Kimaradó járatok száma
Tisztelt Budapesti Közlekedési Központ Zrt.!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre, hogy az elmúlt évben havonkénti bontásban hány db, a társaság által üzemeltetett menetrend szerinti tömegközlekedési járat maradt ki műszaki vagy forgalmi vagy bármely egyéb okból.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2019. március 27.
Üdvözlettel:
Kovács Ákos
Tisztelt Levélíró!
Köszönjük, hogy levelével felkereste ügyfélszolgálatunkat!
 Tájékoztatjuk, hogy levele megérkezett Társaságunkhoz, melyre válaszunkat
 a közérdekű adatigénylés esetében az információs önrendelkezési jogról és
 az információszabadságról szóló az 2011. évi CXII. törvény által
 biztosított határidőn belül, egyéb esetben pedig legkésőbb 30 napon belül
 megküldjük.
Válaszunk megérkezéséig szíves türelmét kérjük!
Üdvözlettel:
 Budapesti Közlekedési Központ Ügyfélszolgálat
 Dear Sender,
Thank you for contacting BKK’s customer services.
 We inform you that your email has arrived to which we will reply within
 the time-limit provided by Act CXII of 2011 on Informational
 Self-determination and Freedom of Information in case of public interest
 data requests and not later than 30 days in all other cases.
Thank you for your kind patience in advance.
Yours sincerely,
BKK Centre for Budapest Transport Customer Service
Ügyszám: 0038/0008501/2019
Kovács Ákos
[1][FOI #12525 email]
Tárgy: tájékoztatás
Tisztelt Kovács Ákos!
 A BKK Zrt.-hez 2019. március 27-én érkezett „Kimaradó járatok száma”
 tárgyú közérdekű adatigénylésére hivatkozva az alábbi választ adjuk.
 A BKK Zrt. 2018-ban átlagosan havonta 1,2 millió menet/hó menetrendi
 feladatot rendelt meg. A kimaradt menetek aránya éves szinten átlagosan 2%
 volt, jellemzően (több mint 2/3 részben) forgalmi okok következményeként.
 A kimaradt menetek mintegy felét autóbusszal végzett szolgáltatással
 pótolták, így a nem pótolt, kimaradt menetek aránya 1% körül alakult.
 2018-ban a havonként kimaradt menetek száma és aránya (pótlás nélkül,
 illetve pótlással) az alábbiak szerint alakult:
 Összes Kimaradás
 Kimaradt Kimaradás Pótolatlan aránya
 Időszak menet aránya kimaradás
 (db) aránya (pótlás
 nélkül)
 2018. 17 980 1,5 % 0,7 %  
 január
 2018. 21 599 2,0 % 0,9 %  
 február
 2018. 20 920 1,7 % 0,8 %  
 március
 2018. 22 239 1,9 % 0,9 %  
 április
 2018. 27 508 2,3 % 1,2 %  
 május
 2018. 24 179 2,0 % 1,1 %  
 június
 2018. 22 209 1,8 % 0,9 %  
 július
 2018. 25 976 2,1 % 1,2 %  
 augusztus
 2018. 26 983 2,3 % 1,2 %  
 szeptember
 2018. 25 609 2,1 % 1,1 %  
 október
 2018. 21 415 1,8 % 1,0 %  
 november
 2018. 24 712 2,1 % 1,1 %  
 december
 Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a fenti adatok nyilvánosságra hozatala
 esetén hangsúlyozandó, hogy a menetkimaradások több mint 2/3-a döntően a
 fővárosra – hasonlóan a nagy- és világvárosokra – jellemző forgalmi okok
 (utak telítettsége, torlódás, baleseti helyzet, útakadály stb.) miatt
 következett be.
Kérjük a fentiek szíves elfogadását!
Budapest, 2019. április 11.
Tisztelettel a BKK Zrt. megbízásából:
Várkonyi Ágnes
Levelezési csoportkoordinátor
BKÜ Zrt.
 Tájékoztatjuk, hogy a BKK Zrt. operatív ügyfélszolgálati feladatait 2017.
 május 1-től kezdődően a BKK Zrt. nevében és megbízásából, közreműködőként
 a BKK Zrt. kizárólagos tulajdonában álló, BKÜ Budapesti Közlekedési
 Ügyfélkapcsolatok Zártkörűen Működő Részvénytársaság (továbbiakban: BKÜ
 Zrt.) végzi a közöttük létrejött Közszolgáltatási Keretszerződés alapján.
 Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet a jogorvoslati lehetőségekről az
 alábbiakban tájékoztatjuk az Infotv. alapján:
 „31. § (1) Az igénylő a közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény
 elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló, vagy az adatkezelő által a
 29. § (2) bekezdése szerint meghosszabbított határidő eredménytelen
 eltelte esetén, valamint az adatigénylés teljesítéséért megállapított
 költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében bírósághoz fordulhat.
 (3) A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen
 elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő
 lejártától számított harminc napon belül kell megindítani az igényt
 elutasító közfeladatot ellátó szerv ellen. Ha az igény elutasítása, nem
 teljesítése vagy az adatigénylés teljesítéséért megállapított
 költségtérítés összege miatt az igénylő a Hatóság vizsgálatának
 kezdeményezése érdekében a Hatóságnál bejelentést tesz, a pert a
 bejelentés érdemi vizsgálatának elutasításáról, a vizsgálat
 megszüntetéséről, az 55. § (1) bekezdés b) pontja szerinti lezárásáról
 szóló vagy az 58. § (3) bekezdése szerinti értesítés kézhezvételét követő
 harminc napon belül lehet megindítani. A perindításra rendelkezésre álló
 határidő elmulasztása esetén igazolásnak van helye.
 (4) A perben fél lehet az is, akinek egyébként nincs perbeli jogképessége.
 A perbe a Hatóság az igénylő pernyertessége érdekében beavatkozhat.
 (5) Az országos illetékességű közfeladatot ellátó szerv ellen indult per a
 törvényszék hatáskörébe tartozik. A járásbíróság hatáskörébe tartozó
 ügyekben a törvényszék székhelyén lévő járásbíróság, Budapesten a Pesti
 Központi Kerületi Bíróság jár el. A bíróság illetékességét az alperes
 közfeladatot ellátó szerv székhelye alapítja meg.
 52. § (1) A Hatóságnál bejelentéssel bárki vizsgálatot kezdeményezhet arra
 hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével, illetve a közérdekű
 adatok vagy a közérdekből nyilvános adatok megismeréséhez fűződő jogok
 gyakorlásával kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen
 veszélye fennáll.”
 Tájékoztatjuk továbbá, hogy az Infotv. 26. §-tól eltérő, a közérdekű
 adatok megismerésén, illetőleg nyilvánosságra hozatalán túlmenő további
 felhasználás a közadatok újrahasznosításáról szóló 2012. évi LXIII.
 törvény (Újrahasznosítási tv.) hatálya alá tartozik, amelyre vonatkozóan a
 BKK Zrt. előzetes engedélye és az érintett adatok újrahasznosítására
 vonatkozóan felhasználási szerződés megkötése szükséges.
References
 Visible links
 1. mailto:[FOI #12525 email]
