Közadat igénylés a Margit negyed kapcsán
Tisztelt Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre:
Fentiekre hivatkozva kérem, hogy küldjék meg részemre, hogy a Margit körút és környezetének (ún. Margit negyed) revitalizációs programjának keretében a II. kerületi önkormányzat, illetve polgármesteri hivatal részéről milyen közvetlen és közvetett kiadások, illetve kötelezettségvállalások keletkeztek.
Kérem, hogy válaszukban a tételenként – legalább – térjenek ki az alábbiakra:
- szerződéskötés dátuma;
- szerződésben szereplő kötelezettségvállalás összege (forintban);
- kifizetések dátuma;
- kifizetések összege (forintban);
- társasági szerződő fél esetén [cégnév, székhely, adószám, cégjegyzékszám];
- egyéni vállalkozó esetén [név, adószám].
Kérem, hogy válaszukat egy egysége Excel táblában, egy munkalapon küldjék meg részemre.
Fentiek mellett kérem, hogy az alábbi kérdéseket is megválaszolni szíveskedjenek:
- megalakulása óta hány ülést tartott a Margit-negyed Döntés-előkészítő és
Tanácsadó Testület?
- sor került-e lakossági egyeztetés(ek)re a Margit negyed projekttel
kapcsolatban? Ha igen, mennyi, mikor és milyen formában?
- amennyiben sor került lakossági egyeztetés(ek)re a Margit negyed projekttel
kapcsolatban, mennyi és milyen lakossági javaslat érkezett Önökhöz,
továbbá azoknak mi lett a sorsa?
- a koncepció megalkotása során milyen mérföldköveket, illetve
rész-határidőket jelöltek ki, továbbá mi a projekt vég határideje?
- milyen naturáliák, illetve teljesítmény-mutatók alapján mérik a projekt
sikerét, illetve rész-sikereit?
- a mai napig milyen sikerekről tudnak beszámolni a projekt kapcsán?
- mennyi ingatlant sikerült a mai napig a projekt keretében kiadnia az
önkormányzatnak?
- elkészült-e a témában a végleges koncepció?
Ha igen, kérem, hogy részemre megküldeni szíveskedjenek!
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy az igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen a kimittud.atlatszo.hu weboldalra feltölteni szíveskedjen.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2021. április 13.
Üdvözlettel:
BartusZs.
Tisztelt Adatkérő!
Hivatkozással 2021. április 13. napján Budapest II. kerületi Polgármesteri
Hivatal jegyzőjének címzett közérdekű adatkérésére tájékoztatom, hogy a
veszélyhelyzet idején az egyes adatigénylési rendelkezésektől való
eltérésről szóló 521/2020. (XI. 25.) Korm. rendelet 1. § (3) bekezdésére
tekintettel, az adatigénylésnek a beérkezéstől számított legfeljebb 45
napon belül teszünk eleget, tekintettel arra, hogy a jelenlegi
világjárvánnyá minősített vírushelyzetre tekintettel kollégáink védelme
érdekében a dolgozók túlnyomó részénél távmunka végzést rendeltünk el,
mely leterheltebbé teszi a Hivatalt és lassítja a napi ügyintézést.
A Hivatkozott rendelet 4. §-a értelmében a rendelkezéseket a rendelet
hatálybalépésekor már folyamatban lévő közérdekű adat megismerésére
vonatkozó igényekre is alkalmazni kell.
Tisztelettel:
dr. Silye Tamás
Igazgató
Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal
Jegyzői Igazgatóság
1024 Budapest, Mechwart liget 1.
Telefon: +361-346-5542 Fax:+361-346-5409
[1]Adobe SystemsE-mail: [2][email address]
References
Visible links
2. mailto:[email address]
Tisztelt Adatkérő!
Hivatkozással 2021. április 13-án a Margit negyed tekintetében küldött
közérdekű adatkérésére az alábbi tájékoztatást adom:
Kiadások:
- szerződéskötés dátuma;
Budai Polgár Nonprofit Kft. 2020. 12. 30. (mód1: 2021.01.22, mód2:
2021.03.17); II. kerületi Városfejlesztő és Beruházás-szervező Zrt.
(2020.12.31.)
- szerződésben szereplő kötelezettségvállalás összege (forintban);
Budai Polgár Nonprofit Kft.: nettó 5 930 000 Ft; II. Városfejlesztő és
Beruházás-szervező Zrt.: nettó 7 235 000 Ft
- kifizetések dátuma;
Az adatkérés beérkezéséig nem történt kifizetés
- kifizetések összege (forintban);
- társasági szerződő fél esetén [cégnév, székhely, adószám,
cégjegyzékszám];
Budai Polgár Nonprofit Kft., 1022 Bp, Bimbó út 1-5. cégj.sz.:
01-09-920485, adósz: 20927048-2-41., II. kerületi Városfejlesztő és
Beruházás-szervező Zrt.:1024 Bp, Keleti Károly u 15/a, cégj.sz.:
01-10-0046405, adószám: 14821888-2-41
- egyéni vállalkozó esetén [név, adószám]. -
- megalakulása óta hány ülést tartott a Margit-negyed
Döntés-előkészítő és
Tanácsadó Testület?
10
- sor került-e lakossági egyeztetés(ek)re a Margit negyed
projekttel
kapcsolatban? Ha igen, mennyi, mikor és milyen formában?
Online fogadóóra volt, 2021. február 26-án, a Budai Polgár 4. lapszámában
olvasható egy cikk erről. Többet a veszélyhelyzet miatt nem tartottunk.
- amennyiben sor került lakossági egyeztetés(ek)re a Margit negyed
projekttel
kapcsolatban, mennyi és milyen lakossági javaslat érkezett
Önökhöz,
továbbá azoknak mi lett a sorsa?
Nem érkezet olyan lakossági észrevétel, amelyet a projekt nem tartalmazott
már
- a koncepció megalkotása során milyen mérföldköveket, illetve
rész-határidőket jelöltek ki, továbbá mi a projekt vég
határideje?
A Margit-negyed projekt első szakasza július 31-én fog lezárulni. Ez egy
pilot időszak, ami az első tanulságokat gyűjti össze, megkezdi az
Önkormányzat szervezetének felkészítését a Margit körút és környékének
revitalizációjához szükséges rutinok kialakítására, megalakul a
Margit-negyed Döntéselőkészítő és Tanácsadó Testület, megkezdődik a
kapcsolatfelvétel a helyi szereplőkkel, felmérésre kerülnek a jövőre
vonatkozó lehetőségek és megkezdődik a kommunikációs munka (honlap,
offline hirdetések, online paltformok kialakítása, sajtókommunikáció)
aminek az egyik hatása lehet a területen található önkormányzati
ingatlanok a korábbinál sikeresebb bérbeadása.
Az első szakaszban a maguk területén vezető szakemberek bevonásával kerül
megírásra egy tanulmány a Margit-negyedről és abban az Önkormányzat
szerepköréről, nemzetközi kontextusban.
A Margit-negyed programnak véghatárideje nincs, ahogy a kerületrész
fejlődik, mindig lesznek újabb megoldandó feladatok. Az jelenleg még
vizsgálat tárgyát képezi, hogy az mennyiben tervezhető, hogy mikor és
milyen erőforrásokat fog igényelni.
- milyen naturáliák, illetve teljesítmény-mutatók alapján mérik a
projekt
sikerét, illetve rész-sikereit?
Mivel Magyarországon még nem történt ilyen fajta kulturális
városfejlesztés, az első szakaszra nem határoztunk meg indikátorokat, ez
azonban nem jelenti, hogy nem tudjuk mérni a hatékonyságot. Erre a célra
alkalmasak lehetnek a következő mutatók:
- hány üres helyiség talált gazdára
- milyen minőséget képviselnek a bevonzott bérlők, partnerek, kulturális
és közösségi programok
- mennyi költséget takarít meg az Önkormányzat a helyiségek kiadásával
- a beköltözők mekkora invesztíciót/felújítási munkát hajtanak végre a
rossz állapotú ingatlanokon
- mekkora bevételt tud realizálni az Önkormányzat a Margit-negyed követő
évben
- milyen visszajelzések érkeznek a projekttel kapcsolatban
- milyen sajtómegjelenések történnek a projekttel kapcsolatban
- a mai napig milyen sikerekről tudnak beszámolni a projekt
kapcsán?
Konkrét siker az 1 aláírt bérleti szerződés, ahol a partner már végzi a
felújítási munkákat, és az 5 további partner, akikkel a szerződéskötés
folyamatban van. Emellett már most látszik, hogy nagy az érdeklődés a
meghirdetett ingatlanok iránt.
A kommunikáció terén siker a számos sajtómegjelenés, az organikusan,
néhány nap alatt 1000 fölé kúszó követői bázis a Facebookon és az a számos
pozitív visszajelzés, amit a helyi vállalkozóktól és lakóktól kapunk.
- mennyi ingatlant sikerült a mai napig a projekt keretében kiadnia
az
önkormányzatnak?
1 szerződés került megkötésre és 5 másik van előkészítés alatt.
- elkészült-e a témában a végleges koncepció?
Ha igen, kérem, hogy részemre megküldeni szíveskedjenek!
A témában koncepcióvázlatok készültek, amikben a Margit-negyed víziója
került kifejtésre. Július 31-ig fog elkészülni az a tanulmány, ami az azt
megelőző hónapok tapasztalatait be tudja mutatni és hosszabb távú
jövőképet vázol fel a projekt számára.
Tisztelettel:
dr. Silye Tamás
Igazgató
Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal
Jegyzői Igazgatóság
1024 Budapest, Mechwart liget 1.
Telefon: +361-346-5542 Fax:+361-346-5409
[1]Adobe SystemsE-mail: [2][email address]
References
Visible links
2. mailto:[email address]