Jogi iroda, kabinetek látszáma, juttatások
Tisztelt Budapest XIX. kerület Kispesti Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus levélben tájékoztatni az alábbiakról:
- 2020-ban hányan dolgoztak a Polgármesteri Hivatal Jogi Irodáján, Jegyzői Kabinet Irodáján és Polgármesteri Kabinet Irodáján?
- 2020-ban kik dolgoztak a Polgármesteri Hivatal Jogi Irodáján, Jegyzői Kabinet Irodáján és Polgármesteri Kabinet Irodáján? (név, munkakör megnevezése)
- 2020-ban milyen juttatást kaptak a Polgármesteri Hivatal Jogi Irodáján, Jegyzői Kabinet Irodáján és Polgármesteri Kabinet Irodáján a munkatársak (név és kifizetési dátum szerint kérném részletezve minden, a jogviszonyukkal összefüggésben történt kifizetést, beleértve az illetményt, jutalmat, prémiumot, céljutalmat, cafetériát, jubileumi jutalmat, külön megbízásokat stb.)
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 2012-ben kiadott állásfoglalása szerint: "a vezetőknek kifizetett rendszeres, eseti, pénzbeni és természetbeni juttatások, így a szabadságmegváltás, jutalom, helyettesítési díj, kereset-kiegészítés, céljuttatás összege a közfeladat ellátásával összefüggésben keletkezett személyes adatnak minősülnek, azokat bárki megismerheti..." (állásfoglalás száma: NAIH-6351-2/2012/V.).
Másik állásfoglalásában a NAIH kimondta: "A törvény erejénél fogva tehát a kormánytisztviselők és a köztisztviselők illetményére vonatkozó adat közérdekből nyilvános, az erre vonatkozó adatigényléseket polgármesteri hivatal esetében a jegyző köteles teljesíteni. Álláspontom szerint az illetményre vonatkozó adatok körét – figyelemmel a Kttv. 13. §-ában szereplő, az egyenlő bánásmód követelményét és érvényesülését előíró szabályokra is – tágan kell értelmezni, abba beletartoznak a közszolgálati jogviszonyra tekintettel, illetve azzal összefüggésben szerzett egyéb járandóságok, juttatások is. Ezen adatok nyilvánossága segítheti – egyebek mellett – az illetményre és egyéb pénzbeli, természetbeli juttatásokra vonatkozó egyenlő bánásmód követelményének érvényesülését is." (állásfoglalás száma: NAIH-4931-2/2012/V.)
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2021. február 2.
Üdvözlettel:
Horváth Tamás
Tisztelt Horváth Tamás!
Az Ön által elektronikus úton megküldött közérdekű adatigénylésével
kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom:
1. 2020-ban hányan dolgoztak a Polgármesteri Hivatal Jogi Irodáján,
Jegyzői Kabinet Irodáján és Polgármesteri Kabinet Irodáján?
Jogi Iroda: 5 fő,
Jegyzői Kabinet Iroda: 14 fő,
Polgármesteri Kabinet Iroda: 16 fő.
2. 2020-ban kik dolgoztak a Polgármesteri Hivatal Jogi Irodáján, Jegyzői
Kabinet Irodáján és Polgármesteri Kabinet Irodáján? (név, munkakör
megnevezése)
Jogi Iroda:
dr. Benedek-Szabó Andrea jogi iroda vezetéséért felelős aljegyző,
dr. Tóth Csilla jogi referens,
dr. Márton René jogi referens,
dr. Izsoó Melinda jogi referens,
Telleszné Szentgyörgyi Noémi titkárnő.
Jegyzői Kabinet Iroda:
Sebestyén Andrea irodavezető(2020.11.03-ig)
dr. Ács Szilvia irodavezető, adatvédelmi tisztviselő,
Baki Éva személyi titkár,
Póti Tímea személyi titkár,
Nagy Viktória szervezési és minőségügyi referens,
Szánti-Pintér Ottóné szervezési és integritási referens,
Hulik Melinda szervezési ügyintéző,
Bódizs Mária iktató,
Ispán Szabina iktató,
Halek Andrea irattáros,
Béresné Kolláth Dorothea iktató,
Nyári Julianna iktató,
Gál Erika iktató,
Nagy-Koi Anita érkeztető.
Polgármesteri Kabinet Iroda:
dr. Bernát Péter irodavezető,
Mészáros Lídia személyi titkár,
Váradi-Fekete Petra rendezvényszervező,
Zaják Éva személyi titkár,
Zsár László polgármesteri referens,
Lipay Ágnes alpolgármesteri referens,
Fülöp Péter polgármesteri referens,
dr. Csatári Bálint közbiztonsági referens,
Ligeti Hajnalka alpolgármesteri referens,
Nagy Endre csoportvezető,
Kónya Miklósné kommunikációs referens,
Banai Teréz kommunikációs referens,
Emmer Szabolcs pályázati asszisztens,
Nagy Zita pályázati asszisztens,
Hoppál János arculati referens,
Bold Erika nemzetiségi koordinátor.
3. 2020-ban milyen juttatást kaptak a Polgármesteri Hivatal Jogi
Irodáján, Jegyzői Kabinet Irodáján és Polgármesteri Kabinet Irodáján a
munkatársak (név és kifizetési dátum szerint kérném részletezve minden,
a jogviszonyukkal összefüggésben történt kifizetést, beleértve az
illetményt, jutalmat, prémiumot, céljutalmat, cafetériát, jubileumi
jutalmat, külön megbízásokat stb.)
A fenti kérdésre a választ összesítve tudjuk megadni, tekintettel a
hatályos információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
szóló 2011. évi CXII. törvény 26.§ (2) bekezdésében foglaltakra, mely
szerint Közérdekből nyilvános adat a közfeladatot ellátó szerv feladat-
és hatáskörében eljáró személy neve, feladatköre, munkaköre, vezetői
megbízása, a közfeladat ellátásával összefüggő egyéb személyes adata,
valamint azok a személyes adatai, amelyek megismerhetőségét törvény
előírja. A közérdekből nyilvános személyes adatok a célhoz kötött
adatkezelés elvének tiszteletben tartásával terjeszthetőek.
Tekintettel arra, hogy az igényelt adatokat a kérelmében is megjelölt
internetes portálon (kimittud.atlatszo.hu) generált e-mail címre kéri,
illetve terjeszti, vagy terjesztheti, így a célhoz kötött adatkezelés
elvére figyelemmel, valamint azon tényre, hogy a törvény a
nyilvánosságnak az eredeti jogalkotói szándékkal nyilvánvalóan
ellentétes felhasználását, például személyes adatokat is tartalmazó
adatbázisok nyilvánosságra hozatalát kívánja törvényi keretek közé
szorítani az illetmény adatokat Irodánkénti bontásban összesítve
továbbítjuk.
Összesített illetményadatok:
Jegyzői kabinet Iroda: bruttó 55.490.000,-
Polgármesteri Kabinet Iroda: bruttó 69.903.000,-
Jogi Iroda: bruttó 28.981.000,-
További kérdés esetén forduljon hozzánk bizalommal.
Tisztelettel,
dr. Béja Julianna
jegyző
2021-02-02 14:48 időpontban [Budapest XIX. kerület Kispesti Önkormányzat Polgármesteri Hivatal request email] ezt írta:
-------- Továbbított üzenet --------
Tárgy: Közérdekű adatigénylés - Jogi iroda, kabinetek látszáma,
juttatások - Budapest XIX. kerület Kispesti Önkormányzat
Polgármesteri Hivatal
Dátum: Tue, 02 Feb 2021 13:12:37 +0000
Feladó: Horváth Tamás [1]<[FOI #17148 email]>
Címzett: "KözAdat Közérdekű adat igénylések Budapest XIX. kerület
Kispesti Önkormányzat Polgármesteri Hivatal adatgazdánál"
[2]<[Budapest XIX. kerület Kispesti Önkormányzat Polgármesteri Hivatal request email]>
Tisztelt Budapest XIX. kerület Kispesti Önkormányzat Polgármesteri
Hivatal!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló
2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése
alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus levélben tájékoztatni az alábbiakról:
- 2020-ban hányan dolgoztak a Polgármesteri Hivatal Jogi Irodáján,
Jegyzői Kabinet Irodáján és Polgármesteri Kabinet Irodáján?
- 2020-ban kik dolgoztak a Polgármesteri Hivatal Jogi Irodáján, Jegyzői
Kabinet Irodáján és Polgármesteri Kabinet Irodáján? (név, munkakör
megnevezése)
- 2020-ban milyen juttatást kaptak a Polgármesteri Hivatal Jogi
Irodáján, Jegyzői Kabinet Irodáján és Polgármesteri Kabinet Irodáján a
munkatársak (név és kifizetési dátum szerint kérném részletezve minden,
a jogviszonyukkal összefüggésben történt kifizetést, beleértve az
illetményt, jutalmat, prémiumot, céljutalmat, cafetériát, jubileumi
jutalmat, külön megbízásokat stb.)
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóság 2012-ben kiadott állásfoglalása szerint: "a
vezetőknek kifizetett rendszeres, eseti, pénzbeni és természetbeni
juttatások, így a szabadságmegváltás, jutalom, helyettesítési díj,
kereset-kiegészítés, céljuttatás összege a közfeladat ellátásával
összefüggésben keletkezett személyes adatnak minősülnek, azokat bárki
megismerheti..." (állásfoglalás száma: NAIH-6351-2/2012/V.).
Másik állásfoglalásában a NAIH kimondta: "A törvény erejénél fogva tehát
a kormánytisztviselők és a köztisztviselők illetményére vonatkozó adat
közérdekből nyilvános, az erre vonatkozó adatigényléseket polgármesteri
hivatal esetében a jegyző köteles teljesíteni. Álláspontom szerint az
illetményre vonatkozó adatok körét – figyelemmel a Kttv. 13. §-ában
szereplő, az egyenlő bánásmód követelményét és érvényesülését előíró
szabályokra is – tágan kell értelmezni, abba beletartoznak a
közszolgálati jogviszonyra tekintettel, illetve azzal összefüggésben
szerzett egyéb járandóságok, juttatások is. Ezen adatok nyilvánossága
segítheti – egyebek mellett – az illetményre és egyéb pénzbeli,
természetbeli juttatásokra vonatkozó egyenlő bánásmód követelményének
érvényesülését is." (állásfoglalás száma: NAIH-4931-2/2012/V.)
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az
egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó
e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni,
akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem
teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az
adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének
ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével
jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével
összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként
meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson
arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést
állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban
mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az
oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos
munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét
tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat
az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából
következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján
nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és
elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH
állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a
személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2021. február 2.
Üdvözlettel:
Horváth Tamás
-------------------------------------------------------------------
Ezt a közérdekűadat-igénylést a KiMitTud weboldalon keresztül küldték
el. Az adatigénylésre a választ, illetve bármilyen kapcsolódó
visszajelzést, kérjük, erre az e-mail címre küldje meg:
[3][FOI #17148 email]
Ha a(z) Budapest XIX. kerület Kispesti Önkormányzat Polgármesteri
Hivatal nem a(z) [4][Budapest XIX. kerület Kispesti Önkormányzat Polgármesteri Hivatal request email] címen fogadja a részére
benyújtott Közérdekűadat-igényléseket, kérjük, írja ezt meg nekünk:
[5]http://kimittud.atlatszo.hu/help/contact
Jognyilatkozat: Ezt az üzenetet és az ön válaszát is közzétesszük a
KiMitTud weboldalon. További információkat a KiMitTud szolgáltatás
segítségével kezdeményezett közérdekűadat-igénylésről itt olvashat:
[6]http://kimittud.atlatszo.hu/help/about
Amennyiben megkeresésekre válaszoló munkatársként hasznosnak találta ezt
a szolgáltatást, kérje meg szervezete webmesterét, hogy helyezzen el a
honlapunkra (kimittud.atlatszo.hu) mutató hivatkozást az önök közérdekű
adatokat tartalmazó weboldalán!
-------------------------------------------------------------------
--
dr. Béja Julianna
jegyző
Budapest Főváros XIX. Kerület Kispesti Polgármesteri Hivatal
1195 Budapest, Városház tér 18-20.
Tel: + 36-1-347-4529
References
Visible links
1. mailto:[FOI #17148 email]
2. mailto:[Budapest XIX. kerület Kispesti Önkormányzat Polgármesteri Hivatal request email]
3. mailto:[FOI #17148 email]
4. mailto:[Budapest XIX. kerület Kispesti Önkormányzat Polgármesteri Hivatal request email]
5. http://kimittud.atlatszo.hu/help/contact
6. http://kimittud.atlatszo.hu/help/about