HÖK tisztségviselők megbízatása az Nftv. 60. § (2a) bekezdésre tekintettel
Tisztelt Károli Gáspár Református Egyetem!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre a Károli Gáspár Református Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar Hallgatói Önkormányzatában (a továbbiakban: HÖK) az elmúlt 8 év folyamán, tehát 2010 és 2018. közötti időszakban HÖK tisztségviselői pozíciót betöltő hallgatók névsorát.
Kérem továbbá, hogy szíveskedjen információt szolgáltatni a fenti névsor vonatkozásában arról, hogy a felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény (a továbbiakban: Nftv.) 60. § (2)a) bekezdésének a) pontjában foglalt korlátozásnak való megfelelés a HÖK tisztségviselői megválasztásakor milyen módon kerül vizsgálatra, valamint, hogy a négy évet meghaladó megbizatási idő esetén tisztségviselők milyen formában kerülnek felszólításra a tisztségviselői pozíciójukról való lemondásra. Kérem, hogy válaszukat az Nftv. 60. § (4) bekezdésére tekintettel megadni szíveskedjenek. Kérem, hogy válaszuk megalkotása során különösen, de nem kizárólagosan vegyék figyelembe az Emberi Erőforrások Minisztériumának, valamint az Eötvös Károly Intézet állásfoglalásait, továbbá a magyarországi bírói gyakorlatot.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
2018. május 15.
Üdvözlettel:
Cseh Mária
Tisztelt Adatigénylő!
Szeretném tájékoztatni, hogy a Hallgatói Önkormányzat tisztségviselőinek névsorát az Ön által megjelölt időszakra vonatkozóan az előírt határidőben meg fogjuk küldeni Önnek. Tisztelettel jelzem azonban, hogy az alábbi kérdése nem értelmezhető:
"Kérem továbbá, hogy szíveskedjen információt szolgáltatni a fenti névsor vonatkozásában arról, hogy a felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény (a továbbiakban: Nftv.) 60. § (2)a) bekezdésének a) pontjában foglalt korlátozásnak való megfelelés a HÖK tisztségviselői megválasztásakor milyen módon kerül vizsgálatra, valamint, hogy a négy évet meghaladó megbizatási idő esetén tisztségviselők milyen formában kerülnek felszólításra a tisztségviselői pozíciójukról való lemondásra."
Az Ön által hivatkozott rendelkezés ugyanis 2015. szeptember 1-jén lépett hatályba.
Tájékoztatom, hogy intézményünkben a Hallgatói Önkormányzat működésének törvényességi ellenőrzését a főtitkár látja el, megfelelve természetesen az Nftv. vonatkozó rendelkezéseinek.
Arról is szeretném tájékoztatni, hogy az Ön által hivatkozott Eötvös Károly Intézet állásfoglalásai (feltételezem, hogy az Eötvös Károly Közpolitikai Alapítvány tulajdonában lévő Eötvös Károly Közpolitikai Nonprofit Kft.-re gondol) nem szerepelnek azon szabályozók között, amelyeket felsőoktatási intézményünknek kötelezően be kellene tartania.
Üdvözlettel:
Dr. Csáki-Hatalovics Gyula Balázs
főtitkár
Tisztelt Csáki-Hatalovics Gyula Balázs úr!
Kérésem értelmezéséhez kérem, hogy vegye figyelembe az alábbi linken elérhető EMMI állásfoglalásokat:
https://drive.google.com/file/d/0B_Q94v0...
https://drive.google.com/file/d/0B_Q94v0...
Az EMMI a fenti állásfoglalásaiban egyértelműen kifejtette, hogy a hivatkozott rendelkezés 2015. szeptember 1. napi hatályba lépését követő választás esetén figyelembe kell venni a korábbi tisztviselői megbizatás időtartamát is.
A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság a Szegedi Tudományegyetem EHÖK elnöke ellen jogerős döntést hozott, és érvénytelenítette a választás eredményét, tekintettel az Nftv. 60. § (2a) bekezdésére, az EMMI állásfoglalásaival összhangban.
Amennyiben kérésem további tisztázására lenne szükség, kérem Önt, hogy válaszában azt jelezni szíveskedjen.
Üdvözlettel:
Cseh Mária
Tisztelt adatigénylő!
A mellékelt táblázatban található az Ön által kért adatbázis, amelynek
alapját a Hallgatói Önkormányzat adatszolgáltatása képezi.
Szeretném tájékoztatni, hogy az Nftv. 60. § (2a) bekezdésének hatályba
lépésével kapcsolatos álláspontom nem változott. Az Ön által hivatkozott
állásfoglalásoknak semmilyen jogi kötőerejük nincsen.
A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság egyedi ügyben hozott döntése
szintén nem bír kötelező erővel intézményünk tekintetében.
Üdvözlettel:
Dr. Csáki-Hatalovics Gyula Balázs
főtitkár