Tisztelt Budapesti Közlekedési Központ Zrt.!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

1. Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre az Önök részére 2020. február 07.-én, 2020. március 13.-án és 2020. április 20.-án a jarokelo.hu által elektronikusan továbbított 59606 számú bejelentéssel (jarokelo.hu/59606) kapcsolatban tett intézkedések leírását, illetve a probléma megoldásának várható határidejét.

2. Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre az Önök részére 2020. február 06.-án, 2020. március 13.-án és 2020. április 20.-án a jarokelo.hu által elektronikusan továbbított 59515 számú bejelentéssel (jarokelo.hu/59515) kapcsolatban tett intézkedések leírását, illetve a probléma megoldásának várható határidejét.

3. Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre az Önök részére 2020. február 05.-én, 2020. március 13.-án és 2020. április 20.-án a jarokelo.hu által elektronikusan továbbított 59473 számú bejelentéssel (jarokelo.hu/59473) kapcsolatban tett intézkedések leírását, illetve a probléma megoldásának várható határidejét.

4. Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre az Önök részére 2020. február 03.-án, 2020. március 13.-án és 2020. április 20.-án a jarokelo.hu által elektronikusan továbbított 59301 számú bejelentéssel (jarokelo.hu/59301) kapcsolatban tett intézkedések leírását, illetve a probléma megoldásának várható határidejét.

5. Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre az Önök részére 2020. február 03.-án, 2020. március 13.-án és 2020. április 20.-án a jarokelo.hu által elektronikusan továbbított 59287 számú bejelentéssel (jarokelo.hu/59287) kapcsolatban tett intézkedések leírását, illetve a probléma megoldásának várható határidejét.

6. Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre az Önök részére 2020. február 03.-án, 2020. március 13.-án és 2020. április 03.-án a jarokelo.hu által elektronikusan továbbított 59278 számú bejelentéssel (jarokelo.hu/59278) kapcsolatban tett intézkedések leírását, illetve a probléma megoldásának várható határidejét.

7. Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre az Önök részére 2020. január 30.-án, 2020. február 29.-én és 2020. április 20.-án a jarokelo.hu által elektronikusan továbbított 59057 számú bejelentéssel (jarokelo.hu/59057) kapcsolatban tett intézkedések leírását, illetve a probléma megoldásának várható határidejét.

8. Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre az Önök részére 2020. január 25.-én, 2020. március 05.-én és 2020. április 03.-án a jarokelo.hu által elektronikusan továbbított 58765 számú bejelentéssel (jarokelo.hu/58765) kapcsolatban tett intézkedések leírását, illetve a probléma megoldásának várható határidejét.

9. Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre az Önök részére 2020. január 16.-án, 2020. február 21.-én és 2020. április 20.-án a jarokelo.hu által elektronikusan továbbított 58208 számú bejelentéssel (jarokelo.hu/58208) kapcsolatban tett intézkedések leírását, illetve a probléma megoldásának várható határidejét.

Felhívom szíves figyelmüket arra, hogy a 2013. évi CLXV. törvény (a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről) értelmében fentebb említett bejelentést Önöknek kötelessége lett volna 30 napon belül megválaszolni.

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2020. április 21.

Üdvözlettel:

Suszter Dominik

Budapesti Közlekedési Központ Zrt.

Tisztelt Levélíró!

Köszönjük, hogy levelével felkereste ügyfélszolgálatunkat!

Tájékoztatjuk, hogy levele megérkezett Társaságunkhoz, melyre válaszunkat
a közérdekű adatigénylés esetében az információs önrendelkezési jogról és
az információszabadságról szóló az 2011. évi CXII. törvény által
biztosított határidőn belül, egyéb esetben pedig legkésőbb 30 napon belül
megküldjük.

Válaszunk megérkezéséig szíves türelmét kérjük!

Üdvözlettel:

Budapesti Közlekedési Központ Ügyfélszolgálat
Dear Sender,

Thank you for contacting BKK’s customer services.

We inform you that your email has arrived to which we will reply within
the time-limit provided by Act CXII of 2011 on Informational
Self-determination and Freedom of Information in case of public interest
data requests and not later than 30 days in all other cases.

Thank you for your kind patience in advance.

Yours sincerely,

BKK Centre for Budapest Transport Customer Service

BKK, Budapesti Közlekedési Központ Zrt.

 

Ügyszám: 0038/0011887/2020

Ügyintéző: Balatoni Ilona

Suszter Dominik

[1][FOI #14790 email]

 

Tárgy: tájékoztatás

 

 

Tisztelt Suszter Dominik!

 

A BKK Zrt.-hez 2020. április 21-én érkezett „Válaszadások elmulasztása -
Budapesti Közlekedési Központ Zrt.” tárgyú adatigénylésére hivatkozva az
alábbi választ adjuk.

 

1.    Az 59606 számú bejelentést eljuttattuk a probléma megoldásában
illetékes Budapest Közút Zrt.-nek. A társaság azt válaszolta, hogy a
jelzett tábla tisztítását felvették hibalistájukra. A munka elvégzéséig
türelmet kérnek. A válaszunkat április 24-én megküldtük a jarokelo.hu-nak
is.

2.    Az 59515 számú bejelentést továbbítottuk a probléma megoldásában
illetékes VT-ARRIVA Kft.-nek. A társaság azt válaszolta, hogy a
koronavírus-járvány terjedésének megelőzése érdekében autóbuszaikon
naponta többször fertőtlenítő takarítást, a nap végén pedig teljes körű
fertőtlenítő nagytakarítást végeznek. A VT-ARRIVA arra kéri az utasokat,
hogy amennyiben az utazásuk idején a busz tisztaságára panaszuk lenne, azt
a jármű vezetőjének jelezzék. A válaszunkat április 24-én megküldtük a
jarokelo.hu-nak is.

3.    Az 59473 számú bejelentést továbbítottuk a probléma megoldásában
illetékes VT-ARRIVA Kft.-nek. A társaság azt válaszolta, hogy a
koronavírus-járvány terjedésének megelőzése érdekében autóbuszaikat
naponta többször fertőtlenítik, a nap végén pedig teljes körű fertőtlenítő
nagytakarítást végeznek. A matricákat folyamatosan pótolják, de nem mindig
sikerül tartaniuk az ütemet a notórius gyűjtőkkel. Arra kérik utasaikat,
hogy amennyiben az utazásuk idején a busz tisztaságára panaszuk lenne,
valamint a matricák hiányát a jármű vezetőjének jelezzék. A válaszunkat
április 24-én megküldtük a jarokelo.hu-nak is.

4.    Az 59301 számú bejelentést továbbítottuk a probléma megoldásában
illetékes VT-ARRIVA Kft.-nek. A társaság azt válaszolta, hogy a
koronavírus-járvány terjedésének megelőzése érdekében autóbuszaikat
naponta többször fertőtlenítik, a nap végén pedig teljes körű fertőtlenítő
nagytakarítást végeznek. Már pótolták a vésznyitó borítását a jelzett
autóbusz 3. ajtajánál. A válaszunkat április 24-én megküldtük a
jarokelo.hu-nak is.

5.    Az 59287 számú bejelentést továbbítottuk a probléma megoldásában
illetékes VT-ARRIVA Kft.-nek. A társaság azt válaszolta, hogy a PDN-614
rendszámú autóbusz megrongált ülését már kicserélték. A válaszunkat
április 24-én megküldtük a jarokelo.hu-nak is.

6.    Az 59278 számú bejelentést továbbítottuk a probléma megoldásában
illetékes VT-ARRIVA Kft.-nek. A társaság azt válaszolta, hogy a NAY-333
rendszámú autóbusz belsejében, valamint az üléseken talált összes
graffitit eltávolították. A válaszunkat április 23-án megküldtük a
jarokelo.hu-nak is.

7.    Az 59057 számú bejelentést továbbítottuk a probléma megoldásában
illetékes VT-ARRIVA Kft.-nek. A társaság azt válaszolta, hogy az
MHU-770-es autóbuszt a bejelentés óta már többször „tetőtől talpig”
kitisztították, a matricákat is igyekeznek pótolni. A koronavírus-járvány
terjedésének megelőzése érdekében autóbuszaikat naponta többször
fertőtlenítik, a nap végén pedig teljes körű fertőtlenítő nagytakarítást
végeznek. A válaszunkat április 23-án megküldtük a jarokelo.hu-nak is.

8.    Az 58765 számú bejelentéssel kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a
jelzett átmeneti hibát a CAF elismerte, és megszüntették: egyesével
javították szoftveresen minden kocsin. A válaszunkat április 24-én
megküldtük a jarokelo.hu-nak is.

9.    Az 58208 számú bejelentést eljuttattuk a probléma megoldásában
illetékes szolgáltatónak, a VT-ARRIVA Kft.-nek. A társaság azt válaszolta,
hogy műhelyükben megszüntették a jelzett autóbusz ajtóhibáját. Arra kérik
az utasokat, hogy a hasonló jellegű hibákat a jármű vezetőjének jelentsék.
A válaszunkat április 24-én megküldtük a jarokelo.hu-nak is.

 

Az elhúzódó válaszadás miatt szíves elnézését kérjük.

 

Budapest, 2020. május 4.

                                   

 

Tisztelettel a BKK Zrt. megbízásából: 

 

Füzesi Krisztina

Levelezési csoportkoordinátor

BKÜ Zrt.

 

 

Tájékoztatjuk, hogy a BKK Zrt. operatív ügyfélszolgálati feladatait 2017.
május 1-től kezdődően a BKK Zrt. nevében és megbízásából, közreműködőként
a BKK Zrt. kizárólagos tulajdonában álló, BKÜ Budapesti Közlekedési
Ügyfélkapcsolatok Zártkörűen Működő Részvénytársaság (továbbiakban: BKÜ
Zrt.) végzi a közöttük létrejött Közszolgáltatási Keretszerződés alapján.

 

A személyes adatok kezelésére vonatkozó adatvédelmi tájékoztató a
[2]https://bkk.hu/adatkezelesi-tajekoztatok/ oldalon található.

 

Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet a jogorvoslati lehetőségekről az
alábbiakban tájékoztatjuk az Infotv. alapján:

„31. § (1) Az igénylő a közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény
elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló, vagy az adatkezelő által a
29. § (2) bekezdése szerint meghosszabbított határidő eredménytelen
eltelte esetén, valamint az adatigénylés teljesítéséért megállapított
költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében bírósághoz fordulhat.

(3) A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen
elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő
lejártától számított harminc napon belül kell megindítani az igényt
elutasító közfeladatot ellátó szerv ellen. Ha az igény elutasítása, nem
teljesítése vagy az adatigénylés teljesítéséért megállapított
költségtérítés összege miatt az igénylő a Hatóság vizsgálatának
kezdeményezése érdekében a Hatóságnál bejelentést tesz, a pert a
bejelentés érdemi vizsgálatának elutasításáról, a vizsgálat
megszüntetéséről, az 55. § (1) bekezdés b) pontja szerinti lezárásáról
szóló vagy az 58. § (3) bekezdése szerinti értesítés kézhezvételét követő
harminc napon belül lehet megindítani. A perindításra rendelkezésre álló
határidő elmulasztása esetén igazolásnak van helye.

(4) A perben fél lehet az is, akinek egyébként nincs perbeli jogképessége.
A perbe a Hatóság az igénylő pernyertessége érdekében beavatkozhat.

(5) Az országos illetékességű közfeladatot ellátó szerv ellen indult per a
törvényszék hatáskörébe tartozik. A járásbíróság hatáskörébe tartozó
ügyekben a törvényszék székhelyén lévő járásbíróság, Budapesten a Pesti
Központi Kerületi Bíróság jár el. A bíróság illetékességét az alperes
közfeladatot ellátó szerv székhelye alapítja meg.

52. § (1) A Hatóságnál bejelentéssel bárki vizsgálatot kezdeményezhet arra
hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével, illetve a közérdekű
adatok vagy a közérdekből nyilvános adatok megismeréséhez fűződő jogok
gyakorlásával kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen
veszélye fennáll.”

 

Tájékoztatjuk továbbá, hogy az Infotv. 26. §-tól eltérő, a közérdekű
adatok megismerésén, illetőleg nyilvánosságra hozatalán túlmenő további
felhasználás a közadatok újrahasznosításáról szóló 2012. évi LXIII.
törvény (Újrahasznosítási tv.) hatálya alá tartozik, amelyre vonatkozóan a
BKK Zrt. előzetes engedélye és az érintett adatok újrahasznosítására
vonatkozóan felhasználási szerződés megkötése szükséges.

 

 

References

Visible links
1. file:///tmp/[FOI #14790 email]
2. https://bkk.hu/adatkezelesi-tajekoztatok/

Suszter Dominik hozzászólt ()

Köszönöm szépen!