Létszámadatokkal és szerződésekkel kapcsolatos kérdések
Tisztelt Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikusan megküldeni részemre az alábbi kérdésekre a választ:
1.) A 2025. év februári elbocsájtás keretében hány fő munkaviszonya került megszüntetésre? Ebből hány fő volt vezető beosztású?
A honlapjukon elérhető „Foglalkoztatottak létszáma és juttatásai” adatai szerint az alábbiak szerint alakult az intézmény létszáma:
Negyed év, összes foglalkoztatott/vezető beosztású
2024. I. negyedév: 191/19
2024. II. negyedév: 188/19
2024. III. negyedév: 187/19
2024. IV. negyedév: 163/19
2025. I. negyedév: 182/19
2025. II. negyedév: 168/19
A honlapjukon elérhető „Elemi költségvetés” adatai szerint 2024-ben a tervezett létszámadatok: összesen 198 fő, ebből vezető beosztású 18 fő.
A 2025-ös „Elemi költségvetés” szerint a létszámadatok: összesen 198 fő, amelyből vezető 17 fő. A 2025-ös „Elemi költségvetés” kelte: 2024.12.02. A terv készítési ideje: 2025.02.17 16:20.
- Mi okozza az eltérést az „Elemi költségvetés” és a „Foglalkoztatottak létszáma és juttatásai” adatai között?
- Miért nem került a 2025. februári elbocsájtás betervezésre a 2025-ös „Elemi költségvetés”-be?
- Tervezik-e a vezető beosztású tisztviselők számának csökkentését a VALÓS teljes foglalkoztatotti létszám 10%-ára?
2.) A NISZ Zrt-vel fennálló „Tárhely és virtuálisgép szolgáltatás” és „Központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatások nyújtása” megnevezésű feladatokra kötött szolgáltatási szerződés/megállapodás feladati közül melyiket tervezik kiváltani saját munkavállalókkal 2026-től és hány fő plusz munkavállalóval/munkabér költséggel kalkulálnak?
3.) Az ATHEA rendszer eddig működtetése mekkora költségvonzattal bír (beleértve a külső szolgáltatók által elvégzett feladatokat, valamint a belső foglalkozatott(ak) munkabérét is)?
4.) A külső auditori feladatokat ellátó AESA Magyarország Kft. esetében hogyan alakult 2024.10.11 óta az ellenőrzött projektek száma és a kifizetett munkadíj mértéke? 2026-ös terv? Esetükben is várható a költségek csökkentése?
5.) 2024-es beszámoló nem elérhető a honlapjukon. Mikor várható ennek feltöltése?
6.) A Dr. Kónya Ügyvédi Iroda milyen feladatokat végez/végzett?
7.) A Mynds.ai Informatikai Szolgáltató Kft. milyen feladatokat végez/végzett?
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni. Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Mivel adatigénylésemben elektronikus másolatban és elektronikus úton kérem az adatok kiadását, ezért az adatigénylés teljesítéséért az Infotv. 29. § (3)-(5) bekezdései alapján költségtérítés megállapítására nincs mód. Ha az adatok kiadása a kért módon lehetetlen volna, és iratmásolatok adathordozókra másolásához és kézbesítéséhez kapcsolódóan a hivatkozott törvényi rendelkezések alkalmazásával mégis költségtérítést állapítanának meg, úgy kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson erről. Ebben az esetben azt is kérem, hogy a tájékoztatásban tételesen jelölje meg a költségtérítés számítása során figyelembe vett költségtényezőket.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2025. szeptember 5.
Üdvözlettel:
Tisztelt Adatigénylő!
A 2025. szeptember 5-én e-mailben megküldött Közérdekűadat igénylés tárgyú
levelében foglaltakra az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság
nevében az alábbi válaszokat adom.
1.) A 2025. év februári elbocsájtás keretében hány fő munkaviszonya került
megszüntetésre? Ebből hány fő volt vezető beosztású?
12 fő felmentésére került sor, vezető beosztású személy nem volt köztük.
A honlapjukon elérhető „Foglalkoztatottak létszáma és juttatásai” adatai
szerint az alábbiak szerint alakult az intézmény létszáma:
Negyed év, összes foglalkoztatott/vezető beosztású 2024. I. negyedév:
191/19 2024. II. negyedév: 188/19 2024. III. negyedév: 187/19 2024. IV.
negyedév: 163/19 2025. I. negyedév: 182/19 2025. II. negyedév: 168/19
A honlapjukon elérhető „Elemi költségvetés” adatai szerint 2024-ben a
tervezett létszámadatok: összesen 198 fő, ebből vezető beosztású 18 fő.
A 2025-ös „Elemi költségvetés” szerint a létszámadatok: összesen 198 fő,
amelyből vezető 17 fő. A 2025-ös „Elemi költségvetés” kelte: 2024.12.02. A
terv készítési ideje: 2025.02.17 16:20.
- Mi okozza az eltérést az „Elemi költségvetés” és a
„Foglalkoztatottak létszáma és juttatásai” adatai között?
A 2024. évi „Elemi költségvetés”-ben 21 fő vezető került tervezésre (9.
űrlap 27. sor „Vezetői létszám összesen” oszlop). A tervezés során két
főigazgató-helyettes került beállításra, azonban az év első részében ezek
az álláshelyek betöltetlenek voltak. A Főigazgatóságon 19 fő vezető
beosztású köztisztviselő látta el a feladatát, mint ahogy az az aktuális
negyedéves kimutatásban is látható. 2024 májusában a Főigazgatóság egyik
vezető beosztású alkalmazottja került kinevezésre főigazgató-helyettesé,
ezzel az egyik főigazgató-álláshely betöltésre került, azonban a
költséghatékonyság elvét figyelembe véve korábbi vezetői álláshelye nem
került betöltésre, mivel korábbi feladatait is ellátja. Így egész évben 19
fő vezető beosztású foglakoztatott volt a Főigazgatóságon.
- Miért nem került a 2025. februári elbocsájtás betervezésre
a 2025-ös „Elemi költségvetés”-be?
A 2025. évi költségvetés tervezésének több fázisa volt 2024-ben. Az
elsőnek 2024. március 26-án, a másodiknak 2024. október 11-én volt a
leadási határideje. A költségvetési törvény elfogadását követően került
sor a tervszámok részletesebb alábontására az elemi költségvetésben, ott
már változtatásra nincs lehetőség. A Főigazgatóság feladatainak
csökkenésének mértéke, az érintett területek és a szükséges
létszámcsökkentés ezekben az időpontokban még nem volt meghatározható,
ezért a teljes állományra került tervezésre a 2025. évi költségvetés.
Értelemszerűen a maradványszámítás során figyelembevételre kerülnek a
változások.
- Tervezik-e a vezető beosztású tisztviselők számának
csökkentését a VALÓS teljes foglalkoztatotti létszám 10%-ára?
A Főigazgatóságra mint autonóm államigazgatási szervre vonatkozóan nincsen
ilyen kötelezettség.
2.) A NISZ Zrt-vel fennálló „Tárhely és virtuálisgép szolgáltatás” és
„Központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatások
nyújtása” megnevezésű feladatokra kötött szolgáltatási
szerződés/megállapodás feladati közül melyiket tervezik kiváltani saját
munkavállalókkal 2026-től és hány fő plusz munkavállalóval/munkabér
költséggel kalkulálnak?
Jelenleg nincs erre vonatkozó végleges döntés, az ezzel kapcsolatos
feladatok elemzési és tervezési fázisban vannak.
3.) Az ATHEA rendszer eddig működtetése mekkora költségvonzattal bír
(beleértve a külső szolgáltatók által elvégzett feladatokat, valamint a
belső foglalkozatott(ak) munkabérét is)?
Az ATHEA rendszerrel kapcsolatban a következő költségek merülnek fel:
1. ATHEA rendszert kiszolgáló infrastruktúra üzemeltetése: havi
nettó 680.000,- Ft, mely az erre vonatkozó közbeszerzési eljárásban a
nyertes Ajánlattevő által megajánlott ajánlati ár;
2. az ATHEA rendszer funkcióbővítésére, további modulok
fejlesztésére nettó 23.600.000,- Ft-os értéken szerződtünk a közbeszerzési
eljárásban nyertes Ajánlattevővel;
3. a belső foglalkoztatottak ATHEA rendszerrel kapcsolatos
feladatainak összes bérköltsége: kb. bruttó 300.000 Ft havonta.
4.) A külső auditori feladatokat ellátó AESA Magyarország Kft. esetében
hogyan alakult 2024.10.11 óta az ellenőrzött projektek száma és a
kifizetett munkadíj mértéke? 2026-ös terv? Esetükben is várható a
költségek csökkentése?
2024.10.11. óta az AESA Magyarország Kft. 72 db mintavételes
projektellenőrzést végzett el 147 290,79 € összegben. 2026-ra vonatkozóan
az Európai Bizottság határozza meg az ellenőrizendő projektek mennyiségét,
és a mintavételt is az EUB végzi el. A kifizetések nagysága ettől a
darabszámtól függ majd, hiszen az egyes projektek ellenőrzésének díját a
lefolytatott közbeszerzési eljárás alapján megkötött és érvényben lévő
szerződés határozza meg.
5.) 2024-es beszámoló nem elérhető a honlapjukon. Mikor várható ennek
feltöltése?
A 2024. évi beszámoló elérhető a honlapunkon az alábbi linken:
https://eutaf.hu/wp-content/uploads/2025...
6.) A Dr. Kónya Ügyvédi Iroda milyen feladatokat végez/végzett?
A Főigazgatóság 2 db közbeszerzési eljárásának lebonyolítása során a
törvény által előírt FAKSZ (felelős akkreditált közbeszerzési
szaktanácsadó) feladatok biztosítása az előkészítéstől a szerződéskötésig.
7.) A Mynds.ai Informatikai Szolgáltató Kft. milyen feladatokat
végez/végzett?
A szerződés tárgya: a Főigazgatóság részére történő tanácsadás
informatikai infrastruktúraszolgáltató-váltásra, valamint a mesterséges
intelligencia (MI) technológiák bevezetési lehetőségeinek
feltérképezésére, javaslatok, lehetőségek bemutatására, a megvalósításhoz
szükséges előkészítési feladatok elvégzésére vonatkozóan.
Üdvözlettel:
dr. Dencső Balázs / dr. Balázs Dencső
főigazgató / Director General
Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság / Directorate General for
Audit of European Funds
1088 Budapest, Rákóczi út 1-3. (EWBC Irodaház)
T: +36 1 795 2222