Tisztelt Magyar Posta Zrt.!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre, hogy új üzletmodelljükre, melynek keretében hálózatukban kereskedelmi termékeket (pl. könyv, DVD, papír-írószer, édesség, játék, ajándék, üdítő, kávé, ásványvíz, pipereholmik) is eladásra kínálnak, milyen forrásból és mekkora összeget költöttek, ide értve az ezt reklámozó szórólapok előállítási és terjesztési költségét, valamint egyéb hirdetési felületeken történő megjelenés költségét is, amennyiben van ilyen.

Kérem továbbá, hogy szíveskedjen elküldeni részemre az új üzletmodell bevezetését megelőző piackutatások eredményeit, készítőit, költségét.

Emellett kérem szíveskedjen elküldeni az új üzletmodellhez elkészített üzleti tervet, és a bevezetés óta eltelt időszak eredményességi mutatóit.

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) bekezdése szerint adatigénylésem során a szkennelés költségén kívüli költségek megtéríttetésére nincs mód. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatok szkenneléséért költségtérítés megállapítására kerül sor. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot és a szkennelés költségét.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2012. október 25.

Üdvözlettel:

Erdélyi Katalin

Tisztelt Magyar Posta Zrt.!

2012.10.25-én elküldött közadat-igénylésemre a jogszabály
értelmében azonnal, de legkésőbb 2012.11.09-ig válaszolniuk kellett volna.

Felszólítom önöket, hogy jogszabályi kötelezettségüknek eleget téve a kért adatokat mielőbb küldjék el részemre.

Üdvözlettel:

Erdélyi Katalin

dr. Cséve Lajos, Magyar Posta Zrt.

1 Melléklet

Tisztelt Erdélyi Katalin!
 
Közérdekű adatigényére vonatkozóan – az alábbiakban kérdései szerint
csoportosítva – a következőkről tájékoztatom:
 
1. „...új üzletmodelljükre, melynek keretében hálózatukban kereskedelmi
termékeket (pl. könyv, DVD, papír-írószer, édesség, játék, ajándék, üdítő,
kávé, ásványvíz, pipereholmik) is eladásra kínálnak, milyen forrásból és
mekkora összeget költöttek, ide értve az ezt reklámozó szórólapok
előállítási és terjesztési költségét, valamint egyéb hirdetési felületeken
történő megjelenés költségét is, amennyiben van ilyen.
 
A Magyar Posta Zrt. az új üzleti megoldásának bevezetését saját piaci
bevételeiből finanszírozta.
Első lépésben az új értékesítési koncepciót 3 postán tesztelte Társaságunk
2011. november – 2012. április időszakban. Ezen tesztidőszak költségei a
következők voltak:
a) bútorok tervezésére és legyártatására 8 300 000,- Ft
b) kreatív tervezés (szórólap, óriásplakát, plakát, sajtóhirdetés
mutáció): 999 000,- Ft,
c) világító, plakáttartó állvány a posták előtt: 732 315,- Ft,
d) az érintett postahelyek környékén élő magánszemélyek levélszekrényeibe
szórólap gyártása: 262 900,- Ft,
e) médiatámogatás (óriásplakát-, Mahír-oszlop gyártás és kihelyezés,
sajtóhirdetések és PR cikkek): 4 621 200,- Ft.
A PILOT időszakot követően 2012. évben 880 postahelyen valósította meg
Társaságunk az árubemutatási feltételrendszer javítását, ebből 307 postán
került kialakításra ügyféltéri önkiszolgáló postabolt, míg a többi,
általában kisebb postára egyéb árubemutató eszközt szereztünk be.
a) az árubemutató eszközök összes beszerzési értéke: 269 500 000,- Ft
b) kreatív tervezés (szórólap, molinó, banner): 552 000,- Ft,
c) kültéri molinó a kijelölt postákon: 3 074 000,- Ft,
d) az érintett postahelyek környékén élő magánszemélyek levélszekrényeibe
szórólap gyártása: 2 455 264,- Ft,
e) postahelyenként 10 db bevásárlókosár az ügyféltéri vásárlás
megkönnyítésére: 907 920,- Ft,
f) a szolgáltatást igénybevevők részére korlátozott számban szóróajándék
(66.000 db) beszerzése és annak járulékai: 9 271 791,- Ft.
 
2. „Kérem továbbá, hogy szíveskedjen elküldeni részemre az új üzletmodell
bevezetését megelőző piackutatások eredményeit, készítőit, költségét.
 
Társasságunk még 2007-ben végeztetett piackutatást a Sonda Ipsos Kft-vel,
melynek keretében a postai kiskereskedelmi termékportfolióra vonatkozó
ügyféligényeket, valamint az önkiszolgáló értékesítési módszer
bevezetésének megítélését, lakossági fogadtatását is vizsgálta. A
piackutatás költsége 3 840 000,- Ft volt.
A piackutatás eredményét a csatolt prezentáció tartalmazza.
A piackutatási eredményekre alapozva 2007 és 2010. között az új építésű
postákon ill. a posták felújításakor a tágas, önkiszolgáló rendszerű
postaboltok kialakítását helyezte előtérbe a Társaságunk. A PILOT
keretében végeztünk további közvélemény kutatást 1000 fő megkérdezésével.
A kutatást saját hatáskörben készítettük elő, bonyolítottuk le és
értékeltük, ehhez külső piackutató céget nem vettünk igénybe. A kapott
eredmények egyértelműen azt mutatták, hogy a postára járó ügyfelek
többségének (54%) tetszik a posta ügyfélterében elhelyezett önkiszolgáló
postabolt, 30% meglepődve fogadta az új értékesítési módszert és csupán az
ügyfelek 16%-a fejezte ki nemtetszését az új megoldással szemben.
 
3. „Emellett kérem szíveskedjen elküldeni az új üzletmodellhez elkészített
üzleti tervet, és a bevezetés óta eltelt időszak eredményességi mutatóit.”
 
Tájékoztatjuk, hogy az üzleti terv – tekintettel az abban foglalt üzleti
adatokra – Társaságunk üzleti titka így annak másolatát nem áll módunkban
megküldeni. A Társaságunk gazdálkodásának átláthatósága iránti érdek
megvalósulása érdekében azonban jelezzük, hogy Társaságunk az üzleti
tervben 18 hónapon belüli megtérüléssel kalkulált, azonban már az első 3
hónap (augusztus-október) folyamatosan növekvő, átlagosan 25%-os
forgalomnövekedése (októberben már 35%) a projekt sikerességét és a
tervezettnél jóval rövidebb idő alatti megtérülését vetíti előre.
 
Ezúton kérünk elnézést az adatigényének késedelmes teljesítésért, és
jelezzük, hogy a jövőbeni közérdekű adatigényléseit Társaságunk erre
fenntartott e-mail címére, a [1]kö[email protected] címre közvetlenül is
tudja továbbítani.
 
Tisztelettel:
 
Dr. Cséve Lajos
adatvédelmi felelős
 
 
 
  ________________________________  
Ez az elektronikus levél bizalmas és/vagy jogilag védett információkat
tartalmazhat, és kizárólag a címzettnek szól. Amennyiben ezt a levelet
sérülten kapta meg vagy nem Ön annak valós címzettje kérjük,
haladéktalanul tájékoztassa erről a feladót, és a levelet törölje
rendszeréből. Az elektronikus levél engedély nélküli másolása,
sokszorosítása, terjesztése, módosítása és nyilvánosságra hozatala
szigorúan tiltott. Az elektronikus úton történő levelezés elsősorban
információs célokat szolgál. A Magyar Posta Zrt. nem tesz és nem fogad el
hivatalos kötelezettségvállalásokat kizárólag elektronikus levél útján,
hacsak erről ellentétes tartalmú megállapodás nem született a felek
között. Az elektronikus levél tartalma nem feltétlenül tükrözi a Magyar
Posta Zrt. hivatalos álláspontját adott ügyben.
Nyomtatás előtt gondoljon a környezetére! Think of the environment before
printing!

References

Visible links
1. mailto:kö[email protected]

Tisztelt dr. Cséve Lajos!

Köszönöm szépen a választ.

Üdvözlettel:

Erdélyi Katalin