénz-felhasználás és az egyetemi döntéshozatal átláthatóságához nem szükséges (pl. magánszemélyek lakcíme, elérhetősége, TAJ-száma, adóazonosító jele). Szükség esetén kérem, hogy az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján ezen adatokat takarják ki.
A vezető állású munkavállalók neve és beosztása ugyanakkor az Nftv. és az FKR alapján az Egyetem működésével összefüggő, közérdekű adat, ezek kitakarása nem indokolt.
Amennyiben a fenti időszakban bizonyos kategóriákra (pl. egyes vezetői körökre) vonatkozóan nem született összeférhetetlenségi ügyben döntés, erről kérem külön, rövid nyilatkozatuk megküldését (pl. „a [megjelölt vezetői kör] tekintetében nem született összeférhetetlenségi határozat”).

2. Összesített statisztikai adatok (2020.08.01-től)
Kérem továbbá 2020. augusztus 1. napjától a megkeresés napjáig terjedő időszakra, éves bontásban (amennyiben rendelkezésre áll, negyedéves bontásban) az alábbi statisztikai adatokat:
• összeférhetetlenségi bejelentések / vizsgálatok száma,
• ezek közül:
o hány esetben állapítottak meg összeférhetetlenséget,
o hány esetben született olyan döntés, amely az összeférhetetlenség megszüntetésére irányuló intézkedést ír elő (pl. további jogviszony megszüntetése),
o hány esetben utasították el a bejelentést / nem állapítottak meg összeférhetetlenséget.
Amennyiben az Egyetem (vagy a Soproni Egyetemért Alapítvány) az összeférhetetlenségi eljárásokról külön belső nyilvántartást vezet (pl. táblázat, iktatólista), kérem legalább a fenti mezők (dátum, érintett szervezeti vagy vezetői kategória, döntés alapvető jellege – megállapítás / elutasítás / intézkedés) szerinti anonimizált kivonat megküldését.
Amennyiben ilyen nyilvántartást nem vezetnek, kérem erről is kifejezett, rövid nyilatkozatuk megküldését.

3. Adatformátum
Kérem, hogy az adatokat az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint elektronikus úton, lehetőség szerint géppel olvasható formátumban (PDF/DOCX/XLSX/CSV) szíveskedjenek megküldeni a feladó e-mail címére.

Felhívom szíves figyelmüket, hogy az Infotv. 31. § alapján jogorvoslattal élhetek (NAIH eljárás kezdeményezése, bírósági jogérvényesítés).

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni. Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Mivel adatigénylésemben elektronikus másolatban és elektronikus úton kérem az adatok kiadását, ezért az adatigénylés teljesítéséért az Infotv. 29. § (3)-(5) bekezdései alapján költségtérítés megállapítására nincs mód. Ha az adatok kiadása a kért módon lehetetlen volna, és iratmásolatok adathordozókra másolásához és kézbesítéséhez kapcsolódóan a hivatkozott törvényi rendelkezések alkalmazásával mégis költségtérítést állapítanának meg, úgy kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson erről. Ebben az esetben azt is kérem, hogy a tájékoztatásban tételesen jelölje meg a költségtérítés számítása során figyelembe vett költségtényezőket.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2025. november 18.

Üdvözlettel:

Kovács Péter