Tisztelt Magyar Orvosi Kamara!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre

"Dr. Novák Hunor az az Emberi Erőforrás Fejlesztési Igazgatóság nyilvános keresője szerint általános orvos. Dr. Novák a Fb-on található oldalán illetve számos internetes megjelenés során azt a látszatot keltette magáról, hogy gyermekorvos (az adatlapján található profilkép is egy olyan fénykép, melyen egy játéksárkányos sztetoszkóp van a nyakában - ezzel is azt a látszatot keltve, hogy ő gyermek orvos).
Amennyiben az adatbázisban szereplő adat helyes, és a doktor úr valóban nem rendelkezik gyermekorvosi szakvizsgával, nem tartják-e aggályosnak, hogy magáról mégis azt a képet alakítja ki, hogy ő gyermekorvos."
Számtalan médiában megjelent cikkben úgy mutatják be mint gyerekorvos.

http://www.webbeteg.hu/cikkek/portre/207...

"Be kell vallanom, hogy ezt mi, gyermekorvosok okoztuk... „

https://www.novakhunor.hu/vegyes-hirek/e...

"Nem szeretem hangoztatni, hogy édesanyám is gyermekorvos, mert akkor jön a tipikus reakció: biztosan miatta lettem én is az, mintha nem lett volna más választásom... "

http://humbug.blog.hu/2016/09/01/novak_h...

„ és dr. Novák Hunor gyermekorvosnál „

Nevezett orvos szintén a közösségi oldalon található megjelenései alapján szakmájához méltatlanul nyilatkozik. Pl:gyerekgyilkos szülők...

Kérem közöljék,hogy nem tartják-e aggályosnak az orvosi szakmához méltatlan stílust amit Novák úr olykor megenged magának a közösségi oldalakon.Nem tartály-e aggályosnak,hogy az amúgy is megtépázott orvosi tekintélyt tovább rombolja az olykor kritikán aluli megnyilvánulásaival?Kérem szíves állásfoglalásukat, hogy ezekkel megsértette-e a szakmájának erkölcsi szabályait.

Amennyiben aggályos a doktor úr magatartása, akkor kivizsgálják-e az ügyet szakmai-etikai vonalon?

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2018. február 6.

Üdvözlettel:

Kiss Andrea

Dr. Farkas Gergely, Magyar Orvosi Kamara

Ikt.sz.: 340-2/2018

Kiss Andrea részére

küldve kizárólag e-mail: [email address]

 

Tárgy: közérdekű adatigénylés

 

Tisztelt Kiss Andrea!

 

Alulírott dr. Farkas Gergely, mint a MOK országos hivatalvezetője,
figyelemmel az egészségügyben működő szakmai kamarákról szóló 2006. évi
XCVII. törvény (a továbbiakban: Ekt.) 10. § (1) és (6) bekezdéseire, a MOK
2017. december 2. napján egységes szerkezetbe foglalt Alapszabályának 37./
dd) alpontjára, a MOK 2012. július 10-én hatályba lépett közzétételi
szabályzatának IV. fejezet 3. pontjára, illetve a 2018. február 6-án,
340/2018. ikt. számon érkezett, közérdekű adat megismerése iránti
igényére, mely dr. Novák Hunor kamarai tagsági jogviszonyára irányul, az
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011.
évi CXII. törvény (Infotv.) alapján közérdekű adatigénylésre vonatkozó
kérelmet elutasítom.

 

Abban az esetben, amennyiben válaszommal nem ért egyet, úgy az Infotv. 31.
§ alapján jelen levelem kézhezvételétől számított 30 napon belül pert
indíthat a Fővárosi Törvényszéken.

 

Indokolás:

 

Az egészségügyben működő szakmai kamarákról szóló 2006. évi XCVII. törvény
(Ekt.) 19/A. § (1) bekezdés szerint a szakmai kamara a tagnyilvántartási
adatok körében, a 2. § m) pontjában, valamint a 2/A. és 2/B. §-ban
meghatározott feladatai ellátása céljából kezeli

a) az Eütv. alapján az egészségügyi dolgozók működési nyilvántartása
körébe tartozó adatokat,

b) a tag orvosi bélyegzőjének számát, ha ilyennel rendelkezik,

c) a tag adóazonosító jelét,

d) a tag kamarai tagsági jogviszonyból eredő jogával vagy
kötelezettségével összefüggésben keletkezett adatát.

 

Az Ekt. 2. § m) pontja szerint a szakmai kamara tagját az e törvényben
meghatározott esetekben továbbképzésen való részvételre kötelezi.

 

Az Ekt. 2/A. § (1) bekezdés alapján a Magyar Orvosi Kamara véleményezési
jogot gyakorol a szakmai alkalmasság kérdésében az állami,
egészségbiztosítási, illetőleg helyi önkormányzati szervek, valamint az
egyetemek orvosképzést, szakképzést végző karai, szervezeti egységei
magasabb vezető és vezető állású orvosainak orvosi diplomához kötött
tevékenység végzése körében történő vezetői kinevezése, megbízása, a
vezetői megbízás visszavonása, vagy – vezetői munkakör esetén – felmentése
során, továbbá a háziorvosok, házi gyermekorvosok, fogorvosok e
munkakörben, munkavégzésre irányuló jogviszony keretében történő
foglalkoztatása, illetőleg a foglalkoztatásnak a munkáltató
kezdeményezésére történő megszüntetése tekintetében.

 

Az Ekt. 2/A. § (4) bekezdése kimondja, hogy az (1) bekezdésben
véleményezési jogkörében eljárva a szakmai kamara a munkáltatói jogkört
gyakorló személyt tájékoztatja különösen arról, hogy a megbízandó,
kinevezendő, vagy a vezetői megbízással, kinevezéssel már rendelkező
egészségügyi dolgozó

a) rendelkezik-e kamarai tagsággal,

b) áll-e a vezetői megbízást kizáró etikai büntetés hatálya alatt.

 

Az Ekt. 2/B. § (1) A szakmai kamara feladatkörében szakértőként
véleményezi a külön törvény szerint működési nyilvántartásba vétel nélkül,
meghatározott időtartamra és helyszínre (munkahelyre) szóló egészségügyi
tevékenységre irányuló kérelmeket.

(2) A szakmai kamara feladatkörében szakértőként véleményezi a külföldi
bizonyítvány, oklevél Magyarországon történő elismerésére irányuló
kérelmet, ha az oklevél a külföldi bizonyítványok és oklevelek
elismeréséről szóló külön törvény alapján feltétel nélkül nem ismerhető
el.

(3) Az (1) és (2) bekezdések szerinti hatósági eljárásokban a szakmai
kamara a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános
szabályairól szóló külön törvény szerint szakértőként vesz részt.

(4) A szakmai kamara véleményezési jogot gyakorol – feladatkörének
megfelelően – az egészségügyi szolgáltatók és az egészségbiztosítási szerv
közötti szerződések általános szerződési feltételei és az egyedi
szerződések azonos feltételei tekintetében.

 

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló
2011. évi CXII. törvény (Infotv.) 3. § 2. pont szerint személyes adat: az
érintettel kapcsolatba hozható adat – különösen az érintett neve,
azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális,
gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -,
valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés.

 

Az Infotv. 4. § (1) bekezdés kimondja, hogy személyes adat kizárólag
meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése
érdekében kezelhető. Az adatkezelésnek minden szakaszában meg kell
felelnie az adatkezelés céljának, az adatok felvételének és kezelésének
tisztességesnek és törvényesnek kell lennie.

 

A fenti jogszabályhelyek helyes és a kialakult joggyakorlatnak megfelelő
értelmezése alapján megállapítható, hogy az ön által igényelt adatok
személyes adatnak minősülnek. A Magyar Orvosi Kamara tagjai személyes
adatait törvény alapján kezeli, mely törvény – Ekt. – pontosan
meghatározza, hogy ennek az adatkezelésnek milyen célok mentén kell
megvalósulnia. Tájékoztatom, hogy az Ön által támasztott igény személyes
adatkiadásnak minősül, melyet jogszabályi felhatalmazás hiányában nem áll
módomban teljesíteni!

 

Tájékoztatom, hogy a Magyarországon végzett orvosok alapnyilvántartását az
Állami Egészségügyi Ellátó Központ vezeti, ami publikus adatbázis;
megtalálja a https://kereso.enkk.hu/ internetes linken.

 

Kérem a fentiek szíves tudomásul vételét!

 

Üdvözlettel:

 

Dr. Farkas Gergely

Magyar Orvosi Kamara

országos hivatalvezető

1068 Budapest, Szondi u. 100.

Tel.: +36 1 302-4140