Iktatószám: ALT/786/2021
Tárgy: közérdekű adatkérés
Erdősi Éva részére
elektronikus úton: kimittud.atlatszo.hu weboldalon keresztül
Tisztelt Asszonyom!
Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzatának címzett, 2021. február 09. napján elektronikus
úton érkezett, „Közérdekű adatigénylés - Szociális bérlakások jövedelmi viszonyok felülvizsgálata -
Budapest XXI. kerület Csepel Önkormányzat Polgármesteri Hivatal” tárgyú, közérdekű
adatkérésével kapcsolatban a válaszadási határidőt az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 29. § (2) bekezdése alapján 15 nappal
meghosszabbítottam, erről Önt 2021. február 24. napján tájékoztattam.
Fentiek alapján, engedje meg, hogy az Ön által feltett kérdések sorrendjében a Csepeli
Városgazda Közhasznú Nonprofit Zrt. (a továbbiakban: Zrt.) - amely szervezet az Önkormányzat
kizárólagos tulajdonában levő társaságként a lakásgazdálkodási feladatokat ellátja -
tájékoztatása alapján az Ön által feltett kérdések sorrendjében az alább tájékoztatást és
válaszokat adjam.
1. Kérdés: „Hány bérlakás esetében került kiküldésre a nyomtatvány?”
Válasz: Összesen 918 nyomtatvány került kiküldésre a bérlők részére.
2. Kérdés: „Hányan küldték vissza?
Válasz: Ebből eddig hozzávetőleg 600 albetét esetében kaptuk meg az adatokat.
3. Kérdés: „Akik esetlegesen nem küldték vissza ott milyen további intézkedést
foganatosítanak?”
Válasz: Ismételt felhívás az adatszolgáltatásra határidő tűzésével, ennek sikertelensége esetén az
5/2011. (II.25.) Önkormányzati rendelet 48. § (2a) bekezdésének megfelelően járunk el.
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
4. Kérdés: A jelenlegi bevallások esetében hány szociális bérlakás esetében haladja meg az 1
főre eső jövedelem a helyi rendeletben a szociális rászorultság mértékét?
5. Kérdés: Átminősítésre kerül-e ezen esetekben a jogviszony költségelvű vagy piaci bérletre,
ennek megfelelően változnak-e a bérleti díjak?
Ha igen, akkor mikor?
Ha nem miért nem?
6. Kérdés: Hány esetben nem tudtak a bérlők nullás igazolást csatolni?
7. Kérdés: Milyen további intézkedések történnek ezekben az esetekben?
Válasz 4-7. Kérdés:
Tekintettel a veszélyhelyzetre, a Zrt. személyi állományát érintő megbetegedésekre és az
adatszolgáltatás visszaküldési határidejére (2021. január 31. napja), a beérkezett
adatszolgáltatásokat csak korlátozott mértékben tudtuk feldolgozni, azok teljeskörű vizsgálata és
feldolgozása még nem történt meg. Ennek okán – jelenlegi információink birtokában a 4-6.
kérdésére – nem tudunk válaszolni.
Továbbá hivatkozni kívánok a veszélyhelyzet ideje alatt az állami és önkormányzati bérleti
szerződésekre vonatkozó eltérő szabályokról szóló 609/2020. (XII. 18.) Korm. rendelet 1. § (2)
bekezdésére miszerint: „A veszélyhelyzet megszűnését követő kilencvenedik napig a nemzeti
vagyonról szóló törvény rendelkezéseitől eltérően az állam vagy helyi önkormányzat tulajdonában
lévő lakás tekintetében fennálló lakásbérleti szerződés, illetve az állami vagy önkormányzati
tulajdonú helyiség tekintetében fennálló bérleti szerződés tartalma nem módosítható úgy, hogy az
a bérleti díj megemelését eredményezze.”
8. Kérdés: 2020.12.31. napján milyen összegű hátralékot tartanak nyilván a szociális bérlakások
bérlőivel szemben?
9. Kérdés: Kérem közöljék ezen tartozások összegeit darabszám és jogcím szerinti bontásban!
Válasz 8-9. kérdés: Az Ön által kért adatállomány és dokumentumok jelentős terjedelmére
tekintettel, valamint figyelemmel arra, hogy az igényelt adatok felkutatásához, összesítéséhez,
strukturálásához és rendszerezéséhez szükséges időtartam jelentős munkaidő ráfordítással jár (az
adatok számítógépes, elektronikus nyilvántartásból nem leszűrhetőek). Az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (továbbiakban:
Infotv.) 29. § (3) bekezdése alapján az adatot kezelő közfeladatot ellátó szerv az adatigénylés
teljesítéséért – az azzal kapcsolatban felmerült költség mértékéig terjedően – költségtérítést
állapíthat meg.
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
Tájékoztatom, hogy a közérdekű adat iránti igény teljesítéséért megállapítható költségtérítés
mértékéről szóló 301/2016. (IX.30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm.rendelet) alapul
vételével költségbecslést végeztünk. Az igény teljesítésével kapcsolatban felmerült költség előzetes
becslés alapján összesen 341 870.- Ft.
A költségtérítés összege részletezve a mellékelt excell táblázatban található.
Az Infotv. 29. § (4) bekezdése értelmében, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv
alaptevékenységének
ellátásához
szükséges
munkaerőforrás
aránytalan
mértékű
igénybevételével jár, vagy az a dokumentum vagy dokumentumrész, amelyről az igénylő
másolatot igényelt, jelentős terjedelmű, illetve a költségtérítés mértéke meghaladja a
Korm.rendeletben meghatározott 5.000 Ft-os összeghatárt, az adatigénylést a költségtérítésnek az
igénylő általi megfizetését követő 15 napon belül kell teljesíteni, tehát a költséget az igénylőnek
meg kell előlegeznie.
Amennyiben vállalja ezen költségek megfizetését és megelőlegezését, kérem, hogy az Infotv. 29.§
(3a) bekezdése értelmében a kapott tájékoztatás kézhezvételét követő 30 napon belül
nyilatkozzon arról, hogy igénylését fenntartja-e.
Az adatigénylés ellenértékét, azaz összesen 341 870.- Ft amennyiben adatigénylését fenntartja -
átutalhatja a Budapest Főváros XXI. Kerület Csepeli Polgármesteri Hivatal OTP Bank Zrt-nél vezetett
11784009-15735849 számú bankszámlaszámára.
Tájékoztatom továbbra arról is, hogy a Hivatal az adatigénylést az Infotv. 29. § (4) bekezdése
alapján a költségtérítésnek az igénylő általi megfizetését követő 15 napon belül teljesíti.
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását.
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint”
Üdvözlettel:
dr.
Digitálisan
aláírta: dr. Szeles
Gábor
Szeles Dátum:
Gábor 2021.03.08
15:06:51 +01'00'
dr. Szeles Gábor, jegyző
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu