Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Bérlakások átvétele'.


 
 
 
 
 
Iktatószám: ALT/719/2023 
 
Tárgy: közérdekű adatigénylés teljesítése 
 
 
 
Erdősi Éva részére 
elektronikus úton[email protected] 
 
 
 
Tisztelt Erdősi Éva

 
 
 
2023.  október  25.  napján  elektronikus  úton  érkezett  „Közérdekűadat  igénylés  -  Bérlakások 
átvétele”  tárgyú  megkeresésére  válaszul  –  a  Csepeli  Ingatlanhasznosító  Nonprofit  Kft. 
tájékoztatása alapján – kérem, fogadja az alábbiakat. 
 
- Kérem tájékoztatásukat, hogy az átadás-átvételkor készültek-e fotók a lakásokról! 
 
Tájékoztatom, hogy az átadás-átvételkor – három lakás kivételével – készültek fotók. 
 
- Kérem tájékoztatásukat, hogy az adatlapon szereplő "rendeltetésszerű használatra alkalmas 
/ alkalmatlan" minősítés esetén miért nem került megállapításra a minősítés! 
 
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat („miért nem?”) nem minősül közérdekű, vagy közérdekből 
nyilvános adatnak. 
 
 
- Kérem tájékoztatásukat, hogy a piaci alapon bérbeadott és 2023.01.30. napján átvett lakás 
óvadék elszámolása miért nem történt még meg! A pályázati kiírásban (Ady 13-15 5. em 46.) a 
becsült  nettó  anyagköltség  1.160.260,-Ft.  Ezen  összeg  +  munkadíj  bizonyára  az  előző  bérlőt 
terheli, így érthetetlen, hogy ezen költségeket miért az új beköltözni kívánó lakót terhelik. Kérem 
válaszukat! 
 
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat („miért nem?”) nem került írásban rögzítésre, közérdekű 
adat nem keletkezett. 
 
 
 
-  Az  önkormányzati  bérlakások  a  közvagyon  részét  képezik,  így  az  ezzel  kapcsolatos 
adatigénylés mely jelen esetben az Ady 41. 8. emelet 32-re vonatkozik nyilvános adat kell, hogy 
legyen,  így  kérem  válaszukat,  a  bérleményre  vonatkozó  elmaradás  összegére  évenként  a 
2014-es évtől! 
 
Tájékoztatom,  hogy  az  igényelt  adat  nem  minősül  közérdekű,  vagy  közérdekből  nyilvános 
adatnak, korábbi indoklást fenntartva ismételten tájékoztatom, hogy a lakás korábbi bérlője 
szociális  alapon  lakott  az  ingatlanban,  így  nem  tekinthető  az  önkormányzattal  üzleti 
kapcsolatban  álló  személyeknek,  ezáltal  a  nevén  és  a  bérleti  jogviszony  fennállására 
vonatkozó személyes adaton kívül más adatuk nem minősül közérdekből nyilvánosnak
.  
 
 
-  Kérem  tájékoztatásukat,  hogy  a  2021-es  hiányos  adatközlést  követően  2021-2023  között 
milyen intézkedések történtek! 

1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100  • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

 
 
Ismételten tájékoztatom arról, hogy a COVID-19 miatti veszélyhelyzetben hatályos jogszabályi 
rendelkezések miatt a bérleti díj emelkedését eredményező rendelkezések alkalmazására nem 
kerülhetett sor, tehát 2021. évben az önkormányzat tulajdonában álló lakások bérbeadásának 
feltételeiről szóló 5/2011. (II.25.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 48. § (2a) 
bekezdésébe  foglaltak  nem  kerültek  alkalmazásra  hiányos  adatközlést  követően  sem. 
Ugyanezek indokok alapján nem került sor az adatközlés 2022. évi elmaradását követően sem 
a  Rendelet  hivatkozott  szakaszának  alkalmazására,  melynek  alkalmazása  magasabb  szintű 
jogszabályba  ütközött  volna.  A  2023.  évi  adatközlés  a  bérlő  részéről  nem  történt,  bérleti 
jogviszonya megszűnt, a lakás visszaadására 2023. április 24-én került sor.   
 
-  Kérem  tájékoztatásukat,  hogy  2021  előtt  mikor  volt  adatközlési  felhívás  az  önkormányzat 
részéről 2014-től, kérem ezen felhívások dokumentummal történő alátámasztását! 
 
Tájékoztatom,  hogy  az  igényelt  adat  nem  minősül  közérdekű,  vagy  közérdekből  nyilvános 
adatnak, erre vonatkozó nyilvántartással sem az Önkormányzat, sem a Kft. nem rendelkezik. 
Indokolásul  előadom,  hogy  az  adatközlési  felhívással  kapcsolatos  adatok  az  adatközlés 
céljának megvalósulásáig álltak a Kft. kezelésében, így az Ön által kért adatok, iratok már nem 
lelhetőek fel.    
 
- Kérem tájékoztatásukat, hogy 2023 márciusa előtt mikor volt bérlemény ellenőrzés és kérem 
ezen ellenőrzési jegyzőkönyvek megküldését 2014-től! 
 
 
Tájékoztatom,  hogy  az  igényelt  adat  nem  minősül  közérdekű,  vagy  közérdekből  nyilvános 
adatnak, erre vonatkozó nyilvántartással sem az Önkormányzat, sem a Kft. nem rendelkezik. 
Indokolásul  előadom,  hogy  a  bérleményellenőrzéssel  kapcsolatos  adatok  az  ellenőrzés 
céljának megvalósulásáig álltak a Kft. kezelésében, így az Ön által kért adatok, iratok már nem 
lelhetőek fel. 
 
Fentiekre  hivatkozással  tájékoztatom,  hogy  az  adat  kiadására  vonatkozó  igény  teljesítése 
egyrészt a közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatok körére vonatkozik, másrészt az adat 
meglétét feltételezi, ilyen adat hiányában az adatkezelő az igény teljesítése érdekében nem 
köteles előállítani a kért adatokat, a megismerhetőséget kizárólag a létező, azáltal kezelésben 
lévő adatok tekintetében kell a törvény szabályai szerint biztosítani. 
 
Indokolásul előadom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az állami vagy 
helyi  önkormányzati  feladatot,  valamint  jogszabályban  meghatározott  egyéb  közfeladatot 
ellátó  szerv  vagy  személy  kezelésében  lévő  és  tevékenységére  vonatkozó  vagy 
közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem 
eső,  bármilyen  módon  vagy  formában  rögzített  információ  vagy  ismeret,  függetlenül 
kezelésének  módjától,  önálló  vagy  gyűjteményes  jellegétől,  így  különösen  a  hatáskörre, 
illetékességre,  szervezeti  felépítésre,  szakmai  tevékenységre,  annak  eredményességére  is 
kiterjedő  értékelésére,  a  birtokolt  adatfajtákra  és  a  működést  szabályozó  jogszabályokra, 
valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat;” Ugyanezen törvény 
26. § (2) bekezdése szerint közérdekből nyilvános adat a közfeladatot ellátó szerv feladat- és 
hatáskörében eljáró személy neve, feladatköre, munkaköre, vezetői megbízása, a közfeladat 
ellátásával összefüggő egyéb személyes adata, valamint azok a személyes adatai, amelyek 
megismerhetőségét törvény előírja.  
 
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom: 
A közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló, 
vagy az adatkezelő által a meghosszabbított határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint 
az  adatigénylés  teljesítéséért  megállapított  költségtérítés  összegének  felülvizsgálata 
érdekében  bírósághoz  fordulhat.  A  pert  az  igény  elutasításának  közlésétől,  a  határidő 
eredménytelen  elteltétől,  illetve  a  költségtérítés  megfizetésére  vonatkozó  határidő  lejártától 
számított  harminc  napon  belül  kell  megindítani  az  igényt  elutasító  közfeladatot  ellátó  szerv 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100  • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

 
ellen.  Az  országos  illetékességű  közfeladatot  ellátó  szerv  ellen  indult  per  kivételével  a  per  a 
járásbíróság  hatáskörébe  tartozik,  és  arra  a  törvényszék  székhelyén  lévő  járásbíróság, 
Budapesten a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékes. 
 
Az  Info  tv.  52.  §  szerint  kezdeményezheti  a  Nemzeti  Adatvédelmi  és  Információszabadság 
Hatóság  (1055  Budapest,  Falk  Miksa  u.  9-11.)  vizsgálatát  is,  mely  az  igény  elutasításának 
közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó 
határidő lejártától számított egy éven belül kezdeményezhető. 
 
 
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásulvételét. 
 
dr. 
Digitálisan 
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint” 
aláírta:  dr. 
 
 
Vincze  Vincze Anikó 
 
 
Dátum: 
2023.11.24 
 
Tisztelettel:  
 
Anikó 16:09:29 +01'00'
 
 
 
dr. Vincze Anikó  
 
 
jegyző 
 
 
 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100  • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu