Iktatószám: ALT/1149/2020
Tárgy: közérdekű adatkérés
Erdősi Éva részére
elektronikus úton
Tisztelt Asszonyom!
Budapest Főváros XXI. Kerület Csepeli Polgármesteri Hivatalának címzett, 2020.
szeptember 20. napján elektronikus úton érkezett, önkormányzati bérlakásokkal
kapcsolatos közérdekű adatkéréssel kapcsolatban, az Ön által feltett kérdések
sorrendjében kérem fogadja a következő tájékoztatást.
1. 2011. január 01. napján hány db önkormányzati bérlakás volt? Kérem ennek
megbontásának feltüntetését! (szociális, szolgálati, költségelvű és piaci)
1559 darab. (A 2011. január 01-jei lakásállomány Ön által kért megosztás szerinti
besorolásához az egyes lakásadatok áttekintése szükséges, tekintettel arra, hogy
átsorolások történtek azóta)
2. Kérem közölje, hogy 2011-től évente hány db önkormányzati lakás került
értékesítésre, feltüntetve az elidegenített ingatlanok jogcímét (szociális, szolgálati,
költségelvű és piaci)!
3. Kérem közölje (évenként), hogy az értékesített ingatlanok közül hány db volt egy
összegű és hány db volt részletre megvásárolt ingatlan!
4. Kérem közölje (évenként), hogy az értékesített ingatlanoknak mennyi volt a piaci
értéke és mekkora kedvezményt kaptak a vevők!
5. Kérem közölje, hogy a részletre értékesített ingatlanok közül hány esetben fordult elő,
hogy a vevő nem tudta megfizetni az esedékes részletet, így a megkötött szerződés
módosítása vált szükségessé! Előfordult-e, hogy a megkötött szerződést nem fizetés
miatt fel kellett bontani? Ha igen, akkor ez hány esetben történt?
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
2-5. Kérdések tekintetében a következőkről tájékoztatom:
Az Infotv. 29. § (4) bekezdése értelmében, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot
ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan
mértékű igénybevételével jár, vagy az a dokumentum vagy dokumentumrész, amelyről
az igénylő másolatot igényelt, jelentős terjedelmű, illetve a költségtérítés mértéke
meghaladja a Korm.rendeletben meghatározott 5.000 Ft-os összeghatárt, az
adatigénylést a költségtérítésnek az igénylő általi megfizetését követő 15 napon belül kell
teljesíteni, tehát a költséget az igénylőnek meg kell előlegeznie.
Amennyiben vállalja ezen költségek megfizetését és megelőlegezését, kérem, hogy az
Infotv. 29.§ (3a) bekezdése értelmében a kapott tájékoztatás kézhezvételét követő 30
napon belül nyilatkozzon arról, hogy igénylését fenntartja-e.
Az Ön által kért adatállomány és dokumentumok jelentős terjedelmére tekintettel,
valamint figyelemmel arra, hogy az igényelt adatok felkutatásához, összesítéséhez,
strukturálásához és rendszerezéséhez szükséges időtartam jelentős munkaidő ráfordítással
jár.
Tájékoztatom, hogy a közérdekű adat iránti igény teljesítéséért megállapítható
költségtérítés mértékéről szóló 301/2016. (IX.30.) Korm. rendelet (a továbbiakban:
Korm.rendelet) alapul vételével költségbecslést végeztünk. Az igény teljesítésével
kapcsolatban felmerült költség előzetes becslés alapján összesen
48 264 Ft.
A költségtérítés összege részletezve a mellékelt excell táblázatban található.
Az adatigénylés ellenértékét, azaz összesen
48 264 Ft-ot - amennyiben adatigénylését
fenntartja - átutalhatja a Budapest Főváros XXI. Kerület Csepeli Polgármesteri Hivatal OTP
Bank Zrt-nél vezetett 11784009-15735849 számú bankszámlaszámára.
Tájékoztatom továbbra arról is, hogy a Hivatal az adatigénylést az Infotv. 29. § (4)
bekezdése alapján a költségtérítésnek az igénylő általi megfizetését követő 15 napon
belül teljesíti.
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
6. Kérem közölje, hogy 2020.08.31. napján mekkora az összesen fennálló tartozás a
részletre eladott ingatlanok tekintetében és ez hány darab ingatlant érint!
6. Válasz: A 2011. január 01. óta értékesített ingatlanok esetében a részletfizetés hátraléka
2020. augusztus 31. napján - 6db ingatlan érintett - 398.744.-Ft, melyből 2020. szeptember
08-ig beérkezett 272.500.-Ft.
7. Kérem közölje a befolyt vételárakat milyen célra fordították!
7. Válasz: A befolyt vételárat lakások és helyiségek felújítására, valamint
ingatlanvásárlására fordítjuk, a Lakástv. 62. § - ában foglaltaknak megfelelően.
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását.
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint”
Üdvözlettel:
dr.
Digitálisan
aláírta: dr.
Szeles Szeles Gábor
Dátum:
Gábor 2020.10.06
dr. Szeles Gábor
12:37:56 +02'00'
jegyző
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu