Maszkviselés elmúlasztása miatti
Tisztelt Budapesti Közlekedési Központ Zrt.!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre
Hány embert bírságoltak meg a járatokon kötelező maszkviselés elmúlasztása miatt, és mi volt az ebből befolyt teljes összeg.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2020. október 22.
Üdvözlettel:
Vinkler Gergő
Tisztelt Levélíró!
Köszönjük, hogy levelével felkereste ügyfélszolgálatunkat!
Tájékoztatjuk, hogy levele megérkezett Társaságunkhoz, melyre válaszunkat
a közérdekű adatigénylés esetében az információs önrendelkezési jogról és
az információszabadságról szóló az 2011. évi CXII. törvény által
biztosított határidőn belül, egyéb esetben pedig legkésőbb 30 napon belül
megküldjük.
Válaszunk megérkezéséig szíves türelmét kérjük!
Üdvözlettel:
Budapesti Közlekedési Központ Ügyfélszolgálat
Dear Sender,
Thank you for contacting BKK’s customer services.
We inform you that your email has arrived to which we will reply within
the time-limit provided by Act CXII of 2011 on Informational
Self-determination and Freedom of Information in case of public interest
data requests and not later than 30 days in all other cases.
Thank you for your kind patience in advance.
Yours sincerely,
BKK Centre for Budapest Transport Customer Service
Ügyszám: 0038/0027180/2020
Vinkler Gergő
[1][FOI #16010 email]
Tárgy: tájékoztatás
Tisztelt Vinkler Gergő!
Társaságunkhoz 2020. október 22-én érkezett közérdekű adatigénylésére
hivatkozva az alábbi választ adjuk.
Tájékoztatjuk, hogy 2020. szeptember 10-e óta (2020. október 25-ig
bezárólag) 42 darab pótdíjazási nyilatkozat és 7 darab helyszíni pótdíj
került kiállításra azon utasok részére, akik a járványügyi jogszabályban
foglaltakat nem tartották be. A 7 darab helyszíni pótdíjból 56.000 forint
(7x8.000 forint) bevétele keletkezett Társaságunknak, míg a 42 darab
utólagos pótdíjból eddig 13-at fizettek be az utasok: 12 darabot az
utólagos helyszíni pótdíj összegével, azaz 8.000 forinttal rendeztek
(96.000 forint), 1 darabot pedig a 16.000 forintos alappótdíj összegével.
Összesen tehát mindeddig 168.000 forint bevétele származott a maszkviselés
ellenőrzéséből Társaságunknak, azonban továbbra is hangsúlyozzuk, hogy nem
a bevételek gyarapítása a cél a maszkviselésre vonatkozó kormányrendelet
jegyellenőrök általi betartatásával, hanem az utasok jogkövető
magatartásra ösztönzése a saját és mások egészségének megőrzése, illetve a
járvány terjedésének megakadályozása érdekében. Amennyiben az utasok a
maszkot nem viselik vagy nem az előírások szerint viselik a
tömegközlekedési eszközökön és metróállomásokon, jegyellenőreink először
csak felszólítással élnek, és aki a felszólításnak eleget tesz, azt nem
pótdíjazzák. Ellenben, aki a kötelezettségét nem teljesíti kérésre sem, a
pótdíjazás mellett kizárásra kerül az utazásból is.
Kérjük a fentiek szíves elfogadását!
Budapest, 2020. november 3.
Tisztelettel:
Füzesi Krisztina
Levelezési csoportkoordinátor
BKK Zrt.
A személyes adatok kezelésére vonatkozó adatvédelmi tájékoztató a
[2]https://bkk.hu/adatkezelesi-tajekoztatok/ oldalon található.
Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet a jogorvoslati lehetőségekről az
alábbiakban tájékoztatjuk az Infotv. alapján:
„31. § (1) Az igénylő a közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény
elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló, vagy az adatkezelő által a
29. § (2) bekezdése szerint meghosszabbított határidő eredménytelen
eltelte esetén, valamint az adatigénylés teljesítéséért megállapított
költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében bírósághoz fordulhat.
(3) A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen
elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő
lejártától számított harminc napon belül kell megindítani az igényt
elutasító közfeladatot ellátó szerv ellen. Ha az igény elutasítása, nem
teljesítése vagy az adatigénylés teljesítéséért megállapított
költségtérítés összege miatt az igénylő a Hatóság vizsgálatának
kezdeményezése érdekében a Hatóságnál bejelentést tesz, a pert a
bejelentés érdemi vizsgálatának elutasításáról, a vizsgálat
megszüntetéséről, az 55. § (1) bekezdés b) pontja szerinti lezárásáról
szóló vagy az 58. § (3) bekezdése szerinti értesítés kézhezvételét követő
harminc napon belül lehet megindítani. A perindításra rendelkezésre álló
határidő elmulasztása esetén igazolásnak van helye.
(4) A perben fél lehet az is, akinek egyébként nincs perbeli jogképessége.
A perbe a Hatóság az igénylő pernyertessége érdekében beavatkozhat.
(5) Az országos illetékességű közfeladatot ellátó szerv ellen indult per a
törvényszék hatáskörébe tartozik. A járásbíróság hatáskörébe tartozó
ügyekben a törvényszék székhelyén lévő járásbíróság, Budapesten a Pesti
Központi Kerületi Bíróság jár el. A bíróság illetékességét az alperes
közfeladatot ellátó szerv székhelye alapítja meg.
52. § (1) A Hatóságnál bejelentéssel bárki vizsgálatot kezdeményezhet arra
hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével, illetve a közérdekű
adatok vagy a közérdekből nyilvános adatok megismeréséhez fűződő jogok
gyakorlásával kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen
veszélye fennáll.”
Tájékoztatjuk továbbá, hogy az Infotv. 26. §-tól eltérő, a közérdekű
adatok megismerésén, illetőleg nyilvánosságra hozatalán túlmenő további
felhasználás a közadatok újrahasznosításáról szóló 2012. évi LXIII.
törvény (Újrahasznosítási tv.) hatálya alá tartozik, amelyre vonatkozóan a
BKK Zrt. előzetes engedélye és az érintett adatok újrahasznosítására
vonatkozóan felhasználási szerződés megkötése szükséges.
References
Visible links
1. file:///tmp/[FOI #16010 email]
2. https://bkk.hu/adatkezelesi-tajekoztatok/