Nem tudjuk, hogy az adatgazda válasza tartalmazza-e a kért információt – amennyiben ön Kocsis Annamária (Fiók felfüggesztve) , kérjük, jelentkezzen be, és értékelje a megkapott adatokat.

Somorjai Ágnes igazgató elszámol a HEFOP-2.1.2-P.-2004-05-0032/1.0 pályázat első részével (Vakisk) 2004-2007

We're waiting for Kocsis Annamária (Fiók felfüggesztve) to read a recent response and update the status.

Tisztelt Somorjai Ágnes igazgató asszony!

(Budapest Főváros Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Speciális
Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye,
Diákotthona és Gyermekotthona)

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1)
bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

A HEFOP-2.1.2-P.-2004-05-0032/1.0 A vak gyermekek integrált nevelésének-oktatásának továbbfejlesztésére elnyert támogatásnak 31.722.300.- Ft-ról történő elszámolás első része.

A pályázat teljes anyagát, mellékleteit képező dokumentációkat, az elnyert összegnek számlákkal és különféle bizonylatokkal igazolt elköltését szerződésekkel és teljesítés igazolásokat együtt az atlatszo.hu oldalra töltsék fel a pályázatban szereplő összeggel Ft-ra pontosan, maradéktalanul elszámolva.

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy az igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen az atlatszo.hu oldalra hiánytalanul feltölteni.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2015. május 26.

Üdvözlettel:

Kocsis Annamária

Vakok Iskolája, Budapest Főváros Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Diákotthona és Gyermekotthona

Az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. számú melléklet szerinti adattartalomnak megfelelő közzétételi kötelezettség legalább 1 évig archívumban tartást határoz meg az Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztések tekintetében. Intézményünk vonatkozásában a jogszabályban előírt határidő 2009-ben lejárt.

Tóth Károly hozzászólt ()

A szakmai anyagok is eltüntek 2009-ben? Ha nem tegye őket közzé az adatgazda az atlatszo.hu oldalra ami innen nem veszik el. Somorjai Ágnes bebizonyíthatja, hogy vannak szakmai anyagok amik korábban ebből a pályázatból készültek és nem csak 2009-ig volt lepapirozva minden majd gyorsan eltüntethették még a nyomát is. Kíváncsian várjuk a közfinanszírozásból született eredményeket.

Pályázat címe
A VAK GYERMEKEK INTEGRÁLT NEVELÉSÉNEK-OKTATÁSÁNAK TOVÁBBFEJLESZTÉSE

Azonosító szám
HEFOP-2.1.2-P.-2004-05-0032/1.0

Megvalósítás
2004.10.25. - 2007.03.25.

Elnyert támogatás
31.722.300.- Ft

Rövid tartalom
A program a vak gyermekek integrált oktatásához szükséges módszerek elterjesztése és ezen módszerek folyamatos fejlesztése érdekében két alapvető területen tevékenykedik intézményi együttműködés keretében.

1. A már befogadó iskolákban az integrált oktatás szakmai hátterének jelentős javítása:
1.1. Az integráló pedagógusok szakmai kompetencia növelése érdekében továbbképzése. A képzés korábban kifejlesztett és akkreditált első tanfolyamának pilot kivitelezése.
1.2. A képzéshez kapcsolódóan módszertani segédanyag csomag készítése a konzorciumi tagokkal együttműködve.
1.3. Súlyos látássérülteket integráló pedagógusok alapképzésének (1.1) folytatásaként rehabilitációs jellegű nemzetközi módszertani tananyag adaptációja és tanfolyam akkreditációja.

2 . A projekt második részében a halmozottan sérült - vak gyermekek esélyegyenlőségének növelése érdekében gyógypedagógiai módszertan kidolgozás és mentori segítség nyújtás az eddig még ellátatlan képzési kötelezettek körében.

Konzorcziumi partnereink
Dr. Kettessy Aladár Általános Iskola, Diákotthon és Pedagógiai Szakszolgálat (Debrecen)
Széna téri Általános Iskola Székesfehérvár
Neumann János Számítástechnikai Szakközépiskola

Megvalósult eredmények
A program a vak gyermekek integrált oktatásához szükséges módszerek elterjesztése és folyamatos fejlesztése érdekében két területen tevékenykedett négy intézmény konzorciumi együttműködésében. (Vakok Iskolája – Budapest; Dr. Kettesy Aladár Általános Iskola, Diákotthon és Pedagógiai Szakszolgálat – Debrecen; Széna Téri Általános Iskola – Székesfehérvár; Neumann János Számítástechnika Szakközépiskola – Budapest)

1. A már befogadó iskolákban az integrált oktatás szakmai hátterének jelentős javítása:
Projekt során az alábbi tevékenységeket végeztük: Előzetesen kérdőíves módszerrel vizsgáltuk az iskolák tantestületének az együttneveléssel kapcsolatos attitűdjét. A képzés és a módszertani segédanyagok átadását követően ismételt vizsgálattal mértük, elemeztük a disszeminációs tevékenység hatékonyságát, az inklúzió növekedését.
1.1. Gyógypedagógiai alapismeretek képzést valósítottunk meg (Alapítási és indítási engedélyszám: OM 244/82/2003). Ilyen tartalmú és méretű pedagógus továbbképzés az országban egyedülálló. Ennek során a résztvevők ismereteket szereztek 120 órában a látássérültek pszichológiája, pedagógiája, rehabilitációja és az együttnevelése témaköréből. A tanfolyam előadói magasan kvalifikált oktatók (20 fő) voltak. A befogadó iskolák (23 intézmény) pedagógusaiból végül 30 fő végezte el a tanfolyamot és kapott oklevelet. Az oktatást intenzív havi két napos egységekben 9 alkalommal intézményünkben bonyolítottuk bentlakással és étkeztetéssel, az intézmény saját alkalmazottainak bevonásával. Ebben a feladatban szervezőként két kolléga dolgozott. A tanfolyamot sikeresnek tartjuk. Ezt bizonyítják az oktatás és a vizsgák alatt végzett minőségbiztosítási kérdőívek, valamint az attitűdvizsgálatok is, melyben pozitív irányú változás volt érzékelhető.
1.2. Módszertani segédanyag csomag továbbfejlesztése a konzorciumi partnerekkel együttműködve. Oktatófilmeket készítettünk, melyeknek egy része a sikeres integrációt mutatja be az óvodában, az általános iskola alsó-, felsőtagozatán, valamint a középiskolában. A konzorciumi partnerek mindegyike önálló filmben mutatja be saját integrációs munkáját. A filmek másik része oktató jellegű módszertani segédanyag a vak gyermekek fejlesztéséről szól az óvodában és különböző tantárgyak oktatásában. Ezek a filmek:
- Sikeres integráció az óvodában (Herminka Óvoda – Budapest)
- Sikeres integráció az alsó tagozaton
- Sikeres integráció a felső tagozaton
- Sikeres integráció a Neumann János Számítástechnikai Szakközépiskolában.
- Vakok és gyengénlátók együttnevelése a debreceni iskolában.
- Vak gyermekek sikeres együtt nevelése a székesfehérvári Széna téri Általános Iskolában.

Speciális módszerek a vak gyermekek oktatásában:
- óvodai fejlesztés
- informatika
- matematika
- fizika - kémia
- földrajz . biológia
- braille írás-olvasás
- középiskolai matematika
- középiskolai fizika
Így végül hárommal több film készült az eredetileg tervezettnél. A filmek szakmai előkészítésében, a forgatókönyvek készítésében, a forgatások vezetésében, a bemutató foglalkozásokban, valamint az utómunkálatokban több mint ötvenen vettek részt a különböző intézmények helyi pedagógusai. Tették ezt nagy kedvvel és nagy szakmai hozzáértéssel. A film operatőri és vágói munkálatait külsős szakember végezte, aki maga is gyógypedagógus.

Konzultációk
A középiskolai matematika, számítástechnika és idegennyelv oktatásának sajátosságairól három alkalommal közös műhelymunkát tartottunk. A szervező ebben a témában a Neumann János Szki. konzorciumi partnerünk, ahol több mint tíz pedagógus dolgozott. Ezeken az alkalmakon sajnos kevesebben vettek részt, mint amit az előzetes érdeklődésekből és felmérésekből reméltünk (alkalmanként kb. 15 fő). Fontos eredménynek tartjuk, hogy az érintett intézmények között tartós kapcsolat alakult ki.

Tanulmánykötet
A vak gyermekek olvasási problémáiról, zavarairól sokoldalúan próbáltunk vizsgálódni. Részben a nyelvi fejlődési zavarokat, az olvasás technikáját, a szövegértést. Kísérletet tettünk egy új betűtanítási sorrend meghatározására és az ehhez kapcsolódó új olvasókönyv megszerkesztésére. Ezek eredményeit egy szakmai, tantestületi értekezleten vitattuk meg és kijelöltük a további vizsgálatok irányát. A közvetlen vizsgálatokban iskolánkból több mint 10 fő vett részt.
A pályázatban vállaltakhoz képest módunk nyílt két olyan kisebb, kiegészítő, integrációt segítő továbbképzés tananyagát elkészíteni, melyekre igen nagy igény mutatkozott. Így kidolgoztuk: a vak gyermekeket integráló óvónők 30 órás képzését, az általános iskola alsó tagozatában dolgozó vak gyermekeket integráló tanítók és asszisztensek 30 órás képzését. A szakmai ellenőrzésbe folyamatosan bevontuk a konzorciumi partnereket és külső szakértőket összesen több mint tíz főt. A konzorciumi partnerek a pályázat zárásaként a saját régiójukban, területükön az iskolák részére konferencia keretében mutatták be e pályázat során a szakmai továbbképzésben elért eredményeiket, az új módszereket, eszközöket. Mind a három helyszínen nagy nyilvánosság (100-150 fő) és érdeklődés mellett a helyi média részvételével zajlott az esemény.
1.3. Rehabilitációs tananyag adaptációja és akkreditációja
Korábban az ESZCSM támogatásával a Varsói Pedagógiai Egyetem Látássérültek Rehabilitációja című képzésen részt vett szakembereink képesítést kaptak a látássérültek mozgástréningjének, mindennapi tevékenységének oktatására, az ehhez kapcsolódó látásvizsgálatok és fejlesztési eljárások használatára. Ez a képzés a magyar továbbképzési rendszerben nem volt jelen, pedig az ilyen képzettségű szakemberek elengedhetetlenül szükségesek a látássérültek fejlesztéséhez, rehabilitációjához. A pályázat során a magyarországi szakirányú továbbképzések tananyagát készítettük el és a hozzá kapcsolódó eszközbeszerzés történt meg. Ezekben a munkákban húsz fő szakember vett részt.
Tevékenységeink:
- Nemzetközi tananyag fordításával, lektorálásával megközelítőleg 1000 oldal szakanyag került feldolgozásra.

- A tananyag adaptációja és feldolgozása során két 120 órás tanfolyam tananyaga készült el mozgástréning és mindennapi tevékenységek oktatása témakörben. Továbbá a tervezetteken felül elkészítettünk egy 60 órás funkcionális látásvizsgálat és látásfejlesztés súlyos látássérültek körében című tanfolyam tananyagát.
- Demonstrációs anyagként 2 film készült a tanfolyamokhoz (mindennapi tevékenység, mozgástréning)
- A képzéshez szükséges speciális eszközbeszerzés megtörtén részben hazai, részben külföldi beszerzésekből. (Fehér botok, önkiszolgálást oktató eszközök, látásvizsgálat speciális eszközei.)
A tananyagok és eszközök birtokában akkreditáltunk két 120 órás tanfolyamot, mely alapképzésünk (1.1) közvetlen folytatása.
Az ellenőrző munkát külső szakértők segítségével végezztük ebben a témában is.

2. A halmozottan sérült vak gyermekek gyógypedagógiai megsegítése.
A témában a pályázatban vállaltakat teljesítettük. Kisebb időbeli módosításokkal, változtatásokkal. Így az alábbi tevékenységeket végeztük 20 fő közreműködésével. Tevékenységeink:

- A halmozottan sérült vak gyermekeket ápoló és fejlesztő intézmények felkutatása, adatbázis kialakítása, igények felmérése során közel 50 intézménnyel kerültünk kapcsolatba.
- A rendszeres személyes megsegítő mentori munkát a tervezettnél (10 hónap) hosszabb ideig tudtuk megvalósítani, ennek során így 30 intézményben tettünk látogatást, vagy az intézmény dolgozói látogattak el hozzánk. Ezekről részletes jegyzőkönyvek készültek. A munka igen eredményesnek mondható, a tapasztalatokat egy tanulmányban összegeztük. Az intézmények többségében nagy igény mutatkozott a kapcsolat fenntartására. Továbbképzések szervezésére. Ehhez kapcsolódva a pályázatban vállaltakon túl két 60 órás tanfolyamot készítettünk elő akkreditációra. Az egyik a halmozottan sérült vak gyermekek sokoldalú fejlesztéséről, a másik kommunikációjuk javításáról szól.
- Egy 140 oldalas módszertani segédanyag és demonstrációs filmek készültek a témakörben, melyek jó alapot adnak a jövőben a továbbképzés megszervezéséhez.
- A mentori munkához szükséges fejlesztő eszközök, játékok beszerzése történt.
- Ezt egészítette ki egy személygépkocsi beszerzése, amely rendkívül nagy segítséget jelent az integráltan fejlesztett vak gyermekek utazótanári ellátásában.
Programunk során egy finn tanácsadót vontunk be, aki speciálisan a halmozottan sérült vak gyermekekkel foglalkozó gyógypedagógia nemzetközileg elismert szakértője. Programunk befejezéseként konferenciát rendeztünk a két év során összegyűlt tapasztalatokról, a hazai általános helyzetről, a törvényi háttérről külső szakemberek - Michael T. Collins és Denis Lolli USA – Hilton Perkins, Solveig Sjöstedt – Helsinki, Lányiné Dr. Engelmayer Ágnes – Corvinus Egyetem – továbbá saját kollégáink és az ápoló intézmények részvételével (résztvevők: 150 fő).

Tóth Károly hozzászólt ()

Haste makes waste, Somorjai Agnes's work is characterized by a half-answers, the answers are in control of their own web site where data are lacking.

Nem tudjuk, hogy az adatgazda válasza tartalmazza-e a kért információt – amennyiben ön Kocsis Annamária (Fiók felfüggesztve) , kérjük, jelentkezzen be, és értékelje a megkapott adatokat.