Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Önkormányzati bérlakás pályázati feltételek'.


 
 
 
 
 
Iktatószám: ALT/719/2023 
 
Tárgy: közérdekű adatigénylés teljesítése 
 
 
Erdősi Éva részére 
elektronikus úton: [email protected] 
 
 
Tisztelt Erdősi Éva

 
2023.  október  31.  napján  elektronikus  úton  érkezett  „Közérdekűadat  igénylés  -  Önkormányzati 
bérlakás  pályázati  feltételek”
  tárgyú  ismételt  megkeresésére  válaszul  –  a  Csepeli 
Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. tájékoztatása alapján – kérem, fogadja az alábbiakat. 
 
Kérem, hogy az 1-3 és az 5-8 kérdések kapcsán pontosan jelöljék meg a válaszukban megadott 
linkekhez  tartozó  rendeletben,  pályázati  kiírásban,  hogy  a  konkrét  kérdéseimre  hol  található  a 
konkrét válasz. 
 
Ismételten  tájékoztatom  az  Ön  által  kért  1-3.  és  5-8.  számú  kérdései  kapcsán,  hogy  minden 
vonatkozó közérdekű és közérdekből nyilvános adat, rögzített információ és ismeret az alábbiakban 
ismételten  megjelölt  dokumentumokban  megtalálható,  azt  meghaladóan  az  Ön  által  igényelt 
adatok nem minősülnek közérdekű adatoknak:  
-  az  Önkormányzat  tulajdonában  álló  lakások  bérbeadásának  feltételeiről  szóló  5/2011. 
(II.25.)  önkormányzati  rendeletben  (nyilvánosan  bárki  számára  elérhető  a  Nemzeti 
Jogszabálytárban 
(njt.hu 
oldalon) 

következő 
linken: 
https://or.njt.hu/eli/v01/735847/r/2011/5#SZ38.@BE(1) ,  
-  a Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzata Képviselő-testülete Szociális, Egészségügyi 
és Fogyatékosügyi Bizottsága  
 
o  2023.  szeptember  25.  napján  hozott  határozatában  (nyilvánosan  bárki  számára 
elérhető 

csepel.hu 
oldalon 

következő 
linken: 
https://csepel.hu/uploads/55cb68c3524c4638af34d21ce55faa04/kivonatok%20SZE
FOB%202023%2009%2025_kihagyott(1)1695775020.pdf)
 
o  2023.  szeptember  28.  napján  hozott  határozatában  (nyilvánosan  bárki  számára 
elérhető 

csepel.hu 
oldalon 

következő 
linken: 
https://csepel.hu/uploads/55cb68c3524c4638af34d21ce55faa04/kiv%20szefob%20
2023%2009%2028.pdf) 
o  2023. október 19. napján hozott határozatában (nyilvánosan bárki számára elérhető 

csepel.hu 
oldalon 

következő 
linken: 
https://csepel.hu/uploads/55cb68c3524c4638af34d21ce55faa04/kivonatok%20hon
lapra(1)1697760267.pdf)
 továbbá  
-  a  Bizottság  határozatai  alapján  közzétett  dokumentumokból  (nyilvánosan  bárki  számára 
elérhető 

csepel.hu 
oldalon 

következő 
linken: 
https://csepel.hu/#/news/versenytargyalasi-felhivas-az-onkormanyzati-tulajdonban-allo-
berlakasok-piaci-elven-torteno-berbeadasa-celjabol)
,  melyek  közül  külön  felhívom 
figyelmét a 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100  • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

 
o  tájékoztatásra  (nyilvánosan  bárki  számára  elérhető  a  következő  linken: 
https://csepel.hu/uploads/55cb68c3524c4638af34d21ce55faa04/T%C3%81J%C3%8
9KOZTAT%C3%81S%20-
%20versenyt%C3%A1rgyal%C3%A1s%20ki%C3%ADr%C3%A1s%20m%C3%B3dos%C3
%ADt%C3%A1s%C3%A1r%C3%B3l_2023-10-20-k%C3%B6zlem%C3%A9ny.pdf) 
valamint  
o  a Versenykiírásra (a versenytárgyalási felhívás nyilvánosan bárki számára elérhető a 
következő 
linken: 
https://csepel.hu/uploads/55cb68c3524c4638af34d21ce55faa04/Versenyt%C3%A1
rgyal%C3%A1si%20felh%C3%ADv%C3%A1s%20m%C3%B3dos%C3%ADtott%202023-
10-20.pdf)
.  
 
 
Valamint kérném, hogy mind a 24 db lakásra közöljék, hogy a bérlet megszűnése előtt szociális vagy 
piaci  bérlakásként  kerültek  bérbeadásra  a  lakások,  ahol  piaci  volt,  ott  az  óvadék  elszámolás 
megtörtént-e? Mennyi volt az óvadék összege? Kérem az óvadék elszámolás levezetését is közöljék! 
 
cím 
bérleti jogviszony 
Ady Endre út 13-15 5. em.  46 
piaci alapú 
Ady Endre út 41 8. em.  32 
szociális 
Árpád utca  10 A 5. em. 123 
szociális 
Árpád utca  10 C 8. em. 204 
szociális 
Csillag utca   2 7. em. 26 
szociális 
Csillag utca   4 1. em. 1 
szociális 
Dunadűlő út   3 A földszint 1 
szociális 
Kossuth Lajos utca 112 8. em. 52 
szociális 
Mars utca   7 földszint 5 
szociális 
Petz Ferenc utca  24 7. em. 71 
szociális 
Petz Ferenc utca  26 3. em. 40 
szociális 
Rakéta utca  18/B földszint 1 
szociális 
Szabadság utca  19 1. em. 3 
szociális 
Szabadság utca 27-31. A 2. em. 1 
szociális 
Szabadság utca 27-31. A 2. em. 2 
szociális 
Szabadság utca 27-31. E 2. em. 4 
szociális 
Szent István út   3 1. em. 81 
szociális 
Szent István út   3 földszint 31 
szociális 
Szent István út   3 földszint 34 
szociális 
Szent István út   3 földszint 61 
szociális 
Vénusz utca  19 1. em. 14 
szociális 
Zrínyi utca   5 3. em. 11 
szociális 
Mars utca  10 1. em. 3 
szociális 
Simon Bolivár stny  11 3. em. 18 
szociális 
 
Tájékoztatom, hogy az óvadékkal kapcsolatos adatigénylésére a választ a 2023. október 9. napján 
érkezett, „Közérdekűadat igénylés - Bérlakáspályázat” tárgyú megkeresésének 2. kérdésére adott 
tájékoztatása tartalmazza. 
 
 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100  • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

 
Tájékoztatásul előadom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az állami vagy 
helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó 
szerv  vagy  személy  kezelésében  lévő  és  tevékenységére  vonatkozó  vagy  közfeladatának 
ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon 
vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy 
gyűjteményes jellegétől, így különösen a hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai 
tevékenységre,  annak  eredményességére  is  kiterjedő  értékelésére,  a  birtokolt  adatfajtákra  és  a 
működést  szabályozó  jogszabályokra,  valamint  a  gazdálkodásra,  a  megkötött  szerződésekre 
vonatkozó  adat;”  Ugyanezen  törvény  26.  §  (2)  bekezdése  szerint  közérdekből  nyilvános  adat  a 
közfeladatot ellátó szerv feladat- és hatáskörében eljáró személy neve, feladatköre, munkaköre, 
vezetői megbízása, a közfeladat ellátásával összefüggő egyéb személyes adata, valamint azok a 
személyes adatai, amelyek megismerhetőségét törvény előírja.  
 
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom: A 
közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló, vagy az 
adatkezelő  által  a  meghosszabbított  határidő  eredménytelen  eltelte  esetén,  valamint  az 
adatigénylés  teljesítéséért  megállapított  költségtérítés  összegének  felülvizsgálata  érdekében 
bírósághoz fordulhat. A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, 
illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától számított harminc napon belül 
kell  megindítani  az  igényt  elutasító  közfeladatot  ellátó  szerv  ellen.  Az  országos  illetékességű 
közfeladatot ellátó szerv ellen indult per kivételével a per a járásbíróság hatáskörébe tartozik, és 
arra  a  törvényszék  székhelyén  lévő  járásbíróság,  Budapesten  a  Pesti  Központi  Kerületi  Bíróság 
illetékes. 
 
Az Info tv. 52. § szerint kezdeményezheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 
(1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.) vizsgálatát is, mely az igény elutasításának közlésétől, a határidő 
eredménytelen  elteltétől,  illetve  a  költségtérítés  megfizetésére  vonatkozó  határidő  lejártától 
számított egy éven belül kezdeményezhető. 
 
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásulvételét.  
 
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint” 
dr. 
Digitálisan 
 
 
Vincz aláírta:  dr. 
Vincze Anikó 
 
 

Dátum: 
2023.11.29 
 
Tisztelettel:  
 16:16:34 +01'00'
Anikó
 
 
 
dr. Vincze Anikó  
 
 
jegyző 
 
 
 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100  • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu