Tisztelt Budapest XIII. kerület Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre az Önkormányzat tulajdonában álló gazdasági
szervezetek és általa fenntartott intézmények közterület
átnevezésekkel (illetve névtelen területek elnevezéseivel)
kapcsolatos kiadásait 2010. október 1. és az adatigénylés
benyújtása közötti időszakra vonatkozóan, költségtípusok (így különösen a közterület elnevezését jelző táblák cseréje, a címek hatósági nyilvántartásokban való megjelölésével kapcsolatban az önkormányzatnál esetleg felmerült egyéb költség) szerint.
Kérem továbbá, hogy küldjék el az érintett területek korábbi és mai elnevezéseinek listáját.

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) bekezdése szerint adatigénylésem során a szkennelés költségén kívüli költségek megtéríttetésére nincs mód. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatok szkenneléséért költségtérítés megállapítására kerül sor. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot és a szkennelés költségét.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2013. április 3.

Üdvözlettel:

Halász Gergely

Forgóné Kroboth Zsuzsa, Budapest XIII. kerület Önkormányzat Polgármesteri Hivatal

Tisztelt Uram!

Engedje meg, hogy megkeresésére én válaszoljak, tekintettel arra, hogy a
közterületelnevezések előterjesztéseit
a képviselő-testületnek megtárgyalásra én készítem elő.
A közterület- és városrésznevek megállapítását, azok jelölését, valamint a
házszámmegállapítás szabályait a
Fővárosi Közgyűlés 94/2012. (XII. 27.) számú rendelete szabályozza.

A rendelet 3. fejezete rendelkezik a hatásköri és eljárási szabályokról.

A rendelet 2013. január 1-jén lépett hatályba.

2013. január 1-jével a kerületi önkormányzat nem nevezhet el közterületet,
javaslatot tehet elnevezésre a Fővárosi Közgyűlésnek.

2013. január 1-je előtt a témát a 9/1989. (1990.I. 31.) Főv. Tan. rendelet
szabályozta. A rendelet hatásköri szabályai szerint,
személyről közterületet a Fővárosi Közgyúlés nevezhetett el, minden másról
pedig a kerületi önkormányzat.

2010. október 1-je után napjainkig a XIII. kerületben közterület
átnevezésére, közterületnév megváltoztatására nem került sor.

Új közterületet nevezett el a képviselő-testület 2010. decemberében:
Visegrádi köz néven, 2012. decemberében: Juta utca néven.

A Fővárosi Önkormányzat megkeresésében XIII. kerületi közterület; Kopácsi
Sándorról történő elnevezéséről kérte a kerületi önkormányzat javaslatát.
Az elnevezéssel a XIII.Kerület Képviselő-testülete egyetértett: (Kopácsi
Sándor sétány) 2012. decemberében.
A Fővárosi Közgyűlés a közetrületet elnevezte.

Képviselő-testületünk javaslatot tett a Fővárosi Közgyűlésnek személyről
szóló közterület elnevezés tárgyában:
Ruttkai Éva park 2012. október.
Radics Béla utca 2013. február.
A Fővárosi Közgyűlés úgy döntött, hogy fenti személyekről a közterületeket
elnevezi.

A hatályos rendelet szerint:

7.§ A Közgyűlés döntéséről a Fővárosi Önkormányzat főjegyzője értesíti a
kerületi önkormányzatokat, a fővárosi közszolgáltató szerveket, az
illetékes ingatlanügyi hatóságot
és a közüzemek központjai, valamint gondoskodik az új és megszűnt
közterületneveknek  Fővárosi Közlönyben való közzétételéről.

A rendelet 16.§-ának (3) bekezdése úgy rendelkezik, hogy az utcanévtábla
kihelyezéséről a kerületi önkormányzat gondoskodik.

Fentiek alapján kérdéseire az alábbi választ adom:

1./ Utcanévtáblát közterület nevének megváltoztatása miatt nem cseréltünk.

2./ Közterület elnevezése miatt: 2010. október 1-je és 2013. április.11-e
között
      utcanévtáblát: 418.205.-Ft. értékben helyeztünk ki.
Visegrádi köz: 72.000Ft.+Áfa=88.640.-Ft.
Juta utca: 52.500.-Ft.+Áfa=38.100.-Ft.
Kopácsi Sándor sétány: 135.000.-Ft+Áfa=171.450Ft.
Ruttkai Éva park: 30.000.-Ft.+Áfa=38.100.-Ft.
Radics Béla utca: 42.000.-+Áfa=53.340.-Ft.    Emléktábla kihelyzése:
50.000.-Ft.                                                          

Az utcanévtábla megrendelése és kihelyezése a XIII. Kerületi
Közszolgáltató Zrt hatásköre.
(Kollégák arról tájékoztattak, hogy míg 2011-ben egy tábla 18.000.-Ft+Áfa
volt, addig 2013-ban 10.500.-Ft+Áfa)

3./ A különböző nyílvántartásokon való közterületnév megjelölés az adott
szerv dolga, pld. Földhivatal, gázmúvek. stb.
      Ennek költségeit javaslom az adott szerv Pénzügyi Osztályától
beszereni.

4./ A közterület elnevezéseket a Fővárosi Közlönyben teszik közzé. A
Fővárosi Önkormányzat megjelenteti,
      Budapest Főváros utcanévjegyzékét. Ebben megtalálhatóak a fővárosi
kerületek városrésznevei
      Budapest összes közterületének elnevezése, az elnevezés időpontja és
ha volt, a közterület előző neve.

      Az utcanévjegyzék könyv formájában beszerezhető Fővárosi
Önkormányzat ügyfélszolgálatánál:
      Budapest, V. kerület Bárczy István utca 1-3. A könyv mellékletek
nélkül 127 oldal. Ennek szkennelését
      a Fővárosi Önkormányzattal kellene egyeztetnie.

Ha megengedi, tiszt4elettel javaslom, hogy a közterület elnevezéseket
szabályozó rendeletet tanulmányozza.
Igen sok információt szerezhet, és a hatásköri szabályok eligazodást
nyújtanak abban, hogy kitől, milyen
adatokat szerezhet be.
A rendelet mellékleteit is érdemes elolvasni. Pld. a 2. számú melléklet a
védett közterületneveket tartalmazza.

Tisztelettel: Forgóné Kroboth Zsuza igazgatási osztályvezető
 

AUTOMATIKUSAN GENERÁLT ÜZENET:

Fontos információ ügyintézéshez:

Tisztelt Kerületi Lakosok, Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2013. január 1-jétől az államigazgatási
feladatok egy része átkerül az újonnan létrehozandó kerületi (járási)
hivatalhoz. Az államigazgatási ügyek intézése elsősorban az Okmányiroda és
a Gyámhivatal területét, szolgáltatásait érintette. Ezeket a hatásköröket
2013. január 1-jétől a Budapest Főváros Kormányhivatalának XIII. Kerületi
Hivatala gyakorolja.
A XIII. Kerületi Hivatal 2013. január 2-től a Lehel Csarnokban működik
(1134 Budapest, Váci út 9-15.). A Kerületi Hivatal e-mail címe:
[email address] ; az Okmányiroda e-mail címe:
[email address], telefonszámai: 412-7920, 412-7930; a
Gyámhivatal telefonszámai: 412-7902, 412-7903, 412-7904; 412-7906, a
Kerületi Hivatal vezetőjének telefonszáma: 412-7901, 412-7900.
Az ügyintézés módosulásával kapcsolatos információk a Polgármesteri
Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáján (Béke tér 1.) és az önkormányzat
hivatalos honlapján www.budapest13.hu folyamatosan megtalálhatók.
Kérjük, hogy ügyintézéseiket a fentiekre figyelemmel tervezzék.
Megértésüket és együttműködésüket köszönjük.

Budapest Főváros XIII. Kerületi Polgármesteri Hivatal

Az üzenet és annak bármely csatolt anyaga bizalmas információkat
tartalmaz, kizárólag a címzett(ek) számára szól,
nyilvános közléstől védettl! Amennyiben Ön nem címzettje ennek az
üzenetnek, felhívjuk figyelmét arra, hogy az üzenet
tartalmának közzététele, másolása, mások számára való továbbítása,
megőrzése vagy bármilyen hasonló tevékenység tilos. Ha Ön nem címzettje az
üzenetnek, úgy kérem küldjön e-mail üzenetet a feladónak, tájékoztatva Őt
a téves címzésről, majd törölje a tévesen kapott üzenetet, valamint annak
összes csatolt állományát a rendszeréből.

Gondoljon a környezetére mielőtt kinyomtatja a levél tartalmát!

Tisztelt Forgóné Kroboth Zsuzsa!

Köszönöm a választ.

Üdvözlettel:

Halász Gergely