Nyílvántartás
Tisztelt Nemzeti Élelmiszer-lánc Biztonsági Hivatal!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérdéseim az Egységes Nyilvántartási és Azonosítási Rendszerrel (ENAR) kapcsolatosak, így ennek értelmében az alábbi kérdések megválaszolását kérném:
1. 2008-tól napjainkig volt-e bármilyen irattározással, archiválással kapcsolatos incidens? Megsemmisül, eltűnt bizonylat, stb. ( bármilyen olyan esemény ami a kötelező irattározással, archiválással kapcsolatos dokumentum megsemmisüléssel végződött)
2. Amennyiben volt ilyen eset ennek körülményeit és pontos dátumát is kérném megjelölni.
3. A beérkező szállítólevelek, dokumentumuk irattározása hogyan történik?
4. Készül-e a beérkező iratokról jegyzék, nyilvántartás? ( beküldő neve, tenyészet, állattartó neve)
5. Hogyan gondoskodnak a beérkezett dokumentumok őrzéséről, biztonságáról?
6. Amennyiben valamilyen dokumentuzm, bizonylat megsemmisúl, akkor enek pótlása hogyan történik?
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) bekezdése szerint adatigénylésem során a szkennelés költségén kívüli költségek megtéríttetésére nincs mód. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatok szkenneléséért költségtérítés megállapítására kerül sor. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot és a szkennelés költségét.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2015. május 31.
Üdvözlettel:
Móricz Csaba
Tisztelt Móricz Csaba Úr!
Ügyfélszolgálatunkra érkezett megkeresésére továbbítjuk Önnek Állattenyésztési Igazgatóságunk válaszát.
Az ENAR rendszerrel kapcsolatban, 2015. május 31-én feltett kérdéseire az alábbi válaszokat adjuk:
1. Nyilvántartásunk alapján 2008-tól napjainkig irattározással, archiválással kapcsolatos incidens egy esetben történt.
2. 2012-ben érkezett a NÉBIH-hez a megkeresés.
3. A beérkezett ENAR dokumentumok érkeztetése, iktatása és irattározása a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény, a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet és a NÉBIH Iratkezelési Szabályzata alapján történik. A beérkezett, bizonylatokat faji és napi szempontok alapján archiváljuk, azokat irattárban 5 évig őrizzük.
4. A beérkezett iratokat iktatjuk, azokat fényképszerűen rögzítjük, így azok a szakrendszerből bármikor visszakereshetők.
5. A papír alapú dokumentumok elhelyezése zárt irattárban történik.
6.Minden papír alapú dokumentum elektronikus formában rögzítésre kerül a szakrendszerben. Ha a papír alapú dokumentum bármely okból kifolyólag esetlegesen megsemmisülne, úgy a szakrendszerből annak elektronikus formában meglévő másolata előhívható. Egyebekben a dokumentumok pótlása a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 39/B §-a alapján történik.
Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását!
Tisztelettel:
Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Ügyfélszolgálat
Web: www.nebih.gov.hu
Web2: www.facebook.com/nebih.hu
_________________________________________________________________________________________________
Kérjük, értékelje válaszunkat!
Ügyfélelégedettségi űrlapunk kitöltése csak néhány percet vesz igénybe, azonban válaszaival hozzájárulhat, hogy még hatékonyabb tájékoztatást nyújthassunk ügyfeleinknek.
Az űrlapot az alábbi linken érheti el: http://www.nebih.gov.hu/kapcsolatfelvete...
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a jelen levélben foglaltak általános tájékoztatást nyújtanak, minden esetben a vonatkozó jogszabályi rendelkezések az irányadóak.
Tisztelt NÉBIH Ügyfélszolgálat!
Kérném a második kérdésnél a pontos válasz megadását.
"2. Amennyiben volt ilyen eset ennek körülményeit és pontos dátumát is kérném megjelölni."
Tehát kérném, hogy ne csak az évet adják meg, mivel szükségem van a hónap és a nap ismeretére is.
Továbbá kérném megírni, hogy mi történt ekkor és hány és milyen dokumentum sérült meg és ezek pótlása megtörtént-e?
Üdvözlettel:
Móricz Csaba
Tisztelt Móricz Csaba Úr!
Ügyfélszolgálatunkra érkezett megkeresésére továbbítjuk Önnek Állattenyésztési Igazgatóságunk válaszát.
2012. november 19-én érkezett a NÉBIH-hez egy beadvány, amelyben az ügyfél az általa 2011.01.19.-2011.02.03. között feladott marhalevél alsórészek, valamint juh/kecske szállítólevelek feladásával, rögzítésével, feldolgozásával kapcsolatban kért információkat. A kérdéses dokumentumok nem sérültek meg, pótlásukra sem került sor.
Tisztelettel:
Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Ügyfélszolgálat
Web: www.nebih.gov.hu
Web2: www.facebook.com/nebih.hu
_________________________________________________________________________________________________
Kérjük, értékelje válaszunkat!
Ügyfélelégedettségi űrlapunk kitöltése csak néhány percet vesz igénybe, azonban válaszaival hozzájárulhat, hogy még hatékonyabb tájékoztatást nyújthassunk ügyfeleinknek.
Az űrlapot az alábbi linken érheti el: http://www.nebih.gov.hu/kapcsolatfelvete...
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a jelen levélben foglaltak általános tájékoztatást nyújtanak, minden esetben a vonatkozó jogszabályi rendelkezések az irányadóak.