Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Önkormányzati bérlakások elidegenítése'.


 
 
 
 
Iktatószám: ALT/1149/2020 
 
Tárgy: közérdekű adatkérés  
 
 
Erdősi Éva részére 
 
 
elektronikus úton 
 
 
Tisztelt Asszonyom! 
 
 

Budapest  Főváros  XXI.  Kerület  Csepeli  Polgármesteri  Hivatalának  címzett,  2020. 
szeptember  20.  napján  elektronikus  úton  érkezett,  önkormányzati  bérlakásokkal 
kapcsolatos  közérdekű  adatkéréssel  kapcsolatban,  az  Ön  által  feltett  kérdések 
sorrendjében kérem fogadja a következő tájékoztatást. 
 
1.  2011.  január  01.  napján  hány  db  önkormányzati  bérlakás  volt?  Kérem  ennek 
megbontásának feltüntetését! (szociális, szolgálati, költségelvű és piaci) 
 
1559  darab.  (A  2011.  január  01-jei  lakásállomány  Ön  által  kért  megosztás  szerinti 
besorolásához  az  egyes  lakásadatok  áttekintése  szükséges,  tekintettel  arra,  hogy 
átsorolások történtek azóta) 
 
2.  Kérem  közölje,  hogy  2011-től  évente  hány  db  önkormányzati  lakás  került 
értékesítésre,  feltüntetve  az  elidegenített  ingatlanok  jogcímét  (szociális,  szolgálati, 
költségelvű és piaci)! 
3.  Kérem  közölje  (évenként),  hogy  az  értékesített  ingatlanok  közül  hány  db  volt  egy 
összegű és hány db volt részletre megvásárolt ingatlan! 
4.  Kérem  közölje  (évenként),  hogy  az  értékesített  ingatlanoknak  mennyi  volt  a  piaci 
értéke és mekkora kedvezményt kaptak a vevők! 
5.  Kérem közölje, hogy a részletre értékesített ingatlanok közül hány esetben fordult elő, 
hogy a vevő nem tudta megfizetni az esedékes részletet, így a megkötött szerződés 
módosítása vált szükségessé! Előfordult-e, hogy a megkötött szerződést nem fizetés 
miatt fel kellett bontani? Ha igen, akkor ez hány esetben történt? 
 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 
 

2-5. Kérdések tekintetében a következőkről tájékoztatom: 
 
Az Infotv. 29. § (4) bekezdése értelmében, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot 
ellátó  szerv  alaptevékenységének  ellátásához  szükséges  munkaerőforrás  aránytalan 
mértékű igénybevételével jár, vagy az a dokumentum vagy dokumentumrész, amelyről 
az  igénylő  másolatot  igényelt,  jelentős  terjedelmű,  illetve  a  költségtérítés  mértéke 
meghaladja  a  Korm.rendeletben  meghatározott  5.000  Ft-os  összeghatárt,  az 
adatigénylést a költségtérítésnek az igénylő általi megfizetését követő 15 napon belül kell 
teljesíteni, tehát a költséget az igénylőnek meg kell előlegeznie.  
Amennyiben  vállalja  ezen  költségek  megfizetését  és  megelőlegezését,  kérem,  hogy  az 
Infotv.  29.§  (3a)  bekezdése  értelmében  a  kapott  tájékoztatás  kézhezvételét  követő  30 
napon belül nyilatkozzon arról, hogy igénylését fenntartja-e.  
 
Az  Ön  által  kért  adatállomány  és  dokumentumok  jelentős  terjedelmére  tekintettel, 
valamint  figyelemmel  arra,  hogy  az  igényelt  adatok  felkutatásához,  összesítéséhez, 
strukturálásához és rendszerezéséhez szükséges időtartam jelentős munkaidő ráfordítással 
jár. 
 
Tájékoztatom,  hogy  a  közérdekű  adat  iránti  igény  teljesítéséért  megállapítható 
költségtérítés  mértékéről  szóló  301/2016.  (IX.30.)  Korm.  rendelet  (a  továbbiakban: 
Korm.rendelet)  alapul  vételével  költségbecslést  végeztünk.  Az  igény  teljesítésével 
kapcsolatban felmerült költség előzetes becslés alapján összesen 48 264 Ft
 
A költségtérítés összege részletezve a mellékelt excell táblázatban található. 
 
Az  adatigénylés  ellenértékét,  azaz  összesen  48  264  Ft-ot  -  amennyiben  adatigénylését 
fenntartja - átutalhatja a Budapest Főváros XXI. Kerület Csepeli Polgármesteri Hivatal OTP 
Bank Zrt-nél vezetett 11784009-15735849 számú bankszámlaszámára.  
 
Tájékoztatom  továbbra  arról  is,  hogy  a  Hivatal  az  adatigénylést  az  Infotv.  29.  §  (4) 
bekezdése  alapján  a  költségtérítésnek  az  igénylő  általi  megfizetését  követő  15  napon 
belül teljesíti. 
 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 
 

6.  Kérem  közölje,  hogy  2020.08.31.  napján  mekkora  az  összesen  fennálló  tartozás  a 
részletre eladott ingatlanok tekintetében és ez hány darab ingatlant érint! 
 
6. Válasz: A 2011. január 01. óta értékesített ingatlanok esetében a részletfizetés hátraléka 
2020. augusztus 31. napján - 6db ingatlan érintett - 398.744.-Ft, melyből 2020. szeptember 
08-ig beérkezett 272.500.-Ft. 
 
7.  Kérem közölje a befolyt vételárakat milyen célra fordították! 
 
7.  Válasz:  A  befolyt  vételárat  lakások  és  helyiségek  felújítására,  valamint 
ingatlanvásárlására fordítjuk, a Lakástv. 62. § - ában foglaltaknak megfelelően. 
 
 
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását. 
 
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint” 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Üdvözlettel: 
 
 
dr. 
Digitálisan 
aláírta:  dr. 
 
Szeles  Szeles Gábor 
Dátum: 
Gábor 2020.10.06 
 
   
 
dr. Szeles Gábor 
12:37:56 +02'00'
 
   
 
         jegyző 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu