Önkormányzatok ellenőrzése - Zala megyére vonatkozó adatok
Tisztelt Állami Számvevőszék!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre az "Önkormányzatok ellenőrzése - Az önkormányzatok integritásának ellenőrzése" című 2021. évi jelentés Zala megye Önkormányzatára vonatkozó részletes adatait, különös tekintettel a feltárt hiányosságokra és korrupciós kockázatokra, amelyek a 1-es, azaz elégtelen érdemjegy megítélésének alapjául szolgáltak.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2021. február 8.
Üdvözlettel:
Dr.Weller-Jakus Tamás
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy elektronikus levelét az alábbi adatokkal érkeztettük:
Tárgy: Közérdekű adatigénylés - Önkormányzatok ellenőrzése - Zala
megyére vonatkozó adatok - Állami Számvevőszék
Érkezett: 2021.02.08 21:18:51
Érk.szám: BE-21182/2021/1
Ez egy automatikus rendszerüzenet. Kérjük, ne válaszoljon rá!
Tisztelettel:
Állami Számvevőszék
2021.02.08 21:21
Dear Sender,
Your message has reached the State Audit Office of Hungary And has been
registered As follows:
Subject: Közérdekű adatigénylés - Önkormányzatok ellenőrzése - Zala
megyére vonatkozó adatok - Állami Számvevőszék
Date And Time of receipt: 2021.02.08 21:18:51
Receipt number: BE-21182/2021/1
This is an automatically generated message. Please, do not reply to it.
Kind regards,
State Audit Office of Hungary
Iktatószám: ETIO-0364-002/2021.
Dr. Weller-Jakus Tamás
részére
[FOI #17228 email]
Tisztelt Dr. Weller-Jakus Tamás Úr!
Kézhez vettük az Állami Számvevőszékhez (a továbbiakban: ÁSZ) 2021.
február 8-án érkezett, Zala Megye Önkormányzatának integritásértékelésével
kapcsolatban küldött közérdekű adatigénylését, amellyel kapcsolatban az
alábbiakról tájékoztatom Önt.
Az Állami Számvevőszékről szóló 2011. évi LXVI. törvény 32.§ (3) bekezdése
alapján az Állami Számvevőszék jelentése nyilvános. Az ÁSZ az előbbiek
szerint az „Önkormányzatok ellenőrzése - Az önkormányzatok integritásának
ellenőrzése – Főváros és kerületek, megyei jogú városok és megyei
önkormányzatok” tárgyú ellenőrzés jelentését 21004. számon nyilvánosságra
hozta, amelyet az alábbi elektronikus elérhetőségen tekinthet meg:
[1]https://www.asz.hu/storage/files/files/j...
Az ellenőrzések fókuszában annak értékelése áll, hogy az önkormányzatoknál
és azok gazdálkodási feladatait ellátó hivataloknál megteremtették-e az
integritás elvének érvényesüléséhez szükséges feltételeket,
kialakították-e az integritási kontrollokhoz kapcsolódó, valamint a
korrupció elleni védelmet szolgáló szabályozásokat.
Erről az alábbi helyen olvashat bővebben:
[2]https://www.asz.hu/hu/sajtokozlemenyek/3...
A monitoring típusú ellenőrzések – a jelen állapot lényeges dokumentumaira
fókuszálva – valós idejű értékeléssel, jövőre vonatkozó ajánlásokkal
támogatja a közpénzügyi helyzet javítását. A monitoring típusú
ellenőrzések a közpénzfelhasználó, közvagyont használó szervezetek teljes
körének, vagy nagy számosságú csoportjának egy-egy jellegzetes, lényegi
területét veszik górcső alá. A módszer alkalmazásával jelentősen növelhető
az ellenőrzési lefedettség, továbbá korábban nem ellenőrzött közpénzt,
illetve közvagyont használók értékelését is lehetővé teszi. A módszertani
és digitális fejlesztések hozzájárulnak – az ellenőrzött szervezetek
leterheltségének mérséklése mellett – az ellenőrzések időtartamának
csökkentéséhez, hatékonyságának növeléséhez. A monitoring típusú
ellenőrzési módszer alapján egy-egy ellenőrzötti kört teljesen lefedő,
kevés számú, de célzott dokumentumok értékelésével az ÁSZ képessé vált
napjainkra a pénzügyi-gazdálkodási kockázatok azonosítására, majd az
ezekre történő figyelemfelhívásokon keresztül a közpénzügyek
felhasználása, a közvagyon használata szabályosságának, hatékonyságának
előmozdítására.
A fentiekben hivatkozott jelentés ellenőrzés módszerei fejezetben az ÁSZ
tájékoztatást adott arról, hogy az integritás szempontjából lényeges
vezetési, pénzügyi és gazdálkodási területek értékelésének eredménye,
valamint az adatszolgáltatás és a figyelemfelhívásokra történt
intézkedések kockázati értékelésének figyelembevételével került sor az
önkormányzatok és a hivatalok integritási színvonalának együttes
osztályozására. Ennek módját a jelentés III. és IV. sz. mellékletben
foglalt értékelési keretrendszer tartalmazza. Az osztályozás során a
megküldött dokumentumokat az előbbiek figyelembe vételével értékeltük.
Az integritás egyik alapfeltétele a jogszabályi előírások szerinti
szabályozások megléte az ellenőrzött szervezetnél. Ezen lényeges
dokumentumok hiánya egyrészt azt jelenti, hogy az ellenőrzött szervezet
nem teljesítette a jogszabály által előírt kötelezettségét. Másrészt jelzi
azt a kockázatot, hogy az érintett szervezetnél a szabályos működés
feltétele nem biztosított, illetve akadályozott a közpénzfelhasználás
során az átláthatóság és elszámoltathatóság elveinek érvényesülése. Az
átláthatóság biztosításának hiánya pedig jelentősen csökkentheti a
szervezet korrupció elleni védettségét.
A dokumentumok értékelésről bővebben az alábbi elérhetőségen talál
információkat:
[3]https://www.aszhirportal.hu/hu/hirek/oss...
Az értékelés eredményeiről az ÁSZ elnöke tanácsadó levelet küldött minden
önkormányzat első számú vezetőjének, amelyről az alábbi elérhetőségen
olvashat bővebben:
https://www.domokoslaszlo.com/hirek/az-a...
Ebben az ÁSZ elnöke egyrészt gratulált azoknak, akik 5-ös osztályzatot
kaptak, másrészt tájékoztatást adott arról, hogy az alacsonyabb
osztályzatot elérőket oly módon is támogatja az ÁSZ, hogy rámutatott azon
területekre, illetve dokumentumokra, amelyek meghatározóak a közpénzek
szabályszerű, átlátható és elszámoltatható felhasználása szempontjából. A
tanácsadó levélben az ÁSZ elnöke azt is bemutatta, hogy milyen kockázatot
hordoz a jogszabályban előírt szabályzatok, nyilvántartások hiánya az
önkormányzatok gazdálkodására. A címzett önkormányzati vezetők saját
felelős vezetői magatartásuk függvényében tehetnek előrelépést szolgáló
intézkedéseket.
Az ÁSZ minden magyarországi önkormányzatot ellenőrzött, amelynek
rendszerszintű értékeléséről további részleteket az alábbi cikkekben
olvashat:
[4]https://www.aszhirportal.hu/hu/hirek/min...
[5]https://www.aszhirportal.hu/hirek/tamoga...
Az ÁSZ a számvevőszéki ellenőrzésekkel kapcsolatosan az ÁSZ honlapjain
keresztül ad tájékoztatást ([6]www.asz.hu, [7]www.aszhirportal.hu,), ahol
tájékozódhat az ellenőrzések aktualitásairól.
Kérem a fentiek szíves tudomásulvételét.
Budapest, 2021. február 23.
Tisztelettel:
Szabó Cecília osztályvezető sk.
Szabó Cecília
Osztályvezető | Elnöki titkárság és igazgatási osztály
1052 Budapest Apáczai Csere János utca 10.
1364 Budapest 4. Pf. 54.
T: +36 1 398 93 71
E: [Állami Számvevőszék request email]
W: [8]www.asz.hu, [9]www.aszhirportal.hu
Gondoljon a környezetre, mielőtt kinyomtatja ezt az e-mailt.
Please consider the environment before printing this e-mail.
Az irat iktatószáma: ETIO-0364-002/2021
Válaszlevelében kérjük a fentiekre hivatkozzon.
References
Visible links
1. https://www.asz.hu/storage/files/files/j...
2. https://www.asz.hu/hu/sajtokozlemenyek/3...
3. https://www.aszhirportal.hu/hu/hirek/oss...
4. https://www.aszhirportal.hu/hu/hirek/min...
5. https://www.aszhirportal.hu/hirek/tamoga...
6. http://www.asz.hu/
7. http://www.aszhirportal.hu/
8. https://www.asz.hu/
9. https://www.aszhirportal.hu/