Iktatószám: ALT/719/2023
Tárgy: Közérdekűadat igénylés teljesítése
Erdősi Éva részére
elektronikus úton: [email protected]
Tisztelt Erdősi Éva!
2023. október 9. napján érkezett,
„Közérdekűadat igénylés - Bérlakáspályázat” tárgyú megkeresésére válaszul a Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft.
tájékoztatása alapján kérem, fogadja a következő tájékoztatást.
1. Ki végezte el a jelenleg futó versenytárgyalási felhívással érintett lakások felújítási
feladatainak felmérését?
Kérem az ezzel kapcsolatos szerződés megküldését!
Történt-e kifizetés a felméréssel kapcsolatban és ha igen akkor mekkora volt ennek
az összege?
Ki ellenőrizte? Ki hagyta jóvá?
A lakások felmérését a Riszamon Kft. végezte el, aki évek óta látja el az ezzel
kapcsolatos feladatokat. A keretszerződés a csepel.hu oldalon az alábbi linken érhető
el:
https://dokumentumtar.csepel.hu/letoltes.php?d_id=27105. A felméréssel kapcsolatban kifizetés nem történt és nem is fog történni, mivel a
vállalkozás a felmérésekért nem kért díjazást, további szakember általi ellenőrzésre
nem került sor.
2. Ady Endre út 13-15 5.emelet 46. lakással kapcsolatos kérdések:
Milyen jogcímen bérelte az előző bérlő?
Mikor vette vissza az önkormányzat?
Kérem az átadás-átvételi jegyzőkönyv megküldését!
Volt-e bármilyen elmaradása a bérlőnek? Kiegyenlítette-e? Az óvadékkal mikor
számoltak el?
Kérem az óvadékelszámolás megküldését!
A lakás korábbi bérlője az ingatlant piaci alapon bérelte, a lakás visszavételére 2023.
január 30. napján került sor, melynek jegyzőkönyvét másolatban csatolom. A bérlőnek
tartozása nem volt. Az óvadék elszámolására – a korábbi bérlővel történő
megegyezés még folyamatban van – még nem került sor.
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
3. Ady Endre út 41. 8. emelet 32.
Milyen jogcímen bérelte az előző bérlő? Hány fő lakott a lakásban?
Mikor vette vissza az önkormányzat?
Kérem az átadás-átvételi jegyzőkönyv megküldését!
Mikor volt az önkormányzat részéről az utolsó helyszíni ellenőrzés?
Mikor volt utoljára az utolsó jövedelemellenőrzés? Mennyi volt az egy főre eső
jövedelem?
Volt-e bármilyen elmaradása a bérlőnek? Kiegyenlítette-e? Az óvadékkal mikor
számoltak el?
Kérem az óvadékelszámolás megküldését!
Jelenleg van-e további tartozása a volt bérlőnek? Mekkora ennek az összege?
Milyen intézkedések történtek ennek behajtására?
A lakás korábbi bérlője szociális alapon bérelte a lakást, annak visszavételére 2023.
április 24-én került sor az elhunyt bérlő hozzátartozóitól, melynek jegyzőkönyvét
másolatban csatolom. Az utolsó bérleményellenőrzésre 2023. március 1. napján került
sor, de akkor a bérleményellenőrök nem jutottak be az ingatlanba. Az utolsó
jövedelemellenőrzésre 2021-ben került sor, melynek során a bérlő hiányos
adatszolgáltatást adott le, azonban a COVID-19 miatti veszélyhelyzetben hatályos
jogszabályi rendelkezések miatt a bérleti díj emelkedését eredményező rendelkezések
alkalmazására nem kerülhetett sor. Szociális alapú bérleti jogviszony esetében
óvadékfizetési kötelezettség a bérlőt nem terheli.
Tájékoztatom, hogy tekintettel arra, hogy a lakás korábbi bérlője szociális alapon
lakott az ingatlanban, így nem tekinthető az önkormányzattal üzleti kapcsolatban álló
személyeknek, ezáltal
a nevén és a bérleti jogviszony fennállására vonatkozó
személyes adatukon kívül más adatuk nem minősül közérdekből nyilvánosnak. Erre
figyelemmel kizárólag azon kérdések kerülnek megválaszolásra, melyek közérdekű,
vagy közérdekből nyilvános adatokra vonatkoznak.
Indokolásul előadom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az
állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott
egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére
vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes
adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ
vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől,
így különösen a hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai
tevékenységre, annak eredményességére is kiterjedő értékelésére, a birtokolt
adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra, valamint a gazdálkodásra, a
megkötött szerződésekre vonatkozó adat;” Ugyanezen törvény 26. § (2) bekezdése
szerint közérdekből nyilvános adat a közfeladatot ellátó szerv feladat- és
hatáskörében eljáró személy neve, feladatköre, munkaköre, vezetői megbízása, a
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
közfeladat ellátásával összefüggő egyéb személyes adata, valamint azok a személyes
adatai, amelyek megismerhetőségét törvény előírja.
Az Ön által kért szociális alapú bérleti jogviszonyt érintő adatok nem közérdekű, vagy
közérdekből nyilvános adatnak minősülnek.
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint
tájékoztatom: A közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a
teljesítésre nyitva álló, vagy az adatkezelő által a meghosszabbított határidő
eredménytelen eltelte esetén, valamint az adatigénylés teljesítéséért megállapított
költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében bírósághoz fordulhat. A pert az
igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a
költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától számított harminc napon
belül kell megindítani az igényt elutasító közfeladatot ellátó szerv ellen. Az országos
illetékességű közfeladatot ellátó szerv ellen indult per kivételével a per a járásbíróság
hatáskörébe tartozik, és arra a törvényszék székhelyén lévő járásbíróság, Budapesten
a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékes.
Az Info tv. 52. § szerint kezdeményezheti a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóság (1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.) vizsgálatát is, mely
az igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a
költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától számított egy éven belül
kezdeményezhető.
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását.
Budapest dátum: „elektronikus aláírás szerint”
Digitálisan
Tisztelettel:
dr.
aláírta: dr.
Vincze Anikó
Vincze Dátum:
2023.10.24
Anikó 17:08:44
+02'00'
dr. Vincze Anikó, jegyző
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu