TSZ: 2019/34 -T
1163 Budapest, Fehérsas u. 19/a. Tel: 403-8099; Fax: 401-0087; e-mail:
[email protected]
Budapest, XV. ker. Szántóföld úti Sporttelephez
létesítendő gyalogos-átkelőhely
terve
2019
TSZ: 2019/34 -T
TERV ÉS IRATJEGYZÉK
a Budapest, XV. ker. Szántóföld úti Sporttelephez létesítendő
gyalogos-átkelőhely tervéhez
1. Terv és iratjegyzék
2. Tervezői nyilatkozat 3. Műszaki leírás 4. Helyszínrajz
U – 1
5. Keresztszelvények
U – 2
6. Végleges forgalomtechnikai helyszínrajz
UF – 1
7. Építés alatti forgalomkorlátozási helyszínrajz
UF – 2
Bp. 2019. szept. hó
TSZ: 2019/34 -T
Tervezői nyilatkozat
a Budapest, XV. ker. Szántóföld úti Sporttelephez
létesítendő gyalogos-átkelőhelyek tervéhez
Alulírott tervező kijelentem, hogy a tárgyi dokumentációt az érvényben lévő tervezési
szabályok és előírások betartásával – ÚT 2-1.201 Közutak Tervezése (KTSZ) -
készítettem el. Az alkalmazott műszaki megoldások megfelelnek az általános érvényű és
eseti hatósági előírásoknak. A tárgyi dokumentáció megfelel a tűzvédelmi, munkavédelmi,
biztonságtechnikai és egyéb hatósági és környezetvédelmi előírásoknak.
Bp. 2019. szept. hó.
.................................................
okl. mélyépítő üzemmérnök
Kamarai nyilvántartási szám:
TSZ: 2019/34 -T
MŰSZAKI LEÍRÁS
Bp. XV. ker. Szántóföld úti Sporttelephez létesítendő
gyalogos-átkelőhely tervéhez
TSZ: 2019/34 -T
1,/
Tervezés tárgya, előzmények, kiindulási adatok: A Budapest Főváros XV. ker. Önkormányzat megbízásából készítettük el a Budapest, XV. ker. Szántóföld úti
Sporttelephez létesítendő gyalogos-átkelőhely engedélyezési tervét, Tervezéshez rendelkezésünkre állt a
BIM Design Kft. Szántóföld úti Sporttelep, Tornacsarnok építési terve. A terv tartalmazta a tervezési
területünk geodéziai felmérését, melyhez kiegészítő méréseket végeztünk. A geodéziai felmérés
EOV/EOMA rendszerben készült.
A Sportteleppel szemközti oldalon buszmegálló található, melyből a balesetmentes átjutás érdekében van
szükség a gyalogosátkelő létesítésére.
A gyalogosátkelő helyét és a létesítéshez szükséges egyéb építési munkákat (járda csatlakozás,
buszmegálló áthelyezés, stb.) helyszíni bejáráson határoztuk meg a XV. kerület Városgazdálkodási
Főosztály képviselőinek részvételével, majd a tervet egyeztettük a Budapest Közút Zrt. létesítmény
mérnökével, Kozma Eszterrel és a Budapesti Közlekedési Központból Bíró Béla közlekedésszervezési-
munkatárssal.
Tervünk készítésével párhuzamosan készült a gyalogos-átkelőhely közvilágítás megfelelőségének
vizsgálata, melyet csatolunk jelen műszaki leírásunkhoz. Szakvélemény készítője Tóth Tibor MMK 01-7420.
Terület igénybevétel:
Szántóföld út Hrsz.: (89741),
2,/
Tervezett állapot ismertetése: Tervezési területünkön a
Szántóföld út a Budapest Főváros XV. ker. Önkormányzat tulajdonában van,
kezelés és üzemeltetés szempontjából a buszközlekedés miatt a Budapest Közút Zrt.-hez tartozik. A
Szántóföld út kb. 6,50 m széles főút, buszforgalommal. Útszegélyes és szegély nélküli szakaszok váltják
egymást, a buszmegállónál kiemelt szegélyes aszfalt burkolatú peron van. Az úttest két szélén kavicsolt
padka található. A létesítendő gyalogos-átkelőhely környezetében, meglévő egyoldalas elrendezésű
légvezetékes közvilágítás üzemel, a szakvélemény szerint jelen állapotában a meglévő közvilágítás a
Budapesti Világítási Mestertervben előírt értéket nem éri el, ezért a szabvány szerinti közvilágítás kiépítése
szükséges.
Az oszlopokat, aknákat, elzárókat és a felszíni szerelvényeket a helyszínrajzunkon feltüntettük.
A tervezett gyalogos-átkelőhely környezetének kialakítását, valamint a tervezett Sporttelep útcsatlakozásait
és járdacsatlakozását a helyszínrajzon ábrázoltuk. A gyalogos átkelőhelyet a helyszíni bejáráson
meghatározott helyre terveztük, viszont ezáltal a meglévő buszmegálló peronját a Régi Fóti út felé előrébb
kell helyezni a terven feltüntetett paraméterekkel.
A
járdacsatlakozásokat
megterveztük.
A
gyalogos-átkelőhelyek
környezetének
kialakítását
a
Helyszínrajzokon ábrázoltuk. A gyalogos-átkelőhely szélessége 4,50 m.
A gyalogos átkelőhelynél kiemelt szegélyt kell beépíteni és az átkelő szélességében 2 cm fellépő-
magasságra kell lesüllyeszteni. A lesüllyesztést 1,0 méter hosszon kell kifuttatni. A tervezett
gyalogátkelőhelynél a járdacsatlakozásokat a gyalogátkelőhely szélességével egyező szélességgel kell
megépíteni. A járdaburkolatokat süllyesztett kerti szegélykő zárja le.
A gyalogos-átkelőhelyeknél a járdacsatlakozásoknál a 2 cm magas kiemelt útszegély mellett két sor 30×30
cm jelölő (pogácsás) taktilis betonkő elemet kell beépíteni. Az útszegélyre merőlegesen, a járda burkolatába
két sor 30×30 vezetőkő taktilis bordáskő csíkot kell beépíteni. Mind a vezetőkövet, mind a jelölőkövet fehér
színben kell beépíteni.
Autóbusz peron és járdacsatlakozások szerkezete:
• 6 cm vtg. betonelemes térkő
• 3 cm vtg. mosott ágyazó homok
• 15 cm vtg. Ckt. alapréteg
• 15 cm vtg. zúzott kő fagyvédő réteg
Taktilis kő szerkezete:
• 6 cm vtg. betonelemes térkő vörös színű
• 3 cm vtg. mosott ágyazó homok
• 15 cm vtg. Ckt. alapréteg
• 20 cm vtg. zúzott kő fagyvédő réteg
A gyalogos-átkelőhelyek keresztszelvényi kialakítását a Keresztszelvényeken ábrázoltuk.
TSZ: 2019/34 -T
A terv készítése során betartásra kerültek a Következő szabványok, előírások:
Közutak tervezése ÚT 2-1.201. Útügyi Előírás
Beton pályaburkolatok építése ÚT 2-3.201
Kerékpárutak, gyalogutak és járdák pályaszerkezete ÚT 2-1.502
5. Forgalomtechnika
A tervezett gyalogátkelőhelyet 4,50 m szélességben kell felfesteni fehér thermoplasztikus festékkel.
A gyalogátkelőhelynél ki kell helyezni a „Kijelölt gyalogátkelőhely” tájékoztatás adó táblát mindkét forgalmi
irány felé, a menetirány szerinti bal oldalon megismételve. A táblák sárga fluó keretes,DG VIP fóliásak
legyenek.
A tervezett gyalogátkelőhelytől 50-50 méterre el kell helyezni a „Gyalogosátkelés” veszélyt jelző táblát és az
„előzni tilos táblát”, valamint a kell festeni „Gyalogosátkelés” piktogramot is.
A tervezett végleges forgalomtechnikai kialakítást az U
F-1 Végleges Fogalomtechnikai helyszínrajz mutatja be.
Az építés alatti forgalomkorlátozási helyszínrajz UF-2 rajzon ábrázoltuk az építés alatti ideiglenes forgalmi
rendet, az építés idejére áthelyezendő buszmegállót. Az építés alatti ideiglenes forgalomkorlátozást jelző
KRESZ táblákat, korlátokat és jelzőfényeket az építés után el kell bontani.
6. Tűzvédelem, munkavédelem
A tervet az érvényes munkavédelmi és tűzvédelmi előírások figyelembe vételével készítettük.
A kivitelezésre vonatkozó részletes munkavédelmi, biztonságtechnikai, egészség- és környezetvédelmi
előírásokat az időjárási és helyi körülmények, valamint a kivitelezési felszereltség alapján a
tervdokumentációban részletezett tervezői előírásokon és a vonatkozó állami előírásokon túlmenően
esetenként mindig a felelős műszaki vezetőnek kell meghatározni és betartásukról gondoskodni.
Balesetvédelmi szempontból kiemelten kell kezelni a munkaterület elkorlátozását, ékszakai jelzőfénnyel való
ellátását, és a gyalogos közlekedés biztonságos fenntartását.
Budapest, 2019. szeptember hó
...............................................
felelős tervező