Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Szociális bérlakások jövedelmi viszonyok felülvizsgálata'.


 
 
 
 
Iktatószám: ALT/786/2021 
 
Tárgy: közérdekű adatkérés  
 
 
Erdősi Éva részére 
 
 
elektronikus úton: kimittud.atlatszo.hu weboldalon keresztül 
 
 
Tisztelt Asszonyom! 
 
 
Budapest  XXI.  Kerület  Csepel  Önkormányzatának  címzett,  2021.  február  09.  napján  elektronikus 
úton érkezett, „Közérdekű adatigénylés - Szociális bérlakások jövedelmi viszonyok felülvizsgálata - 
Budapest  XXI.  kerület  Csepel  Önkormányzat  Polgármesteri  Hivatal”  tárgyú,  közérdekű 
adatkérésével  kapcsolatban  a válaszadási határidőt  az információs  önrendelkezési  jogról és  az 
információszabadságról  szóló  2011.  évi  CXII.  törvény  29.  §  (2)  bekezdése  alapján  15  nappal 
meghosszabbítottam, erről Önt 2021. február 24. napján tájékoztattam. 
 
Fentiek  alapján,  engedje  meg,  hogy  az  Ön  által  feltett  kérdések  sorrendjében  a  Csepeli 
Városgazda Közhasznú Nonprofit  Zrt. (a továbbiakban: Zrt.)  - amely szervezet  az Önkormányzat 
kizárólagos  tulajdonában  levő  társaságként  a  lakásgazdálkodási  feladatokat  ellátja  - 
tájékoztatása  alapján  az  Ön  által  feltett  kérdések  sorrendjében  az  alább  tájékoztatást  és 
válaszokat adjam. 
 
1.  Kérdés: „Hány bérlakás esetében került kiküldésre a nyomtatvány?” 
 
Válasz: Összesen 918 nyomtatvány került kiküldésre a bérlők részére. 
 
2.  Kérdés: „Hányan küldték vissza? 
 
Válasz: Ebből eddig hozzávetőleg 600 albetét esetében kaptuk meg az adatokat. 
 
3.  Kérdés:  „Akik  esetlegesen  nem  küldték  vissza  ott  milyen  további  intézkedést 
foganatosítanak?” 
 
Válasz: Ismételt felhívás az adatszolgáltatásra határidő tűzésével, ennek sikertelensége esetén az 
5/2011. (II.25.) Önkormányzati rendelet 48. § (2a) bekezdésének megfelelően járunk el. 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

 
4.  Kérdés: A jelenlegi bevallások esetében hány szociális bérlakás esetében haladja meg az 1 
főre eső jövedelem a helyi rendeletben a szociális rászorultság mértékét?  
5.  Kérdés:  Átminősítésre  kerül-e  ezen  esetekben a  jogviszony  költségelvű  vagy  piaci bérletre, 
ennek megfelelően változnak-e a bérleti díjak? 
 Ha igen, akkor mikor? 
 Ha nem miért nem?  
6.  Kérdés: Hány esetben nem tudtak a bérlők nullás igazolást csatolni? 
7.  Kérdés: Milyen további intézkedések történnek ezekben az esetekben? 
 
Válasz 4-7. Kérdés: 
Tekintettel  a  veszélyhelyzetre,  a  Zrt.  személyi  állományát  érintő  megbetegedésekre  és  az 
adatszolgáltatás  visszaküldési  határidejére  (2021.  január  31.  napja),  a  beérkezett 
adatszolgáltatásokat csak korlátozott mértékben tudtuk feldolgozni, azok teljeskörű vizsgálata és 
feldolgozása  még  nem  történt  meg.  Ennek  okán  –  jelenlegi  információink  birtokában  a  4-6. 
kérdésére – nem tudunk válaszolni. 
Továbbá  hivatkozni  kívánok  a  veszélyhelyzet  ideje  alatt  az  állami  és  önkormányzati  bérleti 
szerződésekre  vonatkozó  eltérő  szabályokról  szóló  609/2020.  (XII.  18.)  Korm.  rendelet  1.  §  (2) 
bekezdésére  miszerint:  „A  veszélyhelyzet  megszűnését  követő  kilencvenedik  napig  a  nemzeti 
vagyonról szóló törvény rendelkezéseitől eltérően az állam vagy helyi önkormányzat tulajdonában 
lévő  lakás  tekintetében  fennálló  lakásbérleti  szerződés,  illetve  az  állami  vagy  önkormányzati 
tulajdonú helyiség tekintetében fennálló bérleti szerződés tartalma nem módosítható úgy, hogy az 
a bérleti díj megemelését eredményezze.” 
 
8.  Kérdés: 2020.12.31. napján milyen összegű hátralékot tartanak nyilván a szociális bérlakások 
bérlőivel szemben? 
9.  Kérdés: Kérem közöljék ezen tartozások összegeit darabszám és jogcím szerinti bontásban! 
 
Válasz  8-9.  kérdés:  Az  Ön  által  kért  adatállomány  és  dokumentumok  jelentős  terjedelmére 
tekintettel,  valamint  figyelemmel  arra,  hogy  az  igényelt  adatok  felkutatásához,  összesítéséhez, 
strukturálásához és rendszerezéséhez szükséges időtartam jelentős munkaidő ráfordítással jár (az 
adatok  számítógépes,  elektronikus  nyilvántartásból  nem  leszűrhetőek).  Az  információs 
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (továbbiakban: 
Infotv.)  29.  §  (3)  bekezdése  alapján  az  adatot  kezelő  közfeladatot  ellátó  szerv  az  adatigénylés 
teljesítéséért  –  az  azzal  kapcsolatban  felmerült  költség  mértékéig  terjedően  –  költségtérítést 
állapíthat meg.  
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

Tájékoztatom,  hogy  a  közérdekű  adat  iránti  igény  teljesítéséért  megállapítható  költségtérítés 
mértékéről  szóló  301/2016.  (IX.30.)  Korm.  rendelet  (a  továbbiakban:  Korm.rendelet)  alapul 
vételével költségbecslést végeztünk. Az igény teljesítésével kapcsolatban felmerült költség előzetes 
becslés alapján összesen 341 870.- Ft. 
A költségtérítés összege részletezve a mellékelt excell táblázatban található. 
Az Infotv. 29. § (4) bekezdése értelmében, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv 
alaptevékenységének 
ellátásához 
szükséges 
munkaerőforrás 
aránytalan 
mértékű 
igénybevételével  jár,  vagy  az  a  dokumentum  vagy  dokumentumrész,  amelyről  az  igénylő 
másolatot  igényelt,  jelentős  terjedelmű,  illetve  a  költségtérítés  mértéke  meghaladja  a 
Korm.rendeletben meghatározott 5.000 Ft-os összeghatárt, az adatigénylést a költségtérítésnek az 
igénylő általi megfizetését követő 15 napon belül kell teljesíteni, tehát a költséget az igénylőnek 
meg kell előlegeznie.  
Amennyiben vállalja ezen költségek megfizetését és megelőlegezését, kérem, hogy az Infotv. 29.§ 
(3a)  bekezdése  értelmében  a  kapott  tájékoztatás  kézhezvételét  követő  30  napon  belül 
nyilatkozzon arról, hogy igénylését fenntartja-e.  
Az adatigénylés ellenértékét, azaz összesen 341 870.- Ft amennyiben adatigénylését fenntartja - 
átutalhatja a Budapest Főváros XXI. Kerület Csepeli Polgármesteri Hivatal OTP Bank Zrt-nél vezetett 
11784009-15735849 számú bankszámlaszámára.  
Tájékoztatom  továbbra  arról  is,  hogy  a  Hivatal  az  adatigénylést  az  Infotv.  29.  §  (4)  bekezdése 
alapján a költségtérítésnek az igénylő általi megfizetését követő 15 napon belül teljesíti. 
 
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását. 
 
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint” 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Üdvözlettel: 
 
dr. 
Digitálisan 
aláírta:  dr. Szeles 
Gábor 
 
Szeles  Dátum: 
Gábor 2021.03.08 
15:06:51 +01'00'
 
   
 
dr. Szeles Gábor, jegyző 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu