Tankerületi tájékoztatás
Tisztelt Közép-Budai Tankerületi Központ!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen részleteiben is másolható elektronikus másolatban megküldeni részemre
közzétett elektronikus tájékoztatásait a közzététel illetve módosítás dátumával együtt fennállása kezdetétől az adatigénylés teljesítéséig.
Elektronikus tájékoztatás: az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény, valamint az elektronikus ügyintézést biztosító szervnek minősülő, közfeladatot ellátó szervek esetében az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) és az Eür. szerint előírt elektronikus közzétételi kötelezettség.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2023. augusztus 4.
Üdvözlettel:
Szigeti Viktória
Tisztelt Közép-Budai Tankerületi Központ!
Adatigénylésem pontosítása:
Kérem, szíveskedjen a gyermek, a tanuló jogorvoslatára, a jogorvoslati kérelemre ügytípusra vonatkozó elektronikus tájékoztatása 2023. augusztus 4-ét követő közzétételi dátumát és az elektronikus tájékoztatás részleteiben kimásolható elektronikus másolatát rendelkezésemre bocsátani.
Kérem, szíveskedjen közölni még azt is, hogy pontosan mikortól van lehetőség a “Jogorvoslati kérelem” E-papíron történő benyújtására.
2023. augusztus 5-én ezek az elektronikus tájékoztatói megismerhetőek a
“Tájékoztató anyagok”
-ban:
(semmi)
itt:
http://kk.gov.hu/tajekoztato-anyagok2
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2023. augusztus 5.
Üdvözlettel:
Szigeti Viktória
Tisztelt Cím!
Mellékelten köldjük válaszunkat.
Üdvözettel
Közép-Budai Tankerület
══════════════════════════════════════════════════════════════════════════
Ezen üzenet és annak bármely csatolt anyaga bizalmas, jogi védelem alatt
áll, a nyilvános közléstől védett. Az üzenetet kizárólag a címzett,
illetve az általa meghatalmazottak használhatják fel. Ha Ön nem az üzenet
címzettje, úgy kérjük, hogy telefonon, vagy e-mail-ben értesítse erről az
üzenet küldőjét és törölje az üzenetet, valamint annak összes csatolt
mellékletét a rendszeréből. Ha Ön nem az üzenet címzettje, abban az
esetben tilos az üzenetet vagy annak bármely csatolt mellékletét
lemásolnia, elmentenie, az üzenet tartalmát bárkivel közölnie vagy azzal
visszaélnie.
This message and any attachment are confidential and are legally
privileged. It is intended solely for the use of the individual or entity
to whom it is addressed and others authorised to receive it. If you are
not the intended recipient, please telephone or email the sender and
delete this message and any attachment from your system. Please note that
any dissemination, distribution, copying or use of or reliance upon the
information contained in and transmitted with this e-mail by or to anyone
other than the recipient designated above by the sender is unauthorised
and strictly prohibited.
Tisztelt Közép- Budai TKK (KK)!
Adatigénylésem részbeni teljesítése alapján tisztelettel közlöm az elektronikus tájékoztatás közzététele helyét, és közzététele évét (évszakát), tartalmát:
http://kk.gov.hu/tajekoztato-anyagok2
http://kk.gov.hu/download/a/53/23000/kbt...
2023. (nyár)
“Közép-Budai Tankerületi Központ
Elektronikus ügyintézési tájékoztató
Tájékoztató elektronikus együttműködést igénybe vevő ügyfelek részére
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) 26. § (1) bekezdése alapján a Közép-Budai Tankerületi Központ (a továbbiakban: Tankerületi Központ) a következő tájékoztatást nyújtja az ügyfelek számára:
Az E-ügyintézési tv. 108. § (1) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek 2018. január 1. napjától kötelesek az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv.-ben meghatározottak szerint biztosítani.
Az E-ügyintézési tv. 3. § (1) bekezdése szerint Magyarországon az ügyfelet megilleti a jog, hogy az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtti ügyét - az e törvényben meghatározott módon - elektronikusan intézze. Az E-ügyintézési tv. 8. § (1) bekezdése értelmében az ügyfél jogosult az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtt az ügyei intézése során ügyintézési cselekményeit elektronikus úton végezni, nyilatkozatait elektronikus úton megtenni. A 8. § (2) bekezdés alapján nincs helye elektronikus ügyintézésnek azon eljárási cselekmények esetében, ahol törvény, eredeti jogalkotói hatáskörben megalkotott kormányrendelet az ügyfél személyes megjelenését vagy meghatározott okiratok másként nem pótolható benyújtását kötelezővé teszi.
1. A kapcsolattartás módjai elektronikus ügyintézés során
A Tankerületi Központ biztonságos kapcsolattartási címe az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló E-ügyintézési tv. alapján elsődlegesen:
Hivatali kapu azonosítója: Közép-Budai Tankerületi Központ Hivatali kapu rövid neve: KBTK
2. Ügyfélszolgálat: előre egyeztetett időpontban - [email address]
- 1027 Budapest Frankel Leó u. 7-9.
3. Elektronikus ügyintézés lehetősége
Az elektronikus ügyintézés a természetes személy ügyfelek számára lehetőség, az E-ügyintézési tv. 15. § (1) bekezdése értelmében az erre irányuló nyilatkozatukat és hivatalos elérhetőségüket a rendelkezési nyilvántartásban rögzíthetik. Az E-ügyintézési tv. 16. § (2) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az ügyfélnek címzett nyilatkozatai megtétele során az ügyfél ügyintézési rendelkezésében foglalt kapcsolattartási módot alkalmazza.
1027 Budapest, Fő u. 80.
Telefon: +36 1 795-8090 e-mail: [email address]
TK/187/01220-1/2023
4. Kötelező elektronikus ügyintézés
Elektronikus ügyintézésre köteles valamennyi, az E-ügyintézési törvény szerinti ügy tekintetében az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, önkormányzat, jegyző, költségvetési szerv, ügyész, köztestület, egyéb közigazgatási hatóság, állam, valamint az ügyfél jogi képviselője, ennek megfelelően – amennyiben az adott ügyben nem kizárt az elektronikus ügyintézés – az erre kötelezett ügyfél az eljárásban nyilatkozatát csak elektronikus úton teheti meg.
Amennyiben az elektronikus ügyintézésre köteles ügyfél nem elektronikus nyilatkozatot tesz, ennek általános eljárásjogi következménye, hogy az előírásoknak meg nem felelő nyilatkozata hatálytalan, azt úgy kell tekinteni, mintha be sem nyújtották volna. (Eüsztv. 9. § (5) bekezdés).
5. E-Papír szolgáltatás
Az e-Papír általános célú, szabad szöveges felület, melyen keresztül az ügyfél elektronikus úton el tudja juttatni beadványait az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek részére. Általános célú elektronikus kérelem űrlap, amely rövid elnevezése az e-Papír szolgáltatás. Az e-Papír szolgáltatás egy díjmentes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton köti össze az ügyfélkapuval rendelkező felhasználókat a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel. (Amennyiben még nem rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval, úgy az alábbi linken talál ezzel kapcsolatosan segítséget: http://ugyfelkapu.gov.hu).
Az e-Papír szolgáltatás elérési címe: http://epapir.gov.hu
Az e-Papír szolgáltatás alkalmazásának részletes leírását az alábbi címen lehet letölteni: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/dokum...
Az e-papír benyújtással kapcsolatos eljárás az ügyfél számára – jogszabályi kivételektől eltekintve - díj, illeték és költségmentes.
Az ügyintézési határidő harminc nap.
6. Üzemzavar, üzemszünet
Az E-ügyintézési tv. 9. § (4) bekezdése értelmében nem alkalmazható az ügyféllel szemben
hátrányos jogkövetkezmény, ha
a) az ügyfél az ügyet elektronikus úton azért nem tudja intézni, mert az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az e törvény szerinti kötelezettségének – üzemzavar, üzemszünet vagy bármely egyéb okból – átmenetileg vagy tartósan nem tesz eleget,
b) az adott ügy elektronikus intézéséhez szükséges elektronikus ügyintézési szolgáltatás, az azt elősegítő szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás vagy más kapcsolódó szolgáltatás átmenetileg vagy tartósan nem érhető el,
c) az ügyfél a nyilatkozatát azért nem a jogszabály vagy az elektronikus ügyintézést biztosító szerv által előírt formanyomtatványon nyújtja be, mert a formanyomtatvány kitölthető és letölthető változatát az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az elektronikus tájékoztatás szabályai szerint nem tette közzé.
1027 Budapest, Fő u. 80.
Telefon: +36 1 795-8090 e-mail: [email address]
2/4
Az E-ügyintézési tv. 27. § (1) bekezdése értelmében az elektronikus ügyintézést biztosító szerv minden olyan tervezhető technikai tevékenységet, amely a szolgáltatás vagy az elektronikus ügyintézés szünetelését eredményezi, köteles olyan időszakra ütemezni, amelyben a szünetelés nem okoz jelentős fennakadást az elektronikus ügyintézésben.
A (2) bekezdés szerint az elektronikus ügyintézést biztosító szerv minden olyan előre tervezett technikai tevékenységről köteles az ügyfeleket legalább 3 nappal a tevékenység megkezdése előtt tájékoztatni, amely a szolgáltatás vagy az elektronikus ügyintézés szünetelését vagy korlátozott működőképességét eredményezi.
A (3) bekezdés alapján az elektronikus ügyintézés 1 munkanapot meghaladó szünetelése esetén az elektronikus ügyintézést biztosító szerv köteles biztosítani az ügyfelek beadványainak elektronikus utat nem igénylő módon történő fogadását és feldolgozását, abban az esetben is, ha az adott eljárástípusban a vonatkozó jogszabály alapján kizárólag elektronikus ügyintézésre van lehetőség.
7. Adatvédelem
A Tankerületi Központ az e-papír szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos, valamint ezen szolgáltatás során tudomására jutott adatokat az általános adatvédelmi rendeletnek (a továbbiakban: GDPR) és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően kezeli. Az adatok védelme során a GDPR 32. cikkének megfelelően jár el.
Az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) e) pontja alapján a Tankerületi Központra ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladatok végrehajtása, figyelemmel az E-ügyintézési tv. 80. §, 91-96. § 93. § (6) bekezdéseire.
Amennyiben az érintett úgy ítéli meg, hogy az adatkezelés az általános adatvédelmi rendelet vagy az az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseibe ütközik, illetve sérelmesnek véli azt, ahogy az adatkezelő a személyes adatait kezeli, akkor javasoljuk, hogy elsődlegesen közvetlenül az adatkezelőt keresse meg panaszával. A panasza minden esetben kivizsgálásra kerül.
Ha a panasza ellenére továbbra is sérelmezi azt, ahogy az adatkezelő kezeli az adatait, vagy közvetlenül az adatvédelmi hatósághoz szeretne fordulni, akkor bejelentéssel élhet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.; postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.; E-mail: [email address], honlap: https://naih.hu/).
Lehetősége van adatainak védelme érdekében bírósághoz fordulni, amely az ügyben soron kívül jár el. Ebben az esetben szabadon eldöntheti, hogy a lakóhelye (állandó lakcím) vagy a tartózkodási helye (ideiglenes lakcím) szerinti törvényszéknél (https://birosag.hu/torvenyszekek) nyújtja-e be keresetét. A lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszéket megkeresheti a https://birosag.hu/ugyfelkapcsolati-port... oldalon.
Jogszabályi háttér:
- Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény
- Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény
- Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015.
évi CCXXII. törvény
1027 Budapest, Fő u. 80.
Telefon: +36 1 795-8090 e-mail: [email address]
3/4
- Az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII.19.) Korm.rendelet.
- Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül
helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) (a továbbiakban: GDPR).
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény
1027 Budapest, Fő u. 80.
Telefon: +36 1 795-8090 e-mail: [email address]
4/4
Hajnissné Anda Éva sk.
tankerületi központ igazgató“
Kérem adatigénylésem intézésének szíves vizsgálatát, valamint kérem a részbeni elutasítás indokának szíves közlését.
Üdvözlettel:
Szigeti Viktória
Tisztelt Közép- Budai TKK (KK)!
2023. augusztus 5-i közérdekű adatigénylésemet követően a közzétételre kötelezett tankerület a 2023. augusztus 5-ig üres “Tájékoztató anyagok” oldalon tette közzé az abban legelső és ezidáig egyetlen tájékoztatását, és a “Közérdekű adatok” II.
“Érintetti joggyakorlás személyes adatok kezelése tárgyában” tette közzé az “Adatvédelmi tájékoztató” és a “Hozzáférési kérelem minta” közadatokat az alábbi tartalommal.
1.
Érintetti joggyakorlás személyes adatok kezelése tárgyában / Adatvédelmi tájékoztató
(http://kk.gov.hu/download/8/53/23000/KBT... Hozzáférhető: 2023. augusztus 20.) :
“Közép-Budai Tankerületi Központ
Adatkezelési tájékoztató
a Közép-Budai Tankerületi Központ tevékenységéhez kötődő érintetti jogok
gyakorlásával összefüggő adatkezeléseihez 1. Adatkezelő megnevezése és elérhetőségei
Közép-Budai Tankerületi Központ (a továbbiakban: Tankerületi Központ)
A Tankerületi Központ adatvédelmi tisztviselője: dr. Vedresné dr. Szilágyi Nóra
Közvetlen elérhetőségei: e-mail címe: [email address]; telefonszáma: +36 (1) 795-5388
3. Az adatkezelés célja és a kezelt adatok köre
Az adatkezelés célja a Tankerületi Központhoz érkezett, az érintett – személyes adatokhoz való hozzáférésére, azok helyesbítésére, törlésére vagy kezelésének korlátozására, és a személyes adatok kezelése elleni tiltakozására, valamint az érintett adathordozhatósághoz való jogára irányuló – kérelmének, beadványának elbírálása és teljesítése.
Adatkör
Cél
az érintett neve, elérhetősége, valamint egyéb, az érintett azonosításához szükséges adatai, továbbá az üggyel, vagy kérelmével kapcsolatban általa önkéntes hozzájárulás alapján közölt adatok, köztük esetlegesen a személyes
adatok különleges kategóriái
az érintett megfelelő azonosítása, valamint a Tankerületi Központhoz érkezett kérelmének megfelelő elbírálása és teljesítése, ennek dokumentálása, továbbá az érintetti jogok érvényesíthetőségének biztosítása
4. Az adatkezelés jogalapja
Az adatkezelés az (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: GDPR)1 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapul, az a Tankerületi Központra ruházott közhatalmi jogosítványok gyakorlása keretében végzett, vagy a Tankerületi Központ közérdekű feladatainak végrehajtásához szükséges, tekintettel a GDPR 9. cikk (2) bekezdés f) és g) pontjaira, valamint a GDPR 12. cikkére.
1 Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről.
1027 Budapest, Fő u. 80.
Telefon: +36 1 795-8090 e-mail: [email address]
1
Közép-Budai Tankerületi Központ
5. A kezelt személyes adatok forrása, és azon adatok köre, amelyeket nem az érintett bocsátott a Tankerületi Központ rendelkezésére
A Tankerületi Központ nem kezel olyan személyes adatokat, amelyeket nem az érintettől gyűjt.
6. A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái2
– Magyar Posta Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.): ha az érintett postai úton kereste meg a Tankerületi Központot érintetti jogai gyakorlása kapcsán, vagy ha ezen kapcsolattartási módot jelölte meg a válaszirat kézbesítéséhez szükséges adatok tekintetében.
– NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (1081 Budapest, Csokonai u. 3.): az érintettel történő elektronikus kapcsolattartás keretében (Ügyfélkapu tárhelyre történő címzés kapcsán, ha az érintett ezt az elektronikus utat választotta) adatfeldolgozóként kerül bevonásra.
– KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft. (1081 Budapest, Csokonai u. 3. Postacím: 1428 Budapest Pf. 12.) az érintettel történő elektronikus kapcsolattartás keretében egyes szabályozott és központi elektronikus ügyintézési szolgáltatások igénybevétele esetén (pl. e-Papír szolgáltatás) adatfeldolgozóként kerül bevonásra.
7. A személyes adatok tárolásának ideje
Az ügyhöz kapcsolódó iratokat a Tankerületi Központ a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények3 szerint iktatja, és az iktatott iratok között a mindenkor hatályos irattári tervben meghatározott selejtezési időig, illetve – ennek hiányában – levéltárba adásáig kezeli. Ezt követően az Ltv. szerint levéltárba adandó iratokban foglalt adatok és az iratkezelési rendszerben a jogszabálynál fogva kezelendő személyes adatok kivételével a Tankerületi Központ az adatot törli (iratokat selejtezi), illetve a levéltárba adással a személyes adatok kezelése a Hatóságnál megszűnik.
8. Az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogai
8.1. Határidő
A Tankerületi Központ az érintett jogai gyakorlására irányuló kérelmét az annak beérkezésétől számított legfeljebb egy hónapon belül teljesíti. A kérelem beérkezésének napja a határidőbe nem számít bele.
2 A címzett fogalmát lásd: GDPR 4. cikk 9. pontja.
3 A köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény (a továbbiakban: Ltv.), illetve a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet.
1027 Budapest, Fő u. 80.
Telefon: +36 1 795-8090 e-mail: [email address]
2
Közép-Budai Tankerületi Központ
A Tankerületi Központ szükség esetén - figyelembe véve a kérelem bonyolultságát és a kérelmek számát – ezen határidőt további két hónappal meghosszabbíthatja. A határidő meghosszabbításáról a Tankerületi Központ a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet.
8.2. Az adatkezeléssel kapcsolatos érintetti jogok
8.2.1. A hozzáféréshez való jog
Az érintett jogosult arra, hogy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül a Tankerületi Központtól tájékoztatást kérjen arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van - e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy megismerje azt, hogy
a Tankerületi Központ
- milyen személyes adatait;
- milyen jogalapon;
- milyen adatkezelési cél miatt;
- mennyi ideig kezeli;
továbbá, hogy
a Tankerületi Központ kinek, mikor, milyen jogszabály alapján, mely személyes adataihoz
biztosított hozzáférést vagy kinek továbbította a személyes adatait;
milyen forrásból származnak a személyes adatai;
a Tankerületi Központ alkalmaz-e automatizált döntéshozatalt, ha igen, annak logikáját,
ideértve a profilalkotást is.
A Tankerületi Központ az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett erre irányuló kérésére első alkalommal díjmentesen bocsátja a rendelkezésére, ezt követően adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthat fel.
Az adatbiztonsági követelmények teljesülése és az érintett jogainak védelme érdekében a Tankerületi Központ köteles meggyőződni az érintett és a hozzáférési jogával élni kívánó személy személyazonosságának egyezéséről, ennek érdekében a tájékoztatás, az adatokba történő betekintés, illetve azokról másolat kiadása is az érintett személyének azonosításához kötött.
8.2.2. A helyesbítéshez való jog
Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül kérheti, hogy a Tankerületi Központ módosítsa valamely személyes adatát. Amennyiben az érintett hitelt érdemlően igazolni tudja a helyesbített adat pontosságát, a Tankerületi Központ a kérést legfeljebb egy hónapon belül teljesíti, és erről az általa megadott elérhetőségen értesíti az érintett személyt.
1027 Budapest, Fő u. 80.
Telefon: +36 1 795-8090 e-mail: [email address]
3
Közép-Budai Tankerületi Központ
8.2.3. A zároláshoz (adatkezelés korlátozásához) való jog
Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül kérheti, hogy a személyes adatai kezelését a Tankerületi Központ korlátozza (az adatkezelés korlátozott jellegének egyértelmű jelölésével és az egyéb adatoktól elkülönített kezelés biztosításával) amennyiben vitatja a személyes adatai pontosságát (ebben az esetben a Tankerületi Központ arra az időtartamra korlátozza az adatkezelést, amíg ellenőrzi a személyes adatok pontosságát);
- az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
- az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
- az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen (ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben).
8.2.4. A tiltakozáshoz való jog
Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozhat az adatkezelés ellen, ha álláspontja szerint a Tankerületi Központ a személyes adatát a jelen adatkezelési tájékoztatóban megjelölt céllal összefüggésben nem megfelelően kezelné. Ebben az esetben a Tankerületi Központnak kell igazolnia, hogy a személyes adat kezelését olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
8.2.5. A törléshez való jog
A tájékoztatóban ismertetett adatkezelés kapcsán az érintett csak akkor élhet a törléshez való jogával, ha a Tankerületi Központra ruházott közhatalmi jogosítványok gyakorlása keretében végzett, vagy a Tankerületi Központ közérdekű feladatainak végrehajtásához az adat nem szükséges. A levéltárba adandó iratok vonatkozásában az adatok törlése az iratok integritásának sérelme nélkül nem valósítható meg, ezért a törlési kérelem e vonatkozásban nem teljesíthető.
9. Jogorvoslathoz való jog
Ha az érintett úgy ítéli meg, hogy a Tankerületi Központ a személyes adatainak kezelése során megsértette a hatályos adatvédelmi követelményeket, akkor
- panaszt nyújthat be a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz, cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11., postacím: 1363 Budapest, Pf. 9., E-mail: [email address], honlap: www.naih.hu vagy
1027 Budapest, Fő u. 80.
Telefon: +36 1 795-8090 e-mail: [email address]
4
Közép-Budai Tankerületi Központ
- lehetősége van adatainak védelme érdekében bírósághoz fordulni, amely az ügyben soron kívül jár el. Ebben az esetben szabadon eldöntheti, hogy a lakóhelye (állandó lakcím) vagy a tartózkodási helye (ideiglenes lakcím), illetve a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság székhelye szerint illetékes törvényszéknél nyújtja-e be keresetét. A lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszéket megkeresheti a https://birosag.hu/birosag-kereso oldalon. A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság székhelye szerint a perre a Fővárosi Törvényszék rendelkezik illetékességgel.”
2.
Érintetti joggyakorlás személyes adatok kezelése tárgyában / Hozzáférési kérelem minta
(http://kk.gov.hu/download/6/b2/23000/Hoz... Hozzáférhető: 2023. augusztus 20.):
“Tárgy:Hozzáférés kérése személyes adatokhoz
[adatkezelő] részére
[adatkezelő székhelye, e-mail címe, stb.]
Tisztelt Adatkezelő!
Alulírott
[név:]
[az érintett beazonosításához szükséges további adatok:]
a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: általános adatvédelmi rendelet) 15. cikke szerinti jogommal élve kérem, hogy tájékoztasson arról, hogy
a) [egy konkrét személyes adat megjelölése]
b) bármely személyes adatomat
adatkezelőként kezeli-e.
Kérem, hogy a fent meghatározott személyes adatok kezelése esetén tájékoztasson
az adatok kategóriáiról
az adatkezelés céljáról és jogalapjáról
az adatok forrásáról
az adatok tárolásának időtartamáról
az adatok továbbítása esetén az adattovábbítás címzettjeiről
harmadik országbeli címzettek esetén az adatok védelmére szolgáló garanciáikról
automatizált döntéshozatal alkalmazása esetén, ideértve a profilalkotást is, annak tényéről, az alkalmazott logikáról és annak következményeiről
az adatokat érintő adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről
az érintettként megillető jogaimról
az adatkezeléssel kapcsolatban rendelkezésemre álló jogorvoslati lehetőségekről
A jelen kérelmem alapján tett intézkedésekkel kapcsolatos tájékoztatást, a fentiekben megjelölt információkat, továbbá a kezelt személyes adataim másolatát a következő elérhetőségre szíveskedjen továbbítani
elektronikus úton:
papír alapon:
Felhívom a figyelmét arra, hogy az általános adatvédelmi rendelet 12. cikk (3)-(4) bekezdése alapján az adatkezelőnek indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelmem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatnia kell engem a kérelmem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról a késedelem okainak megjelölésével a kérelmem kézhezvételétől számított egy hónapon belül az adatkezelő köteles tájékoztatni engem. Ha az adatkezelő nem tesz intézkedéseket a személyes adataim hozzáférése iránti kérelmem nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelmem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatni kell az intézkedés elmaradásának okairól.
Felhívom a figyelmét továbbá arra is, hogy az adatkezelő tájékoztatási kötelezettsége nem teljesítése esetén, az általános adatvédelmi rendelet 77. cikke és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 38. §-a alapján a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál eljárást kezdeményezhetek arra hivatkozással, hogy személyes adataim kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be.
Együttműködését köszönöm!
Kelt:
Aláírás“
3.
Tájékoztató anyagok (http://kk.gov.hu/tajekoztato-anyagok2 Hozzáférhető: 2023. augusztus 20.):
“Tájékoztató anyagok
A Közép-Budai Tankerületi Központ tájékoztatóját az E-papír szolgáltatással kapcsolatban a Kapcsolódó anyagoknál tekintheti meg.
nyomtatható változat
KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK
kbtk-elektronikus-ugyintezesi-tajekotato-2023
Pdf - 448.06 KB“
kbtk-elektronikus-ugyintezesi-tajekotato-2023 (http://kk.gov.hu/download/a/53/23000/kbt... Hozzáférhető: 2023. augusztus 20.) :
“ Közép-Budai Tankerületi Központ
Elektronikus ügyintézési tájékoztató
Tájékoztató elektronikus együttműködést igénybe vevő ügyfelek részére
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) 26. § (1) bekezdése alapján a Közép-Budai Tankerületi Központ (a továbbiakban: Tankerületi Központ) a következő tájékoztatást nyújtja az ügyfelek számára:
Az E-ügyintézési tv. 108. § (1) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek 2018. január 1. napjától kötelesek az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv.-ben meghatározottak szerint biztosítani.
Az E-ügyintézési tv. 3. § (1) bekezdése szerint Magyarországon az ügyfelet megilleti a jog, hogy az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtti ügyét - az e törvényben meghatározott módon - elektronikusan intézze. Az E-ügyintézési tv. 8. § (1) bekezdése értelmében az ügyfél jogosult az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtt az ügyei intézése során ügyintézési cselekményeit elektronikus úton végezni, nyilatkozatait elektronikus úton megtenni. A 8. § (2) bekezdés alapján nincs helye elektronikus ügyintézésnek azon eljárási cselekmények esetében, ahol törvény, eredeti jogalkotói hatáskörben megalkotott kormányrendelet az ügyfél személyes megjelenését vagy meghatározott okiratok másként nem pótolható benyújtását kötelezővé teszi.
1. A kapcsolattartás módjai elektronikus ügyintézés során
A Tankerületi Központ biztonságos kapcsolattartási címe az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló E-ügyintézési tv. alapján elsődlegesen:
Hivatali kapu azonosítója: Közép-Budai Tankerületi Központ Hivatali kapu rövid neve: KBTK
2. Ügyfélszolgálat: előre egyeztetett időpontban - [email address]
- 1027 Budapest Frankel Leó u. 7-9.
3. Elektronikus ügyintézés lehetősége
Az elektronikus ügyintézés a természetes személy ügyfelek számára lehetőség, az E-ügyintézési tv. 15. § (1) bekezdése értelmében az erre irányuló nyilatkozatukat és hivatalos elérhetőségüket a rendelkezési nyilvántartásban rögzíthetik. Az E-ügyintézési tv. 16. § (2) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az ügyfélnek címzett nyilatkozatai megtétele során az ügyfél ügyintézési rendelkezésében foglalt kapcsolattartási módot alkalmazza.
1027 Budapest, Fő u. 80.
Telefon: +36 1 795-8090 e-mail: [email address]
TK/187/01220-1/2023
4. Kötelező elektronikus ügyintézés
Elektronikus ügyintézésre köteles valamennyi, az E-ügyintézési törvény szerinti ügy tekintetében az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, önkormányzat, jegyző, költségvetési szerv, ügyész, köztestület, egyéb közigazgatási hatóság, állam, valamint az ügyfél jogi képviselője, ennek megfelelően – amennyiben az adott ügyben nem kizárt az elektronikus ügyintézés – az erre kötelezett ügyfél az eljárásban nyilatkozatát csak elektronikus úton teheti meg.
Amennyiben az elektronikus ügyintézésre köteles ügyfél nem elektronikus nyilatkozatot tesz, ennek általános eljárásjogi következménye, hogy az előírásoknak meg nem felelő nyilatkozata hatálytalan, azt úgy kell tekinteni, mintha be sem nyújtották volna. (Eüsztv. 9. § (5) bekezdés).
5. E-Papír szolgáltatás
Az e-Papír általános célú, szabad szöveges felület, melyen keresztül az ügyfél elektronikus úton el tudja juttatni beadványait az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek részére. Általános célú elektronikus kérelem űrlap, amely rövid elnevezése az e-Papír szolgáltatás. Az e-Papír szolgáltatás egy díjmentes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton köti össze az ügyfélkapuval rendelkező felhasználókat a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel. (Amennyiben még nem rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval, úgy az alábbi linken talál ezzel kapcsolatosan segítséget: http://ugyfelkapu.gov.hu).
Az e-Papír szolgáltatás elérési címe: http://epapir.gov.hu
Az e-Papír szolgáltatás alkalmazásának részletes leírását az alábbi címen lehet letölteni: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/dokum...
Az e-papír benyújtással kapcsolatos eljárás az ügyfél számára – jogszabályi kivételektől eltekintve - díj, illeték és költségmentes.
Az ügyintézési határidő harminc nap.
6. Üzemzavar, üzemszünet
Az E-ügyintézési tv. 9. § (4) bekezdése értelmében nem alkalmazható az ügyféllel szemben
hátrányos jogkövetkezmény, ha
a) az ügyfél az ügyet elektronikus úton azért nem tudja intézni, mert az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az e törvény szerinti kötelezettségének – üzemzavar, üzemszünet vagy bármely egyéb okból – átmenetileg vagy tartósan nem tesz eleget,
b) az adott ügy elektronikus intézéséhez szükséges elektronikus ügyintézési szolgáltatás, az azt elősegítő szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás vagy más kapcsolódó szolgáltatás átmenetileg vagy tartósan nem érhető el,
c) az ügyfél a nyilatkozatát azért nem a jogszabály vagy az elektronikus ügyintézést biztosító szerv által előírt formanyomtatványon nyújtja be, mert a formanyomtatvány kitölthető és letölthető változatát az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az elektronikus tájékoztatás szabályai szerint nem tette közzé.
1027 Budapest, Fő u. 80.
Telefon: +36 1 795-8090 e-mail: [email address]
2/4
Az E-ügyintézési tv. 27. § (1) bekezdése értelmében az elektronikus ügyintézést biztosító szerv minden olyan tervezhető technikai tevékenységet, amely a szolgáltatás vagy az elektronikus ügyintézés szünetelését eredményezi, köteles olyan időszakra ütemezni, amelyben a szünetelés nem okoz jelentős fennakadást az elektronikus ügyintézésben.
A (2) bekezdés szerint az elektronikus ügyintézést biztosító szerv minden olyan előre tervezett technikai tevékenységről köteles az ügyfeleket legalább 3 nappal a tevékenység megkezdése előtt tájékoztatni, amely a szolgáltatás vagy az elektronikus ügyintézés szünetelését vagy korlátozott működőképességét eredményezi.
A (3) bekezdés alapján az elektronikus ügyintézés 1 munkanapot meghaladó szünetelése esetén az elektronikus ügyintézést biztosító szerv köteles biztosítani az ügyfelek beadványainak elektronikus utat nem igénylő módon történő fogadását és feldolgozását, abban az esetben is, ha az adott eljárástípusban a vonatkozó jogszabály alapján kizárólag elektronikus ügyintézésre van lehetőség.
7. Adatvédelem
A Tankerületi Központ az e-papír szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos, valamint ezen szolgáltatás során tudomására jutott adatokat az általános adatvédelmi rendeletnek (a továbbiakban: GDPR) és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően kezeli. Az adatok védelme során a GDPR 32. cikkének megfelelően jár el.
Az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) e) pontja alapján a Tankerületi Központra ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladatok végrehajtása, figyelemmel az E-ügyintézési tv. 80. §, 91-96. § 93. § (6) bekezdéseire.
Amennyiben az érintett úgy ítéli meg, hogy az adatkezelés az általános adatvédelmi rendelet vagy az az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseibe ütközik, illetve sérelmesnek véli azt, ahogy az adatkezelő a személyes adatait kezeli, akkor javasoljuk, hogy elsődlegesen közvetlenül az adatkezelőt keresse meg panaszával. A panasza minden esetben kivizsgálásra kerül.
Ha a panasza ellenére továbbra is sérelmezi azt, ahogy az adatkezelő kezeli az adatait, vagy közvetlenül az adatvédelmi hatósághoz szeretne fordulni, akkor bejelentéssel élhet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.; postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.; E-mail: [email address], honlap: https://naih.hu/).
Lehetősége van adatainak védelme érdekében bírósághoz fordulni, amely az ügyben soron kívül jár el. Ebben az esetben szabadon eldöntheti, hogy a lakóhelye (állandó lakcím) vagy a tartózkodási helye (ideiglenes lakcím) szerinti törvényszéknél (https://birosag.hu/torvenyszekek) nyújtja-e be keresetét. A lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszéket megkeresheti a https://birosag.hu/ugyfelkapcsolati-port... oldalon.
Jogszabályi háttér:
- Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény
- Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény
- Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015.
évi CCXXII. törvény
1027 Budapest, Fő u. 80.
Telefon: +36 1 795-8090 e-mail: [email address]
3/4
- Az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII.19.) Korm.rendelet.
- Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül
helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) (a továbbiakban: GDPR).
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény
1027 Budapest, Fő u. 80.
Telefon: +36 1 795-8090 e-mail: [email address]
4/4
Hajnissné Anda Éva sk.
tankerületi központ igazgató”
Üdvözlettel:
Szigeti Viktória