Tisztelt Budapesti Rendőr-főkapitányság!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre

az arról való tájékoztatásukat, hogy a Budapest IV. kerületi rendőrkapitányság miért nem képes érvényt szerezni az életvitelszerű közterületen tartózkodást tiltó, hatályos magyar jogszabályoknak???

Újpest Központ metróállomás aluljárójában, a IV. kerületi István út és Árpád út találkozásánál fekvő aluljáróban (tehát nem valami eldugott kis helyen vagy parkban, hanem az egész kerület KÖZPONTJÁBAN, ahol naponta több százezer ember kényszerül áthaladni, hogy átjusson az út egyik oldaláról a másikra!) minden nap ott alszanak a csövesek az aluljáróban felszerelt telefonfülkék alatt, az aluljáró egyik lejárata mellett. Ott van nekik leterítve a kabátjuk, pokrócuk, matracuk, mittudomén, ott kurjongatnak részegen, OTT FOLYIK TÓCSÁBAN VAGY PATAKBAN A VIZELETÜK A LÉPCSŐ MEG A METRÓFELÚJÍTÁS MIATTI KORDON KÖZÖTT HOGY KI SE LEHET KERÜLNI, ISZONYÚ BÜDÖS VAN!!!

2018. október 15-étől az életvitelszerű közterületen tartózkodást már az Alaptörvény tiltja meg általános jelleggel.
A szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről 178/B. § szerint:

(1) Aki életvitelszerűen közterületen tartózkodik, az szabálysértést követ el.
(2) Mellőzni kell a szabálysértési eljárás megindítását és helyszíni figyelmeztetést kell alkalmazni, ha
a) az elkövető a rendőr felszólítására az elkövetés helyét elhagyja, vagy
b) az elkövető a jelenlévő hatóság vagy más szerv vagy szervezet felajánlott segítségét elfogadva együttműködik a hajléktalan személyek részére fenntartott ellátások igénybevétele érdekében.
(3) A helyszíni figyelmeztetéssel egyidejűleg a rendőr az elkövetőt tájékoztatja a (4) bekezdésben foglalt jogkövetkezményekről.
(4) Akit 90 napon belül 3 alkalommal a (2) bekezdés szerint a szabálysértés elkövetése miatt a helyszínen figyelmeztettek, azzal szemben az újabb elkövetéskor a szabálysértési eljárás megindítása nem mellőzhető.
(5) Az (1) bekezdés alkalmazásában életvitelszerű tartózkodásnak tekinthető minden olyan magatartás, amely alapján megállapítható, hogy a közterületen való életvitelszerű tartózkodás a lakó- és tartózkodási hely, valamint egyéb szállásra való visszatérés szándéka nélkül, a közterületen való huzamos tartózkodás érdekében valósul meg, és a közterületen való tartózkodás körülményeiből, vagy a magatartásból arra lehet következtetni, hogy a jellemzően lakóhelyül szolgáló közterületen végzett tevékenységet – így különösen alvás, tisztálkodás, étkezés, öltözködés, állattartás – az elkövető a közterületen rövid időnként visszatérően és rendszeresen végzi.

Kérem, szíveskedjenek az arra vonatkozó tájékoztatásukat megadni, hogy

- miért van az, hogy bár ezek az elég egyértelműen értelmezhető törvényi rendelkezések már majd' 2 hónapja hatályban vannak, minden áldott nap ugyanez az állapot van Újpest Központ aluljárójában ?

- miért nem látni soha egyetlen rendőrt sem ezen a kerület központjában lévő területen és miért nem intézkednek, hogy megszűnjön ez az állapot?

- miért nem képes Magyarország egyik bűnüldözésre létrehozott hatósága érvényt szerezni a hatályos magyar szabálysértési törvényi szabályozásnak?

- mikorra várható, hogy be tudják tartatni a szabálysértési törvény előírásait ezen a területen?

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2018. december 7.

Üdvözlettel:

Furulya József

BRFK, Budapesti Rendőr-főkapitányság

Tisztelt Hölgyem/ Uram!

Tájékoztatjuk, hogy elektronikus levelét a BRFK Tevékenység-irányítási
Központja fogadta, azt az illetékességének megfelelően továbbítjuk!

Tájékoztatjuk továbbá, hogy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi
szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a
továbbiakban: E-ügyintézési törvény) 8. § (1) bekezdése alapján az
ügyfélként eljáró állampolgár jogosult arra, hogy a rendőrségi
eljárásokhoz kapcsolódó beadványaikat a Rendőrség hivatalos internetes
oldalán, a [1]www.police.hu oldalon az elektronikus ügyintézés menüpont
alatt felsorolt ügyek tekintetében elektronikus űrlapok alkalmazásával,
ügyfélkapus azonosítást követően küldjék meg az eljáró hatóságnak. Az
E-ügyintézési törvény 9. § (1) bekezdés a) alpontjában meghatározottak
szerint elektronikus ügyintézésére kötelezett az ügyfélként eljáró
gazdálkodó szervezet, állam, önkormányzat, költségvetési szerv, ügyész,
jegyző, köztestület, valamint egyéb közigazgatási hatóságok. Továbbá az
E-ügyintézési törvény 9. § (1) bekezdés b) alpontja értelmében
elektronikus ügyintézésre kötelezett az ügyfél jogi képviselője.

Az E-ügyintézési törvény 9. § (4) bekezdésében foglaltak szerint nem
alkalmazható az ügyféllel szemben hátrányos jogkövetkezmény, ha az ügyfél
az adott ügyet azért nem tudja elektronikusan intézni, mert az
elektronikus ügyintézést biztosító szerv az elektronikus ügyintézés
biztosítási kötelezettségének - üzemzavar, üzemszünet vagy bármely más
okból – átmenetileg vagy tartósan nem tesz eleget, illetve ha az adott ügy
elektronikus intézéséhez szükséges elektronikus ügyintézési szolgáltatás,
az azt elősegítő szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás vagy
más kapcsolódó szolgáltatás átmenetileg vagy tartósan nem érhető el,
továbbá, ha az ügyfél a nyilatkozatát azért nem a jogszabály vagy az
elektronikus ügyintézést biztosító szerv által előírt formanyomtatványon
nyújtja be, mert a formanyomtatvány kitölthető és letölthető változatát az
elektronikus ügyintézést biztosító szerv nem tette közzé az elektronikus
tájékoztatás szabályai szerint.

Az E-ügyintézési törvény 9.§ (5) bekezdése alapján, ha a jogszabály egy
nyilatkozat megtétele vonatkozásában az elektronikus kapcsolattartást -
vagy az elektronikus kapcsolattartás módját - kötelezővé teszi, az e
követelménynek meg nem felelő nyilatkozat – a törvényben meghatározott és
a (4) bekezdésben foglalt esetek kivételével – hatálytalan.

Felhívjuk a figyelmet, hogy az E-ügyintézési törvény 16. § (1) bekezdése
értelmében, ha jogszabály valamely nyilatkozat megtételét nem köti
valamely kapcsolattartási mód alkalmazásához, az ügyfélként eljáró
állampolgár – a Rendőrség Szolgáltatási Szabályzatában meghatározott
elérhetőségeit alkalmazva – szabadon választja meg az elektronikus
ügyintézést biztosító szervvel való elektronikus kapcsolattartás módját.

Továbbá felhívjuk a figyelmet, hogy amennyiben az ügyfél olyan kérelmet
nyújt be a BRFK részére, melyhez írásbeli nyilatkozat szükséges, akkor az
csak abban az esetben fogadható el, ha a nyilatkozatot tevő azonosítása az
E-ügyintézési törvény 18. § (2) bekezdésében foglaltak szerint történik.
Minden más esetben a benyújtott elektronikus beadványt a BRFK nem tekinti
írásbeli bejelentésnek.

A Rendőrség által nyújtott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokról a
[2]www.police.hu/elektronikusugyintezes<http://www.police.hu/elektronikusugyinte...>
felületen tájékozódhat és intézheti elektronikusan ügyeit.

Tisztelettel: BRFK Tevékenység-irányítási Központ

References

Visible links
1. http://www.police.hu/
2. http://www.police.hu/elektronikusugyinte...

BRFK TIK Ügyelet, Budapesti Rendőr-főkapitányság

Tisztelt Hölgyem / Uram!

Tájékoztatjuk, hogy elektronikus levelét a BRFK Tevékenységirányítási
Központja fogadta, azt az illetékességének megfelelően továbbítjuk!

Tisztelettel:

BRFK Tevékenységirányítási Központ

Budapesti Rendőr-főkapitányság

1 Melléklet

Tisztelt Címzett!
A(z) Budapesti Rendőr-főkapitányság a mellékelt küldeményt adta fel az Ön részére.

Tvergyák Tímea, Budapesti Rendőr-főkapitányság

1 Melléklet

 

 

From: [email address] [mailto:[email address]]
Sent: Friday, December 21, 2018 10:41 AM
To: Tvergyák Tímea <[email address]>
Subject: Message from KMBT_223