Önkormányzati lakásban élő képviselők
Tisztelt Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre
1. Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat képviselő-testülete jelenlegi tagjai közül mely önkormányzati képviselők élnek Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata tulajdon álló önkormányzati lakásban? Milyen jellegű (költségelvű, piaci, szociális) lakbért fizetnek ezek a képviselők?
2. Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat képviselő-testülete jelenlegi tagjai közül mely önkormányzati képviselők kaptak a 2010. január 1. és 2019. december 31. közötti időszakban Óbuda-Békásmegyer Önkormányzatától támogatást, segélyt akár szociális, akár más jogcímen? Kérem, hogy válaszukat képviselő / évszám / jogcím / összeg bontásban küldjék meg!
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2020. február 5.
Üdvözlettel:
Molnár Eszter
Tisztelt Molnár Eszter!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló
2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése
alapján a következő tájékoztatást adom.
A vizsgált időszakban képviselői minőségben senki nem kapott támogatást,
segélyt sem szociális, sem más jogcímen.
Üdvözlettel:
Páhn Bernadett Mária
Szervezési Osztály
Csoportvezető
Budapest Főváros III. kerületi Polgármesteri Hivatal
tel: 437-85-25
fax:437-89-96
Tisztelt Jegyzői Referatúra!
Kérem, írják meg, milyen jogszabályra hivatkoznak akkor, amikor az ökormányzati képviselőknek, mint magánszemélyeknek a "képviselői minőségé"-ét említik válaszukban. A kérdésem egyértelműen nem a képviselők "képiselői minőségére", hanem a jelenleg képviselői megbízással rendelkező magánszemélyekre vonatkozik, vonatkozott.
Várom az erre vonatkozó részletes válaszukat!
Üdvözlettel:
Molnár Eszter
Tisztelt Adatigénylő!
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 18. § szerint a jegyző a települési önkormányzat képviselő-testületének feladat- és hatáskörébe tartozó szociális ellátásokra való jogosultság fennállásának elbírálása, az ellátások biztosítása, fenntartása és megszüntetése céljából nyilvántartást vezet. A nyilvántartás tartalmazza többek között az ellátást kérelmező, a jogosult és az adott ellátásra jogosultság elbírálása során e törvény rendelkezései, illetve a települési önkormányzat rendelete alapján figyelembe vett más személyek természetes személyazonosító adatait. Természetes személyazonosító adatnak minősül a természetes személyek – magánszemélyek – család és utóneve is (személyes adat).
A törvény 19. §-a részletezi, hogy a nyilvántartásból eseti megkeresések, adatkérés vagy törvényben meghatározott feladataik ellátása céljából mely szervek részére továbbítható kezelt adat.
A fentiek alapján megállapítható, Ön nem rendelkezik törvényi felhatalmazással, hogy a szociális ellátásokkal kapcsolatos ügyekben az ellátásban részesülő „magánszemélyek” természetes személyazonosító adatait megismerje.
Tisztelettel:
Budapest Főváros III. Kerület,
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat