Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'A Penta kötelék szerződései'.

TSZ: 2019/34 -T 
 
1163  Budapest, Fehérsas u. 19/a.      Tel: 403-8099;     Fax: 401-0087;     e-mail: [email protected] 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Budapest, XV. ker. Szántóföld úti Sporttelephez 
 
létesítendő gyalogos-átkelőhely 
 
 terve 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2019 
 
 

TSZ: 2019/34 -T 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
TERV ÉS IRATJEGYZÉK 
 
a Budapest, XV. ker. Szántóföld úti Sporttelephez létesítendő 
 
gyalogos-átkelőhely tervéhez 
 
 

 
1.    Terv és iratjegyzék 
2.    Tervezői nyilatkozat
 
3.    Műszaki leírás 
4.    Helyszínrajz  
U – 1 
5.    Keresztszelvények 
U – 2 
6.   Végleges forgalomtechnikai helyszínrajz 
UF – 1 
7.  Építés alatti forgalomkorlátozási helyszínrajz  
UF – 2 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bp. 2019. szept. hó 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


TSZ: 2019/34 -T 
 
 

Tervezői nyilatkozat  
 
 
 
a Budapest, XV. ker. Szántóföld úti Sporttelephez 
 létesítendő gyalogos-átkelőhelyek tervéhez 
 
 
 
 
Alulírott  tervező  kijelentem,  hogy  a  tárgyi  dokumentációt  az  érvényben  lévő  tervezési 
szabályok  és  előírások  betartásával  –  ÚT  2-1.201  Közutak  Tervezése  (KTSZ)  - 
készítettem el. Az alkalmazott műszaki megoldások megfelelnek az általános érvényű és 
eseti hatósági előírásoknak. A tárgyi dokumentáció megfelel a tűzvédelmi, munkavédelmi, 
biztonságtechnikai és egyéb hatósági és környezetvédelmi előírásoknak.  
 
 
 
 
 
 
Bp. 2019. szept. hó. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
................................................. 
 
 
                                                  
 
 
 
okl. mélyépítő üzemmérnök 
 
 
                                                  Kamarai nyilvántartási szám: 
 
 
 
 
 
 
 
                                
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

TSZ: 2019/34 -T 
 
 
 
 
 
 
 
MŰSZAKI LEÍRÁS 
 
 

Bp. XV. ker. Szántóföld úti Sporttelephez létesítendő   
 
gyalogos-átkelőhely tervéhez 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

TSZ: 2019/34 -T 
 
1,/ Tervezés tárgya, előzmények, kiindulási adatok: 
 
A Budapest Főváros XV. ker. Önkormányzat megbízásából készítettük el a Budapest, XV. ker. Szántóföld úti 
Sporttelephez  létesítendő  gyalogos-átkelőhely  engedélyezési  tervét,  Tervezéshez  rendelkezésünkre  állt  a 
BIM  Design  Kft.  Szántóföld  úti  Sporttelep,  Tornacsarnok  építési  terve.  A  terv  tartalmazta  a  tervezési 
területünk  geodéziai  felmérését,  melyhez  kiegészítő  méréseket  végeztünk.  A  geodéziai  felmérés 
EOV/EOMA rendszerben készült. 
A  Sportteleppel  szemközti  oldalon  buszmegálló  található,  melyből  a  balesetmentes  átjutás  érdekében  van 
szükség a gyalogosátkelő létesítésére. 
A  gyalogosátkelő  helyét  és  a  létesítéshez  szükséges  egyéb  építési  munkákat  (járda  csatlakozás, 
buszmegálló  áthelyezés,  stb.)  helyszíni  bejáráson  határoztuk  meg  a  XV.  kerület  Városgazdálkodási 
Főosztály  képviselőinek  részvételével,  majd  a  tervet  egyeztettük  a  Budapest  Közút  Zrt.  létesítmény 
mérnökével,  Kozma  Eszterrel  és  a  Budapesti  Közlekedési  Központból  Bíró  Béla  közlekedésszervezési-
munkatárssal. 
Tervünk  készítésével  párhuzamosan  készült  a  gyalogos-átkelőhely  közvilágítás  megfelelőségének 
vizsgálata, melyet csatolunk jelen műszaki leírásunkhoz. Szakvélemény készítője Tóth Tibor MMK 01-7420.  
 
Terület igénybevétel: 
Szántóföld út Hrsz.: (89741),  
 
2,/ Tervezett állapot ismertetése: 
 
Tervezési  területünkön  a  Szántóföld  út  a  Budapest  Főváros  XV.  ker.  Önkormányzat  tulajdonában  van, 
kezelés  és  üzemeltetés  szempontjából  a  buszközlekedés  miatt  a  Budapest  Közút  Zrt.-hez  tartozik.  A 
Szántóföld  út  kb.  6,50  m  széles  főút,  buszforgalommal.  Útszegélyes  és  szegély  nélküli  szakaszok  váltják 
egymást,  a  buszmegállónál  kiemelt  szegélyes  aszfalt  burkolatú  peron  van.  Az  úttest  két  szélén  kavicsolt 
padka  található.  A  létesítendő  gyalogos-átkelőhely  környezetében,  meglévő  egyoldalas  elrendezésű 
légvezetékes  közvilágítás  üzemel,  a  szakvélemény  szerint  jelen  állapotában  a  meglévő  közvilágítás  a 
Budapesti Világítási Mestertervben előírt értéket nem éri el, ezért a szabvány szerinti közvilágítás kiépítése 
szükséges. 
Az oszlopokat, aknákat, elzárókat és a felszíni szerelvényeket a helyszínrajzunkon feltüntettük.   
A tervezett gyalogos-átkelőhely környezetének kialakítását,  valamint a tervezett  Sporttelep  útcsatlakozásait 
és  járdacsatlakozását  a  helyszínrajzon  ábrázoltuk.  A  gyalogos  átkelőhelyet  a  helyszíni  bejáráson 
meghatározott helyre terveztük, viszont ezáltal a meglévő buszmegálló peronját  a Régi Fóti út felé előrébb 
kell helyezni a terven feltüntetett paraméterekkel. 

járdacsatlakozásokat 
megterveztük. 

gyalogos-átkelőhelyek 
környezetének 
kialakítását 

Helyszínrajzokon ábrázoltuk. A gyalogos-átkelőhely szélessége 4,50 m. 
A  gyalogos  átkelőhelynél  kiemelt  szegélyt  kell  beépíteni  és  az  átkelő  szélességében  2  cm  fellépő-
magasságra  kell  lesüllyeszteni.  A  lesüllyesztést  1,0  méter  hosszon  kell  kifuttatni.  A  tervezett 
gyalogátkelőhelynél  a  járdacsatlakozásokat  a  gyalogátkelőhely  szélességével  egyező  szélességgel  kell 
megépíteni.  A járdaburkolatokat süllyesztett kerti szegélykő zárja le. 
A gyalogos-átkelőhelyeknél a járdacsatlakozásoknál a 2 cm magas kiemelt útszegély mellett két sor 30×30 
cm jelölő (pogácsás) taktilis betonkő elemet kell beépíteni. Az útszegélyre merőlegesen, a járda burkolatába 
két sor 30×30 vezetőkő taktilis bordáskő csíkot kell beépíteni. Mind a vezetőkövet, mind a jelölőkövet fehér 
színben kell beépíteni. 
  
Autóbusz peron és járdacsatlakozások szerkezete: 
 
•  6 cm vtg. betonelemes térkő 
•  3 cm vtg. mosott ágyazó homok 
•  15 cm vtg. Ckt. alapréteg 
•  15 cm vtg. zúzott kő fagyvédő réteg 
 
Taktilis kő szerkezete:   
•  6 cm vtg. betonelemes térkő vörös színű 
•  3 cm vtg. mosott ágyazó homok 
•  15 cm vtg. Ckt. alapréteg 
•  20 cm vtg. zúzott kő fagyvédő réteg 
 
A gyalogos-átkelőhelyek keresztszelvényi kialakítását a Keresztszelvényeken ábrázoltuk. 

TSZ: 2019/34 -T 
 
A terv készítése során betartásra kerültek a Következő szabványok, előírások: 
Közutak tervezése ÚT 2-1.201. Útügyi Előírás 
Beton pályaburkolatok építése ÚT 2-3.201 
Kerékpárutak, gyalogutak és járdák pályaszerkezete ÚT 2-1.502 
 
5. Forgalomtechnika 
 
A tervezett gyalogátkelőhelyet 4,50 m szélességben kell felfesteni fehér thermoplasztikus festékkel. 
A  gyalogátkelőhelynél  ki  kell  helyezni  a  „Kijelölt  gyalogátkelőhely”  tájékoztatás  adó  táblát  mindkét  forgalmi 
irány  felé,  a  menetirány  szerinti  bal  oldalon  megismételve.  A  táblák  sárga  fluó  keretes,DG  VIP  fóliásak 
legyenek. 
A tervezett gyalogátkelőhelytől 50-50 méterre el kell helyezni a „Gyalogosátkelés” veszélyt jelző táblát és az 
„előzni tilos táblát”, valamint a  kell festeni „Gyalogosátkelés” piktogramot is. 
A  tervezett  végleges  forgalomtechnikai  kialakítást  az  UF-1  Végleges  Fogalomtechnikai  helyszínrajz 
mutatja be. 
Az  építés  alatti  forgalomkorlátozási  helyszínrajz  UF-2  rajzon  ábrázoltuk  az  építés  alatti  ideiglenes  forgalmi 
rendet,  az  építés  idejére  áthelyezendő  buszmegállót.  Az  építés  alatti  ideiglenes  forgalomkorlátozást  jelző 
KRESZ táblákat, korlátokat és jelzőfényeket az építés után el kell bontani. 
 
6.  Tűzvédelem, munkavédelem 
 
A tervet az érvényes munkavédelmi és tűzvédelmi előírások figyelembe vételével készítettük. 
A  kivitelezésre  vonatkozó  részletes  munkavédelmi,  biztonságtechnikai,  egészség-  és  környezetvédelmi 
előírásokat  az  időjárási  és  helyi  körülmények,  valamint  a  kivitelezési  felszereltség  alapján  a 
tervdokumentációban  részletezett  tervezői  előírásokon  és  a  vonatkozó  állami  előírásokon  túlmenően 
esetenként mindig a felelős műszaki vezetőnek kell meghatározni és betartásukról gondoskodni. 
Balesetvédelmi szempontból kiemelten kell kezelni a munkaterület elkorlátozását, ékszakai jelzőfénnyel való 
ellátását, és a gyalogos közlekedés biztonságos fenntartását. 
 
Budapest, 2019. szeptember hó                                     
 
 
............................................... 
                                                                                                
                          
                                                                                                   felelős tervező