Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Költségelvű önkormányzati bérlakások'.


 
 
 
 
Iktatószám: ALT/430/2023 
 
 
Tárgy: közérdekű adatigénylés 
 
Erdősi Éva részére 
elektronikus úton: [email protected]  
 
Tisztelt Erdősi Éva! 
 

 
2023.  február  28.  napján  érkezett,  „Közérdekűadat  igénylés  -  Költségelvű 
önkormányzati  bérlakások”
  tárgyú  megkeresésére  válaszul  az  Ön  által  feltett 
kérdésekre, kérem fogadja a következő tájékoztatást. 
 
 
1.)     Kérem erősítse meg, vagy cáfolja meg, hogy 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022-
es  években  a  költségelven  bérbeadott  önkormányzati  lakások  lakbérére 
vonatkozóan,  az  önkormányzati  rendeletben  foglalt  polgármesteri  előterjesztési 
kötelezettség 

tekintetében 
nem 
készült 
polgármesteri 
előterjesztés! 
Az 
1993. 
évi 
LXXVIII. 
törvény 
34.§. 
(4) 
bekezdése 
szerint: 
„A  költségelven  bérbeadott  lakás  lakbérének  mértékét  a  lakás  (2)  bekezdésében 
meghatározott  alapvető  jellemzői,  továbbá  a  10.§  és  a  13.  §  (1)  bekezdésének 
rendelkezései alapján úgy kell megállapítani, hogy a bérbeadónak az épülettel, az 
épület  központi  berendezéseivel  és  a  lakással,  a  lakásberendezésekkel  kapcsolatos 
ráfordításai megtérüljenek.” 
2.)      Kérem  küldje  meg  részemre  a  2015-ben  készült  azon  számítást,  mely 
megalapozta  a  2015.07.02.  napjától  érvényes  legalább  828,-Ft/m2/hó  ár 
megállapítását,  valamint  ugyanezen  számítást  a  2016.03.03.  napjától  érvényes 
szabályozásra! 
3.)      Kérem  küldje  meg  részemre  a  2017-es  évtől,  évente  készült,  költségelven 
bérbeadott önkormányzati lakásokra vonatkozó költségkalkulációt, ha ilyen nem volt, 
akkor  a  2023.02.23.  napi  testületi  ülésre  előterjesztett  módosításhoz  készített 
költségkalkulációt kérem megküldeni! 
4.)      Kérem  tájékoztatását  előzők  bármelyikének  elmaradása  esetén  (új  költség 
meghatározás, előterjesztés elmaradása) származott-e kára az önkormányzatnak! 
 
Tekintettel  arra,  hogy  1-4.  kérdései  összefüggnek,  azokra  egyben,  az  alábbiak  szerint 
tájékoztatom. 
Az  önkormányzati  rendeletben  foglalt  polgármesteri  előterjesztés  szükségessége  nem 
merült fel, előterjesztés benyújtására nem került sor. 
Az Ön által idézett törvényi szakasz szerint a költségelven bérbeadott lakás lakbérének a 
mértékét  úgy  kell  meghatározni,  hogy  a  bérbeadó  ráfordításai  megtérüljenek,  azaz  a 
bérleti díj a ráfordításaival egyezőek vagy azokat meghaladók legyenek. Ezen előírásnak 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

nem csupán bérleti díj emeléssel, hanem a ráfordításai csökkentésével is eleget tehet egy 
bérbeadó. 
Budapest  XXI.  Kerület  Csepel  Önkormányzata  ezen  jogszabályi  előírásnak  megfelel,  a 
költségelven bérbeadott lakások lakbérbevétele a ráfordításait meghaladja, ezáltal kára 
nem keletkezett: 
 
  
2017 
2018 
2019 
2020 
2021 
2022 
Bevétel 
  
  
  
  
  
  
Rákóczi 93-95 
38 400 950 
35 548 117 
39 247 147 
38 212 814 
38 669 398 
36 475 981 
Rákóczi 97-105 
64 908 859 
62 412 086 
65 672 643 
64 874 172 
61 397 042 
60 099 555 
Bevétel összesen: 
103 309 809 
97 960 203 
104 919 790 
103 086 986 
100 066 440 
96 575 536 
Ráfordítás 
  
  
  
  
  
  
Rákóczi 93-95 
19 929 741 
20 896 154 
30 361 166 
22 130 194 
29 552 333 
24 178 158 
Rákóczi 97-105 
27 854 044 
27 502 609 
36 950 268 
32 692 731 
39 823 897 
33 522 224 
Ráfordítás 
összesen: 

47 783 785 
48 398 763 
67 311 434 
54 822 925 
69 376 230 
57 700 382 
 
 
 
5.)     Kérem tájékoztatását, hogy előzők bármelyikének elmaradása esetén (új költség 
meghatározás,  előterjesztés  elmaradása)  milyen  jogi  következményeket  von  maga 
után! 
 
Az  Önkormányzat  működésére  vonatkozó  jogszabályok  határozzák  meg,  melyek  a 
Nemzeti Jogszabálytárban megtalálhatóak (njt.hu). 
 
6.)  Kérem  tájékoztatását,  hogy  az  Ön  jogi  álláspontja  szerint  ki  volt  a  felelőse  a 
költségkalkulációk elkészítésének és az előterjesztés elkészítésének! 
 
Az  Önkormányzat  működésére  vonatkozó  jogszabályok  határozzák  meg,  melyek  a 
Nemzeti Jogszabálytárban megtalálhatóak (njt.hu). 
 
Tájékoztatom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az állami vagy 
helyi  önkormányzati  feladatot,  valamint  jogszabályban  meghatározott  egyéb 
közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó 
vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma 
alá  nem  eső,  bármilyen  módon  vagy  formában  rögzített  információ  vagy  ismeret
függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a 
hatáskörre,  illetékességre,  szervezeti  felépítésre,  szakmai  tevékenységre,  annak 
eredményességére  is  kiterjedő  értékelésére,  a  birtokolt  adatfajtákra  és  a  működést 
szabályozó  jogszabályokra,  valamint  a  gazdálkodásra,  a  megkötött  szerződésekre 
vonatkozó adat;” Ugyanezen törvény 26. § (2) bekezdése szerint közérdekből nyilvános 
adat  a  közfeladatot  ellátó  szerv  feladat-  és  hatáskörében  eljáró  személy  neve, 
feladatköre, munkaköre, vezetői megbízása, a közfeladat ellátásával összefüggő egyéb 
személyes  adata,  valamint  azok  a  személyes  adatai,  amelyek  megismerhetőségét 
törvény  előírja.  A  jogszabályok  alkalmazhatósága,  értelmezése,  jogi  állásfoglalások, 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

iránymutatások vagy az Önkormányzat működését bemutató eljárások meghatározása, 
illetve magyarázat adására nem terjed ki a közérdekű adat fogalma. A közérdekű adat 
kezelője nem köteles számot adni arról, hogy tevékenységét mi motiválja és döntéseit 
milyen  indokok alapján  hozta  meg.  Ezek  nem  tartoznak  az  Önkormányzat  által  kezelt, 
tevékenysége során keletkezett vagy általa rögzített adatok körébe, így arra közérdekű 
adatigénylést  előterjeszteni  sem  lehet.  Egyúttal  felhívom  figyelmét  arra  is,  hogy  az 
ügyvédi tevékenységről szóló 2017. évi LXXVIII. törvény 2. § (1) bekezdés c) pontja szerinti 
jogi tanácsadást kizárólag a 4. § szerint jogosítottak végezhetnek.  
 
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását. 
 
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint” 
 
Tisztelettel: 
dr. 
Digitálisan 
aláírta:  dr. 
 
Vincze  Vincze Anikó 
 
Dátum: 
 
Anikó 2023.03.16 
13:36:54 +01'00'
 
dr. Vincze Anikó, jegyző  
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu