Közlekedési tábla kihelyezésével kapcsolatos adatkérés Budapest, III. ker. Farkastorki út
Tisztelt Budapesti Közlekedési Központ Zrt.!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus úton megküldeni részemre az alábbi kérdésekre a válaszokat:
Néhány hónapja a Budapest, III. ker. Farkastorki út Bécsi út felőli szakaszán, a lefelé menő irányban két, 40 km/h-ás sebességkorlátozó táblát helyeztek ki, a kiegészítő tábla alapján veszélyes kanyar miatt.
Az első táblát a Farkastorki út 26. szám előtt helyezték ki. A táblát követő útszakaszon valóban van egy balra kanyarodó rész, ennek íve a becsléseim szerint kb. 100 m-es körívnek felel meg, az út irányának változása kb. 15-20 fok között van. Ez az én tapasztalatom szerint nem számít veszélyes kanyarnak, aki ezt az ívet a korábban megengedett 50 km/h sebességgel nem tudja biztonságosan bevenni, az jobb, ha visszaadja a jogosítványát.
Valamivel lejjebb, a Hidegkuti Nándor u. kereszteződés előtt egy második, 40 km/h-ás sebességkorlátozó táblát helyeztek ki, a kiegészítő tábla alapján szintén veszélyes kanyar miatt. Ennek a kanyarnak az íve kb. 3-400 m, az út irányának változása kevesebb, mint 10 fok. Ennek alapján ez tábla még kevésbé indokolt, mint az előbbi.
Kérdéseim:
1) Mi indokolta az előbbiekben leírt táblák kihelyezését?
2) Mi számít olyan mértékben veszélyes kanyarnak, ami már indokolja a sebességkorlátozást?
3) Milyen jogszabály vagy rendelet írja elő ezeket a paramétereket?
A kérdéseken kívül, kérem tájékoztassanak a 3. kérdésre adott válaszban megjelölt jogszabályok vagy rendeletek elérhetőségéről, illetve, ha ezek az interneten nem elérhetők, akkor azok teljes szövegéről.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy az igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Segítő együttműködésüket előre is köszönöm.
Kelt: 2013. május 27.
Üdvözlettel:
Molnár Géza
Tisztelt Budapesti Közlekedési Központ Zrt.!
2013.05.27-én közlekedési tábla kihelyezésével kapcsolatos adatigénylést nyújtottam be a Budapest, III. ker. Farkastorki út 26. szám előtt és a Farkastorki út és Hidegkuti Nándor utca kereszteződésénél kihelyezett sebességkorlátozó táblák ügyében.
A vonatkozó jogszabály értelmében az adatigénylésre 15 napon belül válaszolniuk kellett volna, ez azonban nem történt meg. Ezért ismételten kérem, hogy a közérdekű-adatigénylésre haladéktalanul válaszoljanak.
Üdvözlettel:
Molnár Géza
Ügyszám: 0038/0007477/2013
Molnár Géza
[1][FOI #1211 email]
Tisztelt Molnár Géza Úr!
Budapest, III. kerület, Farkastorki út Bécsi út felőli szakaszára
vonatkozó közérdekű adatigénylésével kapcsolatban az alábbiakról
tájékoztatjuk.
A Budapest, III. kerület Farkastorki úton a két 40 km/h
sebességkorlátozó tábla az érvényben lévő forgalmi rendet tartalmazó
nyilvántartásunkban szerepel, néhány hónapja ezek pótlása megtörtént.
A közutak is, mint minden, szabványok és műszaki előírások alapján
kerülnek megtervezésre, megépítésre, illetve üzemeltetésre. Természetesen
a városokban, vagyis belterületen, az évtizedekkel, adott esetben akár
évszázaddal korábban kialakult nyomvonalak miatt a mai előírások sok
esetben sérülnek, nem tarthatóak be maradéktalanul. Ilyen a III. kerület
Farkastorki út is. A mai érvényes "Útügyi Műszaki Előírások" alapján a
tárgyi út csaknem teljes hosszán a 40 km/óra sebesség lenne a megengedett,
tekintettel arra, hogy az út emelkedése/esése átlagosan meghaladja az
50km/óra tervezési sebességhez tartozó maximum 12 % -os értéket. Ezen
adottságok figyelembevételével került sor két helyen, - ahol a lefelé
haladási irány még balra is kanyarodik - a kicsúszási veszély
csökkentésére a sebesség korlátozás elrendelésére.
Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.
Budapest, 2013. június 12.
Tisztelettel:
dr. Láng-Nemes Zsófia
Koordináció és Ügyfélszolgálat
Levelezési szakterületi vezető
--------------------------------------------------------------------------
Ezen üzenet és annak bármely csatolt anyaga bizalmas, jogi védelem alatt
áll, a nyilvános közléstől védett. Az üzenetet kizárólag a címzett,
illetve az általa meghatalmazottak használhatják fel. Ha Ön nem az üzenet
címzettje, úgy kérjük, hogy telefonon, vagy e-mail-ben értesítse erről az
üzenet küldőjét és törölje az üzenetet, valamint annak összes csatolt
mellékletét a rendszeréből. Ha Ön nem az üzenet címzettje, abban az
esetben tilos az üzenetet vagy annak bármely csatolt mellékletét
lemásolnia, elmentenie, az üzenet tartalmát bárkivel közölnie vagy azzal
visszaélnie.
This message and any attachment are confidential and are legally
privileged. It is intended solely for the use of the individual or entity
to whom it is addressed and others authorised to receive it. If you are
not the intended recipient, please telephone or email the sender and
delete this message and any attachment from your system. Please note that
any dissemination, distribution, copying or use of or reliance upon the
information contained in and transmitted with this e-mail by or to anyone
other than the recipient designated above by the sender is unauthorised
and strictly prohibited.
-----
Ez az üzenet a Websense Hosted Email Security rendszer biztonsági
ellenőrzése után került továbbításra.
This email was scanned by Websense Hosted Email Security system due to
security reasons.
-----
References
Visible links
1. mailto:[FOI #1211 email]
Tisztelt BKK!
dr. Láng-Nemes Zsófia
Koordináció és Ügyfélszolgálat
Levelezési szakterületi vezető
Ügyszám: 0038/0007477/2013
Ma reggel reklamáltam meg, hogy még nem válaszoltak a 2013.05.27-én feladott közérdekű-adatigénylésemre, de néhány órával később megjött a válasz az eredeti kérésre.
Válaszukat köszönöm, de az eredeti kérésemnek megfelelően kérem, hogy tájékoztassanak az érvényes "Útügyi Műszaki Előírások" elérhetőségéről. Mivel ez nyilván igen terjedelmes, ezért kérem a segítségüket, hogy hol találhatók meg benne az eredeti levelemben leírt helyzetre vonatkozó szabályok.
Egyébként azért tartom fontosnak a nem életszerű tiltások, korlátozások megszüntetését, mert az ilyen szabályokat a közlekedők túlnyomó többsége nem tartja be, és ez gyengíti a jogkövető magatartást, amire más, jó szabályoknál viszont szükség lenne.
Üdvözlettel:
Molnár Géza
Ügyszám: 0038/0007477/2013
Molnár Géza
[1][FOI #1211 email]
Tisztelt Molnár Géza Úr!
A Budapest, III. kerület, Farkastorki út Bécsi út felőli
szakaszára vonatkozó közérdekű adatigénylésével kapcsolatos ismételt
megkeresésére az alábbiak szerint tájékoztatjuk:
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 34. § (2) bekezdése
szerint a közút forgalmi rendjét – ha jogszabály másként nem rendelkezik –
a közút kezelője alakítja ki. Magyarország helyi önkormányzatairól szóló
2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (4) bekezdése szerint a Fővárosi
Önkormányzat feladata többek között a főváros teljes területén a
forgalomtechnikai kezelői és üzemeltetői feladatok ellátása és a
forgalomszervezés. A Fővárosi Önkormányzat ezen feladatok ellátását a
Feladat-ellátásról és közszolgáltatásról szóló keretmegállapodás alapján
Társaságunknak adta át.
A fentiek alapján eljárva ismételten megvizsgáltuk a III. kerületi
Farkastorki út forgalmi rendjét. A Farkastorki út hegyvidéki gyűjtőút, így
az érvényes előírás szerint B.V. kategóriájú a tervezési besorolás
szerint, környezeti körülménye pedig C/D.
A vizsgálat alapján megállapítottuk, hogy az út emelkedése/esés meghaladja
az e-ÚT 03.01.11. Útügyi Műszaki Előírásban meghatározott 50 km/h
tervezési sebességhez tartozó maximális 12 %-os értéket, ezért továbbra is
indokoltnak tartjuk a 40 km/h-s sebességkorlátozás hatályban tartását. A
fent hivatkozott Útügyi Műszaki Előírás a Magyar Útügyi Társaság szellemi
terméke, jogvédett, így azt nem áll módunkban másolatban Önnek megküldeni,
de a Magyar Útügyi Társaságtól meg tudja vásárolni.
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 34. § (2) bekezdése
alapján a közlekedési hatóság kezdeményezheti – a közlekedés biztonságát
sértő, vagy veszélyeztető helyzet megszüntetése érdekében – a
forgalomszabályozás módosítását, vagy a közút kezelőjét a forgalmi rend
felülvizsgálatára kötelezheti.
Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.
Budapest, 2013. június 26.
Tisztelettel:
dr. Láng-Nemes Zsófia
Koordinációs és Ügyfélszolgálat
Levelezési szakterületi vezető
--------------------------------------------------------------------------
Ezen üzenet és annak bármely csatolt anyaga bizalmas, jogi védelem alatt
áll, a nyilvános közléstől védett. Az üzenetet kizárólag a címzett,
illetve az általa meghatalmazottak használhatják fel. Ha Ön nem az üzenet
címzettje, úgy kérjük, hogy telefonon, vagy e-mail-ben értesítse erről az
üzenet küldőjét és törölje az üzenetet, valamint annak összes csatolt
mellékletét a rendszeréből. Ha Ön nem az üzenet címzettje, abban az
esetben tilos az üzenetet vagy annak bármely csatolt mellékletét
lemásolnia, elmentenie, az üzenet tartalmát bárkivel közölnie vagy azzal
visszaélnie.
This message and any attachment are confidential and are legally
privileged. It is intended solely for the use of the individual or entity
to whom it is addressed and others authorised to receive it. If you are
not the intended recipient, please telephone or email the sender and
delete this message and any attachment from your system. Please note that
any dissemination, distribution, copying or use of or reliance upon the
information contained in and transmitted with this e-mail by or to anyone
other than the recipient designated above by the sender is unauthorised
and strictly prohibited.
-----
Ez az üzenet a Websense Hosted Email Security rendszer biztonsági
ellenőrzése után került továbbításra.
This email was scanned by Websense Hosted Email Security system due to
security reasons.
-----
References
Visible links
1. mailto:[FOI #1211 email]
Molnár Géza hozzászólt ()
A kérdésemre érdemi választ kaptam, a vonatkozó szabályozás meghatározásával, ez eddig rendben is van.
Az eredeti probléma érdemi része (miszerint a szabályozás szerintem nem életszerű) ezzel persze nem oldódott meg, de ha a jelenlegi szabályozás ilyen, akkor egy jogalkalmazónak ahhoz kell alkalmazkodnia.
Ami váratlan volt a válaszban, az az, hogy a szabályokat összefoglaló "Útügyi Műszaki Előírás" valakinek a jogvédett szellemi terméke, és ezért csak úgy ismerhető meg, ha megvásárolom. Ez körülbelül ugyanaz a szint, amikor a BKV a buszmenetrendet a saját szellemi termékének tekinti, és megpróbálja engedélyhez kötni a benne levő adatok mások általi újraközlését.