Kancellária rendszerrel kapcsolatos információk - PTE
Tisztelt Pécsi Tudományegyetem!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre az alábbi kérdéseimre vonatkozó adatokat:
1. Mára világosak-e a rektor/szenátus és a kancellár közötti határok? (Mi a feladatköre a rektornak, szenátusnak és a kancellárnak?)
2. A kancellárok mekkora saját személyi állománnyal rendelkeznek?
3. Hogyan alakult a rendszer bevezetése óta az adminisztratív személyzet létszáma?
4. Mekkora a kancellária, mint hivatali szervezet részesedése az egyetemek költségvetésében?
5. Mekkora volt a kancellárok fizetése 2019-ben?
6. Hogyan alakult a kancellária dolgozóinak fizetése 2019-ben?
7. Hogyan alakult az egyetemi tanárok fizetése 2019-ben?
8. Milyen változásokat tapasztalnak a kancellária rendszer bevezetése óta az egyetem gazdálkodásában?
9. Hogyan alakult a költségvetés a rendszer bevezetése óta, 2019-ig?
10. Hogyan alakul a költségvetési hiány az új rendszerben?
11. Mely célokat sikerült eddig megvalósítani az új rendszer fennállása óta?
12. Milyen visszajelzéseket kaptak eddig a kancellária rendszerrel kapcsolatban?
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2020. március 10.
Üdvözlettel:
Gödri Rita
Tisztelt Pécsi Tudományegyetem!
Arra való tekintettel, hogy a 15 napos határidő során nem jelezték felém, hogy több időre van szükségük az adatok megszerzéséhez, kérem, hogy 5, azaz öt napon belül sziveskedjenek megküldeni az adatokat, különben azok megszerzése erdekében jogi lépéseket teszek.
Üdvözlettel:
Gödri Rita
Kelt: 2020. március 28.
Tisztelt Gödri Rita!
Hivatkozva a Közérdekűadat Közérdekű adat igénylés - Kancellária
rendszerrel kapcsolatos információk – PTE tárgyú levelére az alábbi
tájékoztatást adjuk.
1. Mára világosak-e a rektor/szenátus és a kancellár közötti határok? (Mi
a feladatköre a rektornak, szenátusnak és a kancellárnak?)
A rektor, szenátus és kancellár feladat és hatáskörei egyértelműen
elhatároltak a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvényben
(továbbiakban: Nftv.). Az ezzel kapcsolatos részletesebb szabályokat a
Pécsi Tudományegyetem Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
Nftv. 12. § (1) bekezdés szerint a felsőoktatási intézmény vezető
testülete a szenátus. A szenátus elnöke a rektor.
A (2) bekezdés alapján a szenátust illetik meg a felsőoktatási intézmény
Alaptörvényben rögzített jogosultságai.
A (3) bekezdés kimondja, hogy a szenátus
a) határozza meg a felsőoktatási intézmény képzési és kutatási feladatait,
és ellenőrzi azok végrehajtását;
b) állapítja meg saját működésének rendjét;
c) fogadja el - középtávra, legalább négyéves időszakra, évenkénti
bontásban meghatározva a végrehajtás feladatait - az intézményfejlesztési
tervet, illetve annak részeként a kutatási-fejlesztési innovációs
stratégiát;
d) * javaslatot tesz a rektori pályázati felhívás tartalmára, elbírálja a
rektori pályázatokat és megválasztja a rektorjelöltet, továbbá értékeli a
rektor vezetői tevékenységét;
e) fogadja el az intézmény
ea) képzési programját,
eb) szervezeti és működési szabályzatát, doktori szabályzatát,
ec) *
ed) a fenntartó által meghatározott keretek között költségvetését,
ee) a számviteli rendelkezések alapján elkészített éves beszámolóját;
f) határozza meg az intézményben
fa) a hallgatói tanácsadás rendszerét,
fb) az oktatói munka hallgatói véleményezési rendszerét;
g) a fenntartó egyetértésével dönt
ga) *
gb) az intézmény vagyongazdálkodási tervéről,
gc) * gazdálkodó szervezet alapításáról, gazdálkodó szervezetben
részesedés szerzéséről;
h) a szenátus dönt továbbá
ha) *
hb) a tudományos tanács létrehozásáról, tagjainak és elnökének
megválasztásáról,
hc) az oktatói, kutatói és vezetői pályázatok rangsorolásáról, címek,
kitüntetések adományozásáról,
hd) a doktori iskola létesítéséről, megszüntetéséről és a doktori képzés
indításáról,
he) * nemzeti felsőoktatási ösztöndíj adományozásának kezdeményezéséről,
hf) képzés indításának, illetve megszüntetésének kezdeményezéséről.
Az Nftv. 13. § (1) bekezdés szerint a felsőoktatási intézmény első számú
felelős vezetője és képviselője a rektor, aki eljár és dönt mindazokban az
ügyekben, amelyeket jogszabály, az alapító okirat, a szervezeti és
működési szabályzat, a kollektív szerződés nem utal más személy vagy
testület hatáskörébe. A 13/A. § (2) bekezdés a)-f) pontjában meghatározott
feladatai tekintetében a kancellár a felsőoktatási intézmény vezetőjeként
és képviselőjeként jár el. Az állami felsőoktatási intézmény rektora a
kancellár döntésével vagy intézkedésével szemben, illetve intézkedésének
elmulasztása esetén a fenntartóhoz intézett kifogással élhet.
A (2) bekezdés alapján az állami felsőoktatási intézményben a rektor a
felsőoktatási intézmény alaptevékenységnek megfelelő működéséért felelős,
ennek keretében gyakorolja az oktatói, kutatói, illetve tanári
munkakörben, valamint a 37. § (1) bekezdés a)-d) pontja szerinti magasabb
vezető feladatellátását közvetlenül segítő szervezeti egységekben
foglalkoztatottak felett a munkáltatói jogokat, valamint a 25. § (3)
bekezdése szerinti megbízási jogviszonnyal kapcsolatos, a megbízót
megillető jogosultságokat. Ezen foglalkoztatottak, megbízási jogviszonyban
állók tekintetében illetmény, illetve egyéb jogviszonyra tekintettel
történő juttatás megállapítására a rektor a kancellár egyetértésével
jogosult.
A (7) bekezdés szerint a 13. § (2) bekezdésében meghatározottak szerint a
rektor
a) felelős
aa) a hazai és nemzetközi oktatási és kutatási kapcsolatokért,
együttműködésért,
ab) azért, hogy az intézmény képzési programja a vonatkozó jogszabályi
rendelkezésekkel összhangban álljon,
ac) az intézmény működési engedélyének módosításához, képzések
indításához, a doktori iskola nyilvántartásba vételéhez, a felsőoktatási
felvételi eljáráshoz szükséges jogszabályban meghatározott intézkedések
kiadmányozásáért;
b) a felsőoktatási intézmény által fenntartott köznevelési intézmény
tekintetében a 14. § (3a) bekezdésében meghatározott korlátozással
fenntartói jogot gyakorol;
c) a hatáskörébe tartozó ügyek tekintetében kapcsolatot tart az
érdek-képviseleti szervezetekkel, a hallgatói és a doktorandusz
önkormányzattal;
d) koordinálja a felsőoktatási intézmény oktatási, kutatási
együttműködéseit más felsőoktatási intézményekkel, a felsőoktatás országos
szervezeteivel és testületeivel;
e) kezdeményezésére a kancellárnak belső ellenőrzési vizsgálatot kell
elrendelnie.
Az Nftv. 13/A. § (1) bekezdése alapján az állami felsőoktatási
intézményben az intézmény működtetését a kancellár végzi.
A (2) bekezdés rögzíti, hogy a kancellár
a) felel a felsőoktatási intézmény gazdasági, pénzügyi, kontrolling,
belső ellenőrzési, számviteli, munkaügyi, jogi, igazgatási, informatikai
tevékenységéért, az intézmény vagyongazdálkodásáért, ideértve a műszaki,
létesítményhasznosítási, üzemeltetési, logisztikai, szolgáltatási,
beszerzési és közbeszerzési ügyeket is, irányítja e területen a működést,
b) felel a szükséges gazdálkodási, valamint az a) pontban meghatározott
területek tekintetében a szükséges intézkedések és javaslatok
előkészítéséért, ennek keretében - a nem a konzisztórium hatáskörébe
tartozó kérdésekben - egyetértési jogot gyakorol a 12. § (1) bekezdés,
valamint 13. § (1) bekezdés szerinti jogosultnak az intézmény
gazdálkodását, szervezetét, működését érintő gazdasági következménnyel
járó döntései és intézkedései tekintetében; az egyetértés e döntések
érvényességének, illetve hatálybalépésének feltétele,
c) a felsőoktatási intézmény rendelkezésére álló források felhasználásával
gondoskodik annak feltételeiről, hogy a felsőoktatási intézmény
gazdálkodása az alapfeladatok ellátását biztosítsa,
d) gyakorolja az intézmények részvételével működő gazdasági társaságokban
és gazdálkodó szervezetekben a tulajdonosi jogokat,
e) a 13. § (2) bekezdésében, valamint a 14. § (3) bekezdésében
meghatározott kivétellel munkáltatói jogot gyakorol a felsőoktatási
intézményben foglalkoztatott alkalmazottak felett, gondoskodik a
jogszabályoknak megfelelő pénzügyi-szakmai kompetencia biztosításáról,
f) gondoskodik a gazdasági vezetői feladatok ellátásáról, megbízza a
gazdasági vezetőt, visszavonja a gazdasági vezető megbízását,
g) feladatai ellátása során a rektor tekintetében fennálló együttműködési,
tájékoztatási kötelezettségének köteles eleget tenni.
A (4) bekezdés szerint a kancellár a felsőoktatási intézménnyel áll
közalkalmazotti jogviszonyban, felette a munkáltatói jogokat a fenntartó
gyakorolja.
2. A kancellárok mekkora saját személyi állománnyal rendelkeznek?
A PTE Kancellária létszámára vonatkozó adatot a veszélyhelyzetre való
tekintettel 30 napon belül küldjük meg az Ön részére.
3. Hogyan alakult a rendszer bevezetése óta az adminisztratív személyzet
létszáma?
Adminisztratív személyzet nem kizárólag a Kancellárián lát el feladatokat,
hanem az Egyetem minden szervezeti egységében (pl: Karok, Klinikák). A
pontos adatokat a veszélyhelyzetre való tekintettel 30 napon belül küldjük
meg az Ön részére.
4. Mekkora a kancellária, mint hivatali szervezet részesedése az egyetemek
költségvetésében?
A 2019. évi beszámoló tervezet alapján: 3,7 %.
5. Mekkora volt a kancellárok fizetése 2019-ben?
Az adat megtalálható a PTE honlapján, a közérdekű adatok között, az alábbi
linken: [1]https://hr.pte.hu/foglalkoztatottak.
6. Hogyan alakult a kancellária dolgozóinak fizetése 2019-ben?
A pontos adatokat a veszélyhelyzetre való tekintettel 30 napon belül
küldjük meg az Ön részére.
7. Hogyan alakult az egyetemi tanárok fizetése 2019-ben?
A pontos adatokat a veszélyhelyzetre való tekintettel 30 napon belül
küldjük meg az Ön részére.
8. Milyen változásokat tapasztalnak a kancellária rendszer bevezetése óta
az egyetem gazdálkodásában?
Nem rendelkezünk erre vonatkozó adattal.
9. Hogyan alakult a költségvetés a rendszer bevezetése óta, 2019-ig?
Az Egyetem éves költségvetése és beszámolói megtalálhatóak az Egyetem
honlapján, az alábbi linken:
[2]https://kancellaria.pte.hu/tartalom/gazd....
10. Hogyan alakul a költségvetési hiány az új rendszerben?
Az Egyetem éves költségvetése és beszámolói megtalálhatóak az Egyetem
honlapján, az alábbi linken:
[3]https://kancellaria.pte.hu/tartalom/gazd....
11. Mely célokat sikerült eddig megvalósítani az új rendszer fennállása
óta?
Nem rendelkezünk erre vonatkozó adattal.
12. Milyen visszajelzéseket kaptak eddig a kancellária rendszerrel
kapcsolatban?
Nem rendelkezünk erre vonatkozó adattal.
Tisztelettel:
PTE Kancellári Hivatal Jogi Főosztály
H-7633 Pécs, Szántó Kovács J. u. 1/b.
Telefon: +36 72/501-500/20100 Fax: +36 72/501-655
Tisztelt Gördri Rita!
Hivatkozva a Közérdekűadat Közérdekű adat igénylés - Kancellária
rendszerrel kapcsolatos információk – PTE tárgyú levelére a 2020. április
3. napján megküldött válaszunkhoz az alábbi kiegészítést tesszük:
2. A kancellárok mekkora saját személyi állománnyal rendelkeznek?
A kancellár közvetlen és hozzá rendelt szakértői állományának száma 3 fő.
3. Hogyan alakult a rendszer bevezetése óta az adminisztratív személyzet
létszáma?
2015-ben került kialakításra a kancellári rendszer, akkor az
adminisztratív személyzet számított létszáma 451,86 fő (2015. dec. 31.)
volt. 2019. év december 31-én 683,25 fő volt. A változás annak köszönhető,
hogy a kancellári rendszer kialakításával fokozatosan bevezetésre kerültek
a szakterületi referensi rendszerek, amelynek keretében a szervezeti
egységeknél foglalkoztatott munkatársak is a kancellár közvetlen
munkáltatási jogkörébe kerültek át összhangban az Nftv. rendelkezéseivel.
6. Hogyan alakult a kancellária dolgozóinak fizetése 2019-ben?
A Kancellária közalkalmazottainak 2019. évre vonatkozó 1 havi rendszeres
átlagos illetménye bruttó 306.730,- Ft, amely tartalmazza valamennyi
munkatárs (így a vezetők) rendszeres illetményét, valamint a mozgóbérét
is.
7. Hogyan alakult az egyetemi tanárok fizetése 2019-ben?
Az egyetemi tanárok átlagjövedelme 2019-ben 862.879,- Ft volt, amelyben
azok a professzorok is benne vannak, akik egészségügyi bértábla szerint
egészségügyi szakorvosi bért kaptak tekintettel arra, hogy az Egyetem
Klinikai Központjában kerülnek foglalkoztatásra.
Tisztelettel:
PTE Kancellári Hivatal Jogi Főosztály
H-7633 Pécs, Szántó Kovács J. u. 1/b.
Telefon: +36 72/501-500/20100 Fax: +36 72/501-655
From: Jogi Főosztály <[1][email cím]>
Sent: Friday, April 3, 2020 1:21 PM
To: [2]kmt+[email cím]
Subject: RE: Közérdekűadat Közérdekű adat igénylés - Kancellária
rendszerrel kapcsolatos információk - PTE
Tisztelt Gödri Rita!
Hivatkozva a Közérdekűadat Közérdekű adat igénylés - Kancellária
rendszerrel kapcsolatos információk – PTE tárgyú levelére az alábbi
tájékoztatást adjuk.
1. Mára világosak-e a rektor/szenátus és a kancellár közötti határok? (Mi
a feladatköre a rektornak, szenátusnak és a kancellárnak?)
A rektor, szenátus és kancellár feladat és hatáskörei egyértelműen
elhatároltak a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvényben
(továbbiakban: Nftv.). Az ezzel kapcsolatos részletesebb szabályokat a
Pécsi Tudományegyetem Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
Nftv. 12. § (1) bekezdés szerint a felsőoktatási intézmény vezető
testülete a szenátus. A szenátus elnöke a rektor.
A (2) bekezdés alapján a szenátust illetik meg a felsőoktatási intézmény
Alaptörvényben rögzített jogosultságai.
A (3) bekezdés kimondja, hogy a szenátus
a) határozza meg a felsőoktatási intézmény képzési és kutatási feladatait,
és ellenőrzi azok végrehajtását;
b) állapítja meg saját működésének rendjét;
c) fogadja el - középtávra, legalább négyéves időszakra, évenkénti
bontásban meghatározva a végrehajtás feladatait - az intézményfejlesztési
tervet, illetve annak részeként a kutatási-fejlesztési innovációs
stratégiát;
d) * javaslatot tesz a rektori pályázati felhívás tartalmára, elbírálja a
rektori pályázatokat és megválasztja a rektorjelöltet, továbbá értékeli a
rektor vezetői tevékenységét;
e) fogadja el az intézmény
ea) képzési programját,
eb) szervezeti és működési szabályzatát, doktori szabályzatát,
ec) *
ed) a fenntartó által meghatározott keretek között költségvetését,
ee) a számviteli rendelkezések alapján elkészített éves beszámolóját;
f) határozza meg az intézményben
fa) a hallgatói tanácsadás rendszerét,
fb) az oktatói munka hallgatói véleményezési rendszerét;
g) a fenntartó egyetértésével dönt
ga) *
gb) az intézmény vagyongazdálkodási tervéről,
gc) * gazdálkodó szervezet alapításáról, gazdálkodó szervezetben
részesedés szerzéséről;
h) a szenátus dönt továbbá
ha) *
hb) a tudományos tanács létrehozásáról, tagjainak és elnökének
megválasztásáról,
hc) az oktatói, kutatói és vezetői pályázatok rangsorolásáról, címek,
kitüntetések adományozásáról,
hd) a doktori iskola létesítéséről, megszüntetéséről és a doktori képzés
indításáról,
he) * nemzeti felsőoktatási ösztöndíj adományozásának kezdeményezéséről,
hf) képzés indításának, illetve megszüntetésének kezdeményezéséről.
Az Nftv. 13. § (1) bekezdés szerint a felsőoktatási intézmény első számú
felelős vezetője és képviselője a rektor, aki eljár és dönt mindazokban az
ügyekben, amelyeket jogszabály, az alapító okirat, a szervezeti és
működési szabályzat, a kollektív szerződés nem utal más személy vagy
testület hatáskörébe. A 13/A. § (2) bekezdés a)-f) pontjában meghatározott
feladatai tekintetében a kancellár a felsőoktatási intézmény vezetőjeként
és képviselőjeként jár el. Az állami felsőoktatási intézmény rektora a
kancellár döntésével vagy intézkedésével szemben, illetve intézkedésének
elmulasztása esetén a fenntartóhoz intézett kifogással élhet.
A (2) bekezdés alapján az állami felsőoktatási intézményben a rektor a
felsőoktatási intézmény alaptevékenységnek megfelelő működéséért felelős,
ennek keretében gyakorolja az oktatói, kutatói, illetve tanári
munkakörben, valamint a 37. § (1) bekezdés a)-d) pontja szerinti magasabb
vezető feladatellátását közvetlenül segítő szervezeti egységekben
foglalkoztatottak felett a munkáltatói jogokat, valamint a 25. § (3)
bekezdése szerinti megbízási jogviszonnyal kapcsolatos, a megbízót
megillető jogosultságokat. Ezen foglalkoztatottak, megbízási jogviszonyban
állók tekintetében illetmény, illetve egyéb jogviszonyra tekintettel
történő juttatás megállapítására a rektor a kancellár egyetértésével
jogosult.
A (7) bekezdés szerint a 13. § (2) bekezdésében meghatározottak szerint a
rektor
a) felelős
aa) a hazai és nemzetközi oktatási és kutatási kapcsolatokért,
együttműködésért,
ab) azért, hogy az intézmény képzési programja a vonatkozó jogszabályi
rendelkezésekkel összhangban álljon,
ac) az intézmény működési engedélyének módosításához, képzések
indításához, a doktori iskola nyilvántartásba vételéhez, a felsőoktatási
felvételi eljáráshoz szükséges jogszabályban meghatározott intézkedések
kiadmányozásáért;
b) a felsőoktatási intézmény által fenntartott köznevelési intézmény
tekintetében a 14. § (3a) bekezdésében meghatározott korlátozással
fenntartói jogot gyakorol;
c) a hatáskörébe tartozó ügyek tekintetében kapcsolatot tart az
érdek-képviseleti szervezetekkel, a hallgatói és a doktorandusz
önkormányzattal;
d) koordinálja a felsőoktatási intézmény oktatási, kutatási
együttműködéseit más felsőoktatási intézményekkel, a felsőoktatás országos
szervezeteivel és testületeivel;
e) kezdeményezésére a kancellárnak belső ellenőrzési vizsgálatot kell
elrendelnie.
Az Nftv. 13/A. § (1) bekezdése alapján az állami felsőoktatási
intézményben az intézmény működtetését a kancellár végzi.
A (2) bekezdés rögzíti, hogy a kancellár
a) felel a felsőoktatási intézmény gazdasági, pénzügyi, kontrolling,
belső ellenőrzési, számviteli, munkaügyi, jogi, igazgatási, informatikai
tevékenységéért, az intézmény vagyongazdálkodásáért, ideértve a műszaki,
létesítményhasznosítási, üzemeltetési, logisztikai, szolgáltatási,
beszerzési és közbeszerzési ügyeket is, irányítja e területen a működést,
b) felel a szükséges gazdálkodási, valamint az a) pontban meghatározott
területek tekintetében a szükséges intézkedések és javaslatok
előkészítéséért, ennek keretében - a nem a konzisztórium hatáskörébe
tartozó kérdésekben - egyetértési jogot gyakorol a 12. § (1) bekezdés,
valamint 13. § (1) bekezdés szerinti jogosultnak az intézmény
gazdálkodását, szervezetét, működését érintő gazdasági következménnyel
járó döntései és intézkedései tekintetében; az egyetértés e döntések
érvényességének, illetve hatálybalépésének feltétele,
c) a felsőoktatási intézmény rendelkezésére álló források felhasználásával
gondoskodik annak feltételeiről, hogy a felsőoktatási intézmény
gazdálkodása az alapfeladatok ellátását biztosítsa,
d) gyakorolja az intézmények részvételével működő gazdasági társaságokban
és gazdálkodó szervezetekben a tulajdonosi jogokat,
e) a 13. § (2) bekezdésében, valamint a 14. § (3) bekezdésében
meghatározott kivétellel munkáltatói jogot gyakorol a felsőoktatási
intézményben foglalkoztatott alkalmazottak felett, gondoskodik a
jogszabályoknak megfelelő pénzügyi-szakmai kompetencia biztosításáról,
f) gondoskodik a gazdasági vezetői feladatok ellátásáról, megbízza a
gazdasági vezetőt, visszavonja a gazdasági vezető megbízását,
g) feladatai ellátása során a rektor tekintetében fennálló együttműködési,
tájékoztatási kötelezettségének köteles eleget tenni.
A (4) bekezdés szerint a kancellár a felsőoktatási intézménnyel áll
közalkalmazotti jogviszonyban, felette a munkáltatói jogokat a fenntartó
gyakorolja.
2. A kancellárok mekkora saját személyi állománnyal rendelkeznek?
A PTE Kancellária létszámára vonatkozó adatot a veszélyhelyzetre való
tekintettel 30 napon belül küldjük meg az Ön részére.
3. Hogyan alakult a rendszer bevezetése óta az adminisztratív személyzet
létszáma?
Adminisztratív személyzet nem kizárólag a Kancellárián lát el feladatokat,
hanem az Egyetem minden szervezeti egységében (pl: Karok, Klinikák). A
pontos adatokat a veszélyhelyzetre való tekintettel 30 napon belül küldjük
meg az Ön részére.
4. Mekkora a kancellária, mint hivatali szervezet részesedése az egyetemek
költségvetésében?
A 2019. évi beszámoló tervezet alapján: 3,7 %.
5. Mekkora volt a kancellárok fizetése 2019-ben?
Az adat megtalálható a PTE honlapján, a közérdekű adatok között, az alábbi
linken: [3]https://hr.pte.hu/foglalkoztatottak.
6. Hogyan alakult a kancellária dolgozóinak fizetése 2019-ben?
A pontos adatokat a veszélyhelyzetre való tekintettel 30 napon belül
küldjük meg az Ön részére.
7. Hogyan alakult az egyetemi tanárok fizetése 2019-ben?
A pontos adatokat a veszélyhelyzetre való tekintettel 30 napon belül
küldjük meg az Ön részére.
8. Milyen változásokat tapasztalnak a kancellária rendszer bevezetése óta
az egyetem gazdálkodásában?
Nem rendelkezünk erre vonatkozó adattal.
9. Hogyan alakult a költségvetés a rendszer bevezetése óta, 2019-ig?
Az Egyetem éves költségvetése és beszámolói megtalálhatóak az Egyetem
honlapján, az alábbi linken:
[4]https://kancellaria.pte.hu/tartalom/gazd....
10. Hogyan alakul a költségvetési hiány az új rendszerben?
Az Egyetem éves költségvetése és beszámolói megtalálhatóak az Egyetem
honlapján, az alábbi linken:
[5]https://kancellaria.pte.hu/tartalom/gazd....
11. Mely célokat sikerült eddig megvalósítani az új rendszer fennállása
óta?
Nem rendelkezünk erre vonatkozó adattal.
12. Milyen visszajelzéseket kaptak eddig a kancellária rendszerrel
kapcsolatban?
Nem rendelkezünk erre vonatkozó adattal.
Tisztelettel:
PTE Kancellári Hivatal Jogi Főosztály
H-7633 Pécs, Szántó Kovács J. u. 1/b.
Telefon: +36 72/501-500/20100 Fax: +36 72/501-655