Szombati menetrend bevezetése járványveszélyes időszakban

Az igénylés részben sikeres volt.

Tisztelt Budapesti Közlekedési Központ Zrt.!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre:
- Milyen adatok alapján döntöttek a szombati menetrendként kommunikált közlekedési rend bevezetéséről a BKK által megrendelt közszolgáltatás keretében közlekedő tömegközlekedési járatok esetében?
- Milyen számításokra, adatokra alapozták a döntést?
- Milyen igénnyel fordult e tekintetben Budapest Főváros Önkormányzata, illetve a Főpolgármesteri Hivatal felé a BKK és onnan milyen tartalmú választ kapott?
- Pontosan ki és milyen jogkörben döntve, milyen adatok birtokában döntött a szombati menetrendként kommunikált közlekedési rend bevezetéséről?

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2020. április 1.

Üdvözlettel:
Rothahn János

Budapesti Közlekedési Központ Zrt.

Tisztelt Levélíró!

Köszönjük, hogy levelével felkereste ügyfélszolgálatunkat!

Tájékoztatjuk, hogy levele megérkezett Társaságunkhoz, melyre válaszunkat
a közérdekű adatigénylés esetében az információs önrendelkezési jogról és
az információszabadságról szóló az 2011. évi CXII. törvény által
biztosított határidőn belül, egyéb esetben pedig legkésőbb 30 napon belül
megküldjük.

Válaszunk megérkezéséig szíves türelmét kérjük!

Üdvözlettel:

Budapesti Közlekedési Központ Ügyfélszolgálat
Dear Sender,

Thank you for contacting BKK’s customer services.

We inform you that your email has arrived to which we will reply within
the time-limit provided by Act CXII of 2011 on Informational
Self-determination and Freedom of Information in case of public interest
data requests and not later than 30 days in all other cases.

Thank you for your kind patience in advance.

Yours sincerely,

BKK Centre for Budapest Transport Customer Service

BKK, Budapesti Közlekedési Központ Zrt.

Ügyszám: 0038/0010731/2020 

Rothahn János

[1][FOI #14635 email]

 

Tárgy:
halasztás                                                            

 

 

Tisztelt Rothahn János!

 

Tájékoztatjuk, hogy a közérdekű adatigénylésre vonatkozó kérésével
kapcsolatban az adatgyűjtés jelenleg még folyamatban van, tekintettel
arra, hogy az elmúlt időszakban a BKK Zrt. a járványügyi helyzet
következtében jelentős mennyiségű közlekedésszervezési feladatot végzett
el.

 
Válaszunkat legkésőbb 2020. május 1-ig megküldjük Önnek, addig is kérjük
szíves türelmét.

 

Budapest, 2020. április 15.

                                   

Tisztelettel a BKK Zrt megbízásából:

 

Füzesi Krisztina

Levelezési csoportkoordinátor

BKÜ Zrt.

 

Tájékoztatjuk, hogy a BKK Zrt. operatív ügyfélszolgálati feladatait 2017.
május 1-jétől kezdődően a BKK Zrt. nevében és megbízásából,
közreműködőként a BKK Zrt. kizárólagos tulajdonában álló, Budapesti
Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zártkörűen Működő Részvénytársaság
(továbbiakban: BKÜ) végzi a közöttük létrejött Közszolgáltatási
Keretszerződés alapján.

 

 

References

Visible links
1. file:///C:/Users/kfuzesi/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/Content.Outlook/VEKD2S6W/[FOI #14635 email]

BKK, Budapesti Közlekedési Központ Zrt.

 

Ügyszám: 0038/0010731/2020 

Ügyintéző: Farkas Dorina

Rothahn János

[1][FOI #14635 email]

 

Tárgy: tájékoztatás

 

 

Tisztelt Rothahn János!

 

Hivatkozva a BKK Zrt.-hez 2020. április 1-jén érkezett adatigénylésére, a
BKK Zrt. állásfoglalása alapján az alábbi választ adjuk.

 

A koronavírus-járvány miatt Magyarország Kormánya 2020. március 11-én
veszélyhelyzetet hirdetett ki az élet- és a vagyonbiztonságot
veszélyeztető tömeges fertőzés elhárítása érdekében. Ezzel egy olyan,
korábban példátlan intézkedéssorozat vette kezdetét, amely Budapest
közlekedésére is meghatározó hatással bír.

 

A járványveszély és az ahhoz kapcsolódóan elrendelt kormányzati
intézkedések, az iskolák bezárása, a fővárosi cégek jelentős részénél
elrendelt otthoni munkavégzés és a részleges kijárási korlátozás miatt
március közepét követően fokozatosan mintegy 80-90 százalékkal csökkent a
budapesti közösségi közlekedési járatok utasforgalma.

 

A járványveszély kihirdetésének első időszakában, március közepén mért
utasforgalmi adatok azt mutatták, hogy a járművek még a legforgalmasabb
órákban is hozzávetőleg 20-40 százalékos telítettséggel közlekedtek. Erre
való tekintettel március 19-től a BKK Zrt. a tanítási szünetben érvényes
menetrendet léptette életbe. A budapesti utasforgalom mintegy 35
százalékát a diákok adják, ezért az iskolák bezárásával már eleve ennyivel
kevesebben utaznak a járműveken. Az iskolaszüneti közlekedési rend
mindössze 10 százalékkal kevesebb járatindulást jelent, így a tanítási
szüneti menetrendekkel a BKK Zrt. továbbra is biztosította, hogy a
járműveken ne legyen 30 százalék feletti kihasználtság (ezt a maximális
értéket alkalmazzák a nemzetközi gyakorlatban is a járvány terjedésének
megakadályozására).

 

A járványhelyzet előre haladtával, az egyre szigorúbb kormányzati
intézkedések bevezetésével a járatok utasforgalma még tovább csökkent. A
szünidei forgalomhoz képest is nagyon jelentős utasszám csökkenés alapján
a BKK Zrt. a fővárosi járatokon egy szombati menetrenden alapuló, ám annál
több frekventált vonalon sűrűbb menetrendet biztosító közlekedési rendet
vezetett be április 1-jén.

 

Az április 1-jén bevezetett közlekedési rend alapvető jellemzői az
alábbiak voltak:

 

·         Csúcsidőben a metró-, valamint a nagyobb forgalmat bonyolító
villamos- és buszvonalakon továbbra is a forgalomhoz mérten sűrű
járatindulást biztosított a BKK Zrt.: a metrók, az 1-es villamos és a
kiskörúti villamosok 5 percenként, a metrópótló busz 1-2 percenként, a
nagykörúti villamosok 3-4 percenként, a Thököly úti buszjáratok 2-3
percenként jártak.

·         A szombati menetrendnél sűrűbb járatkövetés volt biztosított
csúcsidőben több frekventált vonalon: gyakrabban indult az 1-es villamos,
az újpalotai gyorsjáratok vonalán a 7E, a rákoskeresztúri nyomvonalon a
97E busz, a kőbányai lakótelepre tartó 85-ös járat, a Káposztásmegyerre
közlekedő 20E gyorsjárat, valamint közlekedik a Füredi úti lakótelep felé
a 80-as mellett a 81-es trolibusz is.

·         Az M3-as metró pótlását segítő, alternatív útirányokat biztosító
194M, 223M és 254M busz továbbra is közlekedett.

·         Az új menetrend szerint munkanapokon továbbra is járt a
szombaton egyébként nem közlekedő csepeli 179-es, az Albertirsai utat
kiszolgáló 10-es busz, továbbá a rákoskeresztúri vasúti kapcsolatot is
biztosító 269-es, 297-es és 298-as Telebusz.

·         Biztonságuk érdekében, hogy az utasok megfelelő távolságot
tarthassanak egymástól, a megszokottnál nagyobb befogadóképességű csuklós
járművek közlekedtek az Örs vezér terei 31-es, 161-es, 168E, a zuglói
77-es, 82-es, 130-as, a kőbányai 95-ös, 202E, a budai 33-as és 109-es, a
dél-pesti 36-os, 123-as, 148-as vonalon, a 14-es villamos pedig
háromkocsis szerelvényekkel indul.

 

A BKK Zrt. a rendkívüli helyzetben folyamatosan figyelte és figyeli az
utasforgalom alakulását a város meghatározó pontjain, továbbá igyekszik a
lehető leggyorsabban reagálni az utasok észrevételeire és végrehajtani a
forgalmi megfigyelések tapasztalatai alapján szükséges menetrendi
intézkedéseket, ahogy tette ezt az április 1-jei bevezetést követő két
napon is.

 

A folyamatos utasszámlálás tapasztalati és a visszajelzések alapján,
figyelembe véve, hogy a legtöbb vonalon tapasztalt, átlagosan 20-30
százalékos telítettség is zsúfoltságérzetet keltett az utazóközönségben,
április 6-tól a BKK Zrt. visszaállította a tanszüneti menetrendet a
fővárosi közösségi közlekedési járatokon.

 

Az elmúlt időszakban a közösségi közlekedésben tapasztaltak valós
megítéléséhez érdemes figyelembe venni azt is, hogy a koronavírus-járvány
miatt kihirdetett veszélyhelyzet olyan szituációt teremtett, amely minden
fél – mind az utasok, mind a közlekedésszervező, mind a szolgáltatók –
számára ismeretlen és váratlan volt. A BKK Zrt.-nek egy 1,75 millió lakosú
város közlekedésszervezőjeként számos szempontot kell figyelembe vennie a
szolgáltatás tervezésekor: mások mellett a főváros demográfiai adatait,
városszervezési, forgalomszervezési szempontokat, utazási igényeket, azok
idő- és térbeli eloszlását, Budapest pénzügyi, gazdasági helyzetét,
fenntarthatósági, esélyegyenlőségi és környezetvédelmi szempontokat.

 

A BKK a továbbiakban is kiemelt figyelemmel kíséri a fővárosi közösségi
közlekedés kihasználtságát.

 

További információk a Társaság honlapján találhatók: [2]https://bkk.hu/.

 

Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.

 

Budapest, 2020. április 30.

                                   

 

Tisztelettel a BKK Zrt. megbízásából: 

 

Füzesi Krisztina

Levelezési csoportkoordinátor

BKÜ Zrt.

 

 

Tájékoztatjuk, hogy a BKK Zrt. operatív ügyfélszolgálati feladatait 2017.
május 1-től kezdődően a BKK Zrt. nevében és megbízásából, közreműködőként
a BKK Zrt kizárólagos tulajdonában álló, BKÜ Budapesti Közlekedési
Ügyfélkapcsolatok Zártkörűen Működő Részvénytársaság (továbbiakban: BKÜ
Zrt.) végzi a közöttük létrejött Közszolgáltatási Keretszerződés alapján. 

 

A személyes adatok kezelésére vonatkozó adatvédelmi tájékoztató a
[3]https://bkk.hu/adatkezelesi-tajekoztatok/ oldalon található.

 

Tájékoztatjuk, hogy a BKK Zrt. operatív ügyfélszolgálati feladatait 2017.
május 1-től kezdődően a BKK Zrt. nevében és megbízásából, közreműködőként
a BKK Zrt. kizárólagos tulajdonában álló, BKÜ Budapesti Közlekedési
Ügyfélkapcsolatok Zártkörűen Működő Részvénytársaság (továbbiakban: BKÜ
Zrt.) végzi a közöttük létrejött Közszolgáltatási Keretszerződés alapján.

 

Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet a jogorvoslati lehetőségekről az
alábbiakban tájékoztatjuk az Infotv. alapján:

„31. § (1) Az igénylő a közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény
elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló, vagy az adatkezelő által a
29. § (2) bekezdése szerint meghosszabbított határidő eredménytelen
eltelte esetén, valamint az adatigénylés teljesítéséért megállapított
költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében bírósághoz fordulhat.

(3) A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen
elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő
lejártától számított harminc napon belül kell megindítani az igényt
elutasító közfeladatot ellátó szerv ellen. Ha az igény elutasítása, nem
teljesítése vagy az adatigénylés teljesítéséért megállapított
költségtérítés összege miatt az igénylő a Hatóság vizsgálatának
kezdeményezése érdekében a Hatóságnál bejelentést tesz, a pert a
bejelentés érdemi vizsgálatának elutasításáról, a vizsgálat
megszüntetéséről, az 55. § (1) bekezdés b) pontja szerinti lezárásáról
szóló vagy az 58. § (3) bekezdése szerinti értesítés kézhezvételét követő
harminc napon belül lehet megindítani. A perindításra rendelkezésre álló
határidő elmulasztása esetén igazolásnak van helye.

(4) A perben fél lehet az is, akinek egyébként nincs perbeli jogképessége.
A perbe a Hatóság az igénylő pernyertessége érdekében beavatkozhat.

(5) Az országos illetékességű közfeladatot ellátó szerv ellen indult per a
törvényszék hatáskörébe tartozik. A járásbíróság hatáskörébe tartozó
ügyekben a törvényszék székhelyén lévő járásbíróság, Budapesten a Pesti
Központi Kerületi Bíróság jár el. A bíróság illetékességét az alperes
közfeladatot ellátó szerv székhelye alapítja meg.

52. § (1) A Hatóságnál bejelentéssel bárki vizsgálatot kezdeményezhet arra
hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével, illetve a közérdekű
adatok vagy a közérdekből nyilvános adatok megismeréséhez fűződő jogok
gyakorlásával kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen
veszélye fennáll.”

 

 

 

References

Visible links
1. file:///tmp/[FOI #14635 email]
2. https://bkk.hu/
3. https://bkk.hu/adatkezelesi-tajekoztatok/