Tisztelt Magyar Orvosi Kamara!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Tisztelt Orvosi Kamara, Tisztelt Kincses Gyula Elnök Úr!

Mély megdöbbenéssel olvastam a híreket, miszerint Dr. Göbl Richárd immár sokadik alkalommal kelti rossz hírét a hazai orvostársadalom tagjainak.
Politikai szerepvállalása, az ezzel kapcsolatos viselkedése, a társadalom egyes tagjaival szembeni fellépése eddig is felháborító volt, de legutóbbi szerepvállalása, melyet egy Bíróság előtti vélhető hamis tanúskodással követett el, egyenesen vállalhatatlan. Arról nem beszélve, hogy valószínüleg ezzel a cselekedetével bűncselekményt is követett el.

A MOK etikai Kódexének II.28. (Az orvosi hivatással össze nem férhető tevékenységek ) kimondja,

(2) Az orvosi hivatással számos tevékenység összeférhetetlen lehet, amelyet a jogszabályok ugyan nem tiltanak, de etikailag kifogásolhatók:

a) az orvos az orvosi hivatás gyakorlása mellett kerüljön minden olyan tevékenység végzését, amely az orvosi hivatás tekintélyét veszélyezteti,

melyet viselkedésével Dr. Göbl Richárd folyamatosan megsért.

Már megválasztása előtt is rendészeket fenyegetett állásuk elvesztésével.
https://index.hu/belfold/2020/06/15/kiru...

Nem sokkal később az derült ki, hogy az ország egyik legdrágább tanácsadóiként alkalmazta személyes ismerőseit, ráadásul a szerződéseket visszadátumozva, amelyek miatt a Rendőrség nyomozást indított.
https://24.hu/belfold/2020/06/11/budakal...

Miután először tanácsadónak, majd jegyzőnek választotta egyik páciensét, annak botrányához asszisztált, mely során a jegyző lóbaszónak, búzavirágnak nevezett egy állásra jelentkezőt.
https://telex.hu/belfold/2020/11/17/buda...

Majd egy egy politikai párt aktivistáinak elzavarásását és pultjának felrúgását tartotta megfelelő viselkedésnek.
https://atlatszo.hu/2021/03/29/felrugod-...

A legutolsó, már büntetőjogi felelősséget is felvető viselkedése során egy munkaügyi tárgyaláson tanúskodhatott hamisan.
https://telex.hu/belfold/2021/05/17/buda...

II.1.3. ( Az orvosi hivatás általános etikai követelményei)
(15) Az etikai szabályok betartása különösen fontos, ha szakmai rangja, közéleti szereplése miatt az orvos jól ismert, mert ez esetben magatartása, így esetleges etikai vétsége is általánosítható, és a közvélemény ebből az orvostársadalom egészére vonhat le negatív következtetést.

Lakókörnyezetében Dr. Göbl Richárd a város első emberének minősül, közéleti szereplése miatt komoly negatív hangokkal illetik személyét, az orvosi hivatásának említésével együtt. Így folyamatos botrányai és felelősséget nem vállaló viselkedése következtében kialakult negatív megítélése alkalmas arra, hogy az orvostársadalom egészét általánosan elítéljék.

II.33.2 (Az orvos közéleti szereplése ) kimondja

(1)Kifogásolható és etikailag elítélendő, ha a gyakorló orvos nem az egészségügy érdekében végzett közéleti szerepvállalása a betegellátás színvonalának romlásához vezet. Ekkor el kell döntenie, hogy a két hivatás közül melyiket választja. Etikailag elítélendő, ha az orvos közéleti funkciójában jogtalan előnyöket szerez vagy nyújt.

• Az orvos közéleti tevékenységével vagy közszereplése során az érdeklődés középpontjában áll, ezért etikátlan tevékenységével, helytelen szakmai gyakorlatával az egyénnek, a köztestületnek és a társadalomnak súlyos károkat okozhat. Közös érdek, hogy az orvos megőrizze a közélet tisztaságát és az orvos-társadalom tekintélyét.

A fentiekből megállapítható, hogy Dr. Göbl Richárd etikátlan közéleti tevékenységével és közszereplésével folyamatosan rontja az orvos-társadalom pozitív megítélését, annak tekintélyét.

Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre, hogy Dr. Göbl Richárddal szemben a fenti esetek miatt indult-e etikai eljárás. Amennyiben indult, annak eredményét kérem küldje el. Amennyiben nem indult, kérem indokolja, hogy miért nem.

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2021. június 1.

Üdvözlettel:

Lőfel Attila

Gergely Farkas, Magyar Orvosi Kamara

Ikt.sz.: 715-2/2021.
Lőfel Attila részére
küldve kizárólag e-mail!

Tárgy: közérdekű adatigénylés

Tisztelt Igénylő!

Alulírott dr. Farkas Gergely, mint a MOK országos hivatalvezetője,
figyelemmel az egészségügyben működő szakmai kamarákról szóló 2006. évi
XCVII. törvény (a továbbiakban: Ekt.) 10. § (1) és (6) bekezdéseire, a MOK
Alapszabályának 37./ dd) alpontjára, illetve a 2021. június 1. napján e-mail
útján érkezett, lenti – közérdekű adatigénylés tárgyú – levelére, az
alábbiakról tájékoztatom:

Közérdekű adatigénylésre vonatkozó kérelmet elutasítom.

Abban az esetben, amennyiben válaszommal nem ért egyet, úgy az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény (Infotv.) 31. § alapján jelen levelem kézhezvételétől számított 30
napon belül pert indíthat a Fővárosi Törvényszéken.

Indokolás:
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló
2011. évi CXII. törvény (Infotv.) 3. § szerint:

3. § E törvény alkalmazása során:
1. érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított
vagy - közvetlenül vagy közvetve - azonosítható természetes személy;
2. személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az
érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai,
mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző
ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó
következtetés;
3. különleges adat:
a) 2 a faji eredetre, a nemzetiséghez tartozásra, a politikai véleményre
vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az
érdek-képviseleti szervezeti tagságra, a szexuális életre vonatkozó
személyes adat,
b) az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre vonatkozó személyes adat,
valamint a bűnügyi személyes adat;
4. bűnügyi személyes adat: a büntetőeljárás során vagy azt megelőzően a
bűncselekménnyel vagy a büntetőeljárással összefüggésben, a büntetőeljárás
lefolytatására, illetve a bűncselekmények felderítésére jogosult szerveknél,
továbbá a büntetés-végrehajtás szervezeténél keletkezett, az érintettel
kapcsolatba hozható, valamint a büntetett előéletre vonatkozó személyes
adat;
5. közérdekű adat: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint
jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy
kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával
összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen
módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül
kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a
hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre,
annak eredményességére is kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra
és a működést szabályozó jogszabályokra, valamint a gazdálkodásra, a
megkötött szerződésekre vonatkozó adat;

Az egészségügyben működő szakmai kamarákról szóló 2006. évi XCVII. törvény
(Ekt.) 19/A. § (1) bekezdés szerint a szakmai kamara a tagnyilvántartási
adatok körében, a 2. § m) pontjában, valamint a 2/A. és 2/B. §-ban
meghatározott feladatai ellátása céljából kezeli
a) az Eütv. alapján az egészségügyi dolgozók működési nyilvántartása körébe
tartozó adatokat,
b) a tag orvosi bélyegzőjének számát, ha ilyennel rendelkezik,
c) a tag adóazonosító jelét,
d) a tag kamarai tagsági jogviszonyból eredő jogával vagy kötelezettségével
összefüggésben keletkezett adatát.

Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény (Eütv.) 112. § (5) bekezdése
egyértelműen kimondja, hogy az Eütv. 112. (4) bekezdés j) pontja, azaz „az
egészségügyi dolgozóval szemben törvény alapján etikai eljárás keretében
kiszabott jogerős büntetés ténye a büntetést kiszabó határozat jogerőre
emelkedése napjának és elévülése időpontjának megjelölésével együtt” nem
megismerhető adat.

A fenti jogszabályhelyek helyes és a Magyar Orvosi Kamara szigorú
jogértelmezése szerint megállapítható, hogy az ön által igényelt adatok nem
minősülnek közérdekű adatnak.

Tájékoztatom, hogy az Infotv. 30. § (3) bek. alapján az elutasított
kérelmekről a MOK nyilvántartást vezet, mely nyilvántartás megküldésre kerül
a NAIH részére!

Kérem a fentiek szíves tudomásul vételét!

Üdvözlettel:

Dr. Farkas Gergely
Magyar Orvosi Kamara
országos hivatalvezető
1068 Budapest, Szondi u. 100.
Tel.: +36 1 302-4140

Jelen elektronikus levél és/vagy csatolt információ kizárólag a címben
szereplő természetes és/vagy jogi személyre tartozik, és tartalmazhat
bizalmas vagy személyes adatot. A tartalom megtekintése, továbbküldése,
terjesztése vagy bármilyen más direkt vagy indirekt felhasználása - a kívánt
címzett általi felhasználás kivételével – tilos, illetve azért a küldő
felelősséget nem vállal. Ha Ön hiba folytán kapta meg az információt,
kérjük, vegye fel a kapcsolatot a küldővel, és semmisítse meg az
információt.

Kérjük gondoljon a környezetre és lehetőleg ne nyomtassa ki ezt a levelet!
Think Green - Please do not print this e-mail unless it's necessary!

-----Original Message-----
From: Lőfel Attila <[FOI #18294 email]>
Sent: Tuesday, June 1, 2021 8:13 AM
To: "KözAdat Közérdekű adat igénylések MOK adatgazdánál" <[MOK request email]>
Subject: Közérdekű adatigénylés - Dr. Göbl Richárd etikai vétsége - Magyar
Orvosi Kamara

Tisztelt Magyar Orvosi Kamara!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló
2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése
alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Tisztelt Orvosi Kamara, Tisztelt Kincses Gyula Elnök Úr!

Mély megdöbbenéssel olvastam a híreket, miszerint Dr. Göbl Richárd immár
sokadik alkalommal kelti rossz hírét a hazai orvostársadalom tagjainak.
Politikai szerepvállalása, az ezzel kapcsolatos viselkedése, a társadalom
egyes tagjaival szembeni fellépése eddig is felháborító volt, de legutóbbi
szerepvállalása, melyet egy Bíróság előtti vélhető hamis tanúskodással
követett el, egyenesen vállalhatatlan. Arról nem beszélve, hogy valószínüleg
ezzel a cselekedetével bűncselekményt is követett el.

A MOK etikai Kódexének II.28. (Az orvosi hivatással össze nem férhető
tevékenységek ) kimondja,

(2) Az orvosi hivatással számos tevékenység összeférhetetlen lehet, amelyet
a jogszabályok ugyan nem tiltanak, de etikailag kifogásolhatók:

a) az orvos az orvosi hivatás gyakorlása mellett kerüljön minden olyan
tevékenység végzését, amely az orvosi hivatás tekintélyét veszélyezteti,

melyet viselkedésével Dr. Göbl Richárd folyamatosan megsért.

Már megválasztása előtt is rendészeket fenyegetett állásuk elvesztésével.
https://index.hu/belfold/2020/06/15/kiru...

Nem sokkal később az derült ki, hogy az ország egyik legdrágább
tanácsadóiként alkalmazta személyes ismerőseit, ráadásul a szerződéseket
visszadátumozva, amelyek miatt a Rendőrség nyomozást indított.
https://24.hu/belfold/2020/06/11/budakal...

Miután először tanácsadónak, majd jegyzőnek választotta egyik páciensét,
annak botrányához asszisztált, mely során a jegyző lóbaszónak, búzavirágnak
nevezett egy állásra jelentkezőt.
https://telex.hu/belfold/2020/11/17/buda...

Majd egy egy politikai párt aktivistáinak elzavarásását és pultjának
felrúgását tartotta megfelelő viselkedésnek.
https://atlatszo.hu/2021/03/29/felrugod-...

A legutolsó, már büntetőjogi felelősséget is felvető viselkedése során egy
munkaügyi tárgyaláson tanúskodhatott hamisan.
https://telex.hu/belfold/2021/05/17/buda...

II.1.3. ( Az orvosi hivatás általános etikai követelményei)
(15) Az etikai szabályok betartása különösen fontos, ha szakmai rangja,
közéleti szereplése miatt az orvos jól ismert, mert ez esetben magatartása,
így esetleges etikai vétsége is általánosítható, és a közvélemény ebből az
orvostársadalom egészére vonhat le negatív következtetést.

Lakókörnyezetében Dr. Göbl Richárd a város első emberének minősül, közéleti
szereplése miatt komoly negatív hangokkal illetik személyét, az orvosi
hivatásának említésével együtt. Így folyamatos botrányai és felelősséget nem
vállaló viselkedése következtében kialakult negatív megítélése alkalmas
arra, hogy az orvostársadalom egészét általánosan elítéljék.

II.33.2 (Az orvos közéleti szereplése ) kimondja

(1)Kifogásolható és etikailag elítélendő, ha a gyakorló orvos nem az
egészségügy érdekében végzett közéleti szerepvállalása a betegellátás
színvonalának romlásához vezet. Ekkor el kell döntenie, hogy a két hivatás
közül melyiket választja. Etikailag elítélendő, ha az orvos közéleti
funkciójában jogtalan előnyöket szerez vagy nyújt.

• Az orvos közéleti tevékenységével vagy közszereplése során az érdeklődés
középpontjában áll, ezért etikátlan tevékenységével, helytelen szakmai
gyakorlatával az egyénnek, a köztestületnek és a társadalomnak súlyos
károkat okozhat. Közös érdek, hogy az orvos megőrizze a közélet tisztaságát
és az orvos-társadalom tekintélyét.

A fentiekből megállapítható, hogy Dr. Göbl Richárd etikátlan közéleti
tevékenységével és közszereplésével folyamatosan rontja az orvos-társadalom
pozitív megítélését, annak tekintélyét.

Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre, hogy Dr.
Göbl Richárddal szemben a fenti esetek miatt indult-e etikai eljárás.
Amennyiben indult, annak eredményét kérem küldje el. Amennyiben nem indult,
kérem indokolja, hogy miért nem.

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb
igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail
címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor
kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért
költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés
teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához
szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen
esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő
munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy
előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért
iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben
kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként
tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos
munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét
tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az
adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság
Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen
adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg,
mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok
megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem
jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2021. június 1.

Üdvözlettel:

Lőfel Attila

-------------------------------------------------------------------

Ezt a közérdekűadat-igénylést a KiMitTud weboldalon keresztül küldték el. Az
adatigénylésre a választ, illetve bármilyen kapcsolódó visszajelzést,
kérjük, erre az e-mail címre küldje meg:
[FOI #18294 email]

Ha a(z) Magyar Orvosi Kamara nem a(z) [MOK request email] címen fogadja a részére
benyújtott Közérdekűadat-igényléseket, kérjük, írja ezt meg nekünk:
http://kimittud.atlatszo.hu/help/contact

Jognyilatkozat: Ezt az üzenetet és az ön válaszát is közzétesszük a KiMitTud
weboldalon. További információkat a KiMitTud szolgáltatás segítségével
kezdeményezett közérdekűadat-igénylésről itt olvashat:
http://kimittud.atlatszo.hu/help/about

Amennyiben megkeresésekre válaszoló munkatársként hasznosnak találta ezt a
szolgáltatást, kérje meg szervezete webmesterét, hogy helyezzen el a
honlapunkra (kimittud.atlatszo.hu) mutató hivatkozást az önök közérdekű
adatokat tartalmazó weboldalán!

-------------------------------------------------------------------

idézett részek elrejtése

Tisztelt Gergely Farkas!

1 nap alatt indoklás nélkül elutasítják?
Ahelyett, hogy kivizsgálnák az ügyet?
Kérem nyilatkozzon ennek okáról.

Üdvözlettel:

Lőfel Attila

Gergely Farkas, Magyar Orvosi Kamara

Ikt.sz.: 715-4/2021.
Lőfel Attila részére
küldve kizárólag e-mail!

Tárgy: tájékoztatás közérdekű adatigényléssel kapcsolatban

Tisztelt Igénylő!

Hivatkozva leni levelére kérem engedje meg, hogy a MOK Országos Hivatala
képviseletében az alábbiakról tájékoztassam:

Esetünkben az, hogy 1 nap alatt választ kapott közérdekű adatigénylésére, az
Infotv. 29. § (1) bekezdésére figyelemmel, mely kimondja, hogy az igénynek
az adatkezelő a lehető legrövidebb idő alatt köteles eleget tenni, a MOK
javára értékelendő, azaz ebben az esetben - a jogszabályra tekintettel -
egyáltalán nem baj, sőt munkánkat dicséri!

A jogszabályban előírt indokolási kötelezettségünknek maradéktalanul eleget
tettünk. Javaslom válaszom "Indokolás:" kezdetű részének elolvasását!

Üdvözlettel:

Dr. Farkas Gergely
Magyar Orvosi Kamara
országos hivatalvezető
1068 Budapest, Szondi u. 100.
Tel.: +36 1 302-4140

Jelen elektronikus levél és/vagy csatolt információ kizárólag a címben
szereplő természetes és/vagy jogi személyre tartozik, és tartalmazhat
bizalmas vagy személyes adatot. A tartalom megtekintése, továbbküldése,
terjesztése vagy bármilyen más direkt vagy indirekt felhasználása - a kívánt
címzett általi felhasználás kivételével – tilos, illetve azért a küldő
felelősséget nem vállal. Ha Ön hiba folytán kapta meg az információt,
kérjük, vegye fel a kapcsolatot a küldővel, és semmisítse meg az
információt.

Kérjük gondoljon a környezetre és lehetőleg ne nyomtassa ki ezt a levelet!
Think Green - Please do not print this e-mail unless it's necessary!

-----Original Message-----
From: Lőfel Attila <[FOI #18294 email]>
Sent: Wednesday, June 2, 2021 10:58 AM
To: Gergely Farkas <[email address]>
Subject: RE: Közérdekű adatigénylés - Dr. Göbl Richárd

Tisztelt Gergely Farkas!

1 nap alatt indoklás nélkül elutasítják?
Ahelyett, hogy kivizsgálnák az ügyet?
Kérem nyilatkozzon ennek okáról.

Üdvözlettel:

Lőfel Attila

-----Original Message-----

Ikt.sz.: 715-2/2021.
Lőfel Attila részére
küldve kizárólag e-mail!

Tárgy: közérdekű adatigénylés

Tisztelt Igénylő!

Alulírott dr. Farkas Gergely, mint a MOK országos hivatalvezetője,
figyelemmel az egészségügyben működő szakmai kamarákról szóló 2006. évi
XCVII. törvény (a továbbiakban: Ekt.) 10. § (1) és (6) bekezdéseire, a MOK
Alapszabályának 37./ dd) alpontjára, illetve a 2021. június 1. napján e-mail
útján érkezett, lenti – közérdekű adatigénylés tárgyú – levelére, az
alábbiakról tájékoztatom:

Közérdekű adatigénylésre vonatkozó kérelmet elutasítom.

Abban az esetben, amennyiben válaszommal nem ért egyet, úgy az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény (Infotv.) 31. § alapján jelen levelem kézhezvételétől számított 30
napon belül pert indíthat a Fővárosi Törvényszéken.

Indokolás:
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló
2011. évi CXII. törvény (Infotv.) 3. § szerint:

3. § E törvény alkalmazása során:
1. érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított
vagy - közvetlenül vagy közvetve - azonosítható természetes személy; 2.
személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az
érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai,
mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző
ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó
következtetés; 3. különleges adat:
a) 2 a faji eredetre, a nemzetiséghez tartozásra, a politikai véleményre
vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az
érdek-képviseleti szervezeti tagságra, a szexuális életre vonatkozó
személyes adat,
b) az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre vonatkozó személyes adat,
valamint a bűnügyi személyes adat; 4. bűnügyi személyes adat: a
büntetőeljárás során vagy azt megelőzően a bűncselekménnyel vagy a
büntetőeljárással összefüggésben, a büntetőeljárás lefolytatására, illetve a
bűncselekmények felderítésére jogosult szerveknél, továbbá a
büntetés-végrehajtás szervezeténél keletkezett, az érintettel kapcsolatba
hozható, valamint a büntetett előéletre vonatkozó személyes adat; 5.
közérdekű adat: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint
jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy
kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával
összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen
módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül
kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a
hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre,
annak eredményességére is kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra
és a működést szabályozó jogszabályokra, valamint a gazdálkodásra, a
megkötött szerződésekre vonatkozó adat;

Az egészségügyben működő szakmai kamarákról szóló 2006. évi XCVII. törvény
(Ekt.) 19/A. § (1) bekezdés szerint a szakmai kamara a tagnyilvántartási
adatok körében, a 2. § m) pontjában, valamint a 2/A. és 2/B. §-ban
meghatározott feladatai ellátása céljából kezeli
a) az Eütv. alapján az egészségügyi dolgozók működési nyilvántartása körébe
tartozó adatokat,
b) a tag orvosi bélyegzőjének számát, ha ilyennel rendelkezik,
c) a tag adóazonosító jelét,
d) a tag kamarai tagsági jogviszonyból eredő jogával vagy kötelezettségével
összefüggésben keletkezett adatát.

Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény (Eütv.) 112. § (5) bekezdése
egyértelműen kimondja, hogy az Eütv. 112. (4) bekezdés j) pontja, azaz „az
egészségügyi dolgozóval szemben törvény alapján etikai eljárás keretében
kiszabott jogerős büntetés ténye a büntetést kiszabó határozat jogerőre
emelkedése napjának és elévülése időpontjának megjelölésével együtt” nem
megismerhető adat.

A fenti jogszabályhelyek helyes és a Magyar Orvosi Kamara szigorú
jogértelmezése szerint megállapítható, hogy az ön által igényelt adatok nem
minősülnek közérdekű adatnak.

Tájékoztatom, hogy az Infotv. 30. § (3) bek. alapján az elutasított
kérelmekről a MOK nyilvántartást vezet, mely nyilvántartás megküldésre kerül
a NAIH részére!

Kérem a fentiek szíves tudomásul vételét!

Üdvözlettel:

Dr. Farkas Gergely
Magyar Orvosi Kamara
országos hivatalvezető
1068 Budapest, Szondi u. 100.
Tel.: +36 1 302-4140

Jelen elektronikus levél és/vagy csatolt információ kizárólag a címben
szereplő természetes és/vagy jogi személyre tartozik, és tartalmazhat
bizalmas vagy személyes adatot. A tartalom megtekintése, továbbküldése,
terjesztése vagy bármilyen más direkt vagy indirekt felhasználása - a kívánt
címzett általi felhasználás kivételével – tilos, illetve azért a küldő
felelősséget nem vállal. Ha Ön hiba folytán kapta meg az információt,
kérjük, vegye fel a kapcsolatot a küldővel, és semmisítse meg az
információt.

Kérjük gondoljon a környezetre és lehetőleg ne nyomtassa ki ezt a levelet!
Think Green - Please do not print this e-mail unless it's necessary!

-------------------------------------------------------------------
Ezt az e-mailcímet használja, amikor erre az igénylésre válaszol:
[FOI #18294 email]

Jognyilatkozat: Ezt az üzenetet és az ön válaszát is közzétesszük az
interneten. Az adatvédelemre és szerzői jogokra vonatkozó politikánk:
http://kimittud.atlatszo.hu/help/officers

Amennyiben megkeresésekre válaszoló munkatársként hasznosnak találta ezt a
szolgáltatást, kérje meg szervezete webmesterét, hogy helyezzen el a
honlapunkra mutató hivatkozást közérdekű adatokat tartalmazó weboldalán.

-------------------------------------------------------------------

idézett részek elrejtése