Kancellária rendszerrel kapcsolatos információk - LFZE
Tisztelt Liszt Ferenc Zeneművészeti és Zenetudományi Egyetem!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre az alábbi kérdéseimre vonatkozó adatokat:
1. Mára világosak-e a rektor/szenátus és a kancellár közötti határok? (Mi a feladatköre a rektornak, szenátusnak és a kancellárnak?)
2. A kancellárok mekkora saját személyi állománnyal rendelkeznek?
3. Hogyan alakult a rendszer bevezetése óta az adminisztratív személyzet létszáma?
4. Mekkora a kancellária, mint hivatali szervezet részesedése az egyetemek költségvetésében?
5. Mekkora volt a kancellárok fizetése 2019-ben?
6. Hogyan alakult a kancellária dolgozóinak fizetése 2019-ben?
7. Hogyan alakult az egyetemi tanárok fizetése 2019-ben?
8. Milyen változásokat tapasztalnak a kancellária rendszer bevezetése óta az egyetem gazdálkodásában?
9. Hogyan alakult a költségvetés a rendszer bevezetése óta, 2019-ig?
10. Hogyan alakul a költségvetési hiány az új rendszerben?
11. Mely célokat sikerült eddig megvalósítani az új rendszer fennállása óta?
12. Milyen visszajelzéseket kaptak eddig a kancellária rendszerrel kapcsolatban?
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2020. március 10.
Üdvözlettel:
Gödri Rita
Tisztelt Gödri Rita!
A 2020. március 10. napján kelt közérdekű adatigénylés iránti kérelmével
összefüggésben az alábbiakról tájékoztatom:
1. Mára világosak-e a rektor/szenátus és a kancellár közötti határok? (Mi
a feladatköre a rektornak, szenátusnak és a kancellárnak?)
Igen, a szenátus, a rektor, valamint a kancellár feladat-és hatáskörére
vonatkozó szabályokat a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV.
törvény keretei között a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem (a
továbbiakban: Egyetem) Szervezeti és Működési Szabályzata határozza meg.
A Szervezeti és Működési Szabályzat elérhető az Egyetem honlapján a
közérdekű dokumentumok között.
Közérdekű dokumentumok elérhetősége:
[1]https://lfze.hu/rolunk/kozerdeku-adatok-...
2. A kancellárok mekkora saját személyi állománnyal rendelkeznek?
A Kancellári Kabinet személyi állománya jelenleg kettő fő, egy fő személyi
asszisztens, valamint egy fő adminisztrátor.
3. Hogyan alakult a rendszer bevezetése óta az adminisztratív személyzet
létszáma?
A kancellár munkáját 2015. évtől kezdve egy fő teljes állású személyi
asszisztens segíti, 2016. évben ez a létszám kiegészült egy fő
részmunkaidőben foglalkoztatott adminisztrátorral. Ezen időpontot követően
változás nem történt.
4. Mekkora a kancellária, mint hivatali szervezet részesedése az egyetemek
költségvetésében?
Tekintettel arra, hogy a kérdés nem egyértelmű, az Egyetem Adatvédelmi,
Adatkezelési és Adatbiztonsági Szabályzatának 31. § (3) bekezdésében
foglaltakra tekintettel kérem, szíveskedjen az igényt pontosítani akként,
hogy megállapítható legyen a megismerni kívánt adatok köre, tehát jelen
kérdés vonatkozásában pontosan mit ért részesedés alatt?
Kérem, hogy az igényt 8 napon belül szíveskedjen pontosítani. Ezúton
tájékoztatom, hogy amennyiben nem válaszol az igény pontosítására irányuló
felhívásra, úgy az Egyetem az igényt visszavontnak tekinti.
5. Mekkora volt a kancellárok fizetése 2019-ben?
A kancellár illetményére vonatkozó információ megtalálható az Egyetem
honlapján a közérdekű dokumentumok között.
[2]https://lfze.hu/rolunk/kozerdeku-adatok-...
6. Hogyan alakult a kancellária dolgozóinak fizetése 2019-ben?
A Kancellári Kabinet dolgozóinak illetménye a közalkalmazottak
jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (a továbbiakban: Kjt.)
alapján került megállapításra. A 2019. évben a Kancellári Kabinet
dolgozóinak illetménye 3,5%-kal növekedett.
Ezúton tájékoztatom, hogy az Egyetemen foglalkoztatottak létszámára és
személyi juttatásaira vonatkozó összesített adatok szintén elérhetőek az
Egyetem honlapján a közérdekű dokumentumok között.
[3]https://lfze.hu/rolunk/kozerdeku-adatok-...
7. Hogyan alakult az egyetemi tanárok fizetése 2019-ben?
Az egyetemi tanárok illetménye a Kjt. alapján került megállapításra, az
illetményeket érintően csak a Kjt. szerinti kötelező változások
következtek be.
Ezúton tájékoztatom, hogy az Egyetemen foglalkoztatottak létszámára és
személyi juttatásaira vonatkozó összesített adatok szintén elérhetőek az
Egyetem honlapján a közérdekű dokumentumok között.
[4]https://lfze.hu/rolunk/kozerdeku-adatok-...
8. Milyen változásokat tapasztalnak a kancellária rendszer bevezetése óta
az egyetem gazdálkodásában?
Az Egyetem álláspontja szerint ez a kérdés nem tekinthető közérdekű
adatigénylésnek.
Ezúton tájékoztatom, hogy az Egyetem éves költségvetése és beszámolója
több évre visszamenőleg elérhető az Egyetem honlapján a közérdekű
dokumentumok között.
[5]https://lfze.hu/rolunk/kozerdeku-adatok-...
9. Hogyan alakult a költségvetés a rendszer bevezetése óta, 2019-ig?
Az Egyetem álláspontja szerint ez a kérdés nem tekinthető közérdekű
adatigénylésnek.
Ezúton tájékoztatom, hogy az Egyetem éves költségvetése és beszámolója
több évre visszamenőleg elérhető az Egyetem honlapján a közérdekű
dokumentumok között.
[6]https://lfze.hu/rolunk/kozerdeku-adatok-...
10. Hogyan alakul a költségvetési hiány az új rendszerben?
Az Egyetem álláspontja szerint ez a kérdés nem tekinthető közérdekű
adatigénylésnek.
Ezúton tájékoztatom, hogy az Egyetem éves költségvetése és beszámolója
több évre visszamenőleg elérhető az Egyetem honlapján a közérdekű
dokumentumok között.
[7]https://lfze.hu/rolunk/kozerdeku-adatok-...
11. Mely célokat sikerült eddig megvalósítani az új rendszer fennállása
óta?
Az Egyetem álláspontja szerint ez a kérdés nem tekinthető közérdekű
adatigénylésnek.
Ezúton tájékoztatom, hogy az Egyetem éves költségvetése és beszámolója
több évre visszamenőleg elérhető az Egyetem honlapján, valamint a
2016-2020. év közötti Intézményfejlesztési Terv is megtekinthető a
közérdekű dokumentumok között.
[8]https://lfze.hu/rolunk/kozerdeku-adatok-...
12. Milyen visszajelzéseket kaptak eddig a kancellária rendszerrel
kapcsolatban?
Az Egyetem álláspontja szerint ez a kérdés nem tekinthető közérdekű
adatigénylésnek.
Tisztelettel,
dr. Miklós Eszter
jogtanácsos, adatvédelmi tisztviselő
Zeneakadémia, Jogi és Közbeszerzési Osztály
1077 Budapest, Wesselényi utca 52.
tel: (1) 462 4600/156
[9]zeneakademia.hu