Koronavírussal kapcsolatos intézkedések a Derűs Alkony Gondozóházban
Tisztelt Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre, hogy az új koronavírus elterjedésének megelőzése érdekében milyen intézkedéseket hoztak a Derűs Alkony Gondozóházban.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2020. április 13.
Üdvözlettel:
Szeg Zsófia
Tisztelt Adatigénylő!
2020. április 13-án megküldött, közérdekű adat megismerésére irányuló megkeresésére az alábbi választ adjuk.
Az ÓSZSZI által a Derűs Alkony Gondozóházban megtett intézkedések a következők:
• Teljes látogatási és kijárási tilalom elrendelése 2020. március 08-tól a Gondozóház területén.
Protokoll:
• A gondozóházi szolgálatba érkező dolgozók a bejárat előtti folyosón lefertőtlenítik ruháikat, a cipőikre lábzsákot húznak és kézfertőtlenítés után, maszkban lépnek be a Gondozóház területére, célirányosan az öltözőbe.
• Maszk, kesztyű használata kötelező! A dolgozók a feladatellátás során munkaruhát, védőruhát, maszkot, kesztyűt és szükség esetén arcpajzsot viselnek.
• Az ápolási-gondozási feladatellátás során használt eszközöket rendszeresen fertőtlenítjük.
• Fertőtlenítő oldattal történő teljes lemosás naponta 3 x valósul meg az alábbi helyiségekben: konyha, (étkezőasztal, étkező székek) a folyosói korlátok, kilincsek, kapcsolók, fürdők, és a toalettek.
• A padlózat és a csempés területek fertőtlenítő szerrel történő felmosása napi szinten több alkalommal megtörténik.
• Fontosnak tartjuk, hogy naponta 2 alkalommal a lakók és dolgozók hőmérsékletét ellenőrizzük.
• Betegség esetén lakónak is kötelező a maszk viselete.
• Kórházi kezelést követően a betegek Gondozóházba csak két negatív covid teszt után térhetnek vissza, ezt az adott intézménnyel egyeztetjük telefonon.
• A kórházból való visszatérést követően a lakót 2 hétre (14 nap) izolációs szobába helyezzük az elkülönítés, megfigyelés és ellátás céljából, azoknál akik nem egy ágyas szobában élnek.
• A Gondozóház területére beérkező csomagokat pl: gyógyszer, tisztítószer, vásárlás folyamatosan fertőtlenítjük.
• Hozzátartozói csomagot nem veszünk át. A szükséges vásárlásokat munkatársunk végzi, hetente 2x hétfő-csütörtök, majd minden megvásárolt árut fertőtlenítünk és 2 óra eltelte után kerül a lakóhoz.
• A visszajáró készpénzeket szintén fertőtlenítjük, ezután adjuk át lakóinknak.
• Az ételszállító badellák útvonalát megváltoztattuk az intézményen belül annak érdekében, hogy lakóinkkal az ételszállító ne kerüljön közvetlen kapcsolatba gondozóházban élő idős emberekkel.
Tisztelettel:
Budapest Főváros III. Kerület,
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat