Az Egyetemi Doktori és Habilitációs Tanács ügyrendje
1. A Tanács főbb feladatai
a) doktori ügyek
javaslatot tesz a Szenátusnak a „Doktori szabályzat” szükség szerinti módosítására;
dönt a tudományterületi doktori tanácsok elnökeinek és tagjainak megbízásáról és
felmentéséről;
figyelemmel kíséri az egyetemen folyó doktorképzést és szükség esetén
változtatásokat kezdeményez;
ellenőrzi a felvételi eljárások, a doktori képzés és a fokozatszerzési eljárások
folyamatát, beleértve a fokozatszerzés feltételei teljesítésének ellenőrzését;
jóváhagyja a javaslatokat doktori iskolák indítására, módosítására vagy
megszüntetésére, majd továbbítja azokat a Szenátusnak;
megválasztja a doktori iskolák vezetőit;
dönt az éves felvételi keretszám tudományterületek közötti elosztásáról;
dönt a társ-témavezetői kérelmek elfogadásáról;
dönt a doktori fokozatok odaítéléséről, honosításáról és visszavonásáról;
állást foglal díszdoktori előterjesztésekről;
állást foglal kitüntetéses doktorrá avatási előterjesztésekről;
figyelemmel kíséri a doktori képzési támogatás felhasználását;
dönt a tudományterületi doktori tanácsok javaslatairól.
b) habilitációs ügyek
javaslatot tesz a Szenátusnak a „Habilitációs szabályzat” szükség szerinti
módosítására;
jóváhagyja a kari habilitációs bizottságok döntését a habilitációs cím megadásáról;
dönt a kari habilitációs bizottságok által felterjesztett javaslatokról.
2. A Tanács üléseinek rendje és határozathozatala
a) A Tanács üléseit az elnök hívja össze, lehetőleg félévente két alkalommal (február,
május, szeptember és november hónapokban). A tudományterületi doktori tanácsok és kari
habilitációs bizottságok ehhez igazodva terjesztik javaslataikat a Tanács elé. A javaslatokat
azok beérkezése szerint tárgyalja a Tanács, ünnepi doktoravatásra évente kétszer (november
utolsó szombatján a Magyar Tudomány Ünnepéhez kapcsolódóan, illetve június első
szombatján) kerül sor.
b) A Tanács akkor határozatképes, ha szavazati jogú tagjainak több mint fele jelen van. A
Tanács határozatait egyszerű szótöbbséggel, nyílt szavazással, személyi kérdésekben titkos
szavazással hozza. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. Az ülésekre az elnök
tanácskozási joggal bárkit meghívhat. A döntésekről és a szavazások eredményéről a titkár
írásos feljegyzést készít, melyet az elnök ír alá.
c) A Tanács – a munka megkönnyítésére és takarékossági okokból – az elektronikus
információközlést használja a háttéranyagok és az adminisztratív munka biztosítására (ez alól
kivételt jelentenek a bizalmas anyagok).
d)
Sürgős ügyekben az elnök elektronikus szavazást vagy (személyi ügyekben) levélben
történő szavazást is elrendelhet.
Az ügyrendet a Tanács jóváhagyta 2013. szeptember 25-én.