Közlekedési tábla kihelyezésével kapcsolatos adatkérés Budapest, III. ker. Farkastorki út

Az igénylés sikeres volt.

Tisztelt Budapesti Közlekedési Központ Zrt.!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Kérem, szíveskedjen elektronikus úton megküldeni részemre az alábbi kérdésekre a válaszokat:

Néhány hónapja a Budapest, III. ker. Farkastorki út Bécsi út felőli szakaszán, a lefelé menő irányban két, 40 km/h-ás sebességkorlátozó táblát helyeztek ki, a kiegészítő tábla alapján veszélyes kanyar miatt.

Az első táblát a Farkastorki út 26. szám előtt helyezték ki. A táblát követő útszakaszon valóban van egy balra kanyarodó rész, ennek íve a becsléseim szerint kb. 100 m-es körívnek felel meg, az út irányának változása kb. 15-20 fok között van. Ez az én tapasztalatom szerint nem számít veszélyes kanyarnak, aki ezt az ívet a korábban megengedett 50 km/h sebességgel nem tudja biztonságosan bevenni, az jobb, ha visszaadja a jogosítványát.

Valamivel lejjebb, a Hidegkuti Nándor u. kereszteződés előtt egy második, 40 km/h-ás sebességkorlátozó táblát helyeztek ki, a kiegészítő tábla alapján szintén veszélyes kanyar miatt. Ennek a kanyarnak az íve kb. 3-400 m, az út irányának változása kevesebb, mint 10 fok. Ennek alapján ez tábla még kevésbé indokolt, mint az előbbi.

Kérdéseim:

1) Mi indokolta az előbbiekben leírt táblák kihelyezését?
2) Mi számít olyan mértékben veszélyes kanyarnak, ami már indokolja a sebességkorlátozást?
3) Milyen jogszabály vagy rendelet írja elő ezeket a paramétereket?

A kérdéseken kívül, kérem tájékoztassanak a 3. kérdésre adott válaszban megjelölt jogszabályok vagy rendeletek elérhetőségéről, illetve, ha ezek az interneten nem elérhetők, akkor azok teljes szövegéről.

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy az igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Segítő együttműködésüket előre is köszönöm.

Kelt: 2013. május 27.

Üdvözlettel:

Molnár Géza

Tisztelt Budapesti Közlekedési Központ Zrt.!

2013.05.27-én közlekedési tábla kihelyezésével kapcsolatos adatigénylést nyújtottam be a Budapest, III. ker. Farkastorki út 26. szám előtt és a Farkastorki út és Hidegkuti Nándor utca kereszteződésénél kihelyezett sebességkorlátozó táblák ügyében.

A vonatkozó jogszabály értelmében az adatigénylésre 15 napon belül válaszolniuk kellett volna, ez azonban nem történt meg. Ezért ismételten kérem, hogy a közérdekű-adatigénylésre haladéktalanul válaszoljanak.

Üdvözlettel:

Molnár Géza

BKK, Budapesti Közlekedési Központ Zrt.

Ügyszám: 0038/0007477/2013 

Molnár Géza

[1][FOI #1211 email]

 

 

 

Tisztelt Molnár Géza Úr!  

 

Budapest, III. kerület,  Farkastorki út Bécsi út felőli szakaszára
vonatkozó közérdekű adatigénylésével kapcsolatban az alábbiakról
tájékoztatjuk.

 

A Budapest, III. kerület Farkastorki úton a két  40 km/h
sebességkorlátozó   tábla  az érvényben lévő  forgalmi rendet   tartalmazó
nyilvántartásunkban szerepel,  néhány hónapja ezek pótlása megtörtént.

 

A közutak is, mint minden, szabványok és műszaki előírások alapján
kerülnek megtervezésre, megépítésre, illetve üzemeltetésre. Természetesen
a városokban, vagyis  belterületen, az évtizedekkel, adott esetben  akár
évszázaddal korábban kialakult nyomvonalak miatt a mai előírások sok
esetben sérülnek, nem tarthatóak be maradéktalanul. Ilyen a III. kerület
Farkastorki út is. A mai érvényes "Útügyi Műszaki Előírások" alapján a
tárgyi út csaknem teljes hosszán a 40 km/óra sebesség lenne a megengedett,
tekintettel arra, hogy az út emelkedése/esése átlagosan meghaladja az
50km/óra tervezési sebességhez tartozó maximum 12 % -os értéket. Ezen
adottságok figyelembevételével került sor két helyen, - ahol a lefelé
haladási irány még balra is kanyarodik - a kicsúszási veszély
csökkentésére a sebesség korlátozás elrendelésére.

 

Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.

 

Budapest, 2013. június 12.

                                   

                                                    Tisztelettel:

 dr. Láng-Nemes Zsófia

Koordináció és Ügyfélszolgálat

Levelezési szakterületi vezető

 

 

 

idézett részek megjelenítése

Tisztelt BKK!
dr. Láng-Nemes Zsófia
Koordináció és Ügyfélszolgálat
Levelezési szakterületi vezető

Ügyszám: 0038/0007477/2013

Ma reggel reklamáltam meg, hogy még nem válaszoltak a 2013.05.27-én feladott közérdekű-adatigénylésemre, de néhány órával később megjött a válasz az eredeti kérésre.

Válaszukat köszönöm, de az eredeti kérésemnek megfelelően kérem, hogy tájékoztassanak az érvényes "Útügyi Műszaki Előírások" elérhetőségéről. Mivel ez nyilván igen terjedelmes, ezért kérem a segítségüket, hogy hol találhatók meg benne az eredeti levelemben leírt helyzetre vonatkozó szabályok.

Egyébként azért tartom fontosnak a nem életszerű tiltások, korlátozások megszüntetését, mert az ilyen szabályokat a közlekedők túlnyomó többsége nem tartja be, és ez gyengíti a jogkövető magatartást, amire más, jó szabályoknál viszont szükség lenne.

Üdvözlettel:

Molnár Géza

BKK, Budapesti Közlekedési Központ Zrt.

 

Ügyszám: 0038/0007477/2013 

Molnár Géza

[1][FOI #1211 email]

 

 

 

 

 

Tisztelt Molnár Géza Úr!  

 

 A Budapest, III. kerület,  Farkastorki út Bécsi út felőli
szakaszára vonatkozó közérdekű adatigénylésével kapcsolatos ismételt
megkeresésére az alábbiak szerint tájékoztatjuk:

 

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 34. § (2) bekezdése
szerint a közút forgalmi rendjét – ha jogszabály másként nem rendelkezik –
a közút kezelője alakítja ki. Magyarország helyi önkormányzatairól szóló
2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (4) bekezdése szerint a Fővárosi
Önkormányzat feladata többek között a főváros teljes területén a
forgalomtechnikai kezelői és üzemeltetői feladatok ellátása és a
forgalomszervezés. A Fővárosi Önkormányzat ezen feladatok ellátását a
Feladat-ellátásról és közszolgáltatásról szóló keretmegállapodás alapján
Társaságunknak adta át.

 

A fentiek alapján eljárva ismételten megvizsgáltuk a III. kerületi
Farkastorki út forgalmi rendjét. A Farkastorki út hegyvidéki gyűjtőút, így
az érvényes előírás szerint B.V. kategóriájú a tervezési besorolás
szerint, környezeti körülménye pedig C/D.

 

A vizsgálat alapján megállapítottuk, hogy az út emelkedése/esés meghaladja
az e-ÚT 03.01.11.  Útügyi Műszaki Előírásban meghatározott 50 km/h
tervezési sebességhez tartozó maximális 12 %-os értéket, ezért továbbra is
indokoltnak tartjuk a 40 km/h-s sebességkorlátozás hatályban tartását.  A
fent hivatkozott Útügyi Műszaki Előírás a Magyar Útügyi Társaság szellemi
terméke, jogvédett, így azt nem áll módunkban másolatban Önnek megküldeni,
de a Magyar Útügyi Társaságtól meg tudja vásárolni.

 

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 34. § (2) bekezdése
alapján a közlekedési hatóság kezdeményezheti – a közlekedés biztonságát
sértő, vagy veszélyeztető helyzet megszüntetése érdekében – a
forgalomszabályozás módosítását, vagy a közút kezelőjét a forgalmi rend
felülvizsgálatára kötelezheti.

 

 

Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.

 

Budapest, 2013. június 26.

                                   

                                                    Tisztelettel:

 dr. Láng-Nemes Zsófia

Koordinációs és Ügyfélszolgálat

Levelezési szakterületi vezető

 

 

 

 

 

 

 

 

 

idézett részek megjelenítése

Molnár Géza hozzászólt ()

A kérdésemre érdemi választ kaptam, a vonatkozó szabályozás meghatározásával, ez eddig rendben is van.
Az eredeti probléma érdemi része (miszerint a szabályozás szerintem nem életszerű) ezzel persze nem oldódott meg, de ha a jelenlegi szabályozás ilyen, akkor egy jogalkalmazónak ahhoz kell alkalmazkodnia.
Ami váratlan volt a válaszban, az az, hogy a szabályokat összefoglaló "Útügyi Műszaki Előírás" valakinek a jogvédett szellemi terméke, és ezért csak úgy ismerhető meg, ha megvásárolom. Ez körülbelül ugyanaz a szint, amikor a BKV a buszmenetrendet a saját szellemi termékének tekinti, és megpróbálja engedélyhez kötni a benne levő adatok mások általi újraközlését.