Kóbor állatok kezelésével kapcsolatos közadat igénylés- TYUKOD
Tisztelt Tyukod Nagyközség Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre
1./ A kóbor állatok befogását milyen eszközökkel, milyen úton látják el településükön?
2./ Saját eszközökkel és menhellyel látják el a kóbor állatok befogását és jogszabályoknak megfelelő elhelyezését, vagy vállalkozóval állnak szerződéses jogviszonyban ezen feladat ellátására?
3./ Amennyiben vállalkozási, illetve megbízási szerződés szerint végeztetik a kóbor ebek befogását és elhelyezését, kérjük a szerződést elektronikus másolatban részünkre megküldeni szíveskedjenek.
4./ Önkormányzatuk 2017. évi és 2018. évi és 2019 évi, december 31-ig, költségvetéséből mekkora összeget fordítottak a fenti feladat ellátására
2017. január 01. – 2017. december 31.,
2018. január 01. - 2018.december 31. és
2019. január 01. – 2019. december 31. napja között?
5./ Hány befogott kóbor eb került elhelyezésre, illetve elszállításra településükről
2017. január 01. – 2017. december 31.
2018. január 01. - 2018.december 31. és
2019. január 01. – 2019. december 31. napja között?
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2020. február 21.
Üdvözlettel:
PCAS Állatmentő és Környezetvédő Egyesület
PCAS Állatmentő és Környezetvédő Egyesület !
Megkeresésére szíves tájékoztatásul közlöm, hogy településünkön klasszikus
értelembe vett kóborló állatok nincsenek. Megjelent az urbanizált róka
éppen úgy mint a nemtörődöm állat tartásból eredő időlegesen az utcán
tartózkodó ebek, melyek a gazda hanyagságából eredően jogsértő
magatartáshoz vezetnek elsősorban a telepszerű lakókörnyezetben élő
lakosok vonatkozásában.
Nehéz az állatok beazonosítása mivel a gazdák nyilatkozatukkal minden
esetben megtagadják elismerését a felügyeleti jogukat az állat felett ,
nyilvántartásba vételt nem végeztetik el. Összeírás esetén tapasztalatunk
szerint megnövekszik a kivert kutyák száma , de ennek bizonyítása szinte
lehetetlen.
Gyepmesteri szolgáltatás igénybevételére nem a forráshiány, hanem a
szolgáltatók elzárkózása miatt nincs lehetőségünk. A megyén belüli
gyepmesteri telepek területi alapon működnek,mely csak a székhelytelepülés
közigazgatási területére terjed ki, így Tyukod településen nem
szolgáltattak. Ezen túlmenően ha befognánk a kutyákat sem tudják
befogadni. Ismeretlen kiűzött esetlegesen falkába verődött állatok
befogása szakértelmet igénylő veszélyes munka, úgy az állatra mint a
szakemberre nézve.
A menhelyi elhelyezések során pedig leküzdhetetlen feltételeket szabnak az
üzemeltetők, megítélésem szerint nem az állatok érdekeit szolgálva, nem
beszélve a telitett létszámról egy esetben sikerült 2016 évben ebet
elhelyezni.
Ismételten tájékoztatom, hogy a forrás rendelkezésünkre áll a humánus
állatvédelemre a szolgáltatók köre nagyon lekorlátozott.
Az önök megítélésével egyetértve kormányzati segítség nélkül az állapotok
csak romlani fognak.
Kérem amennyiben ezen információ gyűjtés körében tudomásukra jutott olyan
100 km-es körzeten belüli szolgáltató, vagy menhely amely az érintett
ebeket be tudja fogni és el tudja helyezni megnyugtató jogszabályi
alkalmazássokkal úgy kérem segítsék munkánkat és közöljék fenti email
címen velünk.
T y u k o d 2020 március 11.
Biró Attiláné
Jegyző