Közérdekű és közérdekből nyilvános adat megismerésére irányuló elutasított kérelmek

Az igénylés sikeres volt.

Tisztelt VOLÁNBUSZ Közlekedési Zrt.!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre

A 2019. és 2020. évben közérdekű és közérdekből nyilvános adat megismerésére irányuló elutasított kérelmek eredeti szövegét (csak a kérelem szövegét).

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.

Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2020. május 24.

Üdvözlettel:

Kovasics L. Sándor

Közadat, VOLÁNBUSZ Közlekedési Zrt.

5 Melléklet

Tisztelt Kovasics L. Sándor!

A VOLÁNBUSZ Zrt.-hez (székhely: 1091 Budapest, Üllői út 131., cg.:
01-10-042156, cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, továbbiakban:
Társaság) 2020. május 24. napján az [1][VOLÁNBUSZ request email]  e-mail címre
érkezett, „Közérdekűadat Közérdekű adat request - Közérdekű és közérdekből
nyilvános adat megismerésére irányuló elutasított kérelmek - VOLÁNBUSZ
Közlekedési Zrt.” tárgyú adatkérését az információs önrendelkezési jogról
és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Info tv.) 29.§
(1) bekezdése alapján a mellékelt „közérdekű
adatigénylés_2019.07.31._KMKK”, „Közérdekű adatigénylés_2019.06.02._KMKK”,
„Közérdekű adatigénylés_2019.06.06._KMKK”, „Közérdekű
adatigénylés_2019.07.30._KMKK” és „Közérdekű
adatigénylés_2019.11.13._Volánbusz Zrt. ” elnevezésű, pdf fájlformátumú
dokumentumok megküldésével és az alábbiak szerint teljesítjük.

 

2019-ben összesen 28 darab közérdekű adatkérés érkezett a Volánbuszhoz és
jogelőd társaságaihoz. Ebből a 2019. október 1-i integrációt megelőzően a
jogelőd társaságoknál összesen öt darab (négy darab a KMKK
Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-nél és egy darab a DAKK
Zrt.-nél), míg a VOLÁNBUSZ Zrt.-nél egy darab elutasított vagy részben
elutasított közérdekű adatigénylést tartunk nyilván. A KMKK
Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-nél és a VOLÁNBUSZ
Zrt.-nél felmerült tárgyi adatok a mellékletekben találhatóak, míg a
jogelőd DAKK Zrt. egy darab elutasított kérelméről - figyelemmel arra,
hogy az ügy utaspanasz volt és annak részeként, a panaszeljárásban
jelentkezett a közérdekű adatigénylés - az alábbi tájékoztatást adjuk:

 

"Az igénylő panaszt tett a Szeged helyi közszolgáltatási feladat keretében
megvalósult személyszállítási közszolgáltatás ellátásával kapcsolatban,
amely során nagy címletű készpénzből a sofőr nem tudott visszaadni,
ezáltal a menetjegy váltás és az utazás meghiúsult. A panaszra adott
válaszban – többek között – hivatkozás történt arra, hogy az adott
viszonylatban közlekedő járatot végző autóbuszvezetővel az előírt
munkáltatói eljárást lefolytatta, őt jegyzőkönyvileg meghallgatta. Az
igénylő a lefolytatott vizsgálat során készült jegyzőkönyvet kérte kiadni.

A fogyasztóvédelmi törvény alapján indult ügyben a NAIH a közérdekű
adatigénylésekre vonatkozóan vizsgálatot folytatott le az igénylő
bejelentése nyomán, ezért vált a panaszkezelési eljárás végül közérdekű
adatigénylési eljárássá a hivatkozott jegyzőkönyv tekintetében. A NAIH
Társaságunk által hivatkozott elutasítási indok tekintetében
megállapította, hogy az a cég méltányolható érdekében történt."

 

Tájékoztatjuk továbbá arról is, hogy 2020. évben június 02-ig közérdekű és
közérdekből nyilvános adat megismerésére irányuló kérelem elutasítására
nem került sor a Volánbusz Zrt.-nél.

Üdvözlettel,

VOLÁNBUSZ Zrt.

Kommunikációs Igazgatóság

1091 Budapest, Üllői út 131.

[2][email address]

 

idézett részek megjelenítése