Új arculati elemek költségei
Tisztelt VOLÁNBUSZ Közlekedési Zrt.!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre
Milyen költségekkel járt az új arculati elemek kialakítása, ideértve a teljes tervezést, a fizikai kialakítást, és a járulékos jogi és egyéb költségeket? Kérjük az adatot valamennyi megjelenési formára megadni (különösen a járművek átfestésére, reklám- és szóróanyagok kivitelezésére, új névjegykártyák és reprezentációs anyagok, ajándékok legyártására, reklám- és tájékoztatótáblák tervezésére, legyártására, kihelyezésére, új formaruhák és kiegészítők beszerzésére és a szerzői jogi oltalom költségeire tekintettel). Kérjük az adatokat a felmerülő közvetett és önköltségekkel együtt részletesen megadni.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2020. május 7.
Tisztelelettel:
Kovasics L. Sándor
Tisztelt Kovasics L. Sándor!
A VOLÁNBUSZ Zrt.-hez (székhely: 1091 Budapest, Üllői út 131., cg.:
01-10-042156, cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, továbbiakban:
Társaság) 2020. május 07. napján az [1][VOLÁNBUSZ request email] e-mail címre
érkezett, „Közérdekűadat Közérdekű adat request - Új arculati elemek
költségei - VOLÁNBUSZ Közlekedési Zrt.” tárgyú adatigénylését az
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011.
évi CXII. törvény (Info tv.) 29.§ (1) bekezdése alapján az alábbiak
szerint teljesítjük:
Elöljáróban tájékoztatjuk, hogy a közérdekű adatigényléssel kapcsolatos
ügyek lehető leggyorsabb intézése érdekében a VOLÁNBUSZ Zrt. eljáró
szervezete a [2][email address] e-mail címen közvetlenül fogadja az
igényeket.
A Volánbusz jogelőd vállalatainak 2019. októberében végrehajtott
integrációját a költséghatékony és magas színvonalú
közszolgáltatás-nyújtás igénye indokolta. A beolvadással létrejött
nagyvállalat egységes arculatának kialakításakor is a költséghatékonyság
állt a középpontban. Az immár országos lefedettséggel működő, állami
tulajdonú Volánbusz új logójának kiválasztásakor fő szempont volt annak
kifejezése, hogy társaságunk hidat képez a települések és az utasok
között.
A díj ellenében végzett közúti árutovábbítási, a saját számlás
áruszállítási, valamint az autóbusszal díj ellenében végzett
személyszállítási és a saját számlás személyszállítási tevékenységről,
továbbá az ezekkel összefüggő jogszabályok módosításáról szóló 261/2011.
(XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (1) bekezdése szerint a közúti közlekedési
szolgáltatáshoz használt jármű jobb oldali első ajtajának külső részén -
tehergépjárműnél az oldalfalán - jól látható méretben fel kell tüntetni az
üzembentartó nevét és telephelyét, vagy a közlekedési hatóság által e
célra rendszeresített jelet és azonosítási számot. E jogszabályi
rendelkezés az engedéllyel végzett személyszállítási tevékenység
ellátására használt járművek beazonosíthatóságát és az egyes szolgáltatók
megkülönböztetését szolgálja. Autóbuszainkon elhelyezett céglogó e
jogszabályi rendelkezésben foglaltak kiegészítéseként, más
szolgáltatóktól való megkülönböztetést és a távolról történő
beazonosíthatóságot elősegítő vizuális elem. Új logóra a 2019 októberi
cégintegráció keretében a korábbi Volánbusz és a hat regionális
közlekedési központ eltérő megjelenésének egységesítése miatt volt
szükség.
Az új, színes logó szerzői jogi oltalom díja nettó 60.000 forintba került
társaságunknak. Az új logók felhelyezése – a lehető legköltséghatékonyabb
módon – [3]saját műhelyeinkben történt, így az többletköltséget nem
jelentett. Az autóbuszokra felhelyezett matricák beszerzése, melyet nem
annyira a design, hanem sokkal inkább - a fent hivatkozott jogi
rendelkezés alapján - a közszolgáltatást végző autóbuszok
beazonosíthatósága tett szükségessé, összesen 33 986 020 Ft + ÁFA volt, a
vállalati zászlók cseréjére 664.480 Ft + ÁFA volt, táblákra 1 222 643 Ft +
ÁFA összeget költött társaságunk.
Az arculatváltásnak nem volt része a járművek átszínezése, hiszen
járműflottánk egységes kinézetét és beazonosíthatóságát az új, színes és
társaságunk nevét is tartalmazó logó enélkül is biztosítja. Kifejezetten
az új arculat miatt új reklám- és szóróanyagokat sem szereztünk be.
Társaságunk formaruhái már az integrációt megelőzően is egységet tükröztek
megjelenésükben, így azokat az arculatváltás miatt nem volt indokolt
cserélni.
A vállalati integráció természetszerűleg szervezeti átalakítással is járt.
Az átalakítások miatt szükséges névjegykártyákat már az új logóval
ellátottan szereztük be, mintegy 470.000 Ft + ÁFA értékben. A menetrendek,
tájékoztató táblák frissítése, cseréje a forgalmi változások és az
elhasználódás következtében rendszeres, így azok cseréje nem az
arculatváltásra vezethető vissza.
Üdvözlettel,
VOLÁNBUSZ Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság
1091 Budapest, Üllői út 131.
[4][email address]
[5][IMG]
Tisztelt Közadat!
Kérem a válasz kiegészítését azzal, hogy milyen költségeket jelentett a járművek teljes vagy részleges festése, matricázása, és a logó fizikai megjelenítése a járműveken az új arculati elemek bevezetésének/jogi oltalmi védelmének biztosításának napját megelőző 90 napban, és azt követő 90 napban.
Üdvözlettel:
Kovasics L. Sándor
Tisztelt Kovasics L. Sándor!
Ahogy 2020. 05. 22. napján 11:33-kor a
'[FOI #14859 email]' elérhetőségre a tárgyi ügyben
benyújtott adatigénylésére adott válaszunkban kifejtettük, a VOLÁNBUSZ
Zrt. arculatváltásának nem volt része a járművek átszínezése, hiszen
járműflottánk egységes kinézetét és beazonosíthatóságát az új, színes és
társaságunk nevét is tartalmazó logó enélkül is biztosítja. Az
arculatváltás miatt ez költség tehát a kiegészítés kérésében szereplő ± 90
napos időintervallumban 0,- Ft, azaz nulla forint volt.
Ahogy korábbi levelünkben szintén megírtuk, új logónk alapját képező
tervet nettó 60 000 Ft-ért vásároltuk, a különböző változatokat grafikus
munkatársaink készítették el. Az arculatváltás miatt ez költség tehát a
kiegészítés kérésében szereplő ± 90 napos időintervallumban 60 000 Ft +
ÁFA, azaz hatvanezer forint + általános forgalmi adó volt.
Az autóbuszokra felhelyezett matricák beszerzése összesen 33 986 020 Ft +
ÁFA, azaz harminchárommillió-kilencszáznyolcvanhatezer-húsz + általános
forgalmi adó forint volt a jelzett időintervallumban.
Az új logók matricaként kerülnek fel járműveinkre, amelyek felhelyezése –
a lehető legköltséghatékonyabb módon – [1]saját műhelyeinkben történt, így
az többletköltséget nem jelentett a jelzett időszakban.
Üdvözlettel,
VOLÁNBUSZ Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság
1091 Budapest, Üllői út 131.
[2][email address]
[3][IMG]