Kuratóriumi határozatok és összeférhetetlenségi döntések

Most a(z) Soproni Egyetemért Alapítvány válaszára várunk, normális esetben nem később, mint (részletek).

Tisztelt Soproni Egyetemért Alapítvány!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló
2011. évi CXII. törvény (Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján kérem az alábbi közérdekű adatok elektronikus megküldését.

1. Kuratóriumi határozatok
Kérem megküldeni a Soproni Egyetemért Alapítvány Kuratóriuma által
2020. augusztus 1. és 2025. december 31. között hozott valamennyi kuratóriumi határozatot, vagy ezek kivonatát, legalább az alábbi adatokkal:
• a határozat száma és dátuma,
• a határozat tárgya (rövid megnevezés),
• a határozat rendelkező részének lényege (rövid kivonat),
• amennyiben nem minősített adat: a szavazás eredménye (igen/nem/tartózkodás, illetve annak jelzése, ha a döntés egyhangú volt).
Amennyiben a Kuratórium a határozatokat „határozatok könyve” jellegű dokumentumba foglalja, elegendő ennek elektronikus másolatát (évenként) megküldeni.

2. Összeférhetetlenségi ügyek (KEKVA tv. 15. § (3))
Kérem megküldeni a 2021. évi IX. törvény (KEKVA tv.) 15. § (3) bekezdése alapján
2020. augusztus 1. és 2025. december 31. között összeférhetetlenség tárgyában hozott valamennyi kuratóriumi határozat teljes szövegét, különösen:
• a határozat száma, dátuma,
• az érintett személy neve és tisztsége (amennyiben nem minősített adat),
• az összeférhetetlenség tárgya,
• a rendelkező rész szövege.
Amennyiben ilyen határozat nem született, kérem ennek egyértelmű jelzését.

3. Kuratóriumi ülések listája
Kérem továbbá, hogy a fenti időszakra vonatkozóan küldjék meg egy ülésenkénti listában:
• az ülések időpontját,
• az ülések helyszínét,
• az ülések napirendi pontjait.
Nem kérem a teljes jegyzőkönyvek automatikus megküldését, csak az ülések és napirendi pontok azonosítását lehetővé tevő listát.

4. Közzétételi kötelezettség és a II_8-as egység
Tudomásom szerint a Soproni Egyetemért Alapítvány az Infotv. szerinti általános közzétételi lista
„II_8 – A testületi szerv döntéshozatalának rendje, nyilvános ülések, döntései, üléseinek jegyzőkönyvei”
pontját jelenleg egy külön dokumentummal teljesíti.
Ezzel összefüggésben kérem, hogy:
a) jelöljék meg, hogy a fenti 1–3. pontban kért adatok közül melyeket tekintik a „II_8” közzétételi egység körébe tartozónak,
b) adják meg annak pontos webcímét (webcímeit), ahol ezeknek az adatoknak a közzététele jelenleg elérhető,
c) amennyiben a „II_8” közzétételi egységnek a kuratórium döntéseire, határozataira vagy ülései összefoglalóira vonatkozó része jelenleg nem, vagy csak részben teljesül, röviden tájékoztassanak arról, hogy ennek mi az oka,
d) egyúttal kérem, hogy – az Infotv. általános közzétételi listájára és a 18/2005. (XII. 27.) IHM rendelet II.8. pontjára tekintettel – gondoskodjanak arról, hogy a kuratóriumi üléseken hozott határozatok kivonatai, illetve az ülésekről készült jegyzőkönyvi összefoglalók visszamenőlegesen is elektronikusan, nyilvánosan elérhetővé váljanak, és ennek tervezett ütemezéséről rövid tájékoztatást adjanak.
Megjegyzem, hogy álláspontom szerint az, hogy a kuratóriumi ülések nem nyilvánosak, önmagában nem érinti az ott hozott határozatok közérdekű adat jellegét, így a fenti adatigénylést az Infotv. 26–30. §-ai alapján teljesíteni szükséges, legfeljebb a személyes adatok védelmére tekintettel részleges anonimizálással.
________________________________________
Általános megjegyzés – közzététel
Megjegyzem továbbá, hogy álláspontom szerint a fenti 1–3. pontban kért adatok közül több is az Infotv. általános közzétételi listája, a 18/2005. (XII. 27.) IHM rendelet, illetve a KEKVA tv. 15. § (3) bekezdése alapján nemcsak adatigénylésre, hanem nyilvános, elektronikus közzétételre is kötelezett adatkörbe tartozik.
Ezért kérem egyúttal, hogy a jelen adatigénylés teljesítésén túl vizsgálják felül a közzétételi gyakorlatukat, és gondoskodjanak arról, hogy a kuratóriumi határozatok, az összeférhetetlenségi határozatok, valamint a kuratóriumi ülésekre vonatkozó nyilvános adatok a jövőben mindenki számára, visszakereshető módon elérhetők legyenek az Alapítvány közzétételi honlapján.
________________________________________
Kérem, hogy az Infotv. 29. § (1) bekezdése szerinti 15 napon belül szíveskedjenek válaszolni, és az adatokat elektronikus úton (PDF vagy – ha rendelkezésre áll – szerkeszthető formátumban) megküldeni.

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni. Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Mivel adatigénylésemben elektronikus másolatban és elektronikus úton kérem az adatok kiadását, ezért az adatigénylés teljesítéséért az Infotv. 29. § (3)-(5) bekezdései alapján költségtérítés megállapítására nincs mód. Ha az adatok kiadása a kért módon lehetetlen volna, és iratmásolatok adathordozókra másolásához és kézbesítéséhez kapcsolódóan a hivatkozott törvényi rendelkezések alkalmazásával mégis költségtérítést állapítanának meg, úgy kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson erről. Ebben az esetben azt is kérem, hogy a tájékoztatásban tételesen jelölje meg a költségtérítés számítása során figyelembe vett költségtényezőket.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2025. november 17.

Üdvözlettel:
Kovács Péter