A NAIH közérdekű és közérdekből nyilvános adatszolgáltatása
Tisztelt Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság!
Érdekes polémia bontakozott ki a NAIH közérdekű és közérdekből nyilvános adatszolgáltatásával összefüggésben. Az adatkérő és a NAIH számításai közötti eltérést valószínűsíthetően az adatkérés teljesítésre nyitva álló határidők eltérő kiszámítási módja okozza. Erre vonatkozóan a Hatóság honlapján nincs konkrét tájékoztatás, de a NAIH valamennyi adatkérésről nyugtázó üzenetet küld vissza, ezért az üzenet visszaigazolásának dátumát vélhetőleg joggal vehetjük alapul a határidő kezdő napjának meghatározásakor.
Adatkérővel ellentétben én nem tudok közérdekű adatkérést azonosítani abban a kérdésben, miszerint „Mi indokolja, hogy a NAIH hátrányosan megkülönbözteti a KiMitTud oldalán keresztül adatot igénylőket?”, tekintettel arra, hogy erre vonatkozó adatot a Hatóság nem kezel. Kezelik ugyanakkor az adatkérések és a válaszadás időpontját, amelyekből a számítási algoritmus alapján egyszerűen eldönthető ez a kérdés.
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre:
1.) az adatkérés teljesítésre a NAIH számára nyitva álló határidő számítási módját;
2.) a 2016. évben a NAIH-hoz beérkezett valamennyi közérdekű és közérdekből nyilvános adatkérés beérkezési idejét, a válaszadás pontos időpontját, és az azonosíthatóság érdekében az adatkérések tárgyát, vagy belső azonosító számát, valamint az algoritmus alapján kiszámított válaszadási idők hosszát.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2016. november 20.
Üdvözlettel:
Hidvéghi Ákos
Tisztelt Címzett!
Elektronikus üzenete a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság levelező rendszerébe megérkezett.
Megkeresését köszönjük.
NAIH ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
EZ EGY AUTOMATIKUS ÜZENET, KÉRJÜK ERRE A LEVÉLRE NE VÁLASZOLJON!