Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Önkormányzati bérlakás pályázati feltételek'.


 
 
 
 
 
Iktatószám: ALT/719/2023 
 
Tárgy: közérdekű adatigénylés teljesítése 
 
 
Erdősi Éva részére 
elektronikus úton: [email protected] 
 
 
Tisztelt Erdősi Éva

 
2023.  október  11.  napján  elektronikus  úton  érkezett  „Közérdekűadat  igénylés  - 
Önkormányzati bérlakás pályázati feltételek”
 tárgyú megkeresésére válaszul – a Csepeli 
Ingatlanhasznosító Nonprofit Kft. tájékoztatása alapján – kérem, fogadja az alábbiakat. 
 
4.)  
Kérem adják meg mind a 24. db pályázható lakás megüresedésének dátumát! 
megüresedés 
cím 
dátuma 
Ady Endre út 13-15 5. em.  46 
2023.01.30 
Ady Endre út 41 8. em.  32 
2023.04.24 
Árpád utca  10 A 5. em. 123 
2020.04.21 
Árpád utca  10 C 8. em. 204 
2020.09.21 
Csillag utca   2 7. em. 26 
2023.06.12 
Csillag utca   4 1. em. 1 
2023.06.28 
Dunadűlő út   3 A földszint 1 
2022.06.07 
Kossuth Lajos utca 112 8. em. 52 
2023.06.27 
Mars utca   7 földszint 5 
2022.07.18 
Petz Ferenc utca  24 7. em. 71 
2023.08.17 
Petz Ferenc utca  26 3. em. 40 
2022.10.31 
Rakéta utca  18/B földszint 1 
2022.10.25 
Szabadság utca  19 1. em. 3 
2021.03.17 
Szabadság utca 27-31. A 2. em. 1 
2023.03.21 
Szabadság utca 27-31. A 2. em. 2 
2021.11.30 
Szabadság utca 27-31. E 2. em. 4 
2023.02.03 
Szent István út   3 1. em. 81 
2017.05.23 
Szent István út   3 földszint 31 
2016.11.23 
Szent István út   3 földszint 34 
2023.04.28 
Szent István út   3 földszint 61 
2017.10.05 
Vénusz utca  19 1. em. 14 
2023.03.24 
Zrínyi utca   5 3. em. 11 
2022.11.30 
Mars utca  10 1. em. 3 
2022.09.30 
Simon Bolivár stny  11 3. em. 18 
2023.08.04 
 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100  • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

 
1.) 
Az ingatlanokra vonatkozó adatok nem valósak (eddig két ingatlan a négyből, amiket a 
helyszínen  láttunk)  Árpád  u.  10A  5/123  és  Árpád  u.10C  8/204  esetében  erkély  került 
feltüntetésre a valóságban azonban nincs.  
Érvényes-e az ilyen módon kiírt pályázat? 
 
2.) 

felújítási 
feladatoknál 
első 
osztályú 
munkálatok 
előírása 
történt. 
Kérem  ennek  pontosítását,  hiszen  a  bérlők  nem  építési  szakemberek,  mit  jelent  az  első 
osztályú munkálat? 
 
3.) 
A félkomfortos és komfort nélküli lakások átalakítása komfortossá kötelező-e, ha igen, akkor 
a tervezés is a bérlő feladata vagy az önkormányzat ezt elvégzi és pontos tervet ad-e a 
bérlőnek  ahhoz,  hogy  majd  a  munka  elvégzése  után  a  lakást  az  önkormányzat 
átminősíthesse és ezt a tényt a tulajdoni lapon feltüntethesse? 
 
5.) 
Kérem küldjenek biankó szerződést mely a leendő bérlőkkel megkötésre kerül! 
 
6.) 
Kérem  közöljék,  hogy  ahol  berendezések  tárgyak  cseréje  vagy  beszerzése  szerepel 
(tűzhely, kád, mosdó, konyhabútor… stb.) ott új vagy használt eszközök fogadhatók el! 
 
7.) 
Kérem  közöljék,  hogy  ahol  hideg-  melegburkolatok  készítése  került  előírásra  ott 
műanyagpadló vagy járólap, szőnyegpadló vagy parketta kerül előírásra! 
 
8.) 
Kérem  közöljék,  hogy  a  jelenleg  futó  pályázati  kiírás  az  előzőkben  felsoroltak  és  egyéb 
problémái  (konvektor  ellenőrzés  ahol  távfűtés  van,  vízmelegítő  beszerzés  ahol  központi 
melegvíz  szolgáltatás  van…,  stb.)  lehetővé  teszi-e  hogy  jelen  pályázati  kiírás 
fennmaradjon! 
 
 
Tájékoztatom,  hogy  az  Ön  által  kért  1-3.  és  5-8.  számú  kérdéseire  vonatkozó  rögzített 
információ és ismeret megtalálható  
-  az  Önkormányzat  tulajdonában  álló  lakások  bérbeadásának  feltételeiről  szóló 
5/2011.  (II.25.)  önkormányzati  rendeletben  (nyilvánosan  bárki  számára  elérhető  a 
Nemzeti 
Jogszabálytárban 
(njt.hu 
oldalon) 

következő 
linken: 
https://or.njt.hu/eli/v01/735847/r/2011/5#SZ38.@BE(1) ,  
-  a  Budapest  XXI.  Kerület  Csepel  Önkormányzata  Képviselő-testülete  Szociális, 
Egészségügyi és Fogyatékosügyi Bizottsága  
 
o  2023.  szeptember  25.  napján  hozott  határozatában  (nyilvánosan  bárki 
számára 
elérhető 

csepel.hu 
oldalon 

következő 
linken: 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100  • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

 
https://csepel.hu/uploads/55cb68c3524c4638af34d21ce55faa04/kivonatok
%20SZEFOB%202023%2009%2025_kihagyott(1)1695775020.pdf)
 
o  2023.  szeptember  28.  napján  hozott  határozatában  (nyilvánosan  bárki 
számára 
elérhető 

csepel.hu 
oldalon 

következő 
linken: 
https://csepel.hu/uploads/55cb68c3524c4638af34d21ce55faa04/kiv%20szef
ob%202023%2009%2028.pdf) 
o  2023. október 19. napján hozott határozatában (nyilvánosan bárki számára 
elérhető 

csepel.hu 
oldalon 

következő 
linken: 
https://csepel.hu/uploads/55cb68c3524c4638af34d21ce55faa04/kivonatok
%20honlapra(1)1697760267.pdf)
 továbbá  
-  a  Bizottság  határozatai  alapján  közzétett  dokumentumokból  (nyilvánosan  bárki 
számára 
elérhető 

csepel.hu 
oldalon 

következő 
linken: 
https://csepel.hu/#/news/versenytargyalasi-felhivas-az-onkormanyzati-
tulajdonban-allo-berlakasok-piaci-elven-torteno-berbeadasa-celjabol)

melyek 
közül külön felhívom figyelmét a 
o  tájékoztatásra  (nyilvánosan  bárki  számára  elérhető  a  következő  linken: 
https://csepel.hu/uploads/55cb68c3524c4638af34d21ce55faa04/T%C3%81J
%C3%89KOZTAT%C3%81S%20-
%20versenyt%C3%A1rgyal%C3%A1s%20ki%C3%ADr%C3%A1s%20m%C3%B3d
os%C3%ADt%C3%A1s%C3%A1r%C3%B3l_2023-10-20-
k%C3%B6zlem%C3%A9ny.pdf)
 valamint  
o  a  Versenykiírásra  (a  versenytárgyalási  felhívás  nyilvánosan  bárki  számára 
elérhető 

következő 
linken: 
https://csepel.hu/uploads/55cb68c3524c4638af34d21ce55faa04/Versenyt%
C3%A1rgyal%C3%A1si%20felh%C3%ADv%C3%A1s%20m%C3%B3dos%C3%AD
tott%202023-10-20.pdf)
.  
 
 
Tájékoztatásul előadom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján:  „közérdekű adat: az állami 
vagy  helyi  önkormányzati  feladatot,  valamint  jogszabályban  meghatározott  egyéb 
közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy 
közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem 
eső,  bármilyen  módon  vagy  formában  rögzített  információ  vagy  ismeret,  függetlenül 
kezelésének  módjától,  önálló  vagy  gyűjteményes  jellegétől,  így  különösen  a  hatáskörre, 
illetékességre,  szervezeti  felépítésre,  szakmai  tevékenységre,  annak  eredményességére  is 
kiterjedő  értékelésére,  a  birtokolt  adatfajtákra  és  a  működést  szabályozó  jogszabályokra, 
valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat;” Ugyanezen törvény 
26. § (2) bekezdése szerint közérdekből nyilvános adat a közfeladatot ellátó szerv feladat- és 
hatáskörében eljáró személy neve, feladatköre, munkaköre, vezetői megbízása, a közfeladat 
ellátásával összefüggő egyéb személyes adata, valamint azok a személyes adatai, amelyek 
megismerhetőségét törvény előírja.  
 
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom: 
A közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló, 
vagy az adatkezelő által a meghosszabbított határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100  • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

 
az  adatigénylés  teljesítéséért  megállapított  költségtérítés  összegének  felülvizsgálata 
érdekében  bírósághoz  fordulhat.  A  pert  az  igény  elutasításának  közlésétől,  a  határidő 
eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától 
számított  harminc  napon  belül  kell  megindítani  az  igényt  elutasító  közfeladatot  ellátó  szerv 
ellen. Az országos illetékességű közfeladatot  ellátó szerv  ellen indult  per kivételével a per a 
járásbíróság  hatáskörébe  tartozik,  és  arra  a  törvényszék  székhelyén  lévő  járásbíróság, 
Budapesten a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékes. 
 
Az  Info  tv.  52.  §  szerint  kezdeményezheti  a  Nemzeti  Adatvédelmi  és  Információszabadság 
Hatóság  (1055  Budapest,  Falk  Miksa  u.  9-11.)  vizsgálatát  is,  mely  az  igény  elutasításának 
közlésétől,  a  határidő  eredménytelen  elteltétől,  illetve  a  költségtérítés  megfizetésére 
vonatkozó határidő lejártától számított egy éven belül kezdeményezhető. 
 
 
Digitálisan 
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint” 
dr. 
aláírta:  dr. 
 
 
Vincze Vincze Anikó 
Dátum: 
 
 
2023.10.27 
 
Tisztelettel:  
 
Anikó 11:44:01 
 
+02'00'
 
 
dr. Vincze Anikó  
 
 
jegyző 
 
 
 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100  • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu