OTP bankautomata pótlására irányuló levelezés az Egészségház felújításának idejére
Tisztelt Nagymaros Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
A nagymarosi Egészségház épületének oldalából 2020. december 7-én a lakosság előzetes tájékoztatása nélkül eltávolították az OTP bankautomatát.
Az önkormányzat utólag, december 8-án hozta csak nyilvánosságra, hogy az Egészségház felújítása miatt ez a bankautomata megszűnik.
A lakosság folyamatos felháborodásának hatására azt közölték december 31-én a polgármester évértékelő videójában, hogy az önkormányzat mindent megtett annak érdekében, hogy ne szűnjön meg, vagy áthelyezésre kerüljön ez a bankautomata, illetve más bankokkal is tárgyaltak ennek pótlásáról. De a rövid határidő miatt nem jártak sikerrel.
Az Egészségház felújításának ütemezése már legalább fél éve, jóval a felújítás kezdete előtt el kellett, hogy készüljön az önkormányzatnál. Ennek ismeretében az OTP-vel,vagy más bankokkal is időben fel tudták volna venni a kapcsolatot, hogy a belvárosi rész ne maradjon éjjel-nappal működő bankautomata nélkül.
Egy több, mint 5000 fős, nagy átmenő forgalommal is rendelkező városnak (vasút, komp, közút) ez létszükséglet. A járványhelyzet idején arra kényszeríti az önkormányzat az autóval nem rendelkező lakosokat is, különös tekintettel az idős emberekre, mozgáskorlátozottakra, látássérültekre, gyermeküket egyedül nevelő szülőkre, hogy a környező településekre utazzanak pénzfelvétel céljából - ezzel fertőzésveszélynek kitéve őket -, vagy alternatív lehetőségként egy ritkán feltöltött, rendszeresen kevés készpénzzel rendelkező Takarékszövetkezeti automatát használjanak, mely a belvárostól gyalogosan messze van.
Mindezek fényében kérem szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre az önkormányzat és az OTP bank, valamint a videós polgármesteri évértékelő beszámolóban említett egyéb bankokkal történt minden, az automata felújítás alatti megszüntetésére, a felújítás idejére történő pótlására, esetleges áthelyezésére vonatkozó levelezést, dokumentációt.
Kérem ezen levelezés, dokumentáció megküldésével igazolják, hogy az önkormányzat időben és minden lehetőséget számba véve, kimerítve, a nagymarosi lakosság érdekében tárgyalt a bankautomata pótlásának ügyében az Egészségház felújítása idejére az OTP-vel és a polgármesteri évértékelő beszámolóban említett bankokkal.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2021. január 8.
Üdvözlettel:
Hajnal Krisztina
Tisztelt Hajnal Krisztina!
Tájékoztatjuk, hogy az Önkormányzati Hivatali Portálon beküldött űrlap
iktatása megtörtént.
Iktatószám: H/84-1/2021
Tárgy: Közérdekű adatigénylés - OTP bankautomata pótlása az Egészségház
felújításénak idejére
Hivatkozási szám:
Üdvözlettel,
Önkormányzat
Tisztelt Hajnal Krisztina!
Tájékoztatjuk, hogy az Önkormányzati Hivatali Portálon beküldött űrlap
érkeztetése megtörtént.
Érkeztetőszám: H/731113-202101121331-000255/2021
Érkeztetés időpontja: 2021-01-12 13:31
Tárgy: Közérdekű adatigénylés - OTP bankautomata pótlása az Egészségház
felújításénak idejére
Hivatkozási szám:
Üdvözlettel,
Önkormányzat