Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Önkormányzati bérlakások átsorolása polgármesteri átruházott jogkörben'.


 
 
 
 
 
Iktatószám: ALT/719/2023 
 
Tárgy: közérdekű adatigénylés teljesítése 
 
Erdősi Éva részére 
elektronikus úton: 
[email protected] 
 
Tisztelt Erdősi Éva

 
2023. október 5. napján elektronikus úton érkezett „Közérdekűadat igénylés - Önkormányzati 
bérlakások átsorolása polgármesteri átruházott jogkörben
” tárgyú megkeresésére válaszul a 
Csepeli  Ingatlanhasznosítási  Nonprofit  Kft.  tájékoztatása  alapján  –  a  határidő 
meghosszabbítására tekintettel határidőben – kérem, fogadja az alábbiakat. 
 
-       A fizetendő lakbér összegét tekintve az 5/2011. (II.25) önkormányzati rendelete 48.§ (2a) 
pontja szerinti megfogalmazás „módosítani jogosult” lehetőséget vagy kötelezettséget jelent? 
 
Tájékoztatom, hogy a kérdése nem közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatra vonatkozik. 
 
-        2014-től  a  mai  napig  polgármesteri  átruházott  jogkörben  volt-e  a  szociális  alapon 
bérbeadott,   az  5/2011.  (II.25)  önkormányzati  rendelete  48.§  (2a)  pontja  szerinti  módosítás, 
átsorolás és lakbér emelés? 
 
Tájékoztatom,  hogy  a  Rendelet  48.  §  (2a)  bekezdése  2016.  03.  03.  napján  lépett  hatályba, 
azóta a szakasz alapján történt módosítás a fizetendő havi lakbér összegében a magasabb 
szintű jogszabályok rendelkezéseinek figyelembevételével. 
 
-       Ha nem miért nem? 
-        Ha  igen  akkor  mikor  és  az  SZMSZ  49.§.  (7.)  pontja  szerint  mikor  adott  erről  írásbeli 
tájékoztatást  a  polgármester  a  testületnek?  Kérem  ezen  tájékoztatók  megküldését,  vagy 
fellelhetőségének megjelölését! 
 
Tekintettel  arra,  hogy  a  kérdések  egymással  vagylagos  viszonyban  állnak,  így  azokra 
együttesen válaszolok. 
 
Tájékoztatom, hogy a kért adatokkal feltöltött adatbázissal az Önkormányzat, illetve a Csepeli 
Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. nem rendelkezik, azokat a kért csoportosításban nem tartják 
nyilván, nem kezelik, ezáltal közérdekű adat nem keletkezett.  
Tájékoztatom továbbá, hogy a Polgármester írásbeli tájékoztatást tesz a Képviselő-testület felé 
minden rendes, munkaterv szerinti Képviselő-testületi ülés meghívójában, melyek elérhetőek a 
https://www.csepel.hu/#/page/meghivok-testuleti  linken  2010.  január  26-ig  visszamenőleg, 
tehát 2016. márciusától jelenidőig is. 
 
Fentiekre  hivatkozással  tájékoztatom,  hogy  az  adat  kiadására  vonatkozó  igény  teljesítése 
egyrészt a közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatok körére vonatkozik, másrészt az adat 
meglétét feltételezi, ilyen adat hiányában az adatkezelő az igény teljesítése érdekében nem 
köteles  azt  előállítani  a  kért  adatokat,  a  megismerhetőséget  kizárólag  a  létező,  azáltal 
kezelésben lévő adatok tekintetében kell a törvény szabályai szerint biztosítani. 
 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100  • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

 
Indokolásul előadom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az állami vagy 
helyi  önkormányzati  feladatot,  valamint  jogszabályban  meghatározott  egyéb  közfeladatot 
ellátó  szerv  vagy  személy  kezelésében  lévő  és  tevékenységére  vonatkozó  vagy 
közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem 
eső,  bármilyen  módon  vagy  formában  rögzített  információ  vagy  ismeret,  függetlenül 
kezelésének  módjától,  önálló  vagy  gyűjteményes  jellegétől,  így  különösen  a  hatáskörre, 
illetékességre,  szervezeti  felépítésre,  szakmai  tevékenységre,  annak  eredményességére  is 
kiterjedő  értékelésére,  a  birtokolt  adatfajtákra  és  a  működést  szabályozó  jogszabályokra, 
valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat;” Ugyanezen törvény 
26. § (2) bekezdése szerint közérdekből nyilvános adat a közfeladatot ellátó szerv feladat- és 
hatáskörében eljáró személy neve, feladatköre, munkaköre, vezetői megbízása, a közfeladat 
ellátásával összefüggő egyéb személyes adata, valamint azok a személyes adatai, amelyek 
megismerhetőségét  törvény  előírja.  A  jogszabályok  alkalmazhatósága,  értelmezése,  jogi 
állásfoglalások,  iránymutatások  vagy  az  Önkormányzat  működését  bemutató  eljárások 
meghatározása  nem  tartozik  az  Önkormányzat  által  kezelt,  tevékenysége  során  keletkezett 
vagy  általa  rögzített  adatok  körébe,  így  azt  közérdekű  adatkérésre  megküldeni  sem  lehet. 
Felhívom  figyelmét,  hogy  az  ügyvédi  tevékenységről  szóló  2017.  évi  LXXVIII.  törvény  2.  §  (1) 
bekezdés c) pontja szerinti jogi tanácsadást kizárólag a 4. § szerint jogosítottak végezhetnek.  
 
 
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom: 
A közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló, 
vagy az adatkezelő által a meghosszabbított határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint 
az  adatigénylés  teljesítéséért  megállapított  költségtérítés  összegének  felülvizsgálata 
érdekében  bírósághoz  fordulhat.  A  pert  az  igény  elutasításának  közlésétől,  a  határidő 
eredménytelen  elteltétől,  illetve  a  költségtérítés  megfizetésére  vonatkozó  határidő  lejártától 
számított  harminc  napon  belül  kell  megindítani  az  igényt  elutasító  közfeladatot  ellátó  szerv 
ellen.  Az  országos  illetékességű  közfeladatot  ellátó  szerv  ellen  indult  per  kivételével  a  per  a 
járásbíróság  hatáskörébe  tartozik,  és  arra  a  törvényszék  székhelyén  lévő  járásbíróság, 
Budapesten a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékes. 
 
Az  Info  tv.  52.  §  szerint  kezdeményezheti  a  Nemzeti  Adatvédelmi  és  Információszabadság 
Hatóság  (1055  Budapest,  Falk  Miksa  u.  9-11.)  vizsgálatát  is,  mely  az  igény  elutasításának 
közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó 
határidő lejártától számított egy éven belül kezdeményezhető. 
 
 
Digitálisan 
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásulvételét. 
dr. 
aláírta:  dr. 
 
Vincze Anikó 
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint” 
Vincze Dátum: 
 
 
2023.11.06 
 
Tisztelettel:  
 
Anikó 19:38:20 
+01'00'
 
 
 
dr. Vincze Anikó  
 
 
jegyző 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100  • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu