Iktatószám: ALT/719/2023
Tárgy: közérdekű adatigénylés teljesítése
Erdősi Éva részére
elektronikus úton
: [email protected]
Tisztelt Erdősi Éva!
2023. október 25. napján elektronikus úton érkezett „Közérdekűadat igénylés - Bérlakások
átvétele” tárgyú megkeresésére válaszul – a Csepeli Ingatlanhasznosító Nonprofit Kft.
tájékoztatása alapján – kérem, fogadja az alábbiakat.
- Kérem tájékoztatásukat, hogy az átadás-átvételkor készültek-e fotók a lakásokról!
Tájékoztatom, hogy az átadás-átvételkor – három lakás kivételével – készültek fotók.
- Kérem tájékoztatásukat, hogy az adatlapon szereplő "rendeltetésszerű használatra alkalmas
/ alkalmatlan" minősítés esetén miért nem került megállapításra a minősítés!
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat („miért nem?”) nem minősül közérdekű, vagy közérdekből
nyilvános adatnak.
- Kérem tájékoztatásukat, hogy a piaci alapon bérbeadott és 2023.01.30. napján átvett lakás
óvadék elszámolása miért nem történt még meg! A pályázati kiírásban (Ady 13-15 5. em 46.) a
becsült nettó anyagköltség 1.160.260,-Ft. Ezen összeg + munkadíj bizonyára az előző bérlőt
terheli, így érthetetlen, hogy ezen költségeket miért az új beköltözni kívánó lakót terhelik. Kérem
válaszukat!
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat („miért nem?”) nem került írásban rögzítésre, közérdekű
adat nem keletkezett.
- Az önkormányzati bérlakások a közvagyon részét képezik, így az ezzel kapcsolatos
adatigénylés mely jelen esetben az Ady 41. 8. emelet 32-re vonatkozik nyilvános adat kell, hogy
legyen, így kérem válaszukat, a bérleményre vonatkozó elmaradás összegére évenként a
2014-es évtől!
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat nem minősül közérdekű, vagy közérdekből nyilvános
adatnak, korábbi indoklást fenntartva ismételten tájékoztatom, hogy a lakás korábbi bérlője
szociális alapon lakott az ingatlanban, így nem tekinthető az önkormányzattal üzleti
kapcsolatban álló személyeknek, ezáltal
a nevén és a bérleti jogviszony fennállására
vonatkozó személyes adaton kívül más adatuk nem minősül közérdekből nyilvánosnak.
- Kérem tájékoztatásukat, hogy a 2021-es hiányos adatközlést követően 2021-2023 között
milyen intézkedések történtek!
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
Ismételten tájékoztatom arról, hogy a COVID-19 miatti veszélyhelyzetben hatályos jogszabályi
rendelkezések miatt a bérleti díj emelkedését eredményező rendelkezések alkalmazására nem
kerülhetett sor, tehát 2021. évben az önkormányzat tulajdonában álló lakások bérbeadásának
feltételeiről szóló 5/2011. (II.25.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 48. § (2a)
bekezdésébe foglaltak nem kerültek alkalmazásra hiányos adatközlést követően sem.
Ugyanezek indokok alapján nem került sor az adatközlés 2022. évi elmaradását követően sem
a Rendelet hivatkozott szakaszának alkalmazására, melynek alkalmazása magasabb szintű
jogszabályba ütközött volna. A 2023. évi adatközlés a bérlő részéről nem történt, bérleti
jogviszonya megszűnt, a lakás visszaadására 2023. április 24-én került sor.
- Kérem tájékoztatásukat, hogy 2021 előtt mikor volt adatközlési felhívás az önkormányzat
részéről 2014-től, kérem ezen felhívások dokumentummal történő alátámasztását!
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat nem minősül közérdekű, vagy közérdekből nyilvános
adatnak, erre vonatkozó nyilvántartással sem az Önkormányzat, sem a Kft. nem rendelkezik.
Indokolásul előadom, hogy az adatközlési felhívással kapcsolatos adatok az adatközlés
céljának megvalósulásáig álltak a Kft. kezelésében, így az Ön által kért adatok, iratok már nem
lelhetőek fel.
- Kérem tájékoztatásukat, hogy 2023 márciusa előtt mikor volt bérlemény ellenőrzés és kérem
ezen ellenőrzési jegyzőkönyvek megküldését 2014-től!
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat nem minősül közérdekű, vagy közérdekből nyilvános
adatnak, erre vonatkozó nyilvántartással sem az Önkormányzat, sem a Kft. nem rendelkezik.
Indokolásul előadom, hogy a bérleményellenőrzéssel kapcsolatos adatok az ellenőrzés
céljának megvalósulásáig álltak a Kft. kezelésében, így az Ön által kért adatok, iratok már nem
lelhetőek fel.
Fentiekre hivatkozással tájékoztatom, hogy az adat kiadására vonatkozó igény teljesítése
egyrészt a közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatok körére vonatkozik, másrészt az adat
meglétét feltételezi, ilyen adat hiányában az adatkezelő az igény teljesítése érdekében nem
köteles előállítani a kért adatokat, a megismerhetőséget kizárólag a létező, azáltal kezelésben
lévő adatok tekintetében kell a törvény szabályai szerint biztosítani.
Indokolásul előadom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az állami vagy
helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot
ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy
közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem
eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül
kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a hatáskörre,
illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak eredményességére is
kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra,
valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat;” Ugyanezen törvény
26. § (2) bekezdése szerint közérdekből nyilvános adat a közfeladatot ellátó szerv feladat- és
hatáskörében eljáró személy neve, feladatköre, munkaköre, vezetői megbízása, a közfeladat
ellátásával összefüggő egyéb személyes adata, valamint azok a személyes adatai, amelyek
megismerhetőségét törvény előírja.
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom:
A közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló,
vagy az adatkezelő által a meghosszabbított határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint
az adatigénylés teljesítéséért megállapított költségtérítés összegének felülvizsgálata
érdekében bírósághoz fordulhat. A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő
eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától
számított harminc napon belül kell megindítani az igényt elutasító közfeladatot ellátó szerv
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
ellen. Az országos illetékességű közfeladatot ellátó szerv ellen indult per kivételével a per a
járásbíróság hatáskörébe tartozik, és arra a törvényszék székhelyén lévő járásbíróság,
Budapesten a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékes.
Az Info tv. 52. § szerint kezdeményezheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság
Hatóság (1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.) vizsgálatát is, mely az igény elutasításának
közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó
határidő lejártától számított egy éven belül kezdeményezhető.
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásulvételét.
dr.
Digitálisan
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint”
aláírta: dr.
Vincze Vincze Anikó
Dátum:
2023.11.24
Tisztelettel:
Anikó 16:09:29 +01'00'
dr. Vincze Anikó
jegyző
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu