Szociális szolgáltatástervezési koncepció 2023. évben esedékes felülvizsgálata
Tisztelt Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre
a szociális szolgáltatástervezési koncepció 2023-ban esedékes felülvizsgálatának szövegét, bizottsági és képviselő-testületi vitájának jegyzőkönyvét.
Kérem, az adatigénylést lehetőleg a honlapon való közzététellel teljesítsék, mivel a kért dokumentumok testületi ill. bizottsági anyagok. Ha a honlapon esetleg már szerepelnek, akkor elnézést kérek a figyelmetlenségemért, és természetesen csak a megfelelő linkeket elküldését kérem.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni. Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2025. január 18.
Üdvözlettel:
Bódis Lajos
Kiegészítés, indoklás az adatigényléshez:
A személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet 111/A. § alapján, a szolgáltatásfejlesztési koncepciót 2024 közepéig kétévente kellett felülvizsgálni. Az önkormányzat a 2017. évben esedékes felülvizsgálatot a tárgyév decemberben, a 2019. évben esedékes felülvizsgálatot 2020. februárban, a 2021. évben esedékes felülvizsgálatot 2022. októberben végezte el, a 2023. évben esedékes felülvizsgálatot nem találom.
Az egyes személyes gondoskodást érintő miniszteri rendeletek módosításáról szóló 3/2024. (V. 9.) BM rendelet a felülvizsgálat gyakoriságát 2024. július 1-től öt évre növelte.
A korábbi, nagyobb gyakoriságot indokló tényezők között volt a kerület esetében a hajléktalanság megelőzését célzó és a fedél nélkül élő embereknek nyújtott szolgáltatások iránt erősödő közpolitikai érdeklődés, a Fővárosi Közgyűlés 2022-ben elfogadott, „Otthon, mindenkinek. Fővárosi stratégia az otthontalanság és a hajléktalanság csökkentéséről” dokumentuma, a kerületi szolgáltatások jogszabályi megfelelőségével és közpolitikai célszerűségével kapcsolatos kritikák.
Konkrétan, a fővárosi hajléktalanságügyi stratégia elfogadását követően készült, de az előző évre késve vonatkozó kerületi felülvizsgálat nem reflektált a fővárosi közpolitikai dokumentumnak a II. kerületi szolgáltatásokkal kritikus megállapításaira. Ezzel szemben támaszkodott a kerületben szolgáltatást végző Magyar Máltai Szeretetszolgálat önelemzésére és a fővárosi stratégiától lényeges pontokon eltérő közpolitikai ajánlásaira a vele szerződő önkormányzat számára.
Nem tudok más dokumentumról, amely a kerületi szakmai-közpolitikai rendszerbe helyezné a fővárosi stratégiát, a 2021 óta gyakoribbá váló képviselői kezdeményezéseket, a KKSESZL Bizottság 87/2023.(III.28.) határozatát és annak végrehajtását, a Fővárosi Szolidaritási Alap támogatására beadott eseti pályázatokat. A szolgáltatásfejlesztési koncepció 2023. évi kötelező felülvizsgálata felelhet meg erre a célra a korábbi jogalkotói akarat szerint, amennyiben a feladatot elvégezték.
Tisztelt adatkérő,
Hivatkozva az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 29. § (2) bekezdésére
tájékoztatom, hogy Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzathoz 2025.
január 18-án érkezett adatigénylésére tekintettel az adatszolgáltatási
határidőt 15 nappal meghosszabbítom.
Tisztelettel:
dr. Silye Tamás
Igazgató
Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal
Jegyzői Igazgatóság
1024 Budapest, Mechwart liget 1.
Telefon: +361-346-5542 Fax:+361-346-5409
[1]Adobe SystemsE-mail: [2][email cím]
References
Visible links
2. mailto:[email cím]
Tisztelt Bódis úr,
Hivatkozással 2025. január 18-án küldött és határidőt hosszabbított
közérdekű adatkéréseire tájékozatom, hogy az egyes személyes gondoskodást
érintő miniszteri rendeletek módosításáról szóló 23/2024. (V. 9.) BM
rendelet módosította 2024. július 1. napjától a személyes gondoskodást
nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük
feltételeiről szóló 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet 111/A.§ (5) bekezdését,
melynek értelmében a szolgáltatástervezési koncepció tartalmát az
önkormányzat, illetve a társulás öt évente felülvizsgálja és aktualizálja.
Fentiekre tekintettel a következő 2023. évre vonatkozó felülvizsgálat
időpontja a fenti jogszabály változás miatt ebben az évben kerül sor,
melyre vonatkozóan konkrét időpontot még nem tudunk megjelölni.
Tisztelettel:
dr. Silye Tamás
Igazgató
Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal
Jegyzői Igazgatóság
1024 Budapest, Mechwart liget 1.
Telefon: +361-346-5542 Fax:+361-346-5409
[1]Adobe SystemsE-mail: [2][email cím]
References
Visible links
2. mailto:[email cím]
Tisztelt Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!
Köszönöm az információt, amelyből azt értettem meg, hogy a dokumentum jogszabály szerint 2023-ban esedékes felülvizsgálata nem áll rendelkezésre, mivel nem végezték el.
Köszönöm a közlést, miszerint a Jegyzői Igazgatóság következő felülvizsgálatot ebben az évben tartja esedékesnek. Felteszem, a következő lépés az lehetne, ha ez bekerülhetne a Képviselő-testület elfogadott munkatervébe is. Az idei felülvizsgálatot a kialakult helyzetben logikus és konstruktív törekvésüknek tekintem, amire érdemes hivatkozni akkor is, ha jogilag semmit nem jelent is.
Ugyanakkor felhívom a figyelmet a válaszukban szereplő ellentmondásra, miszerint a jogszabály szerint 2023-ban esedékes felülvizsgálatot azért nem végezték volna el, mert 2024 májusban változott a jogszabály. A tények szerint, a 2017-ben esedékes felülvizsgálatot időben elvégezték, a 2019-ben esedékes felülvizsgálatot a következő év februárjában, a 2021-ben esedékes felülvizsgálatot a következő év októberében végezték el. A 2023-ban hatályos jogszabály szerint abban az évben esedékes felülvizsgálatot nem végezték el (amit egyébként szakmapolitikai és nem pusztán jogkövetési szempontból hiányolok). Kétségtelenül 2024-ben változott a jogszabály (amikor még "csak" öt hónapos késésben voltak az addig hatályos szabályozás szerint).
Üdvözlettel:
Bódis Lajos